miksi te opiskelette jonkun täysin turhanpäiväisen ammatin?
Jonkun johon ei ole lainkaan töitä tai jonkun joka on täysin keinotekoinen (uusi) ammatti? Näitä voisi olla esim. tredenomi (miksi et opiskellut kauppatieteiden maisteriksi) sosionomi (miksi et opiskellut sosiaalityöntekijäksi). Tai sitten joku kulttuuri suunnittelija, joille ei ole töitä missään.
Kommentit (68)
Paljon muita ei tule mieleen. No tämä maailman vanhinkaan ammatti ei paljon pisteitä saane, jos moraalin kannalta ajatellaan.
lasten kanssa lasten psykiatriassa. Mutta minähän olenkin vain typerä sh. Taidanpa kouluttautua media-assistentiksi, koska muutun tällä ammatinvaihdoksella tyhmästä jälleen järkeväksi.
heidät " pakotetaan" vanhustyötä tekemään, ja seurauksena on hakeutua Sosionomi(AMK) koulutukseen, sen jälkeen vasta voi työkennellä jossain muualla kuin vanhusten perushoitotyössä. Näin on.
Mitä ammatteja te sairaanhoitajien haukkujat muuten edustatte? Ettei vain olisi sosionomi, tradenomi, restonomi ja medianomi?
Eihän kukaan ole sanonut työsi olevan turhaa tai hyödytöntä. Mistä sinä sen revit?
Arvostan työtänne, mutta en itse siihen kykyne enkä tahdo.
Kuka näkee minkäkin oikeaksi ja tarpeelliseksi työksi. Minä tunnen montakin medianomia, jotka ovat mm. opetusohjelmien ja dokkareiden tuotannoissa. En tiedä onko viihdekkään ns. turhaa, kun yllättävän moni siitä haluaa maksaa.
Nykyisin työvoiman liikkuvuus on niin voimakasta, että täytyy olla laaja-alaisia koulutuksia, ihmisiä voi siirrellä mielensä mukaan sinne ja tänne. Tilanteen mukaan.
En voi käsittää, ehkäpä omaa tietämättömyyttään. T: Sosiaalityöntekijä vankilassa.
Kelaileppa täällä olleita ketjuja viime viikojen ajalta. Käytä vaikka hakusanaa tehy. Ja kirjoitin tuon siksi, kun sosionomit kiirehtivät kertomaan kuinka tarpeellista työtä he tekevät esim. autististen parissa. No, mitäs helvettiä luulette meidän psykiatristen sairaanhoitajien tekevän? Mutta ei, mehän ollaan vaan typeriä sairaanhoitajia, jotka ei osaa matikkaa. (Minulla oli muuten lukion matikka 10, kylläkin lyhyt)
t: 43
Siihen liittyvät ammatit ovat suosittuja. Mikäs sen hienompaa kun olla elokuvaohjaaja, menestyvän mainostoimiston johtaja, musiikkivideoiden tuottaja, festareiden järjestäjä, käsikirjoittaja jne. jne.
Ikävä totuus on kuitenkin se, että harva media-alan ihminen työllistyy:( Syy tähän on liika koulutus, tekijöitä on enemmän mitä työpaikkoja. Harjoittelijoita on saatavissa paljon, eli joihinkin yrityksiin ei tarvita paljoa varsinaisia työntekijöitä.
Niillä joilla työpaikka on on, on kovat paineet olla luova ja menestyvät, että saa työpaikan pitää. Tämä tietää pitkiä päiviä ja (pois lukion todelliset menestyjät!) palkkaa ei voi kovin paljoa vaatia.
Ongelmana on myös se, että töitä on aika vähän tarjolla, ja tosiaan niihin pääsee suhteilla ja vakaalla ammattitaidolla, jota ei monella nuorella vastavalmistuneella ole.
Tunnen muutaman media-alalla menestyneen, mutta heillä on kaikilla omat yritykset. He myös tarjoavat palveluitaan pienemmille yrityksille (esim. apua lehtimainoksien laatimiseen, kotisivuihin ymv. ) joilla ei saa mainetta ja kunniaa, mutta ohan ok toimeentulon:)
Siis ammatti ei suinkaan ole turha, mutta minulla se koulutus on turha. Aloin jo sh-opintojen aikana opiskella opettajaksi ja sellaiseksi jo valmistunutkin. SH:na en töitä ole tehnyt muutamaa kesäpestiä lukuunottamatta. Enkä siihen työhön kylmiltäni enää kykenisikään.
Olen jo aivan täynnä sairaanhoitajia, tehyä ym, ym... huohh...
Senkin olemme saaneet oppia täällä av:lla. Työolosuhteet pysyvät aina ja ikuisesti samoina. Sairaanhoitajat ovat vain niin tyhmiä etteivät osaa tehdä työtänsä. Mitään tekemistä asian kanssa EI ole sillä, että potilaat ovat kenties muuttuneet haastavimmiksi, moniongelmaisiksi jne.
" Joukkoparjaus" taas on luonnollinen ilmiö kun sairaanhoitajat viime aikoina ovat joukolla ansioituneet =)
t:sosionomi (amk)
Mua ärsyttää kaikista eniten ammattikouluttamattomat luuserit.
Nyt vain kukaan haukkuja ei kerro omaa " älykästä" ammattiaan.
Sehän on aina vapaaehtoinen valintakysymys, jos ihmisellä ei ole ammattia. Apua mitä porukkaa täällä on!
Onko turhaa työtä auttaa vauvaperheitä elämän alkuun? Onko turhaa puuttua lastensuojelullisin avohoidon keinoin lasten kurjiin oloihin päihdekodeissa?Ilmeisesti on, otanpa lopputilin. No, en todellakaan ota, olen ylpeä osaamisestani.