G: Mikä lihavassa tai ylipainoisessa ihmisessä inhottaa?
Mä en ole koskaan tajunnut, miten joku voi inhota ja kokea vastenmielisyyttä ylipainoisia kohtaan. Mistä sellainen johtuu?
Pelosta, että itse joskus lihoo?
Kommentit (89)
Vierailija:
Onko Drew Barrymore tai Oprah pulleita? Jaah, vai niin.
Täällä on oikeasti lihavista ihan vääristynyt kuva. Kuvitellaan että kun on +20 kg, niin on jo niin löllyvä ettei mahdu edes ovesta ulos.
t: +60 kg
Muodokas saattaa olla. Mielestäni normaalipainoinen, pienenä flikkana saattoi olla pullea.
Vierailija:
70, voi voi... Mä painan 125kg (mulla on yli 60kg ylipainoa) ja kävelen paremmin, nopeammin ja enemmän kuin hoikat kaverit.. :-/ Pitäiskö mun nyt juuttua sohvalle,
ettei sun mielikuvas romuttuis??
Kun et ole kuvailemani kaltainen vaikka painoa onkin kymmeniä kiloja liikaa. Minä puhuin niistä ylipainoisista joiden on vaikea liikkua. Se 60 kg oli vaan merkiksi siitä että tarkoitan huomattavaa ylipainoa enkä mitään kymmentä kiloa, ajattelin sillä ehkäistä väärinkäsityksiä tyyliin " kyllä mä ainakin voin liikkua vaikka ylipainoa onkin 15 kg" :P
Ihan vaan uteliaisuudesta, millaisia matkoja ja millaisella vauhdilla kävelet?
-70
Entisessä asuinpaikassani liikuin useinkin koiran kanssa(tanskandoggi) 8km lenkkejä, oli hyvä pururata siellä. Sillon painoa oli enemmän kun nyt.
Bmi on yli 50 minulla!
Joten kyllä isotkin liikkuu ja ei tee edes pahaa. Nykyään saa hyötyliikuntaa siitäkin kun ravaa 3-kerroksesta ylös ja alas lapsien ja kauppakassien kanssa. Hissiä kun ei ole.
-kaislaliina-
Omalle kohdalle on sitten varmaan sattunut vaan huonokuntoisia ylipainoisia kävelyseuraksi. Itse tykkään reippaasta kävelystä (5+ km/h ja mieluusti juuri jotain puolentoista tunnin lenkkejä), ja monien kanssa moista ei voisi edes ajatella kun jo puolen kilometrin matka vaikka bussipysäkille aiheuttaa ihan todellisia valituksia. Onnistuu sellainen tietysti muiltakin kuin ylipainoisilta.
-70
todella ylipainoisten kohdalla on sama kuin erittäin alipainoistenkin kanssa eli ajattelen, että henkilöllä on omaan minäkuvaan ja elmänhallintaan liittyviä komplekseja, ehkä jopa mielenterveysongelmia ja se mietityttää. Ei ällötä, mutta tekee olon joskus vähän vaikeaksi. Tämä ihmisten kanssa, joilla yli- tai alipaino on sairaalloista (=vaikuttaa terveyteen negatiivisesti).
Pelkkää ylipainoa en edes juuri noteeraa.
Ja on puppua, että lihavat olisi laiskempia.
Mutta ruokailutottumuksissa ja oman elämän hallinnassa on vikaa. Se on selvä.
Nyt tämä ketju muistutukseksi kun mässäilette joulun aikaan.
Mutta ihanan reipas ote elämään ainakin=)
98
tuskin lihavia.
eri asia.