Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HEINÄHATUT ma-to vko 48**

26.11.2007 |

Pino pystyyn!

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä huimaa täälläkin! Tää on mun vakioraskausoire ilmeisesti, sillä ennen kuin testikään näytti plussaa, oli huimaus jo ilmaantunut. Nyt siis kolmatta odottelen ja joka kerta sama juttu. Mulla huimauksen syy kai lähinä on se, että raskausaikana verenpaine on laskenut vielä normaaliakin alemmaksi. Neuvolassa mitattiin 114/70 viimeksi. Kotimittauksessa välillä alhaisempiakin tuloksia. Hb ihan normaali.

Eli lakupussi kourassa voi täällä huoletta olla, ainakin toistaiseksi ;)

Vierailija
42/58 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surulliset uutiseni tuon tänne nyt. Meidän pikkuliinimme elämänlanka on katkennut. Oloni on pelkästään sängynpohja-fiiliksissä ja sinnepä palailen tästä nyt. Parempia onnia ja tulevaisuutta muille heiniksille.

Helene26 ja tyhjä massu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis tänään eka neuvola. Perjantaina varasin ja nyt jo sain ajan. :) Vähän neuvola jännittää, vaikka tuttua jo on esikoisen odotusajalta.

Oireista: mulla on vatsan nippailut jatkuneet ja kuvotusta on ollut edelleen. Yhtenä päivänä jo oksetti, mutta vielä en ole oksentanut... Toivottavasti ei tästä enää pahene. Jaksamista teille, jotka voitte pahoin, varsinkin sille, joka oli joutunut nesteytykseen.

Nyt täytyy alkaa valmistautumaan neuvolaa varten. :)

Anne, rv 6+6

Vierailija
44/58 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti raskasta kun on kerennyt jo sisäistämään, että raskaana on. Voimia paljon!

vadelma82: Tule vaan hakemaan osa tästä pötsistä :p. Lääkäri sanoi jo ekassa raskaudessa että kohtu lepää vatsapeitteitä vasten. tunnnen käsiin hunajamelonin kokoisen kovan patin. Vai tuleks hakemaan mun pienet farkut mua kiusaamasta?? ;D

Tänään on ollu reipas päivä. Olokin ihan hyvä.

Huomenna töitä 12-22 ja perjantaina ukko vie minut jumboon shoppaan. hihhih, jeiii haa!!

Kuinkas muuten vessassa juokseminen yöaikaan muilla?

Itse käyn n. 3 kertaa. kolmentunnin välein.

L 8+0

Vierailija
45/58 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän keskustelupalstaan jää kyllä nopeasti koukkuun... Ainakin kerran työpäivän aikana pitää uudet viestit tarkistaa.

Mulla alkaa olla koko ajan vaikeampaa olla kertomatta tästä raskaudesta. Eilen oli hauska tilanne, kun järjestin yhdet kutsut: meitä oli neljä naista ja kaikki raskaana! Kolme meistä asuu samalla tiellä eli olemme naapureita! Omasta raskaudestani en vielä tohdinut kertoa, mutta " seinänaapurin" (asumme omakotitaloissa) LA on kaksi viikkoa ennen omaani. Yksin ei siis todellakaan tarvitse vauva-aikaa viettää :-)

Perjantaina pitäisi järjestää viidakkoaiheiset synttärikutsut 7-vuotiaalle. Onko kellään hyviä vinkkejä ohjelmanumeroiksi? Ajattelin ainakin laulattaa Leijonanmetsästyksen, mutta jotain muutakin pitäisi kehittää. Ilolla otan vinkit vastaan!

Terkkusin,

Tinttis ja Sintti 6+2

Vierailija
46/58 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsi vähän karkaamaan tuo edellinen teksti...

Ekaksikin Helenelle voimia ja onnea uudelle yritykselle sitten kun sen aika on!

Äh, nyt tuntuu että nää päivät ei etene ollenkaan. Mä just kattelin tossa laskuria, et jos nää ultran antamat viikot on oikein, niin olen tehnyt positiivisen testin jo 8. päivä hedelmöityksestä:0

Mulla ois illasta vielä työkeikka, mut jestas, kun laiskottaa!!! Ei huvittaisi lähteä mihinkään vaan kääriytyä vaan peiton alle lämpimään. Palelu on meinaan edelleenkin hyvin voimakkaana läsnä.

Kuvotusta on jonkin verran, mutta ei onneksi pahasti. Salmiakki auttaa mulla huonoon oloon.

Hui, kello on jo noin paljon. Täytyy lähteä valmistautumaan...

Pricilla ja Muru 6+3

Vierailija
47/58 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelu helenelle ;( Ja jaksamisia.

Ja nyt se sitten alkoi, siis tämä minun kaikenpäivästen asioitten murehtiminen! Pitkällehän sitä on jo päästy :D Raskauden aikanahan sykeen pitäisi liikkuessa pysyä kohtuuden rajoissa. niiiiin (huoh) tänään pyöräilin kauppaan lievään ylämäkeen ja syke varmasti nousi, niin oon nyt sitten kiusannut pikku päätäni, että no nyt varmasti oli ainakin 200 se mun syke. Sydän kyllä jumpsutti melkosesti, mutta hengitin koko ajan esim. nenän kautta, että ei niin tarvknnu puuskuttaa...Ni aattelin, että vaarantukohan se vauvan hapen saanti jne jne jne....Voi minua!!!

Kohta pitäs alkaa laittamaan poika nukkumaan iltapeujen ja puurolautasen kautta.

-mangu- rv 6+0

Vierailija
48/58 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensiksikin helenelle voimia ja jaksamista :)

täällä on yksi yöllinen vessassa ravaaja! mulla on öisin koko ajan hirveä jano, juon n.0,5litraa vettä öisin ja ramppaan vessassa ainakin sen 3kertaa yössä.. välillä hieman tympii nousta ylös kesken makeimpien unien,mutta hätä ei lue lakia..

meillä oli tänään viimeinen järjestyksenvalvojan koulutuspäivä,jee! harjoiteltiin käsirautojen ja patukoiden (virn) käyttöä :DD enää olis " oikeita" koulupäiviä jäljellä 3 ja sitten tenttiviikko ja LOMA,ihanaa :D hieman alkaa stressi laueta jo nyt,enää ei pipo tunnu lainkaan niin kireältä kuin vielä muutama viikko sitten.sain tehtyä jo valmiiks annetut etätehtävät ja olen tentteihinkin onnistunut lukemaan enemmän kuin kuvittelin tässä vaiheessa.

oma väsymys alkaa jo hieman hävitä,enää ei päivällä väsytä niin kauheasti kuin aiemmin. oksettaa edelleen,jos en heti ehdi syömään,kun vatsa ekan kerran kurnaisee. rinnat on kipeät toisina päivinä enemmän toisina vähemmän,kasvaneet ovat kyllä,viikonloppuna täytyis käydä yhden kuppikoon isommat rintsikat ostamassa:) mulla kans salmiakki helpottaa hieman oloa! ja joku kyseli siitä pyörrytyksestä,niin täällä on sama ongelma! jo ennen positiivisen testin tekoa valitin pyörrytyksestä miehelle. verenpaine taiskin olla muistaakseni hieman alhainen,mutt ei vielä mitenkään huono..

jeeps.. meidän miehet ajaa peräkanaa " mopoilla" (siis niillä,joiden päällä istutaan).. näyttävät kuin hullujen huoneelta karanneilta,kun edellä menee pikkuherra ja takana tulee samanlaisella mopolla isompi 190cm mies *virn*

mukavaa viikon jatkoa kaikille!

-annu ja sintti (jo!) 8+2-

Vierailija
49/58 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä istuskelen, kun lupauduin iltahommiin jouluun asti. Onneks vaan nuokkarilla valvomista (eli nettailua ja tv:n tölläämistä, hih)

Oikeestaa sopii mulle, kun kotona ei kuitenkaan rauhassa saa olla koneella, kun nuori herra on koko ajan koneen kimpussa, jos edes katson näyttöön päin. Ihan kun se olis jotenkin mustasukkainen koko tietokoneelle.

Helenelle suuresti voimia, itse saman kokeneena, tiedän todella miltä tuntuu =o(

Enkä kyllä silloin jaksanut edes vauvalehdern sivuilla pyöriä, koska tuntui niin epäoikeudenmukaiselta, kun toiset odotti ja minä tipuin kelkasta.

Nimesin maha-asukin eilen Maija-Anteroksi =o)

Mitenköhän noi viikot nyt oikein menee, kun menkkojen mukaan laskettu aika olis 31.7, mutta kun kierto minulla on ollut viimeisen km:n jälkeen vain 26 pvää, niin jonkun laskurin mukaan la olis 29.7, mutta silloinhan viimeisistä kuukautisista laskettuun aikaan ei ole 40 viikkoa, vaan 39+5...

Nyt en siis osaa laskea ihan päivän tarkkuudella viikkoja. Viimeksi se oli niin helppoa, kun kierto oli silloin 28 pvää...

Selviäähän toi sitte ekalla nla-käynnillä, mutta mietityttää vaan.

Mut eipä kummempia tällä erää, jaksuja kaikille pahoinvoiville! Mulla on vaan koko ajan ihan kamala nälkä!!!

Vierailija
50/58 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin HElenelle suuret pahoitteluni, kun muutakaan en voi.

Tänään oli ultra: syke löytyi ja pikkuisella " ikää" mittojen mukaan 7+0. Voi sitä ihmetystä ja tunnetta, kun tajusi ultrakuvan tulevan minun itseni sisältä.... haluaisin niiiiiin huutaa tämän kaikille, mutta odotellaan jouluun, sikis huudan tätä teille, kanssasisaret! :)

Fertiensis 7+0

Vierailija
51/58 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helenelle pahoitteluni!Jaksamista ja haleja...:(

Kovasti tässä miettii itsekin että mitä jos tämä menee kesken ja ajatuksissa vauva on kokoajan.Onkohan se elossa ja miten keskenmenon kestäisin...voi kun osasisi vaan nauttia raskaudesta,tämä saattaa olla kohdallani viimeinen kerta.Luulempa ettei me enää neljättä suunnitella.Yritän ottaa kaiken ilon irti nyt ja nauttia vaan.Ollaan miehen kanssa aika hissukseen oltu,eikä kovasti puhuta vauvasta edes keskenämme.Pieni pelko kuitenkin kokoajan.Odotetaan sinne ultraan ja sitten uskaltaa ehkä paremmin...

Nyt on väsyttänyt kovasti ja nälkä tuntuu olevan iltaisin.Aamulla en tahdo saada mitään alas ja töissä olen kiukkuinen kun ampiainen jos en heti saa ruokaa kun haluan.:)

t.Rautamamma ja Jokunen 7+0

Vierailija
52/58 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi pahoittelut Helenelle; jotain voi kuvitella fiiliksistä, kun viimeksi itekin olin listalta tippuja :(...

Tännepä ei mitä ihmeitä kuulu. Huonon olon ohella järjetöntä väsymystä. Töissä olen selvinnyt toistaiseksi kaikenlaisista eritteistä ja kamaluuksista kärähtämättä raskaudesta - itse asiassa, kun siellä duunissa on pakko painaa menemään niin ei ehdi keskittyä siihen omaan kammo-oloon kuten vapailla :).

Olen kutsunut maha-asukasta toistaiseksi möröksi, johtuen lähinnä tästä omasta olotilasta. Pitäisi vissiin keksiä, joku hieman positiivisempi työnimi. Pitänee minunkin pikkuhiljaa varata se neuvola-aika, olisi niin kiva ehtiä käydä ultrassa ennen vuoden vaihdetta, jolloin voisi sitten paljastaa uutisen kaikille. Palataan, jaksamisia!

Jo rv 7+1

53/58 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurjaa, todella paljon voimia helene26!! :/

Täällä ollut joillain puhetta keskenmenon pelosta ja itse kuulun niihin, jotka panikoivat kyllä ja pelkään tuota todella!

Useampi raskaus kun jo takana ja hyvin ovat menneet, niin joka kerta tuo paniikki siitä, että voiko kaikki mennä enää hyvin, niin kasvaa! Oikeastaan kun sydänäänet on kuullut aina siellä 10+ tienoilla, niin tilanne vähän helpottanut.

Nyt tässä odotuksessa tullut parina päivänä hieman rusehtavaa valkovuotoa ja siitäkös paniikki vaan yltynyt! Aiemmin ei ole alussa tullut, jossain odotuksessa tuli kyllä yhtenä päivänä, viikkoja en muista. Soitin naistenklinikallekin asiasta ja sanoivat, että ei hätää, on niin yleistä, kun kohdunsuu on näin alussa todella verestävä ja sieltä voipi tiputella.

Kyllä sitä kuitenkin säikähtää joka kerta tuollaisia! :/

Pahaa oloa on ollut joinain päivinä oikeastaan aamusta iltaan, oksentanut en ole, mutta jatkuva kuvotus olo. Eilen oli vähän parempi päivä.

Ihanaa kun joulukuu jo ylihuomenna alkaa:) Nyt sitä odottaa vieläkin enempi, kun eka neuvola 21.12 ja silloin tasan 10, niin toivoa on, että sydänäänetkin jo kuuluisi:) Ja toivottavasti voi joulua sitten viettää vieläkin iloisemmin mielin!

Ilkeä flunssa vaan nostaa päätään, kurkku kipeänä, ei kivaa:/

Nyt pitää jatkella, kun naapurin poikakin hoidossa!

Pirteää päivää kaikille! (väsymyksistä ja huonoista oloista huolimatta) ;)

mami@5 ja pikkukuutonen 6+6

Vierailija
54/58 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAMI: Minä olen kärsinyt tuosta ruskeasta vanhan veren vuodosta jo pian kolme viikkoa ja olen sen vuoksi ravannut ultrassa jo kolmesti. Mutta kaikki on edelleen ok, vuodon syytä ei olla pystytty selvittämään. Ei ole löytynyt hematoomaa eikä muutakaan, joten lääkäri epäili että ehkä toinen istukoista on lähellä kohdunsuuta ja sen vuoksi vähän vuotelee. Mutta kyllä se vuoto aina pelästyttää!!

Karambolat 9+3

Vierailija
55/58 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pahoittelut Helenelle! Voimia sinulle ja onnea uuteen yritykseen sitten kun sen aika tulee! *Hali*

Täällä on sellanen epätodellinen olo.. pelottaa tosiaan, että onko tuolla masussa sitä uuden elämän alkua ollenkaan. Niitä oireita kun ei mulla mainittavasti ole. Ainoat oireet ovat edelleenkin tuo paleltaminen(varsinkin iltaisin) ja röyhtäily. Maha on kyllä hieman turvoksissa(pömpöttää yläosasta) ja rinnat on hivenen kasvaneet, ja nännin toisinaan hieman aristaa ja toisinaan taas ei. Olisko viime viikolla parina kolmena iltana/yönä tuntunu vähän etovaa oloa, oli sellanen pala kurkussa ja piti nieleksiä jatkuvaan, mut meni kyllä sit ohi nopsaan myös.. JA nyt kun tuota kuvotusta ei ole ollut moneen päivään niin alkaa epäilytkin sitä myötä saada vallan... Mutta mutta, pitäs kai sitä vaan jaksaa uskoa, että masussa joku olisi, ei mulla nimittäin aiemmissakaan kahdessa raskaudessa ole kauheasti oireita ollut. Sitä vaan näköjään tulee aina enemmän epäluuloja ja pelkoja mitä useampi raskaus takana. Ei ekaa odottaessa osannu ajatella tällasia.. sillon vaan oli niin ihanaa olla raskaana.. voi kumpa sais tollasen " rauhan" nyttenkin.. Ekaan neuvolaan vielä reilu 2 viikkoa..

No joo.. olipas taas pelkkää omaa napaa..

Mutta jaksamisia kaikille!

Milia, 5+6

Vierailija
56/58 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helene, olen pahoillani. Voin vain kuvitella miten kauheaa keskenmeno on. Kyllä se mullakin koko ajan takaraivossa on että niinkin voi käydä, mutta täytyy vaan koittaa olla luottavaisin mielin, nämä asiat kun ei ole meidän käsissä. Varmasti tuollaiset pikku vuodot pelästyttää kanssa, vaikka usein ovatkin ihan normaaleja raskauteen kuuluvia juttuja.

Mulla alkoi tänään 7 raskausviikko ja oireet ovat selvästi lisääntyneet, etenkin tuo pahoinvointi. Koko ajan on sellainen olo että vois oksentaa mutta kun mitään ei tuu! Eilen jumpan jälkeen juoksin suoraan salista vessan yökkimään, tosi kivaa. No tätä jatkuu viimeksi tuonne 16 viikolle ja sitten se loppui. Eli enää 10 viikkoa pahoinvointia, jee!

Väsymys on kans edelleen aika moista, mies on onneksi ihana ja tajuaa sen ja lähti eilenkin tytön kanssa ulos että pääsis päiväunille, muuten ei olis loppupäivästä tullut yhtään mitään. Tänään tuntuu olevan vähän pirteämpi päivä, hyvä niin kun tytöllä on synttärit viikonloppuna ja olis paljon tekemistä. Muutenkin vähän viikonloppu jännittää sen suhteen että saanko pidettyä asian vielä salassa. En huvittais vielä muutamaan viikkoon kenellekään kertoa.

Mutta palailen taas ensi viikolla kun selvitään näistä juhlista, oikein ihanan talvista viikonloppua kaikille tuleville mammoille ja pikku masuille!

t: Lazo, esikoinen huomenna 1 vee ja masu asukki rv 6+0

57/58 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjia nuo vuodot ovat:/ Saisivat loppua! Sen olen kuullut, että jostain syystä kaksosraskaudet vuotelevat usein alussa! Mielessä kävikin jo, että näinköhän meillekin olisi tuplapotti tulossa, mutta tuskin nyt kuitenkaan;) Kait minulla vaikuttaa jo tuokin, että 6 tapaus tulossa! Aiemmat niin menneet hyvin, että nyt tietysti kaikki vaivat tulossa:/

Ei se mitään, kaikki kestetään, kunhan pysyy matkassa!:)

Vierailija
58/58 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin nopeesti muutaman päivän viestit, ja nyt kysymys niille jotka on jo käyny varhaisraskauden ultrassa::

- millä rv' llä kävit, ja näkyikö/kuuluiko sydänäänet?

Mun piti saada ja sainkin lähetteen varhaisraskauden ultraan, ja oli puhe että ens viikoksi, kun rv6 ja risat menee, mutta se tulikin seur viikolle.

Ja nyt menee hermot, ja mietin että varaanko yksityiseltä ajan ..

Hermoiluttaa niin himskatisti että onko kaikki ok.. kun noita neg- kokemuksia..

Eli olkaa kilttejä ja vastatkaa..

sinuvi rv5+5