Haalariviidakko, sisältää sekalaista pohdintaa =)
Olen tiiviisti seuraillut haalarikeskusteluja, niin hintojen kuin ominaisuuksien tiimoilta ja ajattelin jos vielä lykkäisin korteni kekoon, varsinkin kun joku toinen oli nostanut tuon ekologisuuden vaateketjujen yhteydessä esille.
Elikkäs mikä on tärkein kriteeri miksi valitset jonkun tietyn haalarin??
Meiltä löytyy merkeistä käytöstä lassie, remu, reimatec, rasavil ja ticket to heaven. On siis välikausihaalaria ja toppana. Itse myönnän ostaneeni kalliimpia haalareita " merkin takia" eli luottanut haalarin olevan siis halvempaa parempi.. Nyt olen kuitenkin jäänyt miettimään että onko näin??
Tuntuu hölmöltä ostaa esim reimatec kurasäille ja ticket pakkasille ja hups, niin onkin yhden lapsen haalareihin uponnut 300e!! Tähän asti tuo ei varsinaisesti ole " haitannut" kun molemmat käy töissä, mutta nyt kun haaveissa siintelee toinen lapsi ja sen myötä hoitovapaa, alkaa kummasti nämä asiat mietityttämään..
Reimatecin baby-haalarit ovat miellyttäneet kovasti silmää, mutta seuraavaksi on edessä siirtymiin isompiin kokoihin, niin mikä neuvoksi jos ei vyötärömallisista tykkää..?? Ticket? Entä mikä koko ois passeli 3,5v tytölle??
Olisi tosi ihanaa jos joku muukin viitsisi aivonystyröitään käytellä, vastauksianne mielenkiinnolla odottaen,
Jarinja =)
Kommentit (28)
Viime vuotinen on toi meidän ticketti, turkoosi baggie, jossa v.punainen vuori. Jesper Juniorista ostin, aleprosentti taisi olla 60 :). Oli silloin vika haalari, ja olikohan ilman lappuja niin ei ollut silloin kenellekään kelvannu.
Finette:
a kunnon pakkasvaate. Tosiaan olen tyytyväinen - hyvä ostos. Vanhemmalla lapsella on vielä viime vuotinen Ticket ja siinä tuota vuorta ei saa irti ja siksi sille on selvästi vähemmän käyttöä + malliakaan ei istu hänelle oikein hyvin.
Hitsi....kun olen ostanut jo Othellon,tuo puku kuulostaa loistavalta vaihtoehdolta tänne pk-seudulle! Othello kun on melko lämmin ainoaksi puvuksi.Onko irroitettavalla fleecevuorella oleva puku jokin uusi malli?
Mitä värejä löytyy? ;)
..ja myös babymallinen 98cm vaal.pun reimatec. Tämä raahe on reilumman kokoinen kuin babymalli. Onneksi tyttö suostuu pukemaan tämän mallisia haalareita vaikka on jo 4v =o)
Meidän rtecin raahe on ostettu kampin pikkuväestä, maksoi muistaakseni 99¿.
Tilasin syksyn alussa petite-pommesta (tanskalainen nettikauppa), kun tältä palstalta luetun huhun mukaan Ticketin haalareita oli tulossa pääkaupunkiseudun kauppoihin tosi vähän. En tiedä, pitikö huhu paikkaansa!?
Joka tapauksessa ajattelin päästä helpolla ja tilasin sen nettikaupasta. Väri on suklaanruskea, samanvärisellä vuorella. Muitakin värejä löytyy, kts. ticketin sivut.
Mutta vielä yksi plussa tuohon haalariin: Arvatkaa miten nopeasti kuivuu? Tosi nopeasti, kun vuoren saa irti! Tavallinen Ticketin Baggie (jollainen meillä oli viime vuonna molemmilla ja edelleen isommalla sama haalari) kuivui kovin hitaasti, vaikka käänsin aina sen väärinpäin kuivumaan (eli fleecevuori ulospäin). Tästä uudesta voi sanoa varmaksi, että jos iltamyöhällä pesee, niin varmasti on aikaisin aamulla kuiva.
katselin tuolta ticketin kotisivuilta, niin löytyi juuri tuo mainitsemasi reflex BAGGIE, mutta myös OTHELOLLA on reflex malli?? Eli mitäs eroa noilla on?? Tuumailee jarinja joka alkaa kallistua tuohon yhdistelmään, unohtamatta raahe-haalaria!! Kun alet alkaa, niin kiitollisena otan vastaan vinkkejä juuri tuosta raahe-haalarista ja tietty myös ticketistäkin ;o)
Jatkokysymys vielä Finettelle että miten tuolta ticketiltä tilataan?? Kysyy hän joka ei ole käyttänyt kuin huutonettiä ;o)
Othellossa on kiinteä vuori ja haalarin kangas on sellaista mattaa.Kiva ja nätti puku,mutta tosi lämmin tosiaan ainoaksi haalariksi pk-seudun talveen.Myykö jesper Junior muuten tuota Baggie Reflexiä?
Joo, en ole. En ymmärrä, miksi olen vastannut varmaan sataan haalariviestiin, kun oikeasti en edes tykkää hirveästi haalareista. Ne on kuitenkin VAIN haalareita. =)
Muistan, kun 5v sitten oli kohistu vauvalehden palstalla " upeista " Reimateceistä ja mammat suunnilleen pissasi hunajaa nähdessään ja minä ensi kertalaisena kuvittelin niiden olevan jotain tosi nättiä ja menin oikein varta vasten Stockalle katsomaan. :-) Kun myyjä näytti ne, silloin lähinnä punaiset ja tummansiniset haalarit, meinasin pudota. Tosiaan ihmettelin, miksi niistä niin paljon kohistiin...
Anyway, kai se elämä muuttuu sitten niin tylsäksi, että jaksaa tämmöisistäkin asioista hehkuttaa. Ticket voisi maksaa mulle jotain promolisää. ;-) Eli Ticketin sivuilta ei voi Jarinja tilata, mutta kts. sieltä jälleenmyyjät. Petite-Pomme-niminen nettikauppa on yksi, joka myy, mutta siellä ei ole enää tätä mallia, vain Othelloa. Sen sijaan Jesper&Juniorissa Sellossa ainakin oli samannäköinen haalari kuin meillä - syksyllä. Ehkä ne saa uuden erän aleen, en tiedä. Alessa kannattaa ihan oikeasti harkita, on monikäyttöinen haalari ja jos halvemmalla saa niin kaikkihan on kotiinpäin. :-)
raahen tapainen haalari mallistossaan?? Näytti oikein hyvältä, vastaan ei ole vaan tullut ainuttakaan..! Onko näitä jollain?? Myös se ticketin irroitettava vuorihaalaari kuullostaa hyvältä!! Laitatko (olikos se nyt finette?) haalari merkin ja mistä niitä saisi ostaa??
Aikamoinen alebongari mar-i olet!! Itse olisi super tyytyväinen edes siihen 30% jos haalari oikeasti oisi mieluinen =) Kiitos ihan jokaiselle vastanneelle!!