Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen? (Imetysasiaa)

Vierailija
20.11.2007 |

Vauva ollut 2kk täysimetyksellä. Syönyt tiuhaan aina ja kasvanut kovaa vauhtia(n. 500g/vk, viimeisin mittaus 6vk). Nyt kuitenkin reilu viikon asunut tissillä yötä päivää. Maitoa tulee reilusti, mutta vauva alkaa itkemään nälkäänsä viimeistään tunti syötöstä. Alan olemaan täysin poikki valvottuihin öihin. Voiko rintamaitoni olla riittämätöntä? Korviketta ei ole saanut, mutta alan olemaan kahden vaiheilla josko siihen siirryttäisiin.

Mitä tekisin... miten vaikuttaa imetykseen jos kokeilisin vaikka päivän korviketta?

Voin tietenkin neuvolastakin neuvoa kysyä mutta kokeillaan täältä ensin.

Kiitos jos joku vastaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvattaa maitomäärää. Usein osuu juuri noihin aikoihin.

Vierailija
2/4 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Jos vauva on ainoa lapsi, niin: Jätä kaikki touhu, siivoamiset, ruuanlaitot yms. yms. miehen harteille, " linnoittaudu" sänkyyn vauvan kanssa ja muista JUODA itse riittävästi. Imetä aina kun vauva haluaa. Nukkukaa riittävästi!

Jos teillä isompia lapsia, niin hanki kantoliina (tai rintareppu: kantoliinassa helpompi imettää). Sysää kotityöt miehen harteille. Juo riittävästi, äläkä stressaa vaikka koti oisi kuin pommin jäljiltä, jos jotakin vierasta haittaa, niin kerro hälle, missä on siivouskaappi. Lepää aina kun voit; lattiallakin voi vauvan kanssa makoilla viltillä, kun isompi/ isommat lapset leikkivät ympärillä.

Jos sinulla ei ole miestä, niin tee kerran päivässä koko päiväksi ruoka isossa kattilassa tai pyydä ystävää tuomaan ruokaa tullessaan.

Tiheän imun kausi ei yleensä kestä 2-3 viikkoa pidempään ja sen ajan voi hyvin olla siivoamatta, kunhan laittaa tavarat aina käytön jälkeen paikoilleen. Hyödynnä ystävien apua ja jos kunnassanne/ kaupungissanne on saatavilla kodinhoitaja-apua tms. hyödynnä sitä.

JUO RIITTÄVÄSTI, ULKOILE KERRAN PÄIVÄSSÄ JA IMETÄ VAUVANTAHTISESTI!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkaan en yhdistäisi kuitenkaan tiheän imun kauteen, koska maitoa tulee suihkuamalla (voin olla väärässäkin).

Jos nyt sitten jatkan vielä urheasti viikon tai kaksi ja jos ei tilanne korjaannu, mietin asiaa uudestaan.

Kiitos vastanneille, ap.

Vierailija
4/4 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa tuli, ja tulee edelleen suihkuamalla. Jätkä söi parituntia putkeen, ja puolen tunnin välein. Eikä käyttänyt mua tuttina vaan oikeasti söi kokosen ajan.

En minä muista tehneeni ensimmäisinä kuukausina vauvan kanssa muuta kuin imettäneeni.

Kyllä se siitä sitten pikkuhiljaa tasoittui.

Kun kiinteät aloitettiin niin niitä jätkä vetää mahaansa aivan yhtä hyvin. Isoja annoksia ja montakertaa päivässä.

Korviketta harkitsin mutta ei jätkä huolinut pulloa. Joten taisin ensimmäiset puolivuotta vauvan kanssa istua sohvalla imettämässä.

Mies onneksi jaksoi huolehtia kotitöistä, esikoisesta ja mun ruokkimisesta ja juottamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi