Minkä verran ostatte omille lapsillenne lahjoja? Onko tämä mielestänne paljon/vähän?
- 6v:lle olipa kerran ihminen dvd-boksi, leikkikassakone, leikkirahoja, mauri kunnaksen kirja, lasten vitsikirja ja glitterliimaputkiloita 5 kpl (viimeisin jotta molemmille lapsille olisi yhtä monta lahjaa)
- 3,5v:lle: lastenlaulu cd, iso värikynäsalkku, tuhkimo 2 dvd, yksinkertainen kimble-tyylinen lautapeli, merenneito barbie ja prinsessat-kirja
Muualta tulee lisäksi luultavasti pari pakettia.
Kommentit (8)
Itse ostaisin vielä jotakin, herkkua, esim. joulupukkisuklaat!!
tulee usein hankittu monta " pienempä" lahjaa - sopivalta sinun listasi kuulostaa.
Meidän lapset alkavat olla isompia, toivomuksiakin sen mukaan. Yksi lahja per lapsi tulee olemaan - tyyliin " mp3" soitin tai joku DVD. 1 yhteinen lahja kaikille (matka) ja sukulaisillekin on jaettu/jaetaan lahjatoivomuksia niin, että mielummin 1 isompi lahja kaikille yhteensä(esim. pleikkapeli yms) kun jokaiselle oma pieni.
Olen myös luopunut tyylistä - " voit toivottaa joulupukilta" , pienemmät toiveet ja tarpeet täytämme sen mukaan kun on vara ja tarvetta (esim. uudet hanskat, kengät, farkut, CD, kirja yms).
Meillä siis 5 lasta - ikä 4 - 12...
meillä on pyritty itse hankkimaan vain 1-2 lahjaa per lapsi. Tosin olihan tuossa esim. nuo värikynät ja levy, jotka ovat sellaisia mitä saatan ostaa ihan " tarpeeseen" muulloinkin kun juhlapäivinä. Ja lisäksi meillä sitten tulee vähintään 5 pakettia kummeilta ja isovanhemmilta.
Ihan hyvä. Ei ainakaan enempää kannata ostaa. Minusta sellainen 5-10 lahjaa lasta kohden on hyvä. Tai rahamääränä 50-100e per lapsi.
Meillä 4-vuotias saa nukenvaunut, Siili-pelin, 2 kirjaa, 2 dvd:tä ja luultavasti myös kypärän (laskettelu/luistelu). Mummeilta, kummeilta ja muilta sukulaisilta tulee lisäksi lahjoja.
kyllä lahjamäärä pitäisi alle 10 pysyä.
Meillä ostetaan lapsille leluja, pelejä yms. lähinnä jouluna ja synttäreiksi, joten silloin toteutetaan useampia toiveita.
Keräilypelikortteja jne. Pelit tarkoittavat kolmea lautapeliä ja jääkiekkopeliä.