Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***KOTILOT VK 48***

26.11.2007 |

Heissan kaikki kotilot!

Täällä niin kiirettä pitää nykyään ettei ehdi kuin lukemaan muiden kuulumisia. Huomen aamulla lähdetään Milanoon, joten hässäkkä päällä, että saa kaikki pakattua ja varsinkin, että on kaikki tarpeellinen mukana. No saa sieltä sitten ostaa jos jotain tärkeää unohtuu, mutta pääasiassa pitäisi olla kaikki katsottu valmiiksi. Vauvalle tietenkin eniten pitää ottaa mukaan, ruoat, puurot, maidot ym. siitä sitä painoa sitten matkalaukkuihin tuleekin.

LapaLepa kiireen keskellä

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapalepalle hauskaa matkaa!!Itekkin on tultu joskus Milanossa käytyä=)

Meille ei kuulu kummempaa,tavaroita pakkaan muuttoa varten ja roskiin kannan kaiken huonon.siinä hommaa riittääkin.

Viikonloppuna käytiin miehen kanssa uimassa ja kuntosalilla,ja paikat jumittaa vieläkin=)Pitäs tehä enenpi juttuja kaksin,kun on aina sitten hauskaa kun lähtee johonkin=)

Poika vaan harjottelee konttausta..eiköhän se joku päivä rupee kulkemaan.Loskaista on,ja märkää.Käytiin möyrimässä tuossa pihalla poikien kanssa.Meille tuo vauva rakastaa kiikkua,niin se sit sai keinua vaavikiikussa=)

Mutta nyt pesula kutsuu,jos sais pyykkivuoren raahattua sinne,vaihdetaan kaikille lakanat,niin siinä aina oma hommansa=)

Vierailija
2/11 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LapaLepalle oikein hyvää reissua!

Että osaa olla masentava ilma! Vettä tihuttaa taas vaihteeksi ja ulkona on ihan hämärää jo nyt. Voi kun toivoisin, että sataisi edes vähän lunta niin olisi heti valoisampaa. Minä olen niitä ihmisiä, että ulos on päästävä päivittäin käymään tai pää hajoaa, mutta ei kyllä oikein nämä ilma innosta. Koiran kanssa sentään vähintään tulee aina käytyä pieni lenkki jos ei koko porukkaa viitsi tuuleen ja sateeseen raahata.

Meilläkin vauvakainen harjoittelee kovasti konttaamista. Hetken aikaa pysyykin konttausasennossa huojumassa, mutta ei ole vielä keksinyt miten siitä pääsisi eteenpäin. Sitten karjutaan äitiä auttamaan kun keljuttaa lelujen etääntyminen kun peruuttelee, vaikka eteenpäin pitäisi päästä. Konttaamistahan pitää tietty treenata myös öisin ja viime yönä minulla oli unenpöppörössä vauva hetken hukassa kun oli onnistunut keplottelemaan itsensä poikittain pinnasängyn jalkopäähän ja sietä huhuili apua. Pitäisi varmaan pinnasängyn pohja kohta jo laskea alimmalle tasolle ettei pääse mitään vahinkoa käymään.

adalat + tyttötrio

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, ihanaa! Minun toiveeni kuultiin ja viime yönä täälläkin satoi lunta. Nyt on pari cm lunta maassa, ilma paaaaljon valoisampi ja mieli virkeämpi. :0) Lastenkin kanssa on paljon kivempi ulkoilla kuin tihkusateessa. Toivottavasti ei nyt enää ennen joulua nämä lumet sula.

adalat + tyttötrio

Vierailija
4/11 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapalepalle tervemenoa ja oikein ihanaa matkaa!!!

Kylläpä olis mukava lähtee jonnekin kauas! Mutta täällä sitä ollaan jumissa ja toivotaan, että kurakelit olis taaksejäänyttä aikaa ja pakkanen&lumi olis pysyvää!!

Minä kävin eilen lääkärissä uudestaan jalasta ja lähete tulee verisuonikirurgille..! Saas nähdä mitä sieltä löytyy..

Tänne ei juuri mitään uutta kuulu, joulua odotellessa ja lahjoja suunnitellessa menee aika.. =)

m & P

Vierailija
5/11 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt eletty kuukausi ihanaa vauva-aikaa. Poika on aivan ihana ja super rauhallinen. Yötkin nukkuu, syö n. 23 ja sit 05 -06. eli yöt nukutaan niin kuin kuuluu :) Tänään sain ensimmäisen hymyn, tuli aivan tippa silmäkulmaan....

Tuijottelen vaan vauvaa ja ajattelen voiko maailmassa olla jotain noin ihanaa. Ollaan koko perhe vauvan lumoissa.

72oinas ja 1kk pikkumies

Vierailija
6/11 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pakko tulla pinoutumaan. Olen taas aktiivisemmin myynyt Tupperwarea, että tulisi veronpalautusten lisäksi muutakin joulurahaa. Nyt on ollut jo kolme esittelyä neljän päivän sisään!

Kämppä on kuin räjähdyksen kauhistus, mutta ehtiihän tota siivoamaan! Veronpalautuksia ja " työstä" tullutta rahaa tulee nyt yhteensä 800¿, eli ihan kiva raha kun lahjoihin ja ruokaan sitä menee yllättävän paljon. Huomenna meinaan kyllä siivota, vaikka illalla vielä yksi esittely onkin =)

Loppuviikosta ehdin varmaan kirjoittelemaan paremmin! Mutta LapaLepalle ihanaa reissua ja terveiset muillekin tutuille. Nyt menen nukkumaan!

T:väsy-anttuli

Vierailija
7/11 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aamun karjunu lapsille..ihan turhaa=(Kuopus valvotti yöllä,niin sitten äiti kiukkuaa=(Käytettiin tarkistaa korvat,mutta oli onnex terveet.Tekee hampaita+pitää kontata petissä..niin yhtä huutoo välillä yöllä..kun on jumissa koko ajan..ylhäälle on ainakin kulmahammas tullut..etuhampaat puuttuu..outoa=)ja alhaalla on 2hammasta...voi olla enenmänkin niitä,mutta nuo pikkutikarit niin terävät etten pääse tarkistaa koko suuta.

Kakkonen valittaa korvaa,se illalla vuorostaan päivystykseen.huokaus.Mulla on niin huono sairauksien sietokyky.

Kakkosella oli 5-vuotis neuvola eilen,ja poika venähtäny 10cm vuodessa..ei ihme et kaikki vaatteet pieniä.Se on aina ollu pullea,ja nyt oli paino tippunu,kun kasvanu niin..jopa liian kevyt kuulema kohta=)Näin ne käyrät vaihtelee.Täytyy ruveta syöttämään poikaa enenmän.Kuulema talvella lapset lihoo muutenkin,kun eivät liiku niin paljon=)no poika juoksee satanen lasissa joka paikkaan oli kesä tai talvi=)

Täytyy ruveta miehellekkin pistää sopuviesti kun tuli sillekkin sanottua aika pahasti kun lähti töihin..ja esikolle karjuin kun lähti töihin,ja vauvalle,kun annoin eka kerta hiutalepuuroa niin kako pois..huono äiti.

Eilen tehtiin pipareita,ihan valmistaikinasta.Saipahan lapset vääntää ja vauvakin puristeli taikinaa innoissaan=)

Vierailija
8/11 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille siis synty viikoilla 40+2 pieni tummatukkainen peikkotyttö. Aivan valloittava vauva :) Tyttö siis synty 20.11. klo 12.46 Naistenklinikalla ku Jorviin ei vielä sillon päässy ku tuli lähdön aika synnyttämään. Mitat oli 49cm, 3024g ja hattu 33,8cm. Itellä oli heti tosi hyvä olo synnytyksen jälkeen vaikka kivut oli ennen ponnistusvaihetta ja sen aikana (n.30min) tosi kovat. Ikävää oli et sain jonku tulehduksen, ilmeisesti kohtutulehduksen ku kohtuu aristi, ja olin 2 pv antibiottitiputuksessa osastolla enkä päässy kotiin sinä päivänä ku piti. Toisaalta tuli keskityttyä uuteen vauvaan ihan täysillä ku täällä kotona käy aina hulina. Tosin tytöt on nyt kerhossa ja mies asioillaan eli kahestaan ollaan vauvan kaa :)

Meillä mies on tän viikon isyyslomalla ja jättää sen yhen viikon ja päivän ens vuoteen. Oon ite ens viikolla jo niin hyvässä kunnossa et voin hoitaa taas tyttöjen kerhoon viennit, kaupassa käynnit yms.

Me ei olla viel mietitty päivää millon pidetään ristiäiset. Nimi on nyt päätetty, mut toinen ja kolmas nimi vaatii viel mietintää. Me ei olla keksitty ketä haluttais kummeiks ku ekalla on mun veli ja sen vaimo sekä miehen veli. Tokalla on miehen sisko, mun veli uudestaan sekä mun hyvä ystävä. Ketä kummaa me voitas pyytää kolmannelle? Haluttais et on sellanen läheinen ihminen jonka kaa ollaan paljon tekemisissä. vaikeeta...

Meillä on isosiskot ottanu vauvan ihanasti vastaan ja tuntuu kumpiki olevan onnellinen uudesta tulokkaasta! Ihana katelle miten kaikki kolme tyttöä voiki olla niin erilaisia ja niin sulosia :)

Tarald ja tiitiäinen ikää 1 viikko 1pv

Vierailija
9/11 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, täällä on uusia :) Tervetuloa vaan ja onnittelut vauvoista!

En oo jaksanut taas aikoihin kirjoitella, kun ei ole mitään jutun juurta ollut. Tänään oli 8kk neuvola, Altti painoi 8920g ja 71,5 cm pitkä pätkä :) Mitään edistystä ei ole vieläkään tapahtunut liikkeelle lähdössä, mutta kaipa tuo sitten aikanaan. Perhe sairastelee ympärillä, Altillakin nenä alkoi vuotaa tänään. Se onkin sitten ensimmäinen kerta kun A on kipeänä, aika hyvin tähän ikään selvinnyt sairastelematta. Kaipa tuo pian minuunkin tarttuu, ihankun jo päätä vähän alkais juilia...

Olin kaksi viikkoa sitten Tampereella käsityömessuilla päivän ja Altti oli isin kanssa sen 8 tuntia. Mahtavasti olivat pärjänneet, vaikka molempia jännitti, mua ja miestä, että miten tulee sujumaan. Täällä oli kuulemma naurettu koko päivä. Mies oli itseasiassa ihan intona ja sanoikin, että mun pitäis useammin olla pois että he sais olla kahdestaan, kun oli niin kivaa! Olin kyllä vähän ehkä jopa mustis, kun ei Altti ollutkaan huutanut mun perään, mahtoiko edes huomata että olin poissa :( Hölmöä, joo :)

Täällä alkais tammikuussa lähihoitaja koulutus iltaopetuksena 2 krt/vk ja oon vähän miettinyt josko hakis siihen. Kolme vuotta se kestäis. Ainoa ongelma asiassa on mun miehen työvuorot, eli silloin kun se on iltavuorossa niin tarvis saada joku kaitsemaan muksuja ja kenet sitä sitten velvoitat kolmeksi vuodeksi tulemaan meille joka kolmas viikko kahdeksi illaksi. HUOKAUS. Mun äitikin asuu vähän kauempana, reilu 30 km ja anopilla, joka asuu samassa kaupungissa kuin me, taas on omia harrastuksiaan ja menojaan ja huono selkä kaiken päälle :) Voi että on sit vaikiaa...

Mutta nyt pitää kyllä mennä siivoamaan tuon pojan pylly. Ei se haju, mutta se silmien kirvely :D

Luna ja Altti 8kk

Vierailija
10/11 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nukku 2h päiväunia ja sain soitettua kaikki tarvittavat paikat.Muutetaan ens kuussa,ja piti koulut ja kerhot isommille hommata.Pikkuisen kanssa ois kiva mennä muskariin yms.mutta pitää kattoo onnistuuko.On siinä avoimia kerhoja onneksi,niin niissä ainakin käydään.Mä kaipaan muitakin ihmisiä ympärille..toiv.uudessa kodissa ois kivoja lapsiperheitä naapurissa.Siinä kyllä iso puisto vieressä,ja illalla näky porukkaa olevan,sinne vaan sekaan seisomaan=)

Vielä täytys pari viikkoa jaksaa elää laatikoiden keskellä=(masentaa tämä kaaos.Kakkosella on taas korva kipeä,ja joutuu putkitukseen..oli melkein vuoden tauko ilman tulehduksia ja nyt taas alko kierre.huokaus.

Nyt ottamaan vauvan keitokset hellalta ja pistämään pakkaseen.Mä teen olosuhteiden pakosta kaikki liharuuat ite kun pojalle ei mikään valmis käy..helpottas kyllä joskus elämää kun sais sillekkin purkin joskus valmiina..mutta teen isompia satseja kerralla pakkaseen.

Vierailija
11/11 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa saada tänne uutta verta, sellaisia joilla on kotona sellainen pieni ihana vastasyntynyt. Voih =)

Meillä on ollut älyttömän rankka viikko. Meidän toinen noutaja jouduttiin lopettamaan. Johan se oli 11 ja puolivuotias. Mut tähän asti ollut ihan terve, ollut viimeksi eläinlääkärissä jonkun vaivan vuoksi 6v sitten. Nyt kun vietiin sitten lääkäriin, niin lääkäri suositteli lopettamista. Järki sanoo, että tämähän meni hyvin, toisella oli pitkä ja terve elämä, mutta sydän itkee perheenjäsenen perään! Ja esikoinen suree, itkee ja kyselee Pantsen perään. Me itketään yhdessä. Haudattiin Pantse tuonne koiratarhan viereen. Helpottaa ihan vähän kun Paavo vielä jäi, mutta ei siihen uskaltaudu kauheasti tuudittautua, että se olisi siinä kauhean pitkään kun on jo 13v. Ollaan viety joka päivä sinne haudalle kynttilöitä, ja ensi kesänä istutetaan sinne ruusu. Kyllä ajan kanssa helpottaa, mutta nyt itkettää niin hirmuisesti :o(

Ja koiran lopettamista seuraavana päivänä oli Pepin 8kk neuvola, en muista siitä juuri mitään, kun keskityin siihen, että en parkunut siellä. Kaikki oli hyvin, sen muistan kun lääkäri sanoi, että neiti on " pieni ja pyöreä" , ja kasvaa oikein hienosti. Painoa oli tullut 2kk:ssa 1100g ja pituutta 2cm. Neiti on nyt siis 8,4kg ja pituutta 67,5cm. Hienosti kasvaa... Aika lyhyt Peppi on, vaikka Lunan Alttiin verrattuna ;o) Jonkun verran Peppi nyt liikkuu akselinsa ympäri oikein nopeasti ja ryömii jonkun lelun perään ihan pieniä matkoja. Olen saanut alkaa siivoamaan tarkemmin, heh!

Näin yksillä lastenkutsuilla meidän neitiä 3vkoa nuoremman tytön, joka konttasi, nousi istumaan ja seisomaan tukea vasten!! Meikäläisen lapset ovat NIIN hitaita lähtemään liikenteeseen, ja Peppihän ei edes istu ilman tukea, ei lähellekkään... No, pääsenpä helpommalla (tämän liikkuvaisen typyn äiti vaikutti aika uupuneelta kun juoksi neidin perässä), ja lääkäri sanoi, että Pepillä kaikki on ihan OK, kehitys on ikätasoista. Silti stressaa, vaikka luulisi, että kolmannella kerralla sitä osaisi ottaa rennommin, oppii kun oppii! Kaikki omaa vauhtiaan =)

Ei hitsi, taas mä aloin kirjoittaa niin yömyöhään, että nyt on pakko mennä nukkumaan, vaikka kirjoittaisin vaikka mitä vielä -jos siis jaksaisin. Viikonloppuja!

T:Anttuli