Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa kaikki mitä mieltä ootte nimistä Joel Benjamin ja Nooa Daniel? (tuplapojille)

Vierailija
26.11.2007 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lyö nyt tyhjää, onko Joelilla jokin esikuva Raamatussa? Kaikki muut nimet kun ovat sieltä.. Ja Joel-nimeä olen tavannut usein uskovien perheiden lapsilla.

Vierailija
2/11 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tuo Benjaminkin muuten löytyy meiltäkin toisena nimenä, ei kylläkään Joelin tai Nooan toisena nimenä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin vähän kovuutta tai särmikkyyttä toisiin nimiin. Ja se mietityttää, että meneekö nuo sekaisin: Joel ja Nooa, Noel ja Jooa.



Mutta eivät ole rumia missään nimessä.

Vierailija
4/11 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meillä Joelilla ja Nooalla on ikäeroa useampi vuosi, joten ihan " yhdessä" heistä ei useinkaan puhuta



t. se Joelin ja Nooan äiti



P.S. Mikä muuten tuossa Nooa nimessä mietityttää? Ainakaan meille ei ole tullut kuin pelkkää positiivista kommenttia nimestä!

Vierailija
5/11 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät nimet siis!

Vierailija
6/11 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Benjamin ollut ehdokkaana ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Noa ON tytön nimi, joten en itse antaisi Nooaa pojalle. Daniel ja Benjamin on kivat nimet.

Vierailija
8/11 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja raamatullisuuskin on vain plussaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko sitten niin ettei myöskään Pirkkaa, Pekkaa, Mikaa tai Reimaa voi antaa nimiksi pojalle? Ne kun päättyvät kaikki a-kirjaimeen!



Eiköhän noita " kirjoittamattomia" sääntöjä löydy ihan joka maan nimikäytännöistä, joten mitään nimeä ei voi antaa kenelläkään, jos niiden mukaan koittaa lapsensa nimetä!



Suomessa niin Noa kuin Nooakin mielletään ihan tasan varmasti POJAN nimeksi!! Niinkuin myös esim. Kim, joka kuitenkin monessa muussa maassa on tytön nimi...

Vierailija
10/11 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa tuo ei pidä edes paikkaansa, monessa maassa a-loppuiset nimet ovat yleensä poikien nimiä. Itseasiassa a-loppuisia nimiä yleisesti tyttöjen niminä esiintyy muutamissa kieliryhmissä kuten romaaniset, germaaniset ja slaavilaiset kielet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Ja Noa ON tytön nimi, joten en itse antaisi Nooaa pojalle. Daniel ja Benjamin on kivat nimet.