Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit? (kyse asunnon vaihdosta)

Vierailija
22.11.2007 |

Asumme rt kolmiossa (70 neliötä) kivalla paikalla, jossa viihdymme hyvin. Meitä on neljä henkeä eli vanhemmat ja kouluikäinen tyttö sekä 1v.poika. Tytöllä on tällä hetkellä oma, tosin hyvin pieni huone. Me ja kuopus jaamme huoneen. Nyt tilanne on ihan ok, mutta entäpä parin vuoden päästä? Tila tulee käymään vähiin. Aluksi ajattelimme laittaa lapset samaan, mutta isompaan yhteiseen huoneeseen, mutta ikäero on niin iso ettei se taida onnistua...



Isompaa asuntoa ollaan katseltu, mutta rivitaloneliöt pääkaupunkiseudulla ovat törkeissä hinnoissa. Tuntuu, ettei yksinkertaisesti olisi varaa. Mitä te tekisitte? Ottaisitteko vaan reippaasti lainaa lisää, vai yrittäisittekö jotenkin mahtua entiseen?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrääkö teillä huonejaosta vanhemmat vai kouluikäinen?



Jos makuuhuoneita on vain kaksi ja makuuhuoneen tarvitsijoita neljä, niin ei ole kovin hankala perustella tytölle että ei onnistu jokaiselle oma vaan pitää jakaa.



Mielestäni on täysin turhaa tuollainen " koska lapsi haluaa" oman huoneen niin otetaan lainaa ja muutetaan huonommalle paikalle-ajattelutapa.



Isomman makkarin voitte laittaa lapsille ihan hyvin vaikka siten että kummallakin on parvisänky ja parvisängyn alla ihan oma tila (vaikka verho eteen) jossa on se oma rauha olla. Tai tilanjakajaksi vaatekaappeja ja kaksi kirjahyllyä siten että toinen kirjahylly on käytettävissä tytön ja toinen pojan puolelta.



Teillä on nyt tilanne hyvä matkojen ja sukulaisten osalta. Säästäkää pikkuhiljaa rahaa ja jos tulee sellainen tilanne että saatte neliön hankittua ilman matkahuolia ja lainaongelmia, niin sitten hankitte. Ei vain sen takia että kouluikäinen haluaa.

Vierailija
2/16 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päinvastoin. Menisi tällä hetkellä oikein mielellään pikkuveljen kanssa samaan huoneeseen. Ehkäpä me vanhemmat sen " ongelman" luomme. Säälittää vaan, kun lapsilla on nin erilaiset intressit. Isompi ei tule saamaan mitenkään omaa rauhaa, jos pikkuveli on samassa huoneessa. Olohuone meillä on niin pieni, että emme saa mitenkään itseämme sinne nukkumaan.



Kiitos teille kaikille hyvistä vinkeistä! Täytyy alkaa tosissaan pohtia erilaisia vaihtoehtoja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan muuttamassa 3 lapsen kanssa kolmioon. Luvattiin isoimmalle, että vanhempien huoneen oveen hankitaan lukko ja sinne saa mennä pienempiä karkuun. Se kävi koululaiselle hyvin.

Vierailija
4/16 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdalla jos kyseessä siis vaihto, kannattaa huomioida sekin eikä vaan sokeasti tuijottaa hinnanlaskua.

Vierailija
5/16 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhemmin ehkä harkitaan jonkinlaista kaapistoa, joka jakaa huoneen kahtia kahdeksi pieneksi sopeksi. Riippuu miten sopu säilyy ja mitä lapset itse haluaa.

Asunnon kokoa enemmän painaa juuri kiva ympäristö, loistava piha lapsille, sukua lähellä, sopivat työmatkat ja koulumatkat. Harrastuksiinkin pääsee hyvin. En lähtisi kauemmaksi.

Vierailija
6/16 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin on mahdotonta saada asuntoa kaupaksi kohtuuhinnalla. Sitten menisin vuokralle, ja odottelisin sopivaa / sopivan hintaista asuntoa kohdalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihtyvät paremmin kotona eivätkä resua pihoilla. Myös lasten kavereita pitää mahtua kylään, myös yökylään.

Vierailija
8/16 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonetta pikkusisaruksen kanssa myöhemmin.

Tietty voittehan te aikuiset aina nukkua olkkarissa ;) Ei teillä vielä mikään kiire ole, maltti on valttia. Pitäkää silmänne auki niin se juuri teille sopiva rivarineliö voi hyvinki löytyä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kolmas lapsi tulossa toukokuussa. Aiomme asua asunnossa kyllä vielä vuosia. tosin tytöillämme on 2 vuoden ikäero, mutta uskoisin että teilläkin lapset menevät samassa huoneessa pitkään, ehkä sitten toisella tai kolmannella luokalla esikoiselle olisi hyvä olla oma huone. Tosin esim. anoppini on asunut 4 lapsensa kanssa, ja itse heillä oli sänky miehen kanssa olohuonessa, ja kaksosilla ja kahdella vanhemmilla yhteiset huoneet,ja hyvin mahtuivat, eli kait se on myös itsestä kiinni, miten tykkää.

Vierailija
10/16 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun joku viisas osaisi ennustaa, milloin on hyvä aika myydä omaa ja ostaa uutta, nyt saa varmaan siitä kykyisestäkin asunnosta hyvän hinnan, tosin seuraavasta saa sitten maksaa yhtä kumavan:/ Kannattaisiko sitten odottaa, että hinnat laskevat, jolloin myös omasta asunnosta saa myydessä vähemmän, tiedä sitä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis miten tuo vaihtoehto, että ostaisitte nyt hiukan sivumpaa?

Vierailija
12/16 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis, luxusta meillä on tällä hetkellä myös se, että molempien työmatkat ovat alle 5km. Jos muuttaisimme kauemmaksi, niin tarvitsisimme toisen auton ja matkoihin menisi päivästä liikaa aikaa. Lisäksi isovanhemmat ovat täällä ja siten myös hoitoapu:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntomarkkinat ovat jo hyytyneet ja varsinkin isompien perheasuntojen kohdalla ovat myyntiajat pidentyneet. On vaan ajan kysymys koska se näkyy hinnoissa, esim Ruotsissa, Tanskassa ja Virossa on jo hinnat laskussa. Se joka nyt odottaa kärsivällisesti saattaa säästää vuoden nettopalkan verran rahaa.



Sitäpaitsi pienten 70 m2 perheasuntojen kohdalla markkinat vetävät aina paremmin, eli ei kannata huolestua siitä saako omansa myytyä.



Vierailija
14/16 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselette samalla isompaa asuntoa, jos vaikka sattuukin löytymään sopivan hintainen läheltä tai sopivien töihinkulkuyhteyksien päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos hinnat lähtee laskuun, niin sekin alkaa isommista kämpistä ja erityisesti sellaisista, jotka sijaitsevat vähän kauempana keskustoista. Niinpä pienemmästä ja hyvällä sijainnilla saattaa vielä saada ihan kohtuuhinnan.

Vierailija
16/16 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


siis, luxusta meillä on tällä hetkellä myös se, että molempien työmatkat ovat alle 5km. Jos muuttaisimme kauemmaksi, niin tarvitsisimme toisen auton ja matkoihin menisi päivästä liikaa aikaa. Lisäksi isovanhemmat ovat täällä ja siten myös hoitoapu:)