G: Mikä lihavassa tai ylipainoisessa ihmisessä inhottaa?
Mä en ole koskaan tajunnut, miten joku voi inhota ja kokea vastenmielisyyttä ylipainoisia kohtaan. Mistä sellainen johtuu?
Pelosta, että itse joskus lihoo?
Kommentit (89)
se on harva läski joka myöntää, että " juu voisihan sitä jättää viinerit ja makeiset vähemmälle."
Jos sitä syytä lähetään etsimään, niin aina otetaan tämä aineenvaihdunta esille. Sen verran olen lihavien tätsyköiden selityksiä kahvihuoneessa kuunnellut.
Ja tiedän myös, etten ole ainoa tämän käsitykseni kanssa.
Vierailija:
musta ei ainakaan IKINÄ tuu lihavaa
syön sen minkä kulutankin.
Ihmisiä on kahta sorttia. Niitä jotka pitää itsestään huolta ja niitä jotka ei.
Ensinnäkin koko liikkuminen näyttää siltä että tyyppi sa akohta sydänkohtauksen. Monet todella lihavat haisevat hielle ihan koko ajan. Tosi lihavilla usein myös nahka roikkuu ja on rumasti venynyt, ja selluliittikään ei kaunista asiaa. Minulle näistä ihmisistä tulee mieleen taikinaklöntti, josta joku on yrittänyt tehdä pullapoikaa ja epäonnistunut.
Se ällöttää näissä überlihavissa, kun kaikki tursuaa ja pursuaa ja se rasvamäärä mikä ihon alla on on sielun silmin koko ajan nähtävissä.
Ja ei, en nyt puhu vähän ylipainoisista, vaan _sairalloisen_ lihavista.
" Minusta ei tule lihavaa" ... Mistäs helvetistä te sen tiedätte?
Teille tulee esim. urheiluvamma, saatte pitkän kortisonikuurin vaikka polvikipuun. Kas alkaa elimistöön kertymään nestettä nesteiden perään. Ja siihen kun ei auta syömättömyys eikä hullu liikkuminenkaan! Kas, yhtäkkiä on kiloja tullut kymmeniä lisää vaikkei mitenkään epäterveellisesti olla eletty. Mites sit suu pannaan!?
Hmm, kiloja alkaa tulemaan ja tulemaan vaikka liikutte ja laihdutatte. No sitten menette lääkäriin, tutkivat, ottavat kokeita kunnes sit löytyykin vika. Kilpirauhasenvajaatoiminta. Kiloja on saattanut tulla parissa kuukaudessa +20kg ja lisää tulee koko ajan ja mitään ei sille voi tehdä! Menee aikaa ennenkun lääkitys saadaan kohdalleen ja aineenvaihdunta palaa normaaliksi! Ja tämä on sairaus joka voi tulla kelle vaan!
Joten älä helvetti koskaan sano ettet sinä voi lihota, kyllä voit! Näitä samantyyppisiä sairauksia on monia! Monet lääkkeet tuo nestettä kehoon ja sitä ei pois helpolla saa. :(
itse olen ollut reilusti ylipainoinen ja laihtunut. Ei mun äo:ni siitä noussut saati musta tullut yhtään symppiksempää, töissä ahkeramapaa ihmistä. Laihduin, ei sen ihmeempää.
Joutuu leikkaukseenkin!
Ystäväni hyvin liikunnallinen ja sanotaanko tälläinen painonkyttääjä. Normaalipainon alarajoissa elevä nainen oli. Meni häneltäkin elämä uusiksi kun lihoi kyseisen sairauden takia muodottomaksi, kirjaimellisesti. Turposi nesteidenkin myötä hyvin pienessä ajassa!
Yritti itsemurhaakin. Hänelle painonnousu oli jotain niin järkyttävää että menetti elämänhallinnan kokonaan. Mieskään ei ollut tukena vaan jätti naisen.
Puliukot, nistit ja röökaajat on usein tosi laihoja. pitävätkö he itsestään parempaa huolta kuin lihavat?
Vierailija:
Puliukot, nistit ja röökaajat on usein tosi laihoja. pitävätkö he itsestään parempaa huolta kuin lihavat?
Puliukoilla ja nisteillä ei ensinnäkään ole varaa syödä itseään paksuiksi.
Tupakan poltto ei taas liity mihinkään mitenkään.
Tarkoitin lähinnä itsestään huolehtimisella tervettä ruokavaliota ja liikuntaa. Paljon liikuntaa.
Huumeet, viina ja tupakka ovat aivan toisenlaista itsensä tuhoamista.
Näitäkin on ja paljon! Vielä niin, että kuntotesti näyttää erinomaista samoin kaikki veriarvot, verenpaineet jne.
T. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa..
Lievästi ylipainoinen voi vielä pukeutua nätisti mutta kun on yli satakiloinen niin se on jo vaikeaa.
Vierailija:
Lievästi ylipainoinen voi vielä pukeutua nätisti mutta kun on yli satakiloinen niin se on jo vaikeaa.
Ja terveellisesti eläviä ylipainoisia: HannuPekka- Björkvist (juoksi maratonin ylipainoisena), + lapseni harrastuksessa muutama vetäjä sekä mie.. : )
Vierailija:
Vierailija:
Pelkoa siitä että oma juuri ja juurii hallittu elämäntapani romahtaa ja minustakin tulee liikalihava.
sillä rakastan syömistä!
Vierailija:
Minä en ole laiska, en ole flengmaattinen, en ole syömishäiriöinen ja olen todella ylipainoinen.Sanoisin että suurimanosan lihavuus johtuu aineenvaihdunnasta. Olette varmaan kaveripiirissänne huomannut että joillakin on taipumus lihoa herkemmin kun toisilla, mistä se johtuu? No siitä että kaikkien aineenviahdunta toimii erillailla. Minulla on kaksoset jotka syövät ja liikkuvat samanlailla, silti heillä on tällä hetkellä lähes 3kg painoero. Ja ikää on 4v.
Teimme mieheni kanssa jokunen aina testin että mitkä on painomme muutokset kun syömme, juomme ja liikumme samalailla muutama viikon ajan, tuloksena oli se että minun painoni nousi 4kg ja miehellä pysyi samana, tai no -100g. Mies nyt kotona, joten oli helppo toteuttaa tämä! Tästäkin näkee että aineenvaihdunnat on erilaisia. Meillä on lihavuuttaa suvussa paljon ja voin sanoa että täysin ei ole kilot syömällä tullut kyllä! Meidän sukuun ei päde se että " syö vähemmän ja liiku enemmän" . Tämän on todennyt ihan lääkäritkin! Joku vaan mättää kun paino ei tipu! Kaveripiirissäni huomannut saman.. joku herkuttelee päivittäin ja silti pysyy hoikkana, toinen liikkuu ja puputtaa salaattia ja silti painoa kertyy ja kertyy.
Sitten tämä yleistys että kun näkee läskin herkuttelemassa jokainen vetää siitä johtopäätöksen että " siinä se taas mättää herkkuja turpaansa" . Hmm, minä kyllä herkuttele.. Syön välillä viineriä ja sipsiä ja käyn grillillä, mutta tätä en harrasta kovin usein. Grillä kerran kuussa ja jotain herkkuja kyllä kerran viikossa. Välipaloja me emme harrasta, emmekä kahvipullaa. Normaalia kotiruokaa, paljon marjoja! Lapseni eivät ole ylipainoisia ja lapset saavat herkkuja kerran viikossa. Teenkö silti jotain väärin? Meillä liikutaan joka päivä. Jaksan hyvin kävellä 5kilometrin lenkinkin! Laiskaa minusta ei saa tekemälläkään. Hidas olen kyllä päättämään, mutta sitä olin hoikempanakin! Mikään ei ole minussa muuttunut kilojen myötä, paitsi ulkonäkö!
Kaksoisleukaa en omista ja säkeissä en kulje. ;) Laiska, saamaton valittaja en ole. Tulevaisuuden suunnitelmia on paljon!
Vetäkää te toki omia johtopäätöksiä ihmisistä joita ette tunne, minä en niin tee. Jos näen jossain todella laihan ihmisen en minä heti ajattele että no ompas siinä syömishäiriöinen. Että näin!
En tiedä onko joku sulle jo kommentoinut, mutta tuossa " testissä" ei ollut mitään järkeä, koska miehet tarvitsevat ja kuluttuvat enemmän kaloreita verrattuna naisiin. Joten testissä kävi niinkuin pitikin.
Vierailija:
mua inhottaisi hinkata löllyvien läskien päällä!
Tykkäämme seksistä, toisistamme ja nautimme niistä usein =)
t: notkea + 60 kg
Onko Drew Barrymore tai Oprah pulleita? Jaah, vai niin.
vaatteita! Siisti voi olla vaikka onkin läski!
Olen jopa nähnyt kuntosalilla lihavan työntekijän! Ei siellä salilla pelkkiä timmiperäisiä muijia käy.. ;) Minä ainakin olen siellä. T: 138kg