Te vanhemmat, joiden lapset asuu työn puolesta ulkomailla. Miten kestätte ikävän ja miten pidätte yhteyttä/näätte?
Kommentit (12)
Ikävään ainoa ratkaisu on se, että hankkii elämään harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita, jotka pitävät kiireisinä. Lapsille kuitenkin täytyy antaa mahdollisuus myös itsenäistyä ja elää omaa elämäänsä. Perustakaa perheen kesken vaikka whatsapp-ryhmäkeskustelu, johon päivittelette kuulumisia kevyesti.
Onneksi ovat siellö. Joskus vähän ikävä kun rahalähetys viipyy. Mutta pysykööt siellä, ovat pois tieltä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ovat siellö. Joskus vähän ikävä kun rahalähetys viipyy. Mutta pysykööt siellä, ovat pois tieltä.
Suomessa lapset jotka jopa lähettää vanhemmalle rahaa olisi vain tiellä? Olisko niin että tuo on ihan kasvatuksesta kiinni?
Yksi neljästä lapsesta ulkomailla. Tulee perheineen jouluksi ja juhannukseksi Suomeen. Tietysti maksaa matkansa ja olonsa ja kaikki on hyvin. Ikävää ei tule, koska on nämä nykyiset mahdollisuudet, kuten meillä vaikka jokaisena aamuna jutella videopuheluita lastenlasten kanssa siellä heidän maassaan harvinaisella suomella. Upea asia.
Tein 2 lasta ja kasvatin heidät rakkaudella, kaikkeni annoin minkä pystyin. Luulin että heistä olisi vanhuuteni turvaksi, mutta väärässä olin. Toinen asuu toisella puolella Suomea, toinen toisella puolella maapalloa. Annoin heille elämäni parhaat vuodet ja maksoin harrastukset ja koulutukset, silti jäin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Tein 2 lasta ja kasvatin heidät rakkaudella, kaikkeni annoin minkä pystyin. Luulin että heistä olisi vanhuuteni turvaksi, mutta väärässä olin. Toinen asuu toisella puolella Suomea, toinen toisella puolella maapalloa. Annoin heille elämäni parhaat vuodet ja maksoin harrastukset ja koulutukset, silti jäin yksin.
Ja tästä syystä lapsia ei pitäisi hankkia sillä perusteella, että haluaa jonkun rakastavan sinua tai huolehtivan sinusta vanhana. Ainoa hyvä syy hankkia on sen vuoksi että haluaa ANTAA rakkautta, riippumatta siitä saako sitä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kipinkapin terapiaan ja sitten hankkimaan harrastuksia, ystäviä ja oma elämä.
Minä olen se lapsi, joka on asunut milloin missäkin. Vanhempani tuntuvat pärjänneen aivan hyvin, olemme tavanneet mahdollisuuksien mukaan ja pitäneet yhteyttä tiiviisti. Välit ovat läheiset sekä minun ja vanhempieni välillä että heidän ja lasteni välillä. Vanhempani ovat hyväkuntoisia, mutta kun tämä muuttuu, järjestän asiani niin, että voin olla avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin olen rakkaudella kasvattanut ja tietysti äitinä kustantanut. Ja sanonut että toivon oman polun ja elämän löytyvän, vie se minne on viedäkseen. Eivät sun lapset oo kiitollisuuden velassa ja velvollisia elämään sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tästä syystä lapsia ei pitäisi hankkia sillä perusteella, että haluaa jonkun rakastavan sinua tai huolehtivan sinusta vanhana. Ainoa hyvä syy hankkia on sen vuoksi että haluaa ANTAA rakkautta, riippumatta siitä saako sitä takaisin.
Lapsia kannattaa tehdä paljon. Kaksi ei riitä mihinkään. Osa pettää, osa jättää, jotkut ovat vain hyödyttömiä, mutta kun lapsia on paljon, on todennäköisesti joku johon tukeutua + lapsenlapsista joku tulee myös auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia kannattaa tehdä paljon. Kaksi ei riitä mihinkään. Osa pettää, osa jättää, jotkut ovat vain hyödyttömiä, mutta kun lapsia on paljon, on todennäköisesti joku johon tukeutua + lapsenlapsista joku tulee myös auttamaan.
Miten lapsi voi pettää vanhempansa? Marttyyriäidit taas vauhdissa. Sehän on vain hieno asia, että lapsi pärjää elämässään ja menee omia polkujaan.
WhatsApp, skype ... ja lentokone!