Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥SYYSKUU04 WEEKEND♥

24.11.2007 |

Avasin uuden pinon, olkaapa hyvä!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran kanssa käpyttelin muutaman kilometrin. Ihana on ilma, hanget valkeat, taivas utusininen.

Vastaan omaan kysymykseeni: Juuri nyt tuntuu, että Epuilta " Joka päivä ja jokaikinen yö" ja Juicelta " Musta aurinko nousee" . Olen vain niin ikiaikainen Eppu-Juice-fani, että lempikappale voi vaihdella. Moneen vuoteen en ole paljoa musiikkia kuunnellut, nyt voisi taas kaivaa levyt esiin.

Lapsille olen nykuisin lauleskellut iltalauluna Hymyä ja perään aina englanniksi.." Smile throw your fear and sorrow, smile, and meabe tomorrow, when there are clouds in the sky you`ll get by..."

En vielä ole päässyt vauhtiin, vaikka sunnuntaihan on minulle yleensä s-niinkuin siivouspäivä :)

SM

Vierailija
22/33 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosa päikkäreillä ja isosisko ja mies kyläilemässä koirapaikassa. Eilinen ilta sujui ratttoisasti, miehen kanssa. Oli mukava pelata korttia ja syödä popcorneja, pähkinöitä ja pätkispussia. Pieni kaloripommi. Täytyisi skarpata vauvakilojen kanssa, kunhan inspistä asiaan vain löytyisi.

Aamupäivällä ulkoilin tyttöjen kera. Rosa ei lumisateesta välittänyt, joten hinkui pian sisään. Sinin kanssa jatkettiin ulkoilua ja tutkittiin metsää, eräällä kun kyselyintoa riitti. Mielestäni ei pitkään metsässä tarvottu, mutta kun kotipihaan päästiin niin mies huuti äreästi ikkunasta syömään ja räpätti kun olin kännykän sisään jättänyt. Olin hukannut ajantajun. Kuvittelemani 15min metsäsamoilu olikin venähtänyt 1.5h. Ups, kun oli kivaa, niin aika kului siivillä.

Rosa riekkui normaalia enämmän viimeyön. Toissapäiväinen quinoa ei meinaa lakata kutittamasta. Peukalot ja nilkat meni karuun kuntoon ihan kertakokeilusta. Josta tulikin mieleen, Enkeli, meillä mustikan kanssa meni toisinpäin. Kuivattu olisi maistunut paremmin. Kiehautin kuitenkin hieman mikrossa pakastemustikkaa ja kaadoin ylimääräiset nesteet pois ja sokeria vähäsen sekaan. Lapsi vaippasilteen, äiti paidattomaksi ja lusikankäyttöä harjoittelemaan. Siivo oli kyllä melkoinen, mutta saipahan lapsi lusikoitavaa.

Jahas, pitäisiköhän leipoa vai pestä ikkunoita? Hmm, kumpikaan asia ei kyllä etene jos istun tässä.

Leppoista sunnuntaita!

Lila75

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmankaikkeuden paras juicebiisi on ehdottomasti 3.30!

Tällään sanat (selittävät parhauden) tähän, vaikka se laitonta kopsimista onkin.~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

3.30

Rakasta minua nyt

Kun kaikki muut ovat menneet

Kun varjot hiipii yli lattian

Minä riisun kengät pois

Sillä sinä olet palava pensas

Hautajaiset seis, vainaja puuttuu

Varis lentää pellon yli

Eikä itke yhtään

Kahvilat avaa ovensa vähitellen

Tänään liikenteessä kuolee

Jonkun teräsvartalo

Vieläkö meillä on kaljaa?

J. Leskinen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sniif.

Sitten Eput. Silloin teini-ihmeenä reissasin kaikki Eppujen keikat, jos ne olivat 200 km:n säteellä (kummasti silloin pystyi liikkumaan satoja kilometrejä vaikkei ollut kyytiä eikä rahaa - nykyään ei pääse edes kilometriä vaikka on auto ja vähän enämpi rahaakin). Se sitten hiipui jotakuinkin albumiin Kahdeksas Ihme, joka ilmestyi 1985 (kuka on wanha, kuka??!!!111 Huoh).

Hyvejä biiesjä on monia. Esmes Lainelautaileva lehmänmaha rock`n`roll, Njet njet, Tähdenlennon tiellä, Pimeyden tango ja Voi kuinka me sinua kaivataan.

Olipas mukava seesteinen aikahyppy :)

Muumuupapa muumupapa (oo-wee-oo)

muumuupapa muumupapa (oo-wee-oo)

Muumuupapa muumupapa (oo-wee-oo)

muumuupapa muumupapa

Sanoin Hellulle että " oot kauheen ihana" ja Hellu vastasi " sinä äiti oot ihan kauhee" . Tarkistin vielä, että menikö nyt sanat oikein päin, mutta pysyi kannassaan.

Sillä lailla.

Kiitosta vaan,

m:) + väsynyt uhmis + väsynyt isi + nukkuva vauveli

Vierailija
24/33 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Kiitos hyvää tekevistä vinkeistä. Tokihan sitä pitäisi tehdä ympärivuoden, mutta jotenkin se aina riipaisee, kun ajattelee niitä lapsia, joille joulua ei tule. Jotenkin kansainvälinen avunanto vain tuntuu toisinaan huonolta vaihtoehdolta, kun suomessakin olisi tekemistä. Muistan, kun lukioaikaan luin jonkun todella pysäyttävän teoksen suomalaisten köyhyydestä, muistan edelleen mitä siellä kirjoitettiin, en tosin teoksen nimeä.

T@hti: Vinkiksi nettikaupat lahjaostoksiin. Esim. kirjat, cd:eet ja monet muut löydän monesti halvemmalla sieltä. Eipä tarvitse kärsiä ruuhkasta. Oikeasti on helppoa ja vaivatonta, aina on kaikki tulleet mitä olen tilannut.

Mulla on täällä kiva kaaos, kun romautin joulukoristeet ulos makuuhuoneen perimmäisestä kaapista. Otettiin joulukorttikuvia Motista ja piti löytää vaatteita. Olikin supersöpö tonttu ja hienosti poseerasi ja oli innolla mukana. Muistan kun viime vuonna ei pysynyt sekunttiakaan paikoillaan. Kyllä, meidän mies on tosiaan rauhoittunut:). Ajattelin jo laittaa koristeita, kun ensi viikonloppuna ei taideta olla kotona.

Mies tekee töitä, mutta olen tyytyväinen, varsinkin jos tuon työn lopputuloksena meillä olisi pian yksi eläin vähemmän. Muutoinkin mulla on kausi, että kaipaan omaa rauhaa, kai se on tämä pimeys ja vaivaava väsy.

Nyt taidan raivailla kaaosta. Kyllä meilläkin siis jouluna siistiä on;D, kuten suurimman osan ajasta, kaaos tungetaan kaappeihin. Meidän salaisuus on ollut pienet tilat ja roimalla kädellä tarpeettomien tavaroiden vähentäminen. Kuinkahan jatkossa käy?

En kuuntele Juicea enkä Eppuja, en koskaan. Suomalaista melankolisuutta saa kohdata ilman heitäkin. Tämä on asia, jota myöskään mieheni ei ymmärrä, joten älkää kukaan kaatako kahvia järkytyksissänne;D

:)

Aavis ja vastavirta sekä Motti-tonttu herätettävissä

Vierailija
25/33 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei ollutkaan koneella ja yksi ystäväni sitä kaipailee. Olisiko kellään sitä helposti laittaa? Vuosi sitten sitä jaettiin!

Aavis

Vierailija
26/33 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän Aavis, toisaalta kaipuusi pois suomalaisesta melankolisuudesta. Joskus sitä itsekin on aivan liiian täynnä sitä.

Toisaalta yhdyn niin täysin mersuun ♥ Minunkin juoruuteni oli täynnä Eppuja ja Juicea myöskin. Vuonna ´85 tapahtui vaikka mitä ja se levy soi koko ajan taustalla. Kävin myös keikoilla, mutten mielettömän kaukana kuitenkaan. Eput tuli nähtyä kuutisen kertaa, luulen. Kavereiden kanssa lauleskelimme: " Tupakka on myrkkyä, tupakka on myrkkyä!"

Ja hitsi, miten launis onkaan tuo 3.30 ......Itsellänikin on vinyylillä ja sniiiiiiifff...miten paljon joskus kuunneltu *puhaltaa pölyjä kannen päältä*

Ja entäs.." Mistä tullut oon, tiedä en, tietää en haluakaan, määränpää kuinka tietäsin sen, tiedä en, ma vaellan vaan...en välitä muista, mutta päivät jotka maapallo rullaa radallaan, luonas kai olla saan..."

Saamuska

*Vaipuu muisteloissaan kasareihin* :)

Vierailija
27/33 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös eräs jonka nuoruuteen kuulunut Eput niin voimakkaasti että irti ei pääse vieläkään. Sama homma kuin Mersulla ja Saamuskalla. Keikkoja on takana jos nyt ei tuhansia eikä satoja, mutta kymmeniä kuitenkin. Minulle sanat ovat olleet oikeastaan aina melkein tärkeimmät osat biisejä ja niitä löytyy niin Epuilta kuin Juiceltakin. Ja huom! Minä vedän tietenkin kotiinpäin (siis kun miettii mistä minä olen kotoisin ja nuo kaksi mainittua .. OK, Eput nyt ei suoraan ole manselainen mutta melkein ..) Epuilta on niin monta hyvää kappaletta että en edes lähde laittamaan järjestykseen. Yleensä se menee niin, että mikä milloinkin - riippuu tarpeesta mikä kolahtaa. Suomalaista melankolisuutta parhaimmillaan tai pahimmillaan on kyllä tuo " Tuhansien murheellisten laulujen maa" . Niin totta. Njet, njet ja Poliisi pamputtaa, jne. jne. Ja kyllä vaan aina laulattaa mukana Juicen Rakkauden ammattilainen.

Aaviksen G. Minä haluaisin lahjoittaa kaikille lapsille Suomen maassa raittiin joulun (heh, siis kokemuksen sellaisesta), lämpöä ja läsnäoloa. Muuta en osaa sanoa. Mutta kuinka se voidaan lahjoittaa, hmm, en tiedä. Aaviksen kanssa samoja mietin, että auttamiskohteen valitsisin tästä läheltä näin joulun alla. Joulupataan, tms. tempauksiin osallistun.

Voimia tarvitseville!

Alli

Vierailija
28/33 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita meidän pikkujouluissa jossain vaiheessa soitettiin. Musiikki kyllä latistui kovasti loppua kohden. Saturday Night Fever on jees:)

Siis Eput ja ööö ???. Ai niin, Juice. Eipä ole mun musiikkia. Pimeyden tangon muistan jostain nuoruudesta, vai pitäiskö puhua lapsuudesta. En tykännyt silloin, oli kamala. Juicesta tulee mieleen JOULU ja Sika, sillä se jotenkin aina tuli kotona asuessa joulupöydässä radiosta. Joka kerta jouluaterialla, oikeasti.

Mutta nyt kuuntelen James Bluntia, ostin uusimman levyn iTunesista. On Ihqu.

Käytiin Jumbossa, aikamoinen suoritus. Lasten ja miehen hiukset on kuitenkin leikattu, minä menen itse ensi lauantaina. Ollaan sitten koko perhe siistinä, kun koirakin trimmattiin viikolla. Ostettiin myös jouluvaloja 3 satsia entisten tilalle. Sain lisäksi himoitsemani kuituvalokylän. Juuri haluamani oli muka loppunut Stokkalta (kuulin myyjän sanovan edelliselle, että sai vikan), mutta poislähtiessä vielä kyselin oisko muualla ja tämä myyjäpä vielä löysi yhden laatikon sieltä kasasta. Joskus mullakin käy tuuri!

T@hti, minä olen iloinen, että Enkelin perheelle kelpaa laatikot. Tuntuu, että usein ihmiset on liian ylpeitä ottaakseen vastaan tollasia. Tai ehkä se tuntuu liian nololta tai jotain. Näin täällä kaupungissa, ehkä siellä maalla on vähän eri meininki (=parempi yhteishenki).

T: Ynis, discoguru:)

Ps. miksi minä en tunne itseäni vanhaksi? En minä teitä ns. veteraaneja ole montaakaan vuotta nuorempi:)

Vierailija
29/33 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T@hti, ajattelin jos kuivatut mustikat maistuis..kun pakastemustikoita sokerin kanssa menee vaan vähän..

En kuuntele Eppuja ja Juicea..

Nyt kaikki leipomaan

CHOCOLATE CHIP COOKIES

600g suklaata (vaihtoehtoisesti puolet mantelia,pähkinää tms)

1½ dl tomusokeria

2½ dl tummaa ruokosokeria

2 munaa

4½ dl jauhoja

2 tl ruokasoodaa

1 rkl vaniljasokeria

200 g huoneen lämpöistä voita

-Hienonna suklaa

-Sekoita kuivat aineet, lisää munat, joukkoon voi

-Muotoile taikinasta tiukka rulla kelmuun, jääkaappiin ½ tuntia

-Leikkaa rullasta 1cm viipaleita

-Uuni 150 astetta 10-15 min

Toi kelmujuttu ei oo pakollinen, onnistuu ilmankin.

Nyt kirjahullun Mini-vauvan seuraksi, joka kantelee kirjoja ja vaatii lukemaan. Jos ei lue, huuto seuraa. Pitää mennä!

Enkeli1 ja Nea+Mini

Vierailija
30/33 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein meni päivänretki puihin, kun oltiin jälleen kerran -melkein- myöhässä lähdössä. Taisi kuitenkin eilinen messuretki olla Typylle mieluisampi. Nyt sama tyyppi kuitenkin on nenä kiinni ruudussa ihailemassa Riittaa ja Titi-nallea. Saa pienen hetken vielä ihaillakin.

En usko, että kasarifiilikset ja -musiikki saa tuntemaan vanhaksi, vaan ehkä se, että niistä ajoista tuntuu olevan ikuisuus kun pääsi ja lähti lähes tuosta vaan keikoille ja tuli takaisin sitten kun tuli.

Yksi rutistusviikko on taas edessä, ammatillisesti. Uuden suunnitteleminen sitten vuorossa.

Iltapalaa ja sauna tiedossa. Leivottiin taas Typyn kanssa sämpylöitä, kun en jaksanut lähteä ruokakauppaan.

Unia ja lepoa kaikille!

Keilin

Vierailija
31/33 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies osasi aikoinaan tanssia. Tanssitaito vain jäi maton alle, kun löysivät n. 8v sitten kaverinsa kanssa Åken tanssikoulufilmin. Kyseisen kaveripariskunnan kanssa kun tuli silloin biletettyä, niin pojat vetivät tanssilattialla Åken kuvioita ja vetävät niitä edelleen (silloin harvoin kun baariin pääsevät). Kyseisessä diskotanssivideossa Åkella on valkoinen puku ja jotkin lenkkarit jalassa... Poikien kuviot herättävät kyllä tanssilattialla, kanssaihmisissä, huomiota, jostain syystä me puolisot emme halua tanssia lähellä heitä. On se niiin karmeeta kateltavaa..

En Aavis tiennytkään, että meillä on Juicesta ja Epuistakin sama käsitys. :o)

80-luvusta muistuu itselläni mieleen Bogart co, Modern Talking, Erasure ja moni muu. Nuoruuteni vietin kuitenkin 90-luvulla ja yksi oli ylitse muiden; Dr. Alban. Jospa sen vielä joskus näkisi lavalla..

Lila75

Vierailija
32/33 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs kyl olla jo unilla,mut tää su-ma yö on aina vaikee nukkuu :-/

Nam,nuo keksit.pittäki tehdä taas :-) Ehkä siin ois tarhalahja,on nimittäin eri hoitajat ku pojalla oli.

Laittelin valot ikkunaanki,partsilla ollu jo 2vkoa.Joulunodotukseen liittyy kyllä myös suuresti lomanodotus!

Jaa,Juicelta muistan 15.yö...Eppujakaan en ole digannu,aina raskaampi ollu mun makuu,mutta...Eppuja kuunneltii ku 15-16v:nä kännättii et muistoja tulee mut ei lempparia!kasarista puheen ollen...BonJovia mennää stadikalle kattoo :-) Kesää ootellessa.....

Enkeli:Käytii tänää Itikses illala et srk jäi välii,jospa ens su päästäs kaikki??Hali!!

Ynikselle kiitos pesukone vinkistä!Jos saisin keväällä uuden ni tahon siitä pitää huolta!

T@hti:Oli mun eka Maata Näkyvissä,mentii vaa yhen bändin takii,mut kai sinne vanhatkii voi mennä? ;-) Oikeest oli aikalail nuorta väkee mut meiän kamuja oli paljon!!!!

Nyt unille!Hyvää uutta viikkoa siskot!

jatu

Vierailija
33/33 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun olen tälläinen illan virkku, aamuisin ja päivisin kun ei ole väsyllä mitään rajaa, mutta kun klo lyö 21.30, ei nukuta, olisi niiin paljon kaikkea kivaa puuhaa.. Päivisin nukahtelen sitten lastenhuoneen lattialle yms. kun tarpeeksi sippi olen. En mene koskaan sänkyyn illalla väsyneenä, menen sänkyyn pirteänä odottelemaan unen tuloa.. Ja kyllä se aina alle 2min. tulee. Onko muita samanlaisia?

Lila75, yökyöpeli