Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytkö maksamaan putkiremontin?

Vierailija
15.03.2025 |

Meilläkin iso asunto, maksaa varmaan 50 000 - 100 000. Millä ihmiset näitä makselee?

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minäkin ihmettelen kun sellainen on tulossa eikä ole kuin velkaa. Mitä jos ei maksa omaa osuuttaan?

Vierailija
2/99 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko rahoitusvastikkeen muodossa vähitellen tai sitten omalla pankkilainalla kertarysäyksellä. 

Itse varmaan maksaisin vastikkeessa. 

Toki useimmat palstamammat maksaisivat ihan puskuritililtään moisen pikkusumman. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä minäkin ihmettelen kun sellainen on tulossa eikä ole kuin velkaa. Mitä jos ei maksa omaa osuuttaan?

Muuta pois jos ei ole varaa köyhä. 

puheenjohtaja 

Vierailija
4/99 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole iso summa tuo 50-100t€. Pystyisin kymmeneen kertaan.

Vierailija
5/99 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaakin kilpailuttaa jos sellainen pitää tehdä. Me uusittiin ulkokatto ja otettiin kolmelta firmalta tarjous. Paras tarjous voitti. Sinne hurahti joitain kymmeniä tuhansia. 

Vierailija
6/99 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko rahoitusvastikkeen muodossa vähitellen tai sitten omalla pankkilainalla kertarysäyksellä. 

Toki useimmat palstamammat maksaisivat ihan puskuritililtään moisen pikkusumman. 

Joo näinhän se menee. Nykyisin tuntuu rahaa olevan hyvin monilla joten on varmasti ihan hyvin tilanteet.

Vierailija
7/99 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa muuttaa poiskaan. Täytyy telkeytyä kotiin niin ettei kukaan pääse putkia rassaamaan. Ruokaa ja juomaa vaan puoleksi vuodeksi. Jos joku yrittää ovesta tulla niin ammun.

Vierailija
8/99 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako putkiremontti oikeasti noin paljon johonkin asuntoon? 

Minä asun 50 neliön rivitalo asunnossa, tässä on sähkölämmitys. Putkiremontti eli uudet putket, viemärit ja uudet kylpyhuoneet ja hintaa tuli 20t euroa. 

Vierailija
9/99 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä ole muita vaihtoehtoja kuin maksaa. Tavalla tai toisella. Onneksi asia on etukäteen tiedossa. Varma tapaus, kun riittävän kauan asuu. 

Vierailija
10/99 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennole ikinä ymmärtänyt remontin hinnoittelua neliöiden mukaan. Pitäisi hinnoitella työn ja tarvikkeiden mukaan. Asun omakotitalossa ja meille tehtiin muutama vuosi sitten putiremppa. Viemärit oli kunnossa ( muovia putket). Vesiputket uusittiin ja yksi lattiakaivo lisättiin ja tehtiin kylppäriin vesikiertoinen lattialämmitys. Maksoi n 4000 e.

En siis todellakaan ymmärrä, miksi taloyhtiöt eivät teetä esim saksalaisilla niitä remppoja. Ovat kuulema paljon halempia siellä. Kannatta selvittää teidän, jolla tuo,on edesä.

Vierailija
11/99 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun 50 neliön rivitalo asunnossa, tässä on sähkölämmitys. Putkiremontti eli uudet putket, viemärit ja uudet kylpyhuoneet ja hintaa tuli 20t euroa. 

Se on niin hallituksesta kiinni. Joku lipeäkielinen myyjä kehuu, voitelee, hallituksen vanhoja idiotteja niin ostavat vaikka kuun taivaalta.

Vierailija
12/99 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn maksamaan helposti.

Asun omakotitalossa.

Viemäreiden vaihto alapohjassa päivän homma.

Vesijohdot pex-putket suojaputkessa.

Niiden vaihto päivän homma.

Tarvikkeet tonnin luokkaa. Työn teen itse.

Vierailija
13/99 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennole ikinä ymmärtänyt remontin hinnoittelua neliöiden mukaan. Pitäisi hinnoitella työn ja tarvikkeiden mukaan. Asun omakotitalossa ja meille tehtiin muutama vuosi sitten putiremppa. Viemärit oli kunnossa ( muovia putket). Vesiputket uusittiin ja yksi lattiakaivo lisättiin ja tehtiin kylppäriin vesikiertoinen lattialämmitys. Maksoi n 4000 e.

En siis todellakaan ymmärrä, miksi taloyhtiöt eivät teetä esim saksalaisilla niitä remppoja. Ovat kuulema paljon halempia siellä. Kannatta selvittää teidän, jolla tuo,on edesä.

Tuohon hintaan, tekisi mieli nähdä kohde livenä, mitä oikeasti tehty.

- putkiremppamesu.

Vierailija
14/99 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivarit on rakenteeltaan niin köykäisiä levykojuja että niissä pienempi työ.

Vierailija
15/99 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moinen pikkusumma? Meillä linjasaneerauksen hinta oli reilut 57000,-€. Maksan kuukausittain.  Kun on maksettu pois, olen 100+-vuotias.

Vierailija
16/99 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mutta se linjasaneeraus koskee kaikkia yhteisiä tiloja, saunaa, pesutupaa, autotalleja, kellaria jne. Halvemmaksi tulee tehdä perusteellisesti kerralla, eikä joka vuosi jotain. Nyt on päivitetty sauna, nykyaikainen pesutupa, uudet säilytyskomerot, kunnostetut autotallit, kodista nyt puhumattakaan. Moni uusi myös keittiön samalla. Maksoi yli 57000,-€ meidän asuntomme osuus.

Vierailija
17/99 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaakin kilpailuttaa jos sellainen pitää tehdä. Me uusittiin ulkokatto ja otettiin kolmelta firmalta tarjous. Paras tarjous voitti. Sinne hurahti joitain kymmeniä tuhansia. 

Totta kai linjasaneerauksen tekijä, valvoja ym. kilpailutetaan. Meillä onnistui hyvin, kaikki meni putkeen. Budjetti alittui 150 000,-€.

Vierailija
18/99 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutto, jos rahat ei riitä 

Vierailija
19/99 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moinen pikkusumma? Meillä linjasaneerauksen hinta oli reilut 57000,-€. Maksan kuukausittain.  Kun on maksettu pois, olen 100+-vuotias.

Onhan se palstamammoille pikkusumma, niin paljon täällä kehuskelevat säästöillään, kun ruokaankin menee vain 100€/kk 6-henkisellä perheellä. 

Mutta siis kysyn sulta, että millä paikkakunnalla remppa tehtiin ja miten iso asunto teillä on. 

Vierailija
20/99 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa rempoista, asumisoikeusasunto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi