Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmen lapsen äiti haaveilee irtiotosta ulkomailla, muita?

Vierailija
06.11.2008 |

Ah kun voisi vain pakata tavarat ja lähteä reissuun, vaikka koko talveksi. Mikään ei sinänsä estä, lapsetkin sen ikäisiä ettei ole mitään velvollisuuksia koulua/eskaria kohtaan. Mies on yrittäjä ja tekee pitkää päivää. Hän jäisi siis Suomeen.

Olenkin ystävättäreni kanssa miettinyt jos lähtisimme joko Intiaan tai Sri Lankaan tammikuussa, 2-3kk oltaisi reissussa. Hän on kahden lapsen yh, ja vapaa lähtemään.

Raha ei sinäsä ole ongelma, mies tulisi luultavasti reissun puolivälissä meitä tapaamaan muutamaksi viikoksi.

Onkohan täällä kenelläkään kokemuksia vastaavasta irtiotosta? Mietityttää lasten ja isän ero, lapset ovat nyt 1.5, 4 ja 5.5 vuotiaat. Läheinen suhde isään, vaikka hän tekeekin välillä pidempiäkin työmatkoja ja pitkää päivää.

Mieheltä on siunaus reissulle saatu, taloudellisesti auttaa matkassa, tajuaa myös haluni lähteä. Intia olisi luultavasti kohteemme, harrastan joogaa ja meditaatiota. Suuntana ehkä Kerala, sekä pohjois-intiassa jokin kohde, ehkä jonnekin ashramiin.

Kokemuksia? Mietteitä?

Kiitos.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää etsiä.

Terv. eräs joka lähdössä ihan pakettimatkalle kolmeksi viikoksi Goalle, mukaan mies ja lapset 1v, 2v ja 5v :)

Ihanaa..

Vierailija
2/20 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin miehesikin tulee reissuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on kai niin dille että kuvittelee rehaavansa 3 noin pientä lasta tollaisiin olosuhteisiin ja noin pitkäksi aikaa mukaansa.

onnea vaan valitsemallasi tiellä...

Vierailija
4/20 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissuun lähtisi siis minä, ystävättäreni sekä meidän yhteensä viisi lastamme.

Ap

Vierailija
5/20 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ainahan jonkun niistä lapsista voi myydä. Vaaleista lapsista saa hyvät rahat arabeilta.

Vierailija
6/20 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka aloittajaa dilleksi haukuit. Kuka muuten käyttää tuollaista kieltä, 15-vuotiaatko?

Ap, minä ymmärrän täysin miksi reissuun lähtisit. Jos miehellesikin on ok, niin miksei. Onhan tuo pitkä aika olla perheestä erossa, mutta jos miehesi pääsee itsekin hieman lomailemaan teidän kanssanne.

Taitaa kateelliset vain haaveilla tuollaisista reissuista. Itse olen matkannut Intiassa ilman lapsia ja lasten kanssa, tietyllä asenteella varustettuna matka sujuu varmasti hyvin.

Vierailija
7/20 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sairasta. En menis ikinä varsinkaan vapaaehtoisesti. Mene johonkin eurooppaan vaikka 3 viikon lomalle. Se on pitkä aika sitten kun sillä lomalla itseasiassa on.

Vierailija
8/20 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua vain säälittää lähinnä jos pitää lähteä noin pieniä rehaamaan pitkäksi aikaa juuri intian maaseuduille reissaamaan, ei mitään järkeä!

pienten kanssa voi mainiosti reissata, ollaan mekin oltu pienten kanssa kanssa aasiassa ja juuri palattiin pitkältä matkalta karibian saarilta, mutta tajuatteko te edes miten juuri pikkulasten kohdalla on todella paljon terveysriskejä esim juuri intiassa reissaamisessa ja miten paljon muitakin riskejä???

ja ei, en ole teini vaan yli kolmikymppinen korkeakoulutettu äiti jolla on myös maalaisjärkeä käytössä...

Taitaa kateelliset vain haaveilla tuollaisista reissuista. Itse olen matkannut Intiassa ilman lapsia ja lasten kanssa, tietyllä asenteella varustettuna matka sujuu varmasti hyvin.

Vierailija
9/20 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä lasten kanssa juuri Intiaan noin pitkäksi aikaa, mutta talveksi jonnekin lämpimään...

Vierailija
10/20 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja selvittää nyt hieman taustoja :)

Mieheni on Intiasta kotoisin, tai oikeastaan Nepalista. Miehen perhettä asuu juurikin Pohjois-Intiassa, joten osan reissusta olisimme varmaankin anoppilassa. Intia on meille tuttu maa, ennen lapsia olen viettänyt siellä aikaa yhteensä jotakuinkin vuoden verran. Miehen ja kahden vanhemman kanssa ollaan myöskin käyty muutaman viikon reissussa.

Tiedän kyllä siis mihin olosuhteisiin olisimme menossa. Intia on minulle kuin toinen kotimaani. Osa ajasta oltaisi varmaankin Keralassa, vuokrattaisi talo ja rentouduttaisi, osa reissusta sitten pohjoisessa, tavattaisi sukulaisia ja ehkä kävisimme jossain asharamissa viettämässä viikon tai pari. Lasten ehdoilla matkataan, kuten aina.

Lähinnä tuohon lasten ja isän erossaoloon nyt etsiskelen vastauksia.

Kiitos,

Ap :)

Vierailija
11/20 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä niin pieniä että pari vuotta täytyy tämän mamman odottaa. Tuskin minä sittenkään viikonloppumatkaa pidemmälle raskin lähteä. Lähtisin luultavasti Lontoseen tai dubliniin.

Vierailija
12/20 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero hygieniatasossa on VALTAVA. Aikuinen kyllä pärjää, mutta miten käy lasten? Muuten ihan hyvä idea, mutta kohdemaa voisi olla joku muu.

Vierailija
13/20 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi kovasti.

Ja missäpäin Aasiaa olette matkailleet, ei ne tietyt paikat siellä Intiassa, rikkaimmat osavaltiot kuten Goa tai Kerala poikkea juurikaan infrastruktuuriltaan jostain Thaimaasta..

Intia on oikeasti upea maa. Onneksi sinne ei kaikki tahdokaan, pysyypä maa aidompana ilman suuria turistirysiä. Turistien tuoma raha toki tekee hyvää Intiassakin, etenkin kun rahat käytetään paikallisten tarjoamiin palveluihin, ei mihinkään ketjuhotelleihin joista ulkolaiset käärii rahat taskuunsa.

Vierailija
14/20 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole lähdössä yksin vaan lasten kanssa matkaan.

go for it sanon minä. kuulostaa kivalta, sukulaisia ja rentoutumista.

ihanaa kun on mahdollisuus kasvattaa lapsista suvaitsevia, kahden kulttuurin lapsia. ei ole sitten aikuisena niin tiukkapipoisia kuin eräät ;)

Vierailija
15/20 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ottaa minut mukaan...

Vierailija
16/20 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti jos teillä on sukulaisia tuollapäin, niin matkaan vaan.

Tuohan on "once in a lifetime" -mahdollisuus. Ja jos saat ystäväsi mukaan, niin on myös aikuista seuraa ja tukea mukana.

Varmaa on, että et ikinä kadu, jos tuollaisen matkan teet. Varmasti matkalla tulee muutaman kerran ikävä kotia, mutta saatte sellaisia kokemuksia joista kotona voi vaan haaveilla. Kuraisella hiekkalaatikolla ehdit kyllä istumaan tuon matkan jälkeenkin ihan riittämiin.

On selvää, että hygienia- ja elintaso Intiassa on aivan toisella tasolla kuin Suomessa. Mutta niistä sinulla on varmasti kokemusta enemmän kuin monella muulla vastaajalla. Ja osaat varmasti olla varovainen asian suhteen.

Miehelle ero perheestä olisi varmasti rankkaa. Mutta eihän kyseessä olisi kuin muutama kuukausi, jonka ajan mieskin voi panostaa "itsekkäästi" työlleen. Ja tulla teitä moikkaamaan pariksi viikoksi.

Kuulostaa ihanalta! Matkaan vaan!!!

Vierailija
17/20 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan Thaimaassa on aasian matkat tehty, sielläkin löytyy sitä hygieniatasoa monenlaista paikasta riippuen, ja juuri oltiin dominikaanisessa tasavallassa lasten kanssa lomailemassa. sekin on kehitysmaa josta löytyy suurta köyhyyttä ja taas hienoja hotellialueita. Pienten lasten kanssa matkustaessa on varmaan helppo arvata miten pyrimme majoituksen hoitamaan. mutta kiitos kysymyksestä ja mielenkiinnosta ;)

entä mitäs ihmeellistä karibialla matkailussa tähän vuodenaikaan muka on?

hurrikaanikausikin on jo ohi.

tosin emme asu edes suomessa joten täältä kotimaastamme saa vielä ehkä helpommin noita matkoja tuonne suunnalle järkättyä.

joten se siitä suomalaisesta umpimielisyydestä minun osaltani ;)

ja jos ap on kerran ollut aiemminkin tuolla intiassa sukuloimassa niin tietää sitten varmaan tarkemmin mihin on ryhtymässä.

mutta muistathan että pienten lapsiesi elimistö ja puolustusmekanismit ovat täällä suomessa kasvaneet ihan eri tilanteeseen kuin intian paikallisten lasten, ja siksi he ovat aina suuremmassa riskiryhmässä sairastua vakavasti siellä.

mutta mukavaa ja enekaikkea turvallista matkaa jos sine päätätte lähteä tuolla kokoonpanolla kaikesta huolimatta.

Missäs Karibian saarilla se 8 on tähän aikaan vuodesta matkaillut??

Kiinnostaisi kovasti.

Ja missäpäin Aasiaa olette matkailleet, ei ne tietyt paikat siellä Intiassa, rikkaimmat osavaltiot kuten Goa tai Kerala poikkea juurikaan infrastruktuuriltaan jostain Thaimaasta..

Intia on oikeasti upea maa. Onneksi sinne ei kaikki tahdokaan, pysyypä maa aidompana ilman suuria turistirysiä. Turistien tuoma raha toki tekee hyvää Intiassakin, etenkin kun rahat käytetään paikallisten tarjoamiin palveluihin, ei mihinkään ketjuhotelleihin joista ulkolaiset käärii rahat taskuunsa.

Vierailija
18/20 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin mennään ens vuonna Intiaan 6-vuotiaan ja vauvan kanssa, sukulaisia tapaamaan ja vähän kiertelemäänkin. En minä näe siinä mitään ongelmaa. Onpa monilla hurja käsitys Intiasta - tokihan sieltä kurjuutta löytyy, mutta valinnanvaraakin on :) Käsidesiä mukaan pari pulloa, niin hyvin menee.

Vierailija
19/20 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin rinkka selässä ja ilman lapsia ja ekaksi Vietnamiin mut on Intiassa tarkoitus käydä kanssa! Olen niin innoissani et en meinaa enää jaksaa olla kunnolla täällä töissä!

Vierailija
20/20 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko täällä ne samat mammat jotka riehu tossa toisessa ketjussa siitä Viialassa asumisen ihanuudesta;) katkeraakatkeraa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi