Huolisitko turkin lahjaksi? Millaiset ihmiset vielä nykyään käyttävät
Kommentit (34)
joka näyttää pillifarkkujen ja paksun vyön kanssa todella kivalta. nytkin salaa haaveilen jostain menosta, että voisin sen laittaa päälleni...
jännää vaan on, että turkin kantaminen nolottaa, vaikka ihan itse itseäni mukaillen: ne kanit ei enää herää henkiin, jätin minä turkin pitämättä tai en.
30:
Tiesittekö, että keinoturkiksien valmistuksessa käytetään öljyä? Siinä on aineita, jotka eivä ikinä, eivät koskaan maadu. Kauankohan kestää, että turkki maatuu?
Tottakai kaikissa ihmistyypeissä on ostohysteerikkoja ja toiset elävät täysin luontoa ajatellen. Harmaita alueitakin on.
Seiska on oikeassa siinä, että kaikkien pitäisi ostaa enemmän kotimaista ja kestävää.
Rakastan eläimiä ja haluan niille hyvät oltavat, mutta syönhän lihaa ja käytän nahkaisia kenkiäkin. Miksen käyttäisi turkkiakin.
Mutta se, millainen on ryssäturkki ja millainen tyylikäs... Anoppi osti juuri itselleen uuden turkin, maksoi siitä 4000 euroa ja se on kauhea. Siis todella ryssä / mummo-takki. Se näyttää siinä päästään kynityltä mammutilta.
Vierailija:
Rakastan eläimiä ja haluan niille hyvät oltavat, mutta syönhän lihaa ja käytän nahkaisia kenkiäkin. Miksen käyttäisi turkkiakin.Mutta se, millainen on ryssäturkki ja millainen tyylikäs... Anoppi osti juuri itselleen uuden turkin, maksoi siitä 4000 euroa ja se on kauhea. Siis todella ryssä / mummo-takki. Se näyttää siinä päästään kynityltä mammutilta.
37:
Minusta ekologisesti ajatteleva ihminen ottaa turkin, sillä tekoturkisten tekoon tarvitaan öljyä..
" turkistarhaajalla" joka valmisti turkkeja saksanpaimenkoiran pennuista. Pennut olivat 4-6 viikon ikäisiä,silloin karva on pehmeintä ja kestävintä tarhaajan mukaan. Nahka nyljettiin elävän pennun päältä,koska silloin karva jää hyvin pystyyn.
Vapisen vielä järkytyksestä kun muistan miten mies kertoi innostuneena menetelmästä.
eipä tekoturkis ole mikään kestohyödyke.
Samahan se on koiranpentujen käyttö Aasiassa , ei ne siellä ole kalaa kummempia :(
Vierailija:
" turkistarhaajalla" joka valmisti turkkeja saksanpaimenkoiran pennuista. Pennut olivat 4-6 viikon ikäisiä,silloin karva on pehmeintä ja kestävintä tarhaajan mukaan. Nahka nyljettiin elävän pennun päältä,koska silloin karva jää hyvin pystyyn.Vapisen vielä järkytyksestä kun muistan miten mies kertoi innostuneena menetelmästä.
Entä rapu joka keitetään elävänä?
mutta kun se ei ollut ihan mun tyylinen enkä muutenkaan ole kauheasti turkin perään, niin annoin sen äidilleni, joka tuli ikionnelliseksi. Vanhaan aikaan se oli kai jonkinlainen varallisuuden mittari, mitä se ei taatusti enää nykyään ole. En sylje turkin käyttäjien päälle, eikä aihe muutenkaan saa mua kiivastumaan, mutta en mäkään tiedä että onko koko turkistarhauksessa mitään järkeä...
ja ihan sivistyneenä itseäni pidän! Sen sijaan aasiassa lapsilla tuotetut halpisvaatteet myyjäketjusta riippumatta jäävät hyllylle.
täällä yksi sivistynyt, akateeminen ja kaunis kolmen lapsen äiti, joka käyttää supertyylikästä mustaa kaniturkkiaan joka vuosi. Ja aina kääntää katseet (siis naisten). Miesten katseet kääntyy myös ilman turkkia!
Joo, ja en pärjäisi ilman, koska seon niin magee! Olen vaatefriikki ja hitot välitän kettutytöistä.
Tiesittekö, että keinoturkiksien valmistuksessa käytetään öljyä? Siinä on aineita, jotka eivä ikinä, eivät koskaan maadu. Kauankohan kestää, että turkki maatuu?
Tässä yksi luontoystävällinen perusteluni.
[/quote]