Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Joulukuiset tiistaille***

20.11.2007 |

Huomenta :-) !

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa vielä linkki eilisiin.

Sannis, hui, kuulostaa siltä että justiinsa olis lähtö sulla! Alaselän polttelu voi sekin olla supistelua vaikket massussa tuntis juuri mitään! Ja ne säikeet siinä limassa on limatulpalle ominaisia :-D !!!

Mulla meni yö ihan pipariks mutta ihanasta syystä: Paras kaveri lähti synnyttämään ja mä vaan fiilistelin!! Vielä ei oo " tuloksesta" kuulunut. Lähtivät puolilta öin. Vitsi ku jännää, oon ihan täpinöissä...!!!! IIIIIK!!!!!

SIntagma 34+6 joka ei malta odottaa saadakseen ipana-iitan sylkkyyn!!! :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ensimmäisen raskauden aikana olin aivan kiinni täällä, toisen kohdalla silloin tällöin ja kolmannen kohdalla päätän ilmoittautua joukkioon loppusuoralla. Kolmatta odotellaan ja viikot taitaapi olla kohta 37 ( tässä vaiheessa niistä ei enää tarkkaa tietoa). Molemmat lapset ovat syntyneet parisen viikkoa aiemmin ja nyt kun lakkouhka saatiin taakse ja palattiin perinteisiin systeemeihin niin tämä mamma olis valmis synnytyssaliin vaikka tältä istumalta. Välillä on tuntemisia kovastikin jo ollut, mutta viime vkl ajajn hiljaisempaa.. johtuen varmaan siitä että otin tietoisesti hyin rauhallisesti, kun synnytyssairaala oli kaukana.

Kotiäidin elämää harjoittelen muutoin ( aiemmin ospiekelut menneet koko ajan) kuitenkin sillä erolla että isompien lasten hoitopaikka vielä säilytetty ja muutama päivän viikossa käväisevät ainakin ensi vuoden puolelle asti, jolloin tämä mamma saa uosta asioista, huokaista, laittaa kotiaan ja varmaan ihan kohtapuolin jo tutustella uuteen tulokkaaseen.

Mutta tällaista tällä uudella rintamalla. Kommentoin nyt vielä että edellisen kohdalla limatulppa irtosi kaksi viikkoa ennen synnytystä.. mutta voihan se toki olla merkki nopeammastakin tahdista..

Riemullista pakkasaamua kaikille!

Vierailija
4/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen tästä aamusta muodostuikin, on hyvin nukuttu yö takana jo toinen peräkkäin!

Tytön 8v synttärit onnistui yli odotusten, paikalla oli kahdeksasta kutsuvieraasta 7 ja tytöt Disckoilivat valojen loisteessa innoissaan. Tytärtäni kyllä jännitti kauheasti, varsinkin se että tuleeko vieraita, koska yksi luokan johtaja tytöistä oli suureen ääneen kommentoinut kutsuja jaettaessa, ette kai te vaan mene ton synttäreille, tätä kiusaaja tyttöä emme kutsuneet.. Sama tyttö on kiusannut muulloinkin.

Oma ( . ) jakselee paksusti, vauva liikkuu paljon ja ahtaat tuntuu olevan paikat, olo on muutenkin paljon virkeämpi kun edellisillä viikoilla, jolloin yleiskunto oli sairastelun jäljiltä nollissa. Tuntuu, että jaksaa vaikka ei sitten kuitenkaan oikein meinaa jaksaa :-(

Nyt tulee kiire koululaisten viemiseen, joten jos asiaa ilmaantuu, palaan kyllä..

Ponnari ja itu 36+4

Vierailija
5/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Lyyli mukaan :-)

Ponnari, ihana kuulla et juhlat meni hienosti!! Toivottavasti nosti tytön " pisteitä" koulussa nuo hyvät bileet :-) !

Mä oon ihan täpinöissä, vielä ei oo vauvauutisia kuulunut siitä mun kaverista mutta hänen mies laitto just tekstaria et vielä kestää :-) huh huh huh kun oon ihan paniikissa täällä :-) !!

Tänään luvassa joulukorttien askartelun valmistelua et lapset pääsee sit hommiin kun tulevat eskarista ja päiväkodista! :-) Sekä pitäis kutoa poitsun kaulaliinaa, vielä parikytä senttiä tekemättä. Sekä paketoida vikoja lahjoja... Oon ihan huojentunut et tää homma on viittä vaille valmis tää joulukikkailu... :-) 3 ihmisen lahjat puuttuu vielä mut noin 30 lahjaa ostettu / tehty ja suurin osa pakattu joten voiton puolella...!!!

Jouluruoista, niitä en joudu edes ajattelemaan onneksi. Taas mamman patojen ääreen lapsuudenkotiin suunnataan... Ihanaa... :-)

Seuraava proggis olis sit tytön 6v juhlat, joita siis kaksin kappalein, sukulaisille ja kavereille. Leipomista vois jo alotella pakastimeen... Lastenjuhlista pääsee sit paljon vähemmällä, jätskikakku päälle karkkia ja marenkeja, vähän keksiä namia sipsejä ja vaik porkkanatikkuja ja juusto / nakkipiirakoita ja that' s it. :-)

Huh kun jännittää... Meen noita korttihommia alottelemaan nyt :-) hauskaa päivää kaikille joulumammoille! Nyt on konkreettisesti tullu semmonen olo etten jaksa odottaa synnytystä!! IIIIKKKK!!!!

Luin eilen sitä Anna Wahlgrenin lapsikirjaa ja voi tuska taas mitä juttua ;-) onhan siellä fiksujakin juttuja mut mm. nää " synnytyksen ei tarvitse sattua yhtään" ... Joo...

Sintagma 34+6 PANIIKISSA odottelee vauvauutisia NKL:ltä :-)

Vierailija
6/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannis: sinullahan kuulostaa lupaavalta:-D

Sintagma: ei kyllä minullakaan tulisi unisilmään jos paras kaveri lähtis synnyttämään:-D

Ponnari: ihanaa että ne synttärit onnistui:-D Varmasti tyttö pääsee paremapaan suosioon näiden jälkeen. Tosi ikävää, että on tuommoista. Lapset osaa olla toisia kohtaan tosi julmia. Meillä kans vanhimman kanssa ongelmia ollu kiusaajan suhteen jo pitkään. Tänä syksynä siihen tuli loppu, opettajalle sanoin, että eihän tästä tule mitään, kun sanominen auttaa muutamaksi päiväksi tai viikoksi. Opettaja kutsui kiusaajan ja perheen koolle ja juttelivat tiukkaan sävyyn. Nyt tämä kiusaaja oli tullut ihan itse pyytämään anteeksi ja solmimaan rauhan. Ja se on pysynyt. Meillä kyllä tosi tiukka ope, voin kuvitella että on hyvin tiuka keskustelu käyty.

Uusia on tullut monta, tervetuloa joukkoon:-D

Omaa Isoa Napaa;-) Illalla kun rojahdin sänkyyn, en meinannu päästä enää ylös. Nukuin viiteen asti ihan kamalan sikeästi. Kävin vessassa ja normaalisti nousen ylös. No nyt sitten en jaksanu edes kahville nousta vaan vaivuin horrokseen. Lapset lähtivä kouluun ja kävivät herättelemässä monta kertaa, ei olis jaksanu nousta. Pakko oli kuitenkin nyt sitten nousta, on treffit kaupungilla.... Vauva mylttäsi joskus aamulla valtavasti, oisko ihan kääntynyt johonkin suuntaan. Supparit on poissa, että ei toiveitakaan päästä seuraavaan kuukauteen synnyttämään.

Kyllä tämä äitiysloman alku on ihanaa aikaa. En kyllä ole saanut siivottua kuten toivoin, mutta on ehtinyt tapaamaan kavereita ja ainakin soittamaan jos ei muuta. Tänäänki yksi tapaaminen, ihana ihminen joka asuu lähellä, mutta molemmilla viimeiset 4 kk kauheaa ryöpytystä ollu eikä oo ehditty nähdä:-D

Jos niitä joulukortteja ehtisi illasta tekemään, eilen meni kaikki energia raivoamiseen ja sohvatyynyjen pesemiseen, koira oli ne merkinny:-/ Uinti suunnitelmat olisi tälle iltaa. Ja huomenna olis sitten neuvolassa käynti, hirvittää jo tuon painon kanssa, ihan syöty on....

Tulipa taas tekstiä

P-M 36+2

Vierailija
7/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän parempi yö takana-onneks!vaik rumppasin vessas mut sain sit vlit suht sikeästi nukuttua...uni ei kyl meinannu tulla kun menin nukkuu sitä taas ajatteli et jos ois nyt se yö kun lähtö sairaalaan tulis...voi kun sitä odottaa jo kovasti.

eilen innostuin leipoo joulutorttuja ja nam...oli ne vaan hyviä ja sit tehtii koko perhe piparkakkutaloja.tein yhden ison ja kaksi pientä sit yhdes miehen kans koottii ne ja tytsi koristeli apuna ja ensikertalaiseksi ne onnistui ja on nätin näköisenä nyt pöydällä-mieli tekis maistaa=)

poitsu potkii ja myllertää kovasti masussa,mut mitään uutta ei oo..huomena kääntyy uusi viikko itellä ett kyl ne viikot vähenee...

manja ja poitsu 36+6

Vierailija
8/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma, pakko päästä pihalle!

Sannikselle tsemppiä, tuleekohan lähtö pian?

Ja puolkymppi menossa käynnistykseen torstaina, hurjaa!! Siis että NIIN PIAN on jo vauva sylkyssä sitten!

Lyylille teretulemast jutteloihin!

Jospa tämä päivä tästä lähtisi käyntiin. Yö meni valvoessa, ei vaan tullut uni silmään ja pyöritin sitten päässäni kaikkia mahdollisia ja mahdottomia asioita... En saanut aamustakaan nukuttua, joten nousin jo ajoissa ylös. Nyt on ihan puulla päähän lyöty olo. Eilen koski tosi kovaa mahaan ja piiperö oli ihan hiljainen. Ehti jo iskeä huoli, mutta yöllä se sitten otti kaiken ilon irti elämästä ja valvotti hillumalla ympäri mahaa oikein kunnolla. huh, että teki iskut ja potkut kipeää! Toivottavasti ei kääntynyt, kun tuntui heittävän niin kovaa volttia.

Jaksaiskin leipoa! Ajatuksena olisi tehdä joulukarkkeja ja ainakin pipareita tässä joku päivä. Sairaalakassiakin pitäisi ruveta pohtimaan, että mitä sinne laittaisi mukaan. Vaikka onhan tässä vielä aikaa...

Olen jo ruvennut pohtimaan ristiäisiäkin (yön pimeinä tunteina) ja pojalle ei millään tunnu löytyvän kivaa nimeä... Mutta jos sieltä tuleekin tyttö...? :) Tytölle olisi jo nimi valmiina :) Pitääkö ne ristiäiset pitää 2kk kuluessa lapsen syntymästä? Entä te, jotka ette ole naimisissa, minkälainen tapaus on se isyyden vahvistaminen? Miten pian se pitää tehdä?

Kaikkea pyörii nyt sekametelinä päässä...

G ja piiperö 34+5

Vierailija
9/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oltiin kavereilla saunomassa ja taas tuli inan huono olo kun siellä suihkussa ootti vuoroaan..no meni onneks ohi. Illan sitten oli vatta tosi kovana koko ajan..siis supisteli silleen eetä liikkuminen ei oo kivaa mutta hengitykseen sun muuhun ei vielä vaikuta mitenkään..eikä siis todennäkösesti kohdunsuullekkaan mitenkään.

Mulla on nyt jotenki tosi " rauhallinen" olo ja sellanen että viikon sisälle pääsen synnyttään. (kunnes se karu totuus taas iskee ;D) Ihan ok, että pari päivää vielä menee ja vaikka viikonlopun yli niin saavat sairaalassa taas ihmiset omille työpaikoilleen ja homman toimimaan. Vielähän noilla on kaikki ihan sekasin!!

Limatulpaa tuli taas aamulla mut ei mitenkään runsaasti, taitaa tulla samalla lailla pois tälläkin kertaa kuin kuopuksesta eli pikku hiljaa hyvää tulee. Se vesienmeno olis kyllä kaikken näppärintä niin tietäs varmasti koska lähteä ;) Ja en tykkää kotona niissä suppareissa kärventyä lasten eessä kun samalla sekunnilla ei hoitajaa saa kumminkaan!

Tänään tiedossa taas paljon autolla ajoa, saa nähdä miten masu jaksaa!! Tarkotus on saaha loput kamat tänään ostettua niin omaan sairaalakassiin kuin mitä vauvalle tarvii vielä hankkia..lähinnä vaippoja ja tutti. Esikon kanssa olin ihan tuttia vastaan kunnes 2kk väkisin se opetettiin jotta se peukku pysy poissa. Kakkosen kanssa nukuttiin ekana yönä sairaalassa 7h unet joka kostautu 12h imetysrumbana ja anelin tuttia jotta olisin edes suihkuun päässy..en saanu..lääkärintarkastuksessa kysyttiin syökö vauva tuttia ja mä vastasin että " v¤¤%&&letko" ..no laitto tutin suuhun ettei vauva pidä ääntä kun sydäntä kuunnellaan. Se tutti todellakin jäi suuhun ;D Nyt sitten oma mukaan heti!!

Saa nähä kuka täällä seuraavaksi poksahtaa!! Puolkympillä nyt tietty pikku etuasema mut muuten ;) Taidan pitää peukkuja itelleni, sori ;D

Nyt laatimaan kauppalistaa..

masu 38+4

Vierailija
10/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ne pyörii jo hyvin vahvasti päässä ja elättelen toiveita että vielä tän vuoden puolella ne saatas pidettyä (nippa nappa) mut sehän riippuu toki koska tää päättää syntyä ja onko papilla aikaa..Nimi on vielä aika hakusessa..ja vielä enemmän jos onkin tyttö. En oo suonu tytötn nimille ajatustakaan. Ei se 2kk ihan ehdoton ole mutta siihen mennessä nyt varattuna kai pitäs ainakin olla. Meillä on yleensä venyny sinne justiinsa 2kk tienoille mut nyt haluttais mahdollisimman äkkiä. Jotenki nyt on paljon enempi sellanen fiilis että haluaa nimen pikkaselle mahdollisimman äkkiä ja halutaan pitää ristiäiset vielä kun on joulutavarat paikoillaan =) Mulla on kovat sisustussuunnitelmat jo sitä varten =P

Vierailija
11/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan merkkejä lähestyvästä synntyksestä..aamulla taas jäi vessan pönttöön sellanen saman näköinen limavana..ja mahaa vihloo pikkuisen. Polttelee hieman selkää mutta katsotaan nyt : ) Ja hikoilen ihan älyttömästi!! Huh..

Vauva liikkuu taas paljon meinaa varmaan tila loppua kesken..jalkapohja tuntuu aina välillä kyljessä..ja välillä potkaistaan kipeesti kylkiluihin. Mies on ihan innoissaan..koko ajan hokee että " sano heti kun pitää lähteä" ja kyselee että " no tuntuuko mitään?" Mutta kyllä sitäkin jännittää yhtä paljon ku mua.

Tänään olisi illalla viimeinen perhevalmennus käynti. Siinä keksustellaan ristiäisistä ja parisuhteesta. Nyt taidan lähteä ulos kun täällä on kiva pikku pakkanen ja aurinko paistaa..

sannis85 ja masuasukki 37+5

Vierailija
12/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieläkään oo kuulunu kaverista, synnytys kestänyt jotain 12h eli eiköhän kohta... :-) iiiik!

Sannis ja Hippuskainen, kummallakin kuulostaa hyvältä tilanne :-D melkein kateus iskee! Saa nähdä kumpi teistä ekana lähtee, kumpikin varmaan vielä tämän viikon puolella tai lopulla!

Ristiäisistä, mulla on hyvä tuuri kun mehän asutaan kerrostalossa ja vanhemmilla on tossa Vantaalla iso omakotitalo niin meillä on siellä ollut aina tapana pitää ristiäiset. Eli mä varaan papin ja sit saavutaan puunattuun taloon ja valmiiseen kahvipöytään... Ihan mieletöntä :-) Kakku tilataan aina jostain ja jos jotain voileipäkakkuakin niin nekin. Annan äidin järjestää ristiäiset oman mielensä mukaan. Näistä ristiäisistä tulee ihanan rennot kun ei kutsuta ketään ulkopuolisia mukaan :-) kummit on omasta suvusta. Ajattelin venyttää tonne helmi-maaliskuulle ristiäisiä, nimi tietty ilmoitetaan maistraattiin etukäteen. Voi hitto kun meillä ei ole nimiä keksitty ja kohta alkaa tulla kiirus... Tytölle niin paljon helpompi keksiä kun pojalle mut mulla edelleen poikafiilis... Vaikeeta. Tarttee käydä tuo ruottin nimirekisteri läpi jos sieltä löytyis jotain kansainvälistä, meillä kun on kansainvälinen suku ja sukunimikään ei ole suomalainen niin ei voi olla perussuomalainen nimi. Mä kyllä ehdotin miehelle että tytölle Linnea ja pojalle Joel muttei menny läpi ;-)

Oon niin täpinöissä täällä kun oottelen vauvauutisia... Any minute now...

Sintagma edelleen 34+6

Vierailija
13/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihana päivä täälläkin. Lapset juuri pukee ulkovaatteita päälle, ni ehditään tekeen reipas lenkki ennen syöntiä.

Sannikselle ja hippuskaiselle onnenpotku jospa lähtisi syntymään!

Tuntuu ihan hassulta, että monelle teistä on yllätys tuo sukupuoli... Tekee varmasti loppusuorasta vielä kutkuttavamman kun on ihan auki mitä tuleman pitää. Itselläni ollut tiedossa 18-viikosta lähtien, että poika tulee. Sitä on sitten niin asennoitunut valmiiks. Olispa tosiaankin oikein megayllätys jos olisikin ollut virhearvio. Kaikki jutskat hommattu poikaa varten ja nimikin poitsulla jo on. Kerran satuin lasten kuullen ehdottamaan miehelleni erään nimen, ja lapsethan heti nappasivat tuon ja puhuvat vauvalle tuolla nimellä. Jotenkin se tuntuisi tosi luonnolliselta antaa ja sopisi hyvin sisarus-sarjan jatkoksi..

Onko teillä ollut mitään synnytykseen liittyviä pelkoja?

Minä oon aikasemmissa raskauksissa ollut tosi ennakkoluuloton ja avoimella mielellä, mutta nyt oon lukenut vinot pinot odotusta -ja synnytystä käsitteleviä kirjoja. Tuntuu, että sitä enempi herää kysymyksiä mitä enempi tiedostaa asioita. Sit alkaa hirvittävät morkkikset kun ei oo toiminu aina " oikein" . Ne tärpätin ja öljymaalin käsittelyt, sinihomejuuston syönnit ja turhat ressaamiset...

No, parempi, että yrittää unohtaa kaikki hutiloinnit ja keskittyä tähän hetkeen..

Nyt ulkoilemaan!

Mukavat päivän jatkot ja toivon kipinöitä kaikille kärsimättömille!! :)

Perhonen ja pikkuinen 35+4

14/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ihan lähdön tunnelmissa:).

Mullekin tuli eilen kaverin mieheltä tekstari,että terve tyttö tuli!

Ja se oli vaan joku kaks vko mua edellä eli viikolla 37(?), joten tuli tässä ihan tajuttua että se aikahan on ihan lähellä!

Mulla kyllä ei vaan oo mitään tuntemuksia siihen suuntaan,toisaalta ihan hyvä ettei vielä ookkaan,niin ei tarvii täällä kärvistellä.

Välillä jopa ihan unohtaa olevansa raskaana,kunnes poika muistuttaa..:)

Mutta joku teistä lähtee varmaan jo ihan pian,Puolkymppi viimeistään torstaina.Se olisi kyllä kummallista lähteä käynnistykseen tai suunniteltuun sektioon,ottaa laukku mukaan ja lähteä pikku hiljaa..käydä vaikka pikimmiten kaupassa matkalla:).

Ite en oo vieläkään päättänyt synnytystapaa...

Tervetuloa Uudelle,Lyylikö se oli..!

Ja muille hauskaa päivänjatkoa!

Nyt lähdetään ihanan ilman kunniaks ulos katsomaan miten meri jäätyy:)

OcK ja pulleropoika 35+3

Vierailija
15/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en tiedä onko paikkakunnasta triippuvainen vai yleisesti joka paikassa,mutta kun on naimisissa ei meillä ollut ainakaan isyys varmistusta mitenkään.

täällä ainakii suositellaa et 2kk sisäl lapsen syntymästä olis ristiäiset ja mahd.pian varais papin ku lapsi syntyny.

meil esikoisen ristiäiset pidettii miun äidin luona ja nyt sit kai kotona kun on enemmän tilaakin kotona pitää.Äiti varmaan leipoo sinne kun on sen alan ihminen ja osaa sen homman.

kummeja ollaa mietitty edelleen ja kai ne sit löytyy on jo kolme varmaa kummia kuitenkin.

nimi meillä onneksi on-vaik se tuntui et ei yksii menis mut onneks meni ja tuntuu nyt ainakii viel hyvältä poitsulle ja tytölkii nimi olis jos se oliskii tyttö.

kyl täs vaa itekkii haluis jo synnyttää,mut ei tunnu mekkejä vaa tulevan...

äsken ulkoiltii neidin kaa,kiva pikku pakkanen oli.

manja edelleen

Vierailija
16/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta avoliitossa tarttee. En tiedä kuinka.

Ristiäiset saa pitää vaik puoli vuotta synnytyksestä mutta nimi pitää ilmoittaa 2kk sisällä viralliselle taholle :-)

Vierailija
17/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen odotellaan huomista...

Olen kyllä yrittänyt olla ajattelematta, ja voihan olla että kaikki on ok ja sf-mitta onkin nyt kasvanut. Mutta kieltämättä jänskättää että mitä tapahtuu. Nvlassahan sanottiin että jos vielä käyrä laskee nii sit tulee polille tarkastuslähete. Jotenkin on muutenkin sellanen olo et jos sais jotain muuta ajattelemista niin hyvä olisi! Tulee koko ajan tarkkailtua olotilaa ja merkkejä... Vähä liian paljo ajatukset pyörii jo tulevassa koitoksessa. Mulle on kyllä ennusteltu ettei menis loppuun asti tämä odotus, mutta varmaan nyt kun on asennoitunut siihen nii meniskin yliajalle. No, pääsenhän sitten käynnistykseen jos siltä tuntuu...

Ulos pitäis päästä, menny jo monta päivää sisällä nyhjätessä, mutta kun on vuorostaan keskimmäinen kuumeessa nii jää ulkoilu tältäkin päivältä. Illaksikin on jo ohjelmaa. Jos ukko pääsee ajoissa töistä nii mennään sitten ton esikon kans lastenjuhlaan... Huomenna olis vissiin appivanhemmat tulossa yökylään. Ajavat tästä ohi ku ovat palailemassa Helsingistä pohjoseen niin katkasevat vähä matkaa...

Puhelin pirisee... Palattaan ja tsemppiä niille joilla jo merkkejä kovasta koitoksesta :=)

daisy82 rv 36

Vierailija
18/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamu alkoi kyllä itkulla mutta nyt huomattavasti parempi mieli :)

Selvisi sitten sekin että mulla on ollut lapsena vesirokko..

-kävin melkein kuukausi sitten verikokeissa kun en tiennyt onko mulla niitä vasta aineita ja kukaan ei muista onko mulla vesirokkoa ollut. olen siis kuukauden ootellut tuloksia ja soitellut neuvolaan vähän väliä. Eilen sitten nousi tytölle näpyt.

Soitin aamulla terveyskeskukseen ja käskin soittaa ne tulokset. että ne pitää nyt olla.. mulla on sellainen tilanne täällä.. Itku kurkussa soitin..

Sitten tuli soitto ja olihan ne tulokset viimein tullu!!vasta-aineet löytyi.pääsipä siitäkin huolesta.

Limatulppaa tuli täälläkin aamulla. kerkesin jo ihmetellä kun ei ole vieläkään tullut. oikein iso klöntti..aikaisemmissa raskauksissa tullut hiljalleen pari viikkoa ja vasta synnytyksessä sellaista vähän veristä limaa.

Eli meillä on nyt vesirokko päällä ja minä lähden synnyttään..ei taida lapset päästä vierailulle sairaalaan.. :( ikävä tulee!!

Toivottavasti sieltä pääsee pian pois..

Nyt pitää yrittää ajatella positiivisesti sitä synnytystä.. onhan se ihanin asia elämässä kun saa vauva syliin.. itku tulee kun ajatteleekaan.. En uskalla ajatella niin pitkälle!! ja synnytyksen jälkeen on ihan sama miten kipeää on käynyt ym..

Mukavaa päivää!!

Puolkymppi ja maha 37+6

Vierailija
19/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yksi etappi saavutettu, vaan kotonahan mie oon jo ollu rwilun kuukauden että mikäpä tässä muuttuu. esikoinen on kuumeessa ja yritetään täällä tulla kaksin toimeen, tämä päivä menee mut huomenna voi olla liikkumiset aika heikot.

isyyden tunnistaminen menee niin että varataan aika sosiaalitoimistoon lastensuojeluviranomaiselle(paikkakunnasta riippuen voi olla jonoa) ja mikäli haluaa kastaa lapsen isän nimelle täytyy toi olla tehtynä. meillä ainakin oli silloin esikon kanssa nopee käynti, täytettiin ppaperit, viranomainen kysyi mieheltä että vaaditko isyyden tunnistamista verikokeella ja uskotko tätä naista :) ja sitten selvitettiin perinnöjakoon liittyviä juttuja eli tätä virallista puolta kun tunnustaa lapsen omakseen tarkoittaa se sitä että lapsella on oikeus isän puolen perintöön. meillä ei tainnu olla edes lapsi mukana ku kävästiin siellä, varmaan vaan 15min meni aikaa. kannattaa selvittää nekin kuviot tässä vaiheessa niin ei tuu sitten kiirus ennen ristiäisiä.

ommoon nappoon ei kuulu kyllä muutakuin että kasvaa ja kasvaa, tuntuu että toi kasvu ei oo enää hallittua,ja alkaa olla tukalaa oloa.

jännittää kyllä jo teidän muutamien puolesta että kuka onkaan seuraava nyytinhakureissulle lähtijä...

tamatu+ihme 34+4

Vierailija
20/37 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä ollaan vielä. Kaikki on mennyt ihan hyvin tähän asti. Eilen olin synnytystapa-arviossa edellisen section takia. Ja oli kyllä ihan perusteellinen tutkimus. Isohko poika sieltä olis tulossa, eli lähemmäs 4 kg. Nyt rv. 36+2 oli arvio 3,2 kg. Ihana kun sai tietää sukupuolen! Alatiesynnytystä lähdetään yrittämään, jos nyt ei magneettikuvissa ole mitään poikkeavaa, mikä sen estäisi. Tänään saan kuulla tulokset siitä. Esikoinen oli 4,3 kg eikä suostunut syntymään alakutta, joten saa nähdä, miten tämän kanssa käy.

Suppareita tulee aika paljon, mutta ei oo mitenkään kipeitä. Mitään muuta tuntemuksia ei sitten vielä olekaan, että sais lähteä synnyttämään. Oma olo on kyllä sellainen, että kohta vois lähteä. Tosin vauvan tavarat on vielä ihan vaiheessa, eikä sairaalakassista ole vielä tietoakaan. Mutta eiköhän niitä tässä ehdi laittaa.

Hyviä vointeja kaikille!

Marianni ja poika rv. 36+3

P.s. Jos joku vielä päivittää sitä joulukuisten listaa, niin mun ei la ei ole enää 9.12. vaan 15.12.