Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit tässä tilanteessa? Synttäriasiaa...

Vierailija
21.11.2007 |

Meillä on edessä 4 vuotiaan lapsen kaverisynttärit, jonne aikuisia ja nuorempia sisaruksia ei ole kutsuttu. Asiasta mainittiin erikseen kutsussa.

Lapsi on menossa aivan innoissaan synttäreille, mutta minulla ei ole mitään paikkaa, jonne veisin nuoremmat siksi aikaa hoitoon! Synttäripaikka on pitkän bussimatkan päässä melkoisessa korvessa, joten en ehtisi kotiinkaan sen parin tunnin aikana.

Nuoremmat tuntevat myös kyseisen synttärisankarin ja ovat aivan yhtä innoissaan menossa synttäreille...

A) Jätänkö koko synttärit väliin ja sanon lasteni sairastuneen?

B) Tungen vain mukaan nuorempienkin kanssa kielloista huolimatta?

C) värjöttelen pimeässä korvessa vaunujen ja pulkan kanssa, kunnes juhlat ovat ohi?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on jo klo 16 niin pimeätä, ettei silloin voi ulkoilla enää. Onko se rautakauppa ja huoltis auki silloin? Ja miten pitkä matka niihin?

Saishan siinä ainakin tunnin kulumaan, jos kävisitte huoltiksella kahvilla ja kiertelisitte rautakaupassa.

Itse varmaan jättäisin lapselta noi synttärit väliin. Tuskin haluaisin että lapseni kaveeraa tuollaisessa perheessä.

Vierailija
42/57 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun korvessa! Täällä ei kulje julkisia kulkuneuvoja, ei ole katuvaloja, lähimpään kauppaan on matkaa 20km (siis maitokauppaan)! Minulla on kolme lasta, 6v,4v ja 1v. Jos joku lapseni on kutsuttu YKSIN syntymäpäiville (kaverinsa synttäreille), kunnioitan tätä kutsua. Ei minulle tulisi mieleenikään alkaa ruinaamaan, että pääseekö muut myös! Ehkä syntymäpäiväsankari on joskus jopa itse saanut päättää, ketä syntymäpäivilleen kutsuu!

Jos minun lapseni pitävät kaverisynttärit, niin esimerkiksi keskimmäinen saa itse päättää, ketä haluaa kutsuttavan. Ei hänen tarvitse esikoululaisemme kavereita kutsua. Tai samasta perheestä muita lapsia. Tai lasten äitejä.

Mielestäni ap tekee itse asiasta nyt ongelman. Jos todella asuu niin korvessa kuin ap väittää asuvansa, eikä ole omaa autoa käytettävissä, niin ihmettelen! Missä on miehesi? varmasti keksit nuorempien lastesi kanssa ajankulua siksi aikaa kun vanhempi on synttäreillä? Jos itse veisin yhden lapseni syntymäpäiville vaikka 20km:n päähän, niin varmasti voisin muut lapset ottaa mukaan autoilemaan ja ajella heidän kanssaan lähimpään mielenkiintoiseen paikkaan aikaa kuluttamaan! Tai jos lapsesi pääsee linja-autolla syntymäpäiville, pääset sinäkin pienempien lasten kanssa linja-autolla vielä muualle. mikä sulla on siis se ongelma? se kun muita ei kutsuttu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit kuitenkin kirjoitat, että ETTE TUNNE KYLÄLTÄ KETÄÄN! mites ne pienemmät on jo tähän synttärisankariin kerennyt niin hyvin tutustumaan? tai itsekin taidat tuntea, kun kehtaat vongata perhettäs paikalle?

Vierailija
44/57 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ap:lla ei ole kyytiä lapselleen, siis omaa autoa, bussia tms. niin miten helvetissä hän veisi lapsensa edes sen mainitsemasi 20km matkan synttäreille? Ovat vasta muuttaneet paikkakunnalle, eikä siellä siis ole tuttuja joilta kysyä kyytiä.

Sinä varmaan fiksuna kerrot miten tämä yhtälö toimii... Ai mutta tyhmähän mä olen, vetää pulkassa perässään näin talvella.

Vierailija
45/57 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja on kyllä asenne omien lasten kavereiden äitiehin. Mä taaas olen ajatellut jokaien äidin olevan juhlia ja tarvittaessa auttaja. Kyllä 4- v on aika pieni, ja jos niitä on monta vieraassa paikasssa niin hyvähän se on , et on useampi vahempi peräänkatsomassa.

Ja tosiaan jos on lasten kutsut ei niille äideille tarvitse mitään leipoa/ laittaa? Ei edes sitä kahvia tarjota-

Vierailija
46/57 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap itse kirjoitti ensimmäisessä viestissään, että pääsee bussilla syntymäpäiville. matkasta hän ei ole puhunut koko ketjussa mitään, tuo 20km oli mahdollinen " oman lapseni matka kaverinsa synttäreille" . Ja juuri kysyimmekin, eikö ap:lla ole maalla asuessaan autoa käytössä? millä hän siellä muuten liikkuu?

Vierailija
47/57 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi kuin ilmoittaa että lapsemme ei pääse tutustumaan uusiin kavereihinsa. (justhan ovat paikkakunnalle muuttaneet)

Vierailija
48/57 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että paikkakunnalla, jossa bussilla pääsee jollekin synttäreille, kulkee yleensä muitakin busseja, joilla pääsee aikaa kuluttamaan jonnekin pidemmälle syntymäpäivien ajaksi. Kun taas paikoissa, joissa bussi ajaa kerran päivässä ohi, on tilanne toinen.

Vierailija
49/57 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos ei oo lunta...

Vierailija
50/57 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että paikkakunnalla, jossa bussilla pääsee jollekin synttäreille, kulkee yleensä muitakin busseja, joilla pääsee aikaa kuluttamaan jonnekin pidemmälle syntymäpäivien ajaksi. Kun taas paikoissa, joissa bussi ajaa kerran päivässä ohi, on tilanne toinen.

Vierailija
51/57 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

C) värjöttelen pimeässä korvessa vaunujen ja pulkan kanssa, kunnes juhlat ovat ohi?

Vierailija
52/57 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaupungissa on mukavaa... :)

Vierailija
53/57 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syynä, että menee liian hankalaksi teidän muiden kannalta ja sitten teet lasten kanssa jotain mukavaa siitä edestä. Leivotte kakun, menette kylään, uinahalliin tms.

Vierailija
54/57 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin helppo ja vaivaton, ja jättää muut lukematta/ymmärtämättä.

Vierailija
55/57 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko koko paketti tai ei ketään. Kiittäisi kutsusta ja sanoisin että ei, tulemme toiste koko porukalla.

Vierailija
56/57 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sun mies on?

Vierailija
57/57 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ihmettelen, missä on ap:n mies tai muut tukijoukot, jotka voisivat lapsen kaverin synttäreille kuskata. Ei tulisi mieleenikään tyrkyttää koko omaa porukkaani jonkun lähes vieraan synttäreille. Meillä esimerkiksi synttäreille kutsutaan lasten koko päiväkotiryhmä, joten en kyllä niiden n. 20 lapsen lisäksi haluaisi tänne nurkkiin vierasta äitiä (etenkään kun tuntuu olevan noin hankala kuin ap) parin pienen lapsen kanssa. Joten ap, kiitä kutsusta ja kieltäydy kohteliaasti, mutta älä ala marttyyrinkruunua kutreillesi asettelemaan ja selittelemään, ettei lapsi pääse, koska elämänne menee niin hankalaksi...