PAKOTTAKAA MUT LUKEMAAN TENTTIIN 88 sivua tänää!! ' Kauanko siihen menee?
Kommentit (21)
jos et ole mitään lukenut. Ei siitä enää mitään tule. Lintsaa.
No kohta se on täällä itkemässä, ettei päässy tentistä läpi vaikka kuinka luki. Yhen illan ja sillonkin luuhas av-palstalla. Lopettas vaan koulunsa -tosta mitään tule.
3
aiot lukea koko tenttialueen. Nyt on jo liian myöhäistä jos tentti on huomenna. Keskity olennaiseen. Jos tiedät mitä tenttialueeseen kuuluu niin keskity kokonaisuuksiin ja olennaisuuksiin. Karsi luettavaa tekstiä. Kaikkea ei voida millään kysyä.
t. ap
(oikis)
Ja mitä se 3 narisee!!!?
siinähän sitten vetäiset 88 sivua. Onnea vaan!
No mitä jos menisit vetäsee sen koealuees, vai kuuluuko tämäkin siihen?
3
tai lääketieteellinen termistö. Itse ainakin luin tuollaisia määriä jatkuvasti yhteiskuntatieteellistä ja valtio-opillista tekstiä per päivä tenttiin.
Tee ap kuten 2 kehotti ja jaksota hiukan lukemistasi. Lue kymmenen sivun biiteissä ja palkitse itse välissä vartin tauoilla. 88 sivua menee siten kevyesti 4-5 tunnissa.
Ole tiukka taukojen keston suhteen, ettet lipsahda liian pitkäksi aikaa vapaalle.
Tee kunnon muistiinpanot samalla, kun luet. Avainsanat ja termit paperille!
Eikun töihin siitä, hus!
Hyvin usein luin edellisenä iltana ennen tenttiä pelkästään ja koko alueen läpi. Tein niin että luin ajatuksilla, alleviivasin tärkeimmät kohdat ja selasin ne läpi vielä sen jälkeen kun olin lukenut koko homman läpi. Ja ihan hyvän todistuksen sain! Tunnilla kun on kuunnellut niin auttaa erittäin paljon. Joskus en ehtinyt edes lukea koko aluetta läpi ja silti meni tentit aina läpi.
Kyllä 88 sivua on PALJON jos meinaa, että sitä vielä ymmärtää mitä on lukenut. Se on paljon jopa superälyköille. Jonkun tarvitsisi varmaankin tulla sieltä norsunluutornistaan alas;)
se on joku värityskirja kumminki.
On tekstejä, joita ei " ymmärretä" , siis paino on pänttäämisessä ja termien ja yksityiskohtien ulkoaopettelussa. Sellaista tekee aika hitaasti.
Mutta on tieteellistä tekstiä, jossa pääpaino on teorian ymmärtämisessä ja sellainen sujuu nopeammin. Muistettavaa on vähemmän.
Sitten on vielä niinkin, että oppimistekniikoita voi hallita huonommin ja paremmin. Minkä minä sille mahdan, jos sinulle tuo 88 olisi ylivoimaista?
Vierailija:
Kyllä 88 sivua on PALJON jos meinaa, että sitä vielä ymmärtää mitä on lukenut. Se on paljon jopa superälyköille. Jonkun tarvitsisi varmaankin tulla sieltä norsunluutornistaan alas;)
Nopea lukija ei muuten edes lue joka sanaa, ei välttämättä kuin puolet sivusta, katse liukuu yli osan ja tarttuu välillä olennaisiin asioihin.
18 puhuu asiaa. Ja hitaammallakin lukemisella 88 sivua on helppo päiväsatsi (itse en lue tuolla lailla silmäilemällä ja silti tuo olisi ollut päiväannokseksi alakanttiin).
Vierailija:
Nopea lukija ei muuten edes lue joka sanaa, ei välttämättä kuin puolet sivusta, katse liukuu yli osan ja tarttuu välillä olennaisiin asioihin.
te ette suinkaan surffaile netissä vaan te luette ihan keveästi 88 sivua päivässä....LOL
Niskasta kiinni itseäsi, ja rupeat vaan lukemaan. Et sinä siellä oikiksessa olisi, jos et tohon pystyisi.
nimim. samat kokemukset jo takana
Etkö tajua että kyseessä on loppuelämäsi hyvinvointi. Jos sinä et tästä selviä, luuletko ikinä enää mistään selviäväsi. Olet täysi luuseri jos tämän mokaat. Älä lue, eihän sinusta ole edes siihen, saati sitten että omaksuisit lukemasi.
Eli ystävällisesti: Ahkerat, kauniit ja älykkäät tätä maailmaa pyörittävät, laiskat ja tyhmät tekee mitä käsketään. Kumpaan joukkoon sinä kuulut?
Lue aina luku kerrallaan (n. 5-10 sivua), sitten välissä teet aina hetken muuta, mutta pian palaat taas lukemaan seuraavan luvun. Äkkiä se noin menee. Ja jujusta kun saat kiinni, saatat innostua lukemaan vaikka kaksi lukua putkeen! ;)