Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset joilla on ruummiillinen kuritus kotona...

Vierailija
27.11.2007 |

ovat koulussa levottomia ja " häiriköitä" . Tappelevat ja kiusaavat toisia herkemmin. Lyövät, matkivat vanhempia.

Ei nyt kaikki lapset välttämättä mutta suurin osa.

Katsoin Ruotsin www. svt. se (dokumentin; syndabockarna.) Erittäin hyvä ohjelma ja pitäis kaikkien vanhempien katsoa jotka kasvattaa lapsia tukistaen, lyöden yms.

Nämä lapset ovat usein kotona kilttejä ja rauhallisia. Koska pelkäävät vanhempiaan, koulussa he tietävät että kukaan ei heitä satuta niin uskaltavat olla miten vain.

Ruotsissa tämä ongelma on suurimmaksi osaksi niissä perheissä jotka ovat maahanmuuttajia. Harvinaisempaa ruotsalaisissa kodeissa.

Täällä av:lläkin saa usein lukea kuinka puolustellaan ruummillista kuritusta. JA aika moni on sitä mieltä että se on oikein. Ei tajuta sitä mitä vahinkoa siitä on lapselle!

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitenkähän siihen uhriuteen sopii se, että pojat ylpeilevät sillä että saavat opettajan hermot menemään?

Vierailija
2/59 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

et paljoa taida tietää kiusatun käytöksestä ja kasvojen pitämisestä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksia tuostakin aiheesta on paljon. Mutta jos joku haluaa uskoa juuri tuohon tutkimukseen,niin siitä vaan.

Vierailija
5/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyövä tai läpsäyttävä äiti tai isä on paska vanhempi!

Vierailija
6/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos itse lyö?

Vierailija
7/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat vanhemmat, jotka täysin kritiikittömästi uskovat paljon heikommin tutkittuihin ja ristiriitaisempiin asiantuntijalausuntoihin esim. lasten kotihoidosta, tyrmäävät hyvin selkeät tutkimustulokset tässä asiassa. Ruumiillinen kuritus on haitallista lapsille. Sitä mieltä ovat asiantuntijat jopa niissä maissa, joissa ruumiillinen kuritus on laillista ja hyvin yleistä (esim. Britannia, Yhdysvallat yms.) Se ei kuitenkaan Av-mammoille kelpaa, koska kyllä he tietävät, kuinka se lapsi menee pilalle, jos sitä ei nippailla, tukistella tai piiskata (kun äidiltä palaa hermo.) Kyse on tietysti siitä, että he itse sortuvat ruumiilliseen kuritukseen, kun pinna palaa tai kun ovat neuvottomia ja sitä sitten pitää puolustella, koska hehän ovat täydellisiä äitejä, jotka eivät ikinä voisi tehdä mitään lapselleen vahingollista.

Vierailija
8/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kurittaneet minua, mutta vain aiheesta. Mitä kamalimmalla tavalla kohdellut lapset suojelevat ajatuksissaan vanhempiaan (ja itseään) tällä lailla. Luin esimerkin, jossa pahoinpidelty mies saattoi saada raivokohtauksen, jos joku kyseenalaisti hänen oman isänsä harrastaman pahoinpitelyn. Sehän oli ihan oikein ja sitäpaitsi elin tärkeää, koska poika ansaitsi sen. Mitä pojasta olisi muuten tullutkaan..

Vierailija
9/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niin päättelet että olen lasten hakkaaja? Teitkö oman " tutkimuksesi" viestistäni. Sinun kannattaisi ehkä tutkituttaa se oma pääkoppa ensin. t:4

Vierailija
10/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5

Vierailija
11/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi pojistani on silti valtavan aggressiivisia ja käyttävät fyysistä väkivaltaa kaveriporukassa

olen saanut juuri päin vastaista palautetta - että minun olisi pitänyt rankaista heitä fyysisesti, jotta tietäisivät miltä se tuntuu.

Miten siis opettaa lapsille, ettei saa lyödä, vaikkei itse lyö?

Vierailija
12/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso niistä Supernanny-ohjelmia. Niissä on järkyn välivaltaisia lapsia ja ne saadaan kuriin johdonmukaisuudella ja säännöillä ja jäähypenkeillä sun muilla. Sillä että teoilla on seurauksia. Lyöminen ei KOSKAAN ole kasvatuskeinona noissa, ja päin vastoin siitä pyritään eroon, jos moinen ongelma perheessä on.

Vierailija
13/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapselle pitäisi opettaa ettei saa lyödä toista?

Itse en ole ikinä lyönyt, tukistanut tai näpäyttänyt sormille yhtäkään lapsistani.

Esikoiselle opetin aikanaan ettei toista saa lyödö, mutta se ei ollut todellakaan viisasta.

Toiset lapset löivät omaani eikä omani puolustautunut ikinä lyömällä. Pahaa jälkeä tuli ...=(

Nuoremmille lapsilleni olen opettanut, että ensin ei saa lyödä, mutta itseään saa puolustaa ja että kannattaa lyödä kovaa niin eivät enää tule kimppuun. Nuorempia lapsiani eivät kiusaajat ole kiusanneet kuin sen yhden kerran

Vierailija
14/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, mutta mitä tehdä, kun kotona ei käytetä väkivaltaa ja lapsi on silti väkivaltainen, mitä sitten pitää tehdä? Ei meidän lapset myöskään kotona ole väkivaltaisia vaan koulussa. Mitä mä voin enää tehdä? Opettaja neuvoi tukkapöllyyn, musta se oli vastenmielistä. Mutta miten mun pitäisi sitten tulla sinne kouluun sitä antamaan vai?

Vierailija
15/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelaako sun lapset paljon tietsikalla?

meillä poika tosi väkivaltanen jos pelaa hetkenkin

Vierailija
16/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pelaa ollenkaan, meillä on yksi alkupolkupeli, sitä on ehkä pelattu 3 kertaa. Eikä katso " kovia" lastenohjelmia. Eikä puhu rumasti. Mutta menettää hermonsa nopeasti ja käy päälle, kumpikin pojista.

Vierailija
17/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tällaisten tutkimusten väheksyjät hakkaavat lapsiaan, vai onko tuo vain sinun oma mielipiteesi? t:4

Vierailija
18/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja toiset sitte härnää kun on herkästi tulistuva temperamentti.

Luonteenpiirteet ovat niin eril eri ihmisillä. Älä ny ainakaan ala tukistamaan vaikka korkeasti koulutettu ammattitaitonen ope tollo niin neuvookin. Pahennat vain lastesi tilannetta.

Kärsivällisyyden kasvattamista, äkkipikasuuden hallintaa ja kehumista tarvittaessa(kun ei heti tulistutuaan ole toisen kimpussa)

Onneksi me ollaan erilaisia kaikki

Vierailija
19/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille rakasta, jos kuuluu että käy muitten päälle? Takavarikoida joku tärkeä lelu tai asia.

Vierailija
20/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vanhemmilla kärsivällisyys on jo niin koeteltu että se pitää jo varsin pitkälle, harjoitus tekee mestarin. Sen sijaan koulussa opettajilla ei tahdo pitää ja ymmärränhän toki sen, että siellä on muutama muukin mukula.

Tilanne näyttää olevan se, että meidän lapset provosoituvat entisestään, kun opettajilla menee heti kärjestä hermot. Lapsia lähetetään kesken päivää koulusta pois ja soitellaan sitten, että koeta saada se nyt uskomaan, että opettajia ei tönitä.

Ei tönitä ei, olen samaa mieltä. Mutta ajattelen myös, että opettajan täytyy myös itse huolehtia siitä ja hallita tilanne niin, että ne selvitetään siellä. Meidän pojat ylpeilevät sillä, kun saavat opettajat hermoromahduksen partaalle, eivätkä ne pysty siellä pitelemään näitä kahta näköjään millään.

Kotiympäristössä tuollaista ongelmaa ei ole.