***Joulukuiset tiistaille***
Kommentit (37)
Vitsi kun nää pinot on nykyään pitkiä! Tosi kiva.
Kaikkialla muualla taitaa olla kiva pakkaspäivä. Täällä oli aamulla
-2,nyt on nollassa ja sataa jotain tuollaista tuhrua,tosi harmaan ja ankean näköistä,eikä auringosta tietoakaan. Ei paljon tee mieli ulkoilemaan.
Kyläpä helpotti oloa,kun Tehyläisten irtisanoutumiset ei toteutuneetkaan. Muakin kyllä kiukuttaa tuo tapa,jolla ne saivat tahtonsa läpi,kiristämällä ja laittamalla ihmishenget pelinappuloiksi.
No ei auta valittaa,pääasia että siellä on ammattitaitoista henkilökuntaa paikalla,jos itsekkin vaikka joskus lähiviikkoina sinne synnyttämään pääsisi. Mitään merkkejä siihen suuntaan ei kyllä ole...vieläkään.
Mä kävin neuvolassa aamulla,muummu tuli lapsia hoitamaan ja minäpä karkasin kaupungille suoraan neuvolasta. Oli ihana kierrellä kauppoja ihan yksin,no enpä mä siellä kauan jaksanut olla,yhden joululahjan sain sentään ostettua.
Neuvolassa oli kaikki ihan ok,verenpaine edelleen vähän koholla,mutta ei liikaa,turvotus oli laskenut,pissa puhdas,painoa oli tullut viikossa vain 200g herkuttelusta huolimatta ja sf-mitta 37,oli taas kasvanut viikossa 2cm,eli ei ole vauva vielä laskeutunut yhtään!
Himpula rv tasan 38 (varmaan synnytän vasta neljän viikon päästä...huokaus)
Musta on ainakin vaan mukava kuulla sinusta,toivottavasti saatte avun uusista lääkkeistä ja kohta kuullaan plussauutisia sinulta.
Himpula taas
KYlläpä täällä tosiaan on jo ihmisillä jännät ajat käsillä!! Tsemppiä kaikille joilla on enteitä synnytyksestä!!
Ja pinot on niin pitkiä, että hyvä kun lukea jaksaa, mutta ihanaa kyllä saada tältä palstalta ns. vertaistukea=D
Ristiäisiä ei olla vielä muuten mietitty kuin sen verran että ne pidetään tällä kertaa ihan kotona, joten vieraat ängetään tänne meidän pieneen kolmioon! =D voi olla nimittäin änkemistä. Kiirettä ei pidetä, ehtiihän ne tosiaan pitään vaikka helmi-maaliskuussa. Ja kyllä tosiaan tuo lisäjännitystä se että ei tiedä kumpi täältä on tulossa, kaikin puolin!
mä olen taas omanapainen, olo on ihan ok, tosin nyt on alkanut tulla turvotuksia ihan selkeästi. Aamulla ja päiväunien jälkeen on sellaisia vekkejä ympäri kroppaa. =( ja nilkat on kuin pienet tukit. Tänään kyllä koulussa mittasin verenpaineen ja ihan ok oli, että ei kai tässä hätää ole, tosin pulssi oli istuessa 100!! En pysty syömään rautaa, joten saas nähdä torstaina nlassa miten hb on käyttäytynyt, toivotaan ettei ainakaan laskenut...
Olisi kyllä hyvä jos tämä pienokainen syntyisi vaikka 3. päivän jälkeen, sillä meillä on tentti koulussa silloin, ja se olisi kiva saada tehtyä alta pois. Äippälomalla en kyllä ajattele koulua sitten enää..=D tällä hetkellä se tuntuu tulevan välillä uniinkin!
heiluri +vaavi 36+5
Huh, pian on lähdettävä kauppaan =D
Sanniksella kuulostaa oireet hyvillä, tuota menoa se lähtö kyllä kohta tulee =)
Puolkympille tsemppiä käynnistykseen.
Itse kävin tänään siellä synnytystapa-arviossa äitipolilla. Tulos on se, että alakautta synnytetään. Vauva vastasi ihan viikkoja ja oli tasan keskikäyrällä. Painoa oli 3300g ja oletettu syntymäpaino olisi n.3800g luokkaa, saman kuten esikoinenkin painoi. Lääkäri teki aika kipeän sisätutkimuksen noista lantion luista ym, siten että koko tutkimus oli vain yhtä suurta supistusta. Kotimatka linja-autossa oli tuskaa kun koko ajan vain supisteli tosi kipeästi. Nyt kotona on sitten rauhottunut. Vauvan pää ei ollut vieläkään kiinnittynyt, mutta lääkäri totesi ettei se uudelleensynnyttäjällä kiinnity välttämättä vasta kuin synnytyssalissa eli se ei merkkaa mitään. Niin ja jo kolmannen kerran saatiin kuulla, että TYTTÖ olisi tulossa eli en ole turhaan ostellut kaappeja täyteen kaikkea vaaleanpunaista ;)
Nyt sitten ei muuta kuin odotellaan milloin sitä pääsisi tositoimiin. Joka päivä supistelee kipeästi, mutta sehän ei vielä mitään tarkoita.
peppipiina + Titi-tassu 38+1
Täällä taas..aamulla rupesin siivoilemaan ja sitten vielä kävelin tohon kauppaan kun en pitemmälle uskalla lähteä yksinään.. Kyllä vihloi häpyliitoksia..kamala kipu vaikka en pitkälle mennytkään.
Limaa tulee edelleen ja mahaa vihloo aikas useasti..vihloo tuota vasenta reittä...olisiko se yhteydessä supisteluihin..?Onko kellään koskaan vihlonut reiteen jos supistelee? Maha on koko ajan kova pallo..Nyt keittelemään kahvia.
sannis85
Kiitos kaikille ristiäis- ja isyydenvahvistuskyselyihini vastanneille. Pitää ruveta selvittelemään tuota isyydenvahvistushommaa meidän kunnassa, me kun ei olla miehen kanssa naimisiin asti ehditty, eikä kyllä ennen vauvan syntymää mennäkään. Voishan sitä vihkiytyä vaikka ristiäisten kanssa samaan aikaan... :D Pitää laittaa korvan taakse... Itse en haluaisi mitään isoja häitä, niin menisi siinä samalla. Tai sitten joskus myöhemmin...
Rilla-ma-rillalle huiskutuksia! Kiva, kun käyt meitä täällä moikkaamassa ja kertoilet omista kuulumisistasi! Sekaan vaan :)
Tuli käytyä ulkona ja syötyä sen päälle hyvin, nyt ramasee oikein kunnolla. Katsoin nauhalta yhden ohjelman, missä oli synnytystilanne. Sain ihan kamalan tunteellisuuspuuskan ja itkukohtauksen, kun vauva syntyi ja nostettiin äidin rinnalle. Olin ihan hysteerinen ja itkusta ei meinannut tulla loppua... Apua.. Hormonit taitaa vähän heittää. Tekisi mieli piparitaikinaa ihan kamalasti.. Siis nimenomaan taikinaa, ei pipareita :)
Päivittelen tuota esittelypinoa taas jossain vaiheessa. Sinne kannattaa muutokset suoraan ilmoittaa, helpompi huomata siitä kuin näistä päiväpinoista.
Huh haukotusta.. Ei uskalla käydä päiväunille, ettei mene sitten yöunet sivusuun.
Tulehan sannis ilmoittelemaan, mikäli supparit kovenee!!
gaiole ja piiperö, yhä samat 34+5
Gaiolelle: Se taikina onkin paljon parempaa kuin ne itse piparit. Nyt alkoi munkin tekemään mieli..
Meilläpäin tulee lähes heti vauvan syntymän jälkeen kotiin sellainen paperi,jossa on yhteystiedot,että voi varata ajan isyyden tunnustukseen. En tiedä onko tuo yleinen käytäntö vaiko vain joku paikallinen tapa.
Sain äsken raivattua makuuhuoneeseen tilan pinnasängylle,ei ollut helppo homma,meillä kun on ihan liikaa tavaraa. Siis ei sitä pinnasänkyä siellä vielä ole,mutta onpahan edes paikka sille. =) Ja sänkykin on kyllä ihan olemassa,on vaan vielä kaverin luona.
Mä aloitin tänään sairaalakassin pakkaamisen,nyt siellä on tasan yksi asia,lontoonraesuklaalevy! En kai mä siellä sairaalassa muuta tarvitse. =o)
Ja se suklaalevy kyllä nyt tosissaan kummittelee siellä kassin pohjalla,jos tässä tosiaankin pitää odotella synnytystä vielä neljä viikkoa,niin turha kuvitella että siitä suklaasta on silloin enää mitään jäljellä,voipi olla ettei siitä ole huomennakaan enää mitään jäljellä!
Nyt jatkamaan makkarin siivousta,ajattelin seuraavaksi raivata hoitopöydän esille valtavan tavararöykkiön alta.
Himpula jälleen
Kivan pitkiä ollu nyt nämä pinot! Huomaa, että jännitys alkaa tiivistyä : ) Mulla neuvola huomenna, saa nähdä onko taas paljo sf-mitta kasvanu viikossa..
Rilla-ma-rillalle terkkuja ja tokiki saat käydä täällä, toivottavasti pian tärppää itselläsi!!! : )
Vauvojen nimistäkin ollut juttua, on sama ongelma kuin muutamalla muullakin, eli tytön nimi on ihan selvä, mutta pojalle ei tahdo sopivaa keksiä sitte millään!! Ja poikaahan meillekin rakenneultrassa povattiin.
Mutta nyt muihin hommiin, palaillaan..
Illan jatkoja kaikille!!!!!!!!!!!!
myy ja masuvauva 35+3
ompas outo olo...mul nyt vihlonu vasempaan nivuseen ja jalkaan...se nippaa välistä ja sillon tuntuu et jalka lähtee alta...mieletön kipu tulee...en tiiä osuuko poitsun käsi jonnekkii et jää ns.jumii vai mikä on...mut ei kiva tunne kuitenkaa...
söin ja nyt huili tauko ku ruoan jälkeekii aina tulee öklö olo...syön kai liikaa=)
mun pitäs kaa pakata sitä laukkua sairalaan...miul on vessas yks kassi mis rasvoja jne...ja sit on hoitopöydäl itel imetysliivit,liivinsuojia ym...mut en niitä oo saanu sit yhtee kassii et ku lähtö tulee voi olla et kaikki sit jää sinne ja tänne...jospa sais aikaseks ettii laukkuu ja laittaa ne sinne=)
taitaa taas flunssa meinata tulla ku körskyttää ja nenä vuotaa...toivottavasti ei pahemmaks muutu ku on taas liikentees flunssaa...
niin ja rillamarilla kiva kun käyt meitä moikkaa...toivottavasti saat plussa onnea pian itse...
nyt huilii... manja
Himpula, tulihan se meillekkin kotiin semmonen lappu missä oli ohjeet siihen isyyden tunnistamiseen ja puhelinnumerotkin, eli varmaankin ihan yleinen käytäntö. enpäs muistanutkaan :))
Eilen siellä joogassa tuli ihan kunnon supistuksia, mutta jäivät sitten sinne. Illalla taas kun olin menossa nukkumaan, mutta otin sitten parit padadolit naamaan ja lämpöpussin mahalle niin sain nukuttua joten kuten. Ei tätä kyllä montaa viikkoa jaksa jos yöt menee tällasiksi. Kyllä se panadol autto koska selvästi heräsin just kun sen vaikutus loppu kipeeseen supistukseen ja otin taas uudelleen parit naamaan ja lämpöpussin niin olin taas nukahtanut uudelleen. Nyt taas koko päivä on mennyt ilman kivuliaita supistuksia.
Sannis: Jännää tuo limahomma. Viimeksikään en sellaista ikinä pongannut. Tuli sitten varmaan samaan aikaan kun vesien meno, jolla se synnytys käynnistyikin ja vauhdilla käynnistykin... sitä just tässä pelkään että jos taas vedet menee niin tulee hoppu sairaalaan että ehtii kivunlievityksiä saamaan. Vesien menosta viimeksi meni ehkä 15 minuuttia niin supistukst oli sellasia että ei enää jalat kantanut supistuksen aikana ja pakko oli mennä kontilleen tai roikkua miehessä, auton ovessa, hissin kaiteessa mitä nyt matkalla sairaalaan oli matkan varrella.
Mymmeli rv 38+0
Ompa ihana tosiaan lueskella näin pitkää pinoa =)
Himpula..mua pikkasen just pisti naurattaan tuo sun suklaalevy yksinään siellä kasissa =D Me nimittäin tuossa jo taannoin ostettiin mulle lakritsipussi sinne kassiin (kivasti auttaa vatsan toimintaan..suklaakin tietty kun on laktoosivaivaa ;) ja samana iltanahan se jo hävis =O No tänään ostettiin uus ja se menee nyt sinne kassiin..ja pysyy siellä!! Ostettiin kaveriks heti syötävää herkkua joten houkutus ei oo niin suuri ;DD
Ostettiin nyt myös vauvalle paketti vaippoja ja tutteja ja itelle loput kamat sairaalakassiin eli nyt sitten pitäs vaan saada ne sinne kassiin!
Päivän olen tosiaan auton kanssa ajellu ja ihan ok fiilis..ei juurkaan supistuksia tai mitään. Ai noo että mulle on nyt parin päivän aikana ilmestyny elämäni eka peräpukama ja tänään tuo autolla ajo vissiin motivoi sitä inan lisää kasvamaan ja kävin kyllä apteekista hakemassa kunnon rasvat siihen!! Ei ollu halpaa mut paree olis toimia, veikkaan että synnytys ei tuu sitä mitenkään helpottamaan!!! Kaikkea sitä pitää ihmisen elämänsä aikana kokea ;)
Nyt salkkareiden pariin ja oottelemaan että mies tekee joulutorttuja =P
masu 38+4
Rilla-ma-rilla...kiva on kuulla susta kuulumisia ja ihan hirmuisesti peukkuja että tärppää piankin!! Ja toki saat täällä hyöriä!!!
Tultiin valmennuksesta äskettäin ja siellä pari kertaa vihlaisi alamahasta aikaslailla..Nyt on maha koko ajan sellasen kivikovan tuntuinen ja sitä limaa valuu edelleen koko ajan..Käveleminen on vaikeeta ja tonne häpyliitoksiin vihloo että vauva taitaa olla aika alhaalla..
Nyt odottelen enemmän merkkejä synnytysen alkamisesta mutta mitään ei ainakaan vielä ole..katsotaan nyt..Nyt vihloo toiseenkin reiteen oisikohan tämä jo sitä? No nyt meen suihkuun ilmoittelen jos jotain tapahtuu : )
sannis85
Jopas on jännät paikat ainakin Sanniksella! Toivottavasti pääset tositoimiin pian. :) Mulla esikosta meni limatulppa useemman päivän aikana reilut 2 viikkoa ennen laskettua aikaa ja lopulta kuitenkin käynnistettiin lasketun ajan jälkeen, kun mitään ei tapahtunut itsestään. Toivottavasti et oireinesi joudu kärvistelemään niin pitkään.
Mulla alkaa olla tukala olo jo. Vatsaan koskee koko ajan ja liitokset on järkyttävän kipeät. Mieskin tossa totes, että näytän tosi väsyneeltä ja ehdotti, että pyydetään mun äitini meille avuksi tuon 1v 8kk taaperon kanssa. Äitini on tulossa synnytyksen aikoihin joka tapauksessa ja nyt punnitsenkin jaksanko, että hän olisi täällä mahdollisesti jopa pari viikkoa vai kärvistelenkö mielummin esikon ja huushollauksen kanssa. Liitokset kun on niin kipeät, etten pysty jalkaa nostamaan kunnolla.. :/
Tsemppiä kaikille oireilijoille, toivottavasti pääsette synnyttämään :)
-Terppari ja masu 37+5
olen kuullu että joillakin supistukset tuntuu lähes vain ja ainoastaan reisissä!
Muuten kyllä kuulostat oloinesi ihan minulta päivää paria enne synnytystä joten enpä yhtään ihmettelisi jos sulla lojahtaa vaikka yöllä lapsivedet tai alkaa supistelemaan....Tsemppia!!!
Minä käyn edelleen täällä joulukuisissa kurkkimassa, vaikka poika jo tuhnuttaa tuolla petissä ;D pakko jännätä teidän kanssa!
Käytiin pojan kanssa ekassa neuvolassa ja kuulin jo toistamiseen kommentin ettei poika ole niin " pikkuviikkoisen" oloinen kuin pitäisi, vaan vaikuttaa jopa täysaikaiselta!(laskettuaika kuukautisista tasan pojan syntymäpäivä 9.11, muttei se ultran mukaan voinu pitää paikkaansa). Tutulta neuvolan tätsyltä sit ilkesin kysyä että mitä hän kommentillaan tarkkaan ottaen tarkoittaa ja tuohon arveluun oli montakin syytä
*minä: olin niin valtava ja vaivainen
*poika: on kehittyneemmän oloinen
*pää: ennenaikaisilla opn kuulema usein kapea otsa ja pitkähkö takaraivo, jota meidän pojalla ei ole
*pojan koko: on samaa kaliiberia kuin sisarukset on olleet (2970g-3270g ja 46,5-47,5cm)
tiedä häntä sitten?
Mutta tsemppia kaikille, ja poksahdelkaa, poksahdelkaa, ihanaa tämä vauva-arki!!
Minjuska ja kolmekiloinen pienimies
Kävin ilmottautumassa esittelylistalle ja koetin kuikuilla muita odottajia Oulun seudulta. Yhden taisin bongata vain :) Mutta mukava oli lukea muiden loppusuoran odottajien kuulumisia: oli ihan samat limat, joululeipomiset ja -lahjat sekä sairaalakassiasiat meneillään kuin itselläkin.
36+6 menossa ja kolmas lapsi tulossa perheeseen. Keskenmenon kärsimme alkuvuodesta, joten suuri onni on jo samana vuonna olla näin pitkällä. Niin, kaikki puhuvat limasta, mutta minulla on toistaiseksi paremminkin runsastakin runsaampaa valkovuotoa, jossa aavistus väriä. Koko raskauden ajan on nimittäin tullut silloin tällöin vähän verta vuodon mukana, joskus vähän säikäyttäenkin. Minua kuitenkin tutkitaan koko ajan hyvin ja mitään ei kummempaa löydy. Viime kerralla lähti selkeä limatulppa suihkussa joskus viimeistä viikkoa viedessä - pitääkin tarkistaa raskauspäiväkirjasta, milloin. Jos antaisi vähän osviittaa tähän raskauteen...
Ennestään meillä 7-vuotias tyttö ja 2-vuotias poika. Tytöstä on paljon apua taas, mutta pojan ja kipujeni takia vanhempani ovat olleet jo viime viikon arkipäivät apuna ja tulivat taas. Sängystä nousemiset ovat tehneet käteeni rasitusvamman, liitoskivut olleet alusta asti taas mallikkaat ja selkäkipu alkoi taas vaivata aamuisin muutaman onnellisen kivuttoman kuukauden jälkeen. Joskus, kun nousen jostain, jalat nousevat vain vaivoin lattiasta ja liikun ihan mummona hetken. Toisinaan vetreämmin. Samaa näytti olevan jollakin muullakin :) Synnytyksen jälkeen ajelen pyörätuolilla ja en aluksi pysty liikkumaan. Sitten siksakkia vessaan. Joku vinkkasi takaperin kävelyn auttavan joitakin, hupaisaa hommaa siis :)
Liikelaskentaa aloimme harrastella eilen, kun alkoi jotenkin hiljentyä tämä vilkas ja voimakas vauveli. Tulee niitä, kun vain malttaa odottaa, että unijakso menee ohi... Hups, oliko se niin, että vauva hiljenee myrskyn edellä??? Ei kai vielä synnyttämään kuitenkaan...
Sairaalakassissa jo vaikka mitä ja aanelonen vieressä täynnä viime hetken pakattavia. Saa nähdä, miten nopea lähtö tulee, kun edelliset syntyneet 5 ja 6 tunnin päästä ensimerkistä. Huh, vielä ihan epäselvää, mihin lapset, jos vanhempani eivät ole saatavilla eli on viikonloppu =) Monille sopii, että tuomme lapset heille vaikka yöllä, mutta tietysti toivomme, että joku voi tulla meille yöaikaan ja lapset saavat nukkua yönsä loppuun. Se henkilö on vielä sopimatta. Hirmu paniikki tällä mammalla näköjään :)
Tyttö näyttää olevan tulossa. Vain alkuraskauden ultrassa 11+ oli poika, näytti tosi paljon pojalta tosiaan sekä meistä maallikoista että lääkäristä. Sittemmin aina tyttö :) Osasimme isän puolen pelkistä pojista odottaa vain poikaa, joten mielenkiintoiseksi ja hauskaksi meni homma sittemmin tytönnimiä miettiessä. Pojalle oli oitis nimi, toisin kuin yleensä monilla on. No, helposti löytyi tytöllekin. Tyttäreni on siis edellisestä liitostani, jos joku nyt tarkkana lukee ja miettii :) Ultria on takana paljon raskausdiabeteksen takia. Tuolla olen siitä aloituksia tehnytkin ja kirjoitellut paljon muillakin aihealueilla. Nyt on kiva viimeviikoilla kirjuutella lähdön tunnelmissa ja vertailla, mitä kenelläkin tapahtuu :)
ailuk 36+6
Munkin on pakko käydä aina tarkistelemassa, että joko jouluvauvat ovat päättäneet ryysiä tähän maailmaan, toisaalta ihanaa mutta toisaalta tosi haikeaa... Jaksuja kaikille loppumetreille =)
Itse kävin tänään siellä lääkärissä ja sain parin kierron ajaksi teroluteja, korjaamaan kiertoa ja sitten on clomeja sen jälkeen. Toiveikkaana siis olen ja nythän sitten tietää milloin suurinpiirtein pitäisi yrittää, kun edellinen lääkäri käski käyttämään ovistestiä =O Musta se tuntui hieman hankalalta kun kierto voi olla mitä tahansa 30-120 päivän väliltä. En sitten uskonut lääkäriä ;)
Nämä tästä höpinöistä, mutta kun lupasin piipahtaa ja kertoa.
Ja luulen kyllä, että mun kertakaikkiaan täytyy käydä teidän juttuja lukemmassa, en voi pysyä poiskaan. Toivottavasti, ette pistä pahaksenne kun työnnän nokkani teidän pinoon.
Rilla-ma-rilla *vilkutus kaikille*