Kertokaa kaikki mitä mieltä ootte nimistä Joel Benjamin ja Nooa Daniel? (tuplapojille)
Kommentit (11)
Niin ja tuo Benjaminkin muuten löytyy meiltäkin toisena nimenä, ei kylläkään Joelin tai Nooan toisena nimenä:)
Kaipaisin vähän kovuutta tai särmikkyyttä toisiin nimiin. Ja se mietityttää, että meneekö nuo sekaisin: Joel ja Nooa, Noel ja Jooa.
Mutta eivät ole rumia missään nimessä.
Tosin meillä Joelilla ja Nooalla on ikäeroa useampi vuosi, joten ihan " yhdessä" heistä ei useinkaan puhuta
t. se Joelin ja Nooan äiti
P.S. Mikä muuten tuossa Nooa nimessä mietityttää? Ainakaan meille ei ole tullut kuin pelkkää positiivista kommenttia nimestä!
Ja Noa ON tytön nimi, joten en itse antaisi Nooaa pojalle. Daniel ja Benjamin on kivat nimet.
Ja raamatullisuuskin on vain plussaa.
Vai onko sitten niin ettei myöskään Pirkkaa, Pekkaa, Mikaa tai Reimaa voi antaa nimiksi pojalle? Ne kun päättyvät kaikki a-kirjaimeen!
Eiköhän noita " kirjoittamattomia" sääntöjä löydy ihan joka maan nimikäytännöistä, joten mitään nimeä ei voi antaa kenelläkään, jos niiden mukaan koittaa lapsensa nimetä!
Suomessa niin Noa kuin Nooakin mielletään ihan tasan varmasti POJAN nimeksi!! Niinkuin myös esim. Kim, joka kuitenkin monessa muussa maassa on tytön nimi...
Itse asiassa tuo ei pidä edes paikkaansa, monessa maassa a-loppuiset nimet ovat yleensä poikien nimiä. Itseasiassa a-loppuisia nimiä yleisesti tyttöjen niminä esiintyy muutamissa kieliryhmissä kuten romaaniset, germaaniset ja slaavilaiset kielet.
Vierailija:
Ja Noa ON tytön nimi, joten en itse antaisi Nooaa pojalle. Daniel ja Benjamin on kivat nimet.
Mulla lyö nyt tyhjää, onko Joelilla jokin esikuva Raamatussa? Kaikki muut nimet kun ovat sieltä.. Ja Joel-nimeä olen tavannut usein uskovien perheiden lapsilla.