Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

epätoivoinen ja epätietoinen..

27.11.2007 |

Näitä palstoja lueskeltuani olen alkanut pahoin pelkäämään että voinkohan minäkään saada koskaan lapsia.. en ole syönyt pillereitä nyt vajaaseen kolmeen vuoteen, eikä ole tärpännyt. Tosin emme ole harrastaneet " loppuun asti" kuin vasta nyt puolisen vuotta mutta silti.. Nyt menkat olivat myöhässä viikon ja testasinkin haamuplussan (ellei silmäni sitte todella harittaneet plussan toivossa) , mutta eilen se täti p***ele sitte kuitenkin tuli! :( turhaan tässä ehkä vielä tollasta mietin mutta kyllä se on käynyt mielessä kuitenkin ja pelottaa.. täytyisi varmaan vaan laittaa uutta usvaa putkeen ja rauhoittua.. mutta helpottaa kuitenkin kun saa tänne avautua ja jos edes joku vastaisi jotakin... toivottavasti en kuulosta ihan naurettavalta.. onko kellään vastaavaa kokekemusta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös pillereiden lopettamisen jälkeen ehkäisynä keskeytetty yhdyntä ja varmat päivät (jotka mun silloisilla epäsäännöllisillä kierroilla oli kyllä aika epävarmoja) vuoden ajan. Tämän jälkeen olikin sitten oikein aktiivista yritystä reilut 1.5 vuotta ilman plussan plussaa ja hakuduimme hoitoihin. Toisilla tuntuu tuo keskeytetty olevan hyväkin ehkäisykeino jopa vuosia, vaikka yleisesti ottaen sitä ei kovin luotettavana voikaa pitää.

Tuo testaamasi haamuplussa kuulostaa kemialliselta raskaudelta, joka tarkoittaa sitä, että hedelmöittynyt munasolu on yrittänyt kiinnittyä siinä kuitenkaan onnistumatta. Tuo kiinnittymisyritys saa sitten kuitenkin elimistössä aikaan hieman hcg:ta, joka saa testin usein heikosti positiiviseksi ja menkat alkaa ehkä hieman myöhässä.

Nämä kemialliset raskaudet on tosi yleisiä (itsellänikin on ollut), muistan lukeneeni, että jopa 60-70% raskauksista olisi näitä, mutta koska ainakin aiemmin testattiin yleensä vasta kun menkat oli myöhässä, ei näitä sitten niinkään todettu. Nykyäänhän näitä haamuja on paljon, kun käytössä on herkkiä testejä ja ainakin näillä palstoilla saa sen käsityksen, että testata halutaan mahdollisimman aikaisin.

Minulle lääkäri sanoi, että kemiallisetkin raskauden on hyvä merkki sikäli, että ainakin munasolu todistetusti hedelmöittyy, eikä tuo kuulemma mitään kiinnittymisongelmiakaan ennakoi.

Sanoisin siis, ettei kannata olla epätoivoinen vaikka tiedän kyllä että odottavan aika on pitkä! :) Tutkimuksiin suositellaan hakeutumaan, jos vuoden yrityksen jälkeen raskaus ei ole alkanut.

Jaksamista!

Killa

Vierailija
2/8 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos suuuresti vastauksesta :) auttaa taas jaksamaan etiäpäin uusiin yrittämisiin! miten teillä, onko jo tärpännyt? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis tähän mennessä tehty 2 kertaa positiivinen raskaustesti, joista eka oli toisen inseminaation jälkeen kemiallinen raskaus ja toinen kolmannen inssin jälkeinen kohdunulkoinen. Lääkärit kuitenkin toiveikkaita meidän suhteen, joten itsekin täytyy koittaa pitää lippua korkealla, vaikka se välillä vaikeaa onkin! Jospa kolmas plussa sitten kestäisi kyydissä (ja oikeassa paikassa) sen 9kk! :)

Vierailija
4/8 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa jos lääkärit ovat positiivisella mielin mukana, minä myös pidän peukkuja oikein isosti pystyssä! :) jospa se kolmas kerta toden sanoo!

Vierailija
5/8 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ekassa raskaustestissä oli tosi himmeä plussa, mutta sydänäänet sitten myöhemmin löytyivät. Tosin raskaus päättyi keskenmenoon..

Nyt olen plussannut myös himmeällä viivalla (siis IVF-tuoresiirto takana, kaksi alkiota siirretty) ja nyt aloin sitten miettimään, että voiko kyseessä olla kemiallinen raskaus..... apua.....!!!! Lopetin luget perjantaina, eikä minkäänlaista vuotoa ole vielä alkanut, eikä siltä tunnut. En ollut ajatellut mennä veritestiin, mutta nyt mietin, että pitäisikö... Toisaalta en jaksaisi piinailla enää senkin kanssa, jos arvo on " vähän alakanttiin" , vaan haluaisin odottaa 17.12. asti, jolloin on alkuraskauden uä.

Vai ymmärsinkö tuon " haamuplussan" nyt jotenkin väärin? Hope so!!!!! Mulla on myös kavereita, joille on tullut himmeä viiva ja vauva on syntynyt.

Epätietoinen Vehnis

Vierailija
6/8 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älähän huolehdi! Meinasin siis sitä, että jos saa haalean viivan ja sitten menkat kuitenkin alkaa ajallaan/pari pv myöhässä, niin silloin kyse on kemiallisesta raskaudesta. Monellehan on tosiaan käynyt niin, että ensin tulee haalea viiva, joka ehkä vahvistuu, mutta voi olla myös vahvistumatta (olen lukenut, että jotkut ei saa koskaan vahvoja viivoja testiin, mutta en tiedä miksi) ja vauva syntyy ihan ajallaan!

Niin kauan kuin sun vuoto ei ala, olisin oikein toiveikas puolestasi! Varsinkin jos olet lopettanut luget jo aikaa sitten, olisi varmasti vuoto alkanut jos olisi alkaakseen! Ymmärrän kyllä tuon eritestin " välttelyn" . Itsekin olen miettinyt, että seuraavalla kerralla en siihen menisi, kun mullakin viimeksi oli tosi ahdistava alku, kun odottelin nouseeko se vai ei!

Toivottavasti sulla tämä raskaus päättyisi nyt onnellisesti! Olen hengessä mukana ja peukuttelen aivan täysillä! bdbdbdbdbd

Killa

Vierailija
7/8 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos lohduttavista sanoistasi!! Kyllähän minä oikeastaan tiesin, mitä tarkoitit, mutta tällä hetkellä tunnun tulkitsevan kaiken väärin.... Ymmärräthän ;o)

Niin, se on lohdullista, että huomenna on viikko siitä kun Luget lopetin, eikä vuodosta ole vielä merkkiäkään.

Yhä pähkäilen sen veritestin kanssa. En vieläkään tiedä, menenkö vaiko en. Vaikeita valintoja, hitto.....

Tsemppiä sinnekin!

Vehnis

Vierailija
8/8 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis takana 3 keskenmenoa: yksi kohdunulkoinen, josta vasen munasarja (?) poistettu. Tämän kohdunulkoisen jälkeen raskauduin taas ensimmäisestä yrityskierrosta. Mulla siis ongelmana vauveleiden mukana pysyminen. Olin sellainen " enkeli-kone" :(

Kuitenkin: kaikista keskenmenneistä sain räiskyvän selkeät plussat heti, mutta loppuun saakka edenneestä monta viikkoa " vain" haamun. Ja hyvin pysyi mukana loppuun asti ja vähän ylikin;) Ja todettakoon vielä, että aina käytin samaa Clearbluen testiä. Että kyllä haamu on ihan pätevä plussa kuin " selkeätkin" ja mun tapauksessa haamu oli siis se plussien plussa:)

Nyt uuden miehen kanssa on aktiivisesti yritetty ensimmäistä yhteistä saada alulle, vaan eipä tuo ole vielä tärpännyt. Katsotaan miten käy...

Killalle, erityis-terkut, olen seurannut sun jaksamista ja vointia jo jonkin aikaa! Hyvin sä taistelet!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi