Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä normaalia (näkökykyasiaa)

Vierailija
26.11.2007 |

Jos päästän silmieni lihakset rennoiksi, näen kaiken kahtena. Siis ihan reilusti, kuvien välillä näyttää olevan kymmenisen senttiä tuossa monitorin kohdalla, näen siis kaksi kursoria n. 10-15 cm päässä toisistaan.

Onko tää ihan tavallista?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä meneekö se noin. Vein lapseni kaksoiskuvien vuoksi jopa aivojen magneettiin. Lopulta tultiin siihen tulokseen, että hän vaan tekee niitä halutessaan. Lääkäri sanoi, että hänkin osaa tehdä kaksoiskuvia. Eli siis lapseni oli täysin terve magneettikuvan perusteella.

Vierailija
2/16 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt minun täytyy jännittää jatkuvasti niitä lihaksia etten näkisi kahtena. ...hetkinen, meinaatko tosissasi, että kaikki ei osaa halutessaan nähdä kahtena?!?!?!!! :-O tsiisus. No, kiva tietää sekin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla esim. läppärin kuvaruudut (hihi) ovat vierekkäin... eikö näin olekaan kaikilla??

Vierailija
4/16 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muuten herkkä, intuitiivinen ihminen?

Vierailija
5/16 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, olen älyttömän epäherkkä ainakin muille ihmisille, joita en tajua alkuunkaan. Intuitiivinenkaan en ole, en luota intuitiooni tippaakaan, se on vielä tyhmempi kuin loput minusta.

Mikä kumma on kun en saa asiallisia vastauksia? Onko tämä nyt oikeasti niin tyhmä kysymys?

t. ap

Vierailija
6/16 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että kaikki tosiaan pystyvät katsomaan niin, ei ollut tarkoitus " kuittailla" .

t. 5

Vierailija
7/16 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu, en tajua toisia ihmisiä :) Mutta tää menee nyt asian vierestä. Oikeasti ihmettelen, ettei kukaan muu vastaa asiallisesti. Ei luulisi olevan vaikeaa rentouttaa ne silmät ja katsoa, näkeekö kahtena.

Vierailija
8/16 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 5

Vierailija
9/16 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina nähnyt. Enkä ole pitänyt sitä mitenkään outona.

Vierailija
10/16 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen optikolla käyntiä, jos kaksoiskuvat häiritsevät arkea ja normaalia elämää. Kaksoiskuvasi todennäköisesti liittyvät piilevään karsastukseen. Ihmisillä on usein piilevää karsastusta, toisilla enemmän, toisilla vähemmän.

Vierailija
11/16 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät eivät jaksa tehdä yhteistyötä, joten molemmat silmät katsovat " itsekseen" . Itselläni on samanlaista vaivaa ja silmälääkäri määräsi silmälihasten jumppaliikkeitä. Laita vaikka kynä muutaman kymmenen senttimetrinpäähän silmistäsi ja vie nenään. Toista tämä useita kertoja kerran tai pari päivässä. Itselläni tulee tästä jumpasta pää kipeäksi, mutta pitää yrittää aina välillä jumppailla, silmien yhteistyö muuten olematonta.

Vierailija
12/16 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että tuo natsaa tismalleen siihen, mikä kaikki muukin mussa on vialla! Kiitos tosi paljon, aloitan heti silmien(kin...) jumppaamisen.

t. ap

Vierailija
13/16 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellaisia kaksoiskuvia ap tarkoittanee? Mulla on myös taittovika, ne on sitten erilaisia kaksoiskuvia. Ne on päällekkäin, kun silmät kierossa kuvat on vierekkäin. Mutta siis tosiaan varmaan toi, että lihakset ei toimi kunnolla.

Vierailija
14/16 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan sen johtuvan hajataittoisuudesta.

Mieheni ei näe kahtena vaikka yrittäisi. Itse näen kahtena jos rentoutan silmät tai jos silmät ovat väsyneet.

Vierailija
15/16 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla on kyllä lihasheikkoutta silmissä(kin). Nyt koklasin tuota 14:n kertomaa jumppaa, enkä kyllä pysty tarkentamaan kynään, eli katsomaan kieroon halutessani. Ennen olen pystynyt. Voi tiettty johtua myös väsymyksestä tähän aikaa??? Vai voiko? Taidanpa alkaa treenata, sillä mulla on ollut ongelmana näön tarkentaminen esim. lukiessa lasit päässä. Mulla on vahvaa miinusta linsseissä kyllä.

Vierailija
16/16 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en näe kahtena vaikka kuinka rentouttaisin. Lievää hajataittoa mulla on ja kauaksi en näe kunnolla, mutta kaksoiskuvia en näe

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi