Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HEINÄHATUT ma-to vko 48**

26.11.2007 |

Pino pystyyn!

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätty on ja ruisleivät mutusteltu...nyt jaksaa taas (hetken).

Tämä väsymys on kyllä jotain karseeta, kaiken huipuksi aloitin työt edellisen äippäloman jälkeen tässä sopivasti samoihin aikoihin, kun plussatestin tein ja yövuoroissa olin kyllä ihan zombie...onneksi on vaan 20t/viikko, mutta kuitenkin.

Ekasta neuvolasta: Mä olen menossa tänään, vähän yllätyin kun näin aikaisin, kun toinen kuitenkin kyseessä. Varmaan käydään taas niitä papereita läpi ja otetaan verinäytteet, paino, verenpaine jne. Meillä tuon pissanäytteet voi viedä labraan ihan milloin vaan (aamuvirtsa), kunhan terkka laittaa sen koneelle. Ja mä pääsen avautumaan jo synnytyksestä...esikoisen painoarvio heitti kilon ja synnytys kesti reippaasti yli 30tuntia. Aion jo heti nyt alussa vaatia huolellisen synnytystapa-arvion tälläkertaa.

Liikkumisesta: Tällähetkellä lähinnä hyötyliikuntaa lapsen ja koiran kanssa. Tykkään kyllä liikkua ja harrastaa, mutta ei vaan löydy aikaa tai intoa tällähetkellä.

Millä viikoilla muuten teillä muilla tehdään nuo np-ultrat? Esikoisesta taisi olla jotain rv. 12+ ja mietin lähinnä sitä, pääsenkö ennen joulua...taitaa mennä kyllä joulun jälkeen. Mikä mahtaa olla se aikaisin ajankohta, jolloin np -tulokset on kuitenkin luotettavia?

Jaahas, lyhyestä virsi kaunis...tyty jo heräsi pikku kauneusuniltaan. Ekstrasympatiat vielä Helenelle, toivottavasti pikkuinen on pysynyt matkassa mukana!

Bellevue ja Lillis rv. 7+5

Vierailija
22/58 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvoinnin kourissa jatketaan tällekin viikolle :( Edellisissä raskauksissa olen päässyt paljon helpommalla sen suhteen. Onneksi olen ollut lakossa reilun viikon joten saa rauhassa kasvatella pikkuista ja voida pahoin myös. Olin suunnitellut tekeväni jotain siivousta ja myös muutamia joululahjoja, mutta eipä tässä oo kyllä sen kummempaa tapahtunut. Innolla odottelen ensi viikon lääkärineuvolaa, jos vaikka pääsisi kurkkaamaan pikkuista. Ainakin neuvolan tädin mukaan ultraavat siellä.

- Susa 8+6

ja yahoon listan osoite on: http://groups.yahoo.com/group/heinikset/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee harvoin kirjoteltua, kun ei oikein ole mitään kerrottavaa... :o

Olo on ihan " normaali" ...ei mitään kummempia oireita, paha olokin on

jäänyt taka-alalle joskaan se mitään sen kummempaa ole ollutkaan:)

Rinnat hieman arat...hmmm...siinäpä ne suurimmat oireet.

Wipsu: Teillä siellä sama tilanne kuin meillä että esikoinen 1v1kk ja sulla samat rv:t kuin mulla, 6+5 ;) Kiva!

Voi kamaluus, kun siellä oli joku (sori unohtu nimim.) joutunut ihan nesteytykseen pahoinvoinnin vuoksi..kaikki sympatiat täältä sinne!!!!

Viime viikolla sain suuren suru-uutisen, kun ystäväni vauva oli menehtynyt kohtuun rv 39+2 :(( AIVAN KAMALAA!!!!! Tätä vauvaa oli

toivottu niiiiiin kauan eikä ihan " luomukonsteilla" onnistunut. Olen

niin paljon itkenyt miten tuollaista taakkaa voi kenenkään ihmisen harteille laittaa :((( Pieni poika haudataan lauantaina*nyyh* Se tekee

tästä vieläkin surullisempaa, että äiti olisi halunnut käynnistystä, koska

vauva oli ISO (reippaasti yli 4kg ja 56cm), koska äidillä raskausdiabetes...lääkärit vaan viittasivat kintaalla, että katotaan sitten kun on 42 viikkoa täynnä, että mitä tehdään!!!! :( Äidin pelko vauvan menetyksestä oli suuri ja kävi vielä toteenkin!!! Huh huh!!!

Mutta mutta...Neuvola-aikaa en ole vielä varannut, mennään ensi viikon päästä esikoisen kanssa influenssarokotuksen 2. osaan ja aattelin sitten ottaa asian puheeksi:) Esikoisesta eka neuvola oli vasta 9+4 :o Sitä alkuraskauden ultraa mietin JOKA päivä ja olen meinannut jo monesti soittaa paikalliseen lääkärikeskukseen, että tekevätkö alkuraskauden ultria...en vaan ole saanut aikaseksi :D

Täällä aivan mahtava aurinkoinen päivä ja pikku-pakkanen:) Käytiin esikoisen ja haukkujen kanssa vähän kävelyllä tuossa ennen pikkumiehen unia.

Nyt täytyy jo mennä...työtkin kutsuvat taas tänään. Teen 2 päiväistä työviikkoa ja isi hoitaa silloin poikaa kotona:)

Voikaahan taas mainiosti!!

Terkuin: Je_Ni, poika 10/06 ja masuvauva 6+5

Vierailija
24/58 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eilen soitettua neuvolaan ajan ja eka neuvola on sitten 14.12. Olisin saanut aikaisemminkin, mutta ei oikein työjutuilta ehdi. Kalenterin järjesteleminen onkin aika haastavaa seuraavat 6kk:tta, kun pitää sovittaa työmenot, neuvolat ja vielä esikoisen toimintaterapiakin samaan kalenteriin. Hoh, hoijaa, vielä ei kyllä viitsi työnantajallekaan kertoa tästä raskaudesta. Taitaa kyllä tulla ihan puun takaa aikanaan....

Hih, hauskaa lukea, että muillakin on ollut samoja suunnitelmia kuin mulla: vauva tai maraton enskesänä. Nyt tulee sitten se vauva ja maraton siirtyy vuodella eteenpäin. Sittenpä on paremmin aikaa reenata, kun on vielä kotona :-)

Hmm, nyt pitäisi kyllä taas alkaa keskittymään työntekoon, mutta jotenkin on tällä hetkellä hirveen vaikeeta. Tätä vuottakin on niin vähän jäljellä, että tulee kohta kiire saada kaikki tarvittavat hommat tehtyä.

Omasta olosta sen verran, että ei edelleenkään mitään mainittavia raskausoireita - rinnat ovat sentään jonkin verran kasvaneet, jonka kyllä huomaa pienenä A-kuppisena :-) Pissalla kävin viimeyönä kerran, joten tästäköhän se nyt sitten alkaa tuo vessassa juoksu??? Vatsalihakset on muuten vaan kipeenä, kun " erehdyin" toissailtana tekeen vatsalihaksia jumppapallon päällä... saakutti, kun on tehokasta!

Leppoisaa päivänjatkoa!

Vierailija
25/58 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeni: Muistan sinut hyvin vanhoista lokakuisista (silloin vain lueskelin taustalla) =) Nyt pitää olla ahkerampi tämän kirjoittamisen suhteen. Oli ihana huomata, että teillekin on tulossa toinen. Paljon onnea! Meidän pojilla onkin vain kaksi päivää ikäeroa. Tule sinäkin mukaan tuonne msn-yhteisöön...?

Kylläpä tuli tippa linssiin ja todella paha mieli Jenin ystävän puolesta. Ei tuollaista kyllä soisi kenellekään. Pistää miettimään elämän reiluutta...

Täällä on aamu alkanut hieman heikossa olotilassa. Eli kait niitä oireita alkaa sieltä pikkuhiljaa ilmaantua. Tilasin eilen neuvolankin. Sain joulukuun puoleen väliin eli siinä vaiheessa olisi rv 9. Ei kyllä ole mitään tietoa, mitä neuvolan ohjelmaan kuuluu silloin. En tajunnut puhelimessa kysyäkään, että onko ultraa silloin.

-Wipsu rv 6+6-

Vierailija
26/58 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen käytiin alkuraskauden ultrassa, vihdoinkin :) Viikkoja 8+5, la 3.7. ja kokoa pikkuisella huimat 21mm! Siellä se heilutteli kovasti, sydän sykytti 170 kertaa minuutissa ja kaikki näyttäisi olevan hyvin. Kokeiltiin myös 4D:nä, kyllä siinäkin jonkinlainen " toukka" erottui. Kävin siis Felicitaksessa, koska en malttanut odottaa kaupungin tarjoamaan nt-ultraan asti... ensi viikolla sitten ensimmäinen neuvolakäynti.

On tämä jännää, paljon muuta ei päähän mahdu tällä hetkellä :)

MadamM

Vierailija
27/58 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pahoinvointi jatkuu ja rinnalle on tullut armoton väsymys. Voisin vaan maata sängyssä. Toisaalta unenlaatu ei kovin hyvää, yöllä heräilen vähän väliä. Liekö tuo raskaudenoire?

MYLOVELLA oli kyllä pahoinvointi yltynyt pahaksi. Toivottavasti pahoinvointilääkkeet auttaa eikä tarvita uutta sairaalareissua enää tuohon liityen.

Je_NIN ystävällä oli kyllä tosi surullinen asia tapahtunut. Ei tuollaista voi käsittää, on niin väärin. Tuli itselläkin paha olo vaikka en siis ystävääsi tunnekaan. Aina nuo vaan niin koskettaa.

WIPSULLAko myös lapsi 1v1kk. Täällä kans " vanha" lokakuinen.

Torstaina minulle eka neuvola. Terkkari sanoi että voidaan kuunnella sydänäänet, toivottavasti kuuluu... jännittää.

Myissi 8+4

Vierailija
28/58 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myissi: minä myös nukun tosi levottomasti, pyörin sängyssä monta tuntia ennen kuin sain unta. Tosin mua varmaan stressaa esikoisen ensi viikonlopun synttäreiden järjestäminen ja se että kuinka saisin salattua tämän raskauden viikonloppuna, en haluasi vielä muutamaan viikkoon kertoa.

Todella ikäviä oli tapahtunut Je-nin ystävälle. Kauheimpia asioita mitä voi äidille tapahtua!

Tänään on ollut huonovointisin päivä tässä raskaudessa, koko ajan on vellova tunne mahassa, oksentaminen varmaan helppais mutta mitään ei tuu vaikka yököttää (anteeksi nämä kielikuvat). No, jospa tämä tästä...Ens viikon maanantaina on alkuraskauden ultra, sinne asti täytyy olla vielä jännityksessä!

Onnea muuten kaikille jotka ovat sen ihanan sykkeen jo nähneet :)

Lazo rv 5+5

Vierailija
29/58 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiistai alkoi sitten melko heikoissa merkeissä eli huimaus on taas alkanut. Onko muilla ollut huimausta? Eli aamulla huippaa tosi paljon ja moneen kertaan joudun palaamaan makuulle kun alkaa korvissa soimaan ja silmissä pimeneen. Tälläistä se oli esikoistakin odottaessa ja koko raskauden ajan. Onneksi olo kohenee kun saan jotain syötyä.

SINUVI, BABYTHIRD, TINTTIS ym. maratonista haaveilevat. Itse olen myös kova lenkkeilemään ja olen jopa juossut maratonin kesällä 2004. Nyt on alkanut taas pikku hiljaa kutitteleen että jos sitä taas joskus uudestaan siihen ryhtyisi. Kovaa harjoitustahan se vaati ja maratonin jälkeen meni monta kuukautta kunnes taas palasin lenkkipolulle koska sain jotenkin tarpeekseni siitä juoksemisesta. Mutta oli ihanaa kyllä olla hyvässä kunnossa ja parasta oli että sai syödä paljon ja paino pysyi kurissa (tai oikeastaan jopa laski) :). Ennen tuota maratonharjoittelua, silloin joskus nuoruudessa, harrastin taitoluistelua ja telinevoimistelua ihan kilpatasolla.

NEPE: Mulle ainakin terkka sanoi että samat jutut käydään ekassa neuvolassa läpi kun esikoisenkin aikana. Mulla 1h varattu ekaan neuvolaan.

KOO77: Kurjaa että jouduit migreenistä kärsimään. Mulla kans migreeniä mutta viime raskaudessa pysyi vallan poissa. Itse asiassa migreeni palas vasta kun lopetin imetyksen. Kurjaa olisi juuri tuo kun niitä lääkkeitä ei oikein suositella raskauden aikana otettavan mutta ilmankaan ei kohtauksesta selviä. Toivotaan ettei migreeni kovinkaan usein sinua kiusaisi nyt raskausaikana.

LINORETELLE parempaa mieltä toivottelen. Voisin ottaa vaikka puolet siitä sinun masusta jos haluat vielä raskautta peitellä :). Itse haluaisin jo kovasti vauvamasun. Minulla on kohtu taaksepäin kallistunut joten ekassa raskaudessa vatsa pyöristyi vasta rv 20. Ehkä tässä toisessa voisi jo vähän aikaisemmin.

BELLEVUE kyseli tuosta np-ultrasta. Esikoisen aikana olin np-ultrassa rv 11+0, mikä oli käsittääkseni aikasin mahdollinen aika. Muistaakseni np-ultra ajoittuu ainakin täällä rv 11-13.

Todella surullisen uutisen oli Je_Ni saanut. Ja miten voi olla mahdollista että lääkärit eivät kuuntele ollenkaan äidin tuntemuksia. Usein kuitenkin olen kuullut että äiti kyllä vaistoaa jos lapsella vatsassa ei ole kaikki hyvin.

Tuntuupa täällä olevan paljon niitä joilla lokakuussa 2006 syntynyt lapsi. Ainakin Je_Ni, Myissi ja Wipsu (taisi olla muitakin). Meillä myös esikoistyttö 1v 1kk.

Hyviä vointeja toivotellen

Vadelma rv 6+2

Vierailija
30/58 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas pitkästä aikaa :)

En ole paljoa ehtinyt tänne kirjottelmaan, kun noita kouluhommia riittää..

Huomenna olis sitten se ihka ensimmäinen neuvola :D ootan innolla sitä..

Minä oon saanu olla aika oireeton :) hieman on kuvotusta iltaisin ja pitkin päivääkin välillä ja nännit hieman kipeät.. eipä juurikaan muuta :) saan olla siis onnellinen.. vielähän se tietty voi alkaa kunnolla se pahoinvointikin..

Kavereille on varmaankin pakko kohta paljastaa tämä, kun ne niin ihmettelee aina, miksi en juo mitään kun ollaan juhlimassa :P

Paljon onnea ja jaksamista kaikille !!... muiden juttuja en ehtinyt lukea, joten niitä en nyt kommentoi.. joku toinen kerta sitte !

Anzzu rv 7+

Vierailija
31/58 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on eka neuvola takana. Melkeen 2h vierähti siellä ja kylläpä käytiin kaikki tosi tarkkaan läpi!

Ultrallakin kurkattiin masun läpi, mutta pettymys oli suuri, kun ei edes sykettä saatu esiin:' ( Ihan pikkiriikkinen siellä näkyi olevan ja mittojen mukaan olisi vasta 6+2 menossa. Saanhan pysyä joukossanne, vaikka mä oon kyllä ihan varma, että meille vauva tuleekin vasta elokuussa. On meinaan molemmat tytötkin syntyneet kaksi viikkoa yli...

Seuraavan ajan sain vielä ennen joulua ja silloin lääkäri ultraa alakautta. Sitten pitäisikin vauvelin olla jo reippaasti isompi:)

pricilla ja muru 6+2?

Vierailija
32/58 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tulis uus heinäkuulle vaavia odotteleva mukaan =) omien laskujeni mukaan olisi nyt rv 5+6, loppuviikon varhaisultrassa selvinnee hieman parempi aika. itsekin soittelin neuvolaan tänään, sain ajan lääkärineuvolaan parin viikon päähän. Täällä taisi joku muukin mennä aikas samoilla viikoilla, MAGNU JA LAZO ainakin .

Oireita täällä ei kyllä ole juuri kuin armoton väsymys, arka rintavarustus ja ajoittainen kuvotus. hajut tekevät pahaa.. suklaa maistuu paremmin kuin hyvin :D

MyLove77, kuulostaa hurjalta tuo sinun pahoinvointi kun tiputukseen saakka jouduit. onneksi kuitenki sydämmen jytinät on nähty, se lienee laittaa jaksamaan huonot olotkin. tsemppiä!

Liikkumisesta, itse tykkään liikkua omaksi ilokseni ja koiran kanssa. nyt vain tuntuu väsyttävän niin ettei edes innosta. sitten kun saa lähdettyä, tulee hyvä mieli =)

Np-ultrasta, meillä se on jotain rv12 tietämillä.

Mutta nyt innostuin että pitää lähteä lenkille kun tuli siitä puhetta ;)

Mahuli rv 5+6

Vierailija
33/58 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui että miten nää päivät vaan menee!!Mulla huomenna 7+0 ja siis kahdeksas viikko alkaa...voi jee.Ihan kivaa!Välillä on oloa ollut,yökittää tuo roskis ja ruoan haju.Tytön kakkavaippa on ihan kauhistus,yökin ihan kauheesti ja pikkuneiti vaan nauraa!!Kahvi on alkanu vähän tökkii ja väsymys painaa välillä.Eli tulee niitä oireita tännekkin!!:)Mutta todella vähän on kyllä oireita,verrattuna edellisiin raskauksiin.

Tänään oli vilkas päivä töissä,joten nyt nukuttais ihan sikana.Mies iltavuorossa ja mun on vahdittava noita tihulaisia....eipä pysty juuri torkkumaan tässä.

heippahei!

t.Rautamamma&Jokunen

Vierailija
34/58 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli ihka ensimmäinen neuvola. Tunti siellä vierähti mullakin. Kaikenlaista kyseltiin ja sain kassillisen tavaraa sieltä lähtiessäni. Tosin suurimman tilan vei verinäytteiden lähetyspussit. Pitää nimittäin mennä labraan antamaan verinäytteet, kun mulla on niin onnettomat suonet ettei nuo " normiterkkarit" onnistu niistä verta saamaan kun ehkä kauheen tökittelyn jälkeen. No onneksi täytyy siellä labrassa muutenkin käydä viemässä nykyään pakollisen klamydia testin virtsanäyte.

Saatiin jopa DVD jossa oli jotain raskaudesta ja synnytyksestä ja varmaan vielä ajasta synnytyksen jälkeenkin. Täytyy jossain vaiheessa varata aikaa ja katsoa se läpi. :)

Np-ultraan sain määräyksen varata ajan hyvissä ajoin, ajoittuu nimittäin tuohon joulun tienoille ja silloin on niin paljon pyhiä ettei varmasti ole kauheesti aikoja tarjolla. Lääkärineuvola on 17.12., silloin kuunnellaankin sitten jo sydänääniä. Alkuraskauden ultrassa en ole käynyt joten vähän on kuitenkin vielä sellainen fiilis että onko tuolla masussa oikeesti ketään. Vaikka kyllä mä huomaan jo ihan istuessani että sisäpuolelta painaa masua vai oisko sekin taas luulotautia ;) Muita oireita ei kauheesti enää olekaan. Rinnat on kyllä toisinaan kipeet ja satunnaisesti tulee etova olo, muuten ok. Tässä oli taas näitä oman navan asioita. Tsemppiä muille!

meli 7+2

Vierailija
35/58 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla koskee mahaan tosi usein, tänään koskenut enemmän kuin ennen. Muistan kyllä että viime raskaudessakin koski samalla tavalla, mutta en silti tiedä että onko tämä normaalia. Siis alamahaa jää jomottamaan, varmaan samanlaista kipua kuin menkkakipu (en ole niistä koskaan kärsinyt). Jomottaako muilla vai olenko mie vaan ainut? Vähän väliä kurkin että onko housuissa verta, ei ainakaan vielä ole näkynyt ja toivottavasti ei näykään. Viime raskaudessa minulla tuli kolme kertaa verta, mutta ei suuria määriä. Siskolla taas tuli verta enemmän kuin keskenmenossa, mutta nyt on terve 1,5v poika :) Jännittääkö muita että meneekin kesken? Mie en voi ollenkaan luottaa siihen että meille syntyy toinen vauva :(

Eilen ostettiin meijän vauvalle pulkka. Semmonen vauvojen pulkka :) Tänään sitten käytiin ekan kerran ajelulla ja tyttö oli ihan innoissaan. Näkyy maisemat paremmin kuin vaunuista niin oli ihan täpinöissään. Huusi ja kiljui :D

Asensin ulos jouluvalot, ihanat. Tuli hyvä mieli kun lopultakin sain sen aikaiseksi. Piti siis tehdä se jo vuosi sitten ;)

Ostettiin miehen kanssa herkkuja. Jäätelöä johon päälle sulatettua suklaata ja daim rakeita + banaania ja vaniljakastiketta. NAM :) Kohta pitäis lähtee tekemään annoksia niistä.

Minulla oli eilen tosi etova päivä, tänään ei niinkään paljoa. Välillä tulee tosi paha olo, mutta oksentamaan en ole joutunut. En oksentanut viime raskaudessakaan vaikka olo oli kaamea. Oksentaminen olis varmaan helpottanu oloa mutta kun ei tullu niin ei tullu :( Eilen kun sain pahaaoloa loitommalle niin jouduin vaihtamaan minulla hoidossa olevalta pojalta pissi housut. Lämmin pissi haisi ja höyrysi nenään niin kyllä yökäytti, mutta en oksentanut.

Nyt herkkuja tekemään! :)

Jouhi 5+3

Vierailija
36/58 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Liitympä minäkin tähän iloiseen seuraan odottelemaan heinäkuun helteitä.

Viimme kerrasta täälä odottajien joukossa on nyt vierähtäny kohta kolme vuotta ja nyt toista olisi tulolla.

Ajateltiin myös vähä säästää uutista muilta niin on mukava kun on joku paikka missä kertoa kuulumisia ja kysellä asioita.. Saa nähdä kuinka kauan tämä asian salaaminen onnistuu kun viimmeksi ainakin pahoinvointi sai aikaan oksentelua ja vei lähes kaiken ruokahalun ainakin iltapävään saakka, niin ettei lounaalla juuri saattanut ruokaa syödä ja kun opiskelen niin kyllä luokkakaverit alkaa pian ihmettelemään että mitenkä on kaikkiruokaanen heittäytynyt niin krantuksi..

Joku kyseli vatsa kivusta niin minulla ainakin oli sitä viimme kerrallakin aivan siinä alku vaiheessa ja nytkin on vähä tuntunut. Täti sanoi neuvolassa että se on ihan normaalia että sitä voi tulla myöhemminkin niihin aikoihin kun kuukautisten periaatteessa pitäisi tulla ja kyllähän joillakin tulee vuotoakin monienkin " kuukautisten" aikana raskausaikana.

Juu eipä tuu nyt mieleen kummempia.

Terv: Niina-Riina ja masukki 5+5

Vierailija
37/58 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Liitympä minäkin tähän iloiseen seuraan odottelemaan heinäkuun helteitä.

Viimme kerrasta täälä odottajien joukossa on nyt vierähtäny kohta kolme vuotta ja nyt toista olisi tulolla.

Ajateltiin myös vähä säästää uutista muilta niin on mukava kun on joku paikka missä kertoa kuulumisia ja kysellä asioita.. Saa nähdä kuinka kauan tämä asian salaaminen onnistuu kun viimmeksi ainakin pahoinvointi sai aikaan oksentelua ja vei lähes kaiken ruokahalun ainakin iltapävään saakka, niin ettei lounaalla juuri saattanut ruokaa syödä ja kun opiskelen niin kyllä luokkakaverit alkaa pian ihmettelemään että mitenkä on kaikkiruokaanen heittäytynyt niin krantuksi..

Joku kyseli vatsa kivusta niin minulla ainakin oli sitä viimme kerrallakin aivan siinä alku vaiheessa ja nytkin on vähä tuntunut. Täti sanoi neuvolassa että se on ihan normaalia että sitä voi tulla myöhemminkin niihin aikoihin kun kuukautisten periaatteessa pitäisi tulla ja kyllähän joillakin tulee vuotoakin monienkin " kuukautisten" aikana raskausaikana.

Juu eipä tuu nyt mieleen kummempia.

Terv: Niina-Riina ja masukki 5+5

Vierailija
38/58 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipahan nyt selväksi että erellis kerrasta tosiaan taitaa olla aikaa niin että on sormet kangistunu kun ei aijoos meinaa saara irti napilta..

Vierailija
39/58 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kirjoitellut, kun väsy painaa armottomasti..

Esikoinen (torstaina 1v) on kipeenä ja on käytänössä huutanut tortaista asti kaikki yöt. En ymmärtänyt mikä hänellä olis voinut olla, kun ei ole nuhaa, ei korvat kipeenä, ei rohise, mut EI NUKU!! Huutaa jo sängyn nähdessään. Tänään vein pojan lääkäriin ja yllätys oli suuri, kun lääkäri sanoi pojalla olevan poskiontelon tulehdus. Tuo ei k' ynyt mun mielen vieressäkään.

No nyt on lääkkeet saatu ja poika nukkuu kun enkeli sängyssään. Ihanaa, että sydäntä raastavalle itkulle löytyi selitys.

Minäkin tilasin neuvola-ajan. Se on 10.12, sain sovittua pojan rokotuksen kanssa samalle päivälle, hyvä homma.

Mitään oloja ei mulla ole, outoa! Mutta kuitenkin nyt on parempi fiilis kun viimeksi (kesällä), jolloin tulikin keskenmeno.

Joku kyselikin, että pelkääkö muut keskenmenoa, niin on aika ihme, etten pelkää, vaikka olen niitä kaksi kokenutkin. Mies on kyllä tosi epäileväinen, eikä uskalla innostua vielä. Minä ajattelen nyt, että jos meillä on taas huono tuuri, niin sille ei sitten voi mitään, ei se murehtiminen ainakaan auta.

Mut nyt pitää alkaa katsoa BB:tä =o)

Huomisiin, toivottavasti nukutte hyvin =o) Minä toivon myös saavani nukkua ensi yönä

mam80

Vierailija
40/58 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Ajattelin nyt alkaa tännekin kirjoittamaan.

Eli odotan kaksosia viikolla 9+2. Eka neuvola käyty ja ultrassa on tullut juostua vuotojen takia. Mutta toistaiseksi kaikki hyvin. Kaksosraskaus on täysi ylläri ja dikoriaalinen-diamnaalinen, eli se " paras" vaihtoehto (sikiöillä omat istukat ja omat pussit).

Onko muita monikko-odottajia?

Karambolat 9+2