hiukseni rasvoittuvat nopeasti. pakko pestä joka päivä. mitä teen?
oisko vinkkejä, miten saisin hiukset pysymään siistin näköisinä vaikka kaksi päivää ilman pesua ja muotoilua?
Kommentit (20)
töitä 7 päivää viikossa.
Rasvaa päänahka, käytä kosteuttavia naamioita, syö kalaöljyä.
E-pillerit rauhoittaa useimmilla tuotakin rasvoittumista, ja silikoniton shampoo ja hoitoaine vähentävät rasvoittumista myös. Jos nämä keinot on jo käytössä, sitten en tiedä muuta kuin sopivan shampoon etsintä...
- vaihda shampoo kosteuttavaan silikonittomaan
- käytä shampoota alle ruokalusikallinen ja vain päänahkaan
Hiukset rasvoittuvat kun päänahka kuivuu ja rupeaa erittämään talia kosteuttaakseen itseään.
Mä pesin kolme viikkoa hoitoaine-kidesokeri -yhdistelmällä joka toinen päivä ja sen jälkeen olen pessyt silikonittomalla shampoolla 1-2 kertaa viikossa. Kun hiukset huuhtelee viileällä vedellä hikoilun jälkeen, hiki ei haise.
Siis tuleekoshampoota ollenkaan ja missä suhteessa niitä laitetaan. Auttoiko oikeesti?
Kiitos jos vastaat.
Ei AP
Joten vähennä pesukertoja ja kyllä ajan kanssa tasoittuu rasvottuminen!
Silikonitonta kosteuttavaa hoitoainetta ja ruskeaa kidesokeria kumpaakin 2rkl, sekoitetaan ja hangataan sillä päänahka. Huuhdellaan haalealla vedellä kunnes ei tunnu sokeria sormissa ja sitten huuhtelu niin kylmällä ku nahka kestää. Mitään muuta ainetta ei saa käyttää. Menee 2-3vkoa, että pää tottuu.
Ei siis shampoota ollenkaan eikä mitään käsittelyaineita alkuun. Sitten kun pää on tottunut uuteen rytmiin, voi käyttää shampoota alle rkl kerran viikossa ja sen päälle tuo käsittely. Hiet kannattaa huuhdella viileällä heti pois.
Mulla ei hiukset enää juurikaan rasvoitu, eivät sähköisty ja luonnonkihara on tosi hyvällä mallillaan :) Itestäni tuntuu, että hiukset kasvaakin nykyään. Mulla ei oo ikinä ollu näin pitkiä hiuksia, vaikka oon teinistä asti koittanut kasvattaa.
Joskus tiheät pesut johtavat ylenmääräiseen rasvoittumiseen. Useimmiten syynä on ns seborroinen ekseema joka lievimmilläään näkyy rasvoittuvana päänahkana. Pesuvälin pidentäminen johtaa hillittömään kutinaan ja hilseilyyn. Kannatta akokeilla Nizoralia. Lisäksi nuo kemialliset käsittelyt eli permis ja värjäys helpottavat vähän.
Kuoriiko se, vai mitä?? pitääkö sen olla juuri ruskeaa raakasokeria, kelpaako tavallinen valkoinen sokeri, fariinisokeri tai hedelmäsokeri?
Tavallinen sokeri on liian hienoa, saat tukkas vaan pystyyn. Fariini menee mömmöksi. Minä oon käyttänyt ruokokidesokeria, sellaista mustaa pakettia.
puhtaasta tukasta. Jos tukka on aina ollut tuollainen, eikä muita ongelmia esim. päänahassa ole, ei sitä mikään muuta!
silikoniton hioitoaine ja shamppoo?
MIksi siinä käytetään hoitoainetta? Onko se 2 viuikkkoa aivan kärsimystä kun ei saa pestä tukkaa?
kuullostaa ihan huuhaalta. En ainakaan itse jaksaisi lähteä säätämään tuolla tavalla. helpommalla pääset kun teet näin:
Pese joka toinen päivä silikonittomalla shampoolla ja anna olla hiukan rasvainen joka toinen päivä. Pikkuhiljaa hiuksesi eivät enää ole sinä toisenakaan päivänä niin rasvaiset.
Kannattaa aina pesun päätteeksi huuhdella tukka ihan kylmällä vedellä. Se jotenkin säikäyttää talirauhaset kiinni ja päänahka ei rasvoitu niin nopeasti.
Mitä paketin kyljessä lukee, jos on silikonia?
siis´ihan kosteusvoiteella ennen pesua (annat tíety´sti vaikutta muutaman tunnin.)