***HEINÄHELISTIMIEN ALKUVIIKKO***
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9849839&p=2&mpage=2&tmode…
linkki ed.keskusteluun...
Heissan!
Ajattelin taas avata uuden pinon vaikka eipä tuo ed.kovinkaan paljon täyttynyt.
Semmoista että jos joku msn:n vetäjistä lukee tämän, niin mut voitte poistaa sieltä listoilta. Tulee näköjään vain tänne kijroiteltua silloin tällöin kun kehtaa...
KAmala väsymys päällä...luulen syyksi tuon hempan tippumisen 150->125. Kohta varmaan joudun alottelee sen rautaisen lääkityksen!!!
Reilun kolomen viikon päästä on mulla se sokerirasituskoe, viimeksikin(siis viim.raskaudessa) oli,mut oli arvot ok.
Onko muilla sokerirasituksia ja jos on niin millä viikolla? Mulla se tulee olemaan 26+0.
Tavarahankinnoista... Meillä jo töröttää yläkerassa pinnasänky. Ukkilassa on sitten vaunut, sitteri ja turvakaukalo. Vaatteita olen hankkinut starttipaketin(vaal.ruskea/beige/valk.)sävyiltään. Keltaiset potkarit ja fredricksonin pörröhatun(vauvan syksyyn). JA esikoisen vaal.pun ja tyttöhempeitä vaatteita on vaikka kui paljon, mut jos poika tulee menee kaikki uusiksi. Äippäpakkausta vielä mietin, riippuu millainen on se uusi tulossa...jos se kiva niin sen otan!
Synnytys kertomuksesta sen verran että miut leikattiin suunnitellusti viikoilla 41+3 koska neuvolatäti ei alkanut tutkimaan aiemmin sitä kun lapsi ei laskeutunut. Piti miun alkaa vaatimalla vaatimaan että selvitetään tilanne. Onni oli ettei neiti pyrkinyt aiemmin maalimaan, koska miulla on suhteellisen ahdas lantio. ja yli 3kg sieltä ei ainakaan mahdu. Itse leikkaus meni hyvin..katetrinlaitto ja tipanlaitto eivät olleet mitään ihanaa,mutta se on pientä syntyvään lapseen nähden. Kaikki meni tosiaan hyvin ja paranin leikkauksestakin hyvin, joten tuleva " leikkaus" ei pelota.
Onko muilla sectio kokemuksia ja onko tulemassa ?
eipäs kummempia kun kirjoitelkaahan !!!!!
t.sadetar, eppuli 22+4 ja tyttö 03 ja mies 80
Kommentit (20)
Täällä sateisessa Suomessa sitä nyt lomaillaan ja parempia ilmoja odotellaan.....
Onneksi loppuviikoksi on luvattu kivempaa säätä =)
Täällä yksi sektioäiti. Kahdesti minut jo siis leikattu ahtaan lantion vuoksi. Kumpaakin tyttöä koitin synnyttää alakautta, mutta turhaan, eivät mahtuneet ja lopulta päädyttiin sektioon, nyt sitten kolmas sektio tehdään suunnitellusti ja päivämääräkin on jo alustavasti annettu. Ihan hassua ajatella että sitä varaa ajan lapsen syntymään, kuin hammaslääkärille menisi. Toisaalta kun asumme tuolla kaukana isovanhemmista niin tuo on ihan kivakin tieto kun saa tilattua hoitoavun sitten tyttöjä katsomaan synnytyksen ja sairaalaolon ajaksi.
Eipä tässä taas kummempia. Toivottavasti palsta aktivoituisi ja saisimme taas kivaa keskustelua aikaiseksi =)
Duracel rv 21+4
Tää palsta on kyllä ihan tosi hiljainen, syynä varmaan tuo msn- palstailu. Mua se ei kiinnosta ihan yhtään, jotenki niin sekavan ja epäsiistin näköinen että ärsyttää edes lukea niitä juttuja siellä. Tämä on jotenkin paljon " järjestelmällisemmän" oloinen systeemi. Sama se vaikka msn- yhteisöissä olisikin mahdollisuus intiimimpiin keskusteluihin, tällä oksettaa ja väsyttää- raportointilinjalla mä olen pysymässä edelleen :D
Täällä vointi siis ihan suhteellisen ok, oksentelen edelleen satunnaisesti. Väsyttää kovasti, mutta nukkuminen on jotenkin tosi outoa ja katkonaista. Olen käyttänyt jo melkein kuukauden korvatulppia öisin, jotta miehen hengitys ei häiritsisi mun unia :p maha kasvaa, tissit on kohta sen kokoiset että näillä vois jo helposti posauttaa joltain tajun kankaalle. Todella ahdistavaa kun tuntuu että koko keskivartalo on tursuillut kaksinkertaiseksi viime kuukausien aikana. Ja paino senkun nousee.. saa nähdä missä vaiheessa alan saada huutoja neuvolasta, BMI kun oli jo raskauden alussa sen näpsäkät 25 :/ ja kiloja tullut varmaan jo 8, eh-heh.
Mahassa jyllätään aika kovasti, joinain päivinä on vähän hiljaisempaa. Maksettiin jo varausmaksu yhdistelmistä, otetaan sitten ne Oran Jovi Airit mistä aiemmin kyselinkin. Vauvalle olen ostanut vasta kaks vaatetta, mutta tuleva mummo on hurahtanut ihan täysin ja juoksee vauvanvaatekauppoja läpi ihan hurmiossa. Olen kyllä yrittänyt toppuutella, koska aika karua jos ultraajalla onkin käynyt moka, ja tämä vauveli onkin sitten tyttö :p paitsi toisaalta, ihan selvät pojan vehkeet meillä on kyllä ikuistettuna ultrakuvissa :D
Tällaista tänne tänään, tosi omanapaista tekstiä, mutta ajattelin että olis jo aika ilmoitella itsestäni pitkästä aikaa :) intoutukaahan muutkin kirjoittelemaan kuulumisia, vaikkakin ihan lyhyesti!
Paksuja vointeja kaikille heinämammoille!
-Weatherby & minihippo 23+2
Meillä oli tänään uusinta ultra. Nyt näytti neitikin rakenteitaan paremmin ja kaikki näyttäisi olevan hyvin. Painoarviota saimme 450g ja 460g.
Viime perjantaina oli neuvola ja kaikki oli sielläkin hyvin. Rautatankkauskin on tuntunut auttavan, arvot nousseet 124:ään. Sf mitta oli jo 31, eli ei ihme että olo alkaa olla kankea.
Sairaslomalla olen ollut nyt jo viikon ja alan vähitellen tottua tähän muutokseen.
Hankinnoista: Pieniä vaatteita (50-56cm) alkaa olla nyt riittämiin, isommista en ole vielä jaksanut huolehtia. Kunhan nyt alkuun päästään. Pinnasänky ostettiin viikonloppuma, kun olivat laittaneet lastentarvikkeessa tarjoukseen sen jonka halusimme. Se on tosin vielä autossa... Se on hieman normaalia isompi ja tarkoituksena olisi saada molemmat siihen mahtumaan. Rattaatkin on jo valittu ja varattu.
MotherOf4 ja Tiku&Taku rv.22
Yritän aktivoitua!! :)
Meillä ei täällä nyt mitään ihmeellistä kuulumista! Neuvolassa olen käynyt tosi harvoin tässä raskaudessa - tuntuu, että terveydenhoitaja valitsee aikoja niin, että ei joko tarvitse kovin usein hänen luonaan pistäytyä tai sitten se vaan haluaa vähentää töitään!! Olen siis ollut neuvolassa kerran tässä raskaudessa. Muut kerrat olivat sitten np-ultra, sen jälkeen soitettiin neuvolaan ja taas seuraava aika määriteltiin lääkärineuvolakäynniksi, lääkärikäynnin jälkeen seuraava käynti oli rakenneultra ja nyt sitten toista kertaa ensi viikolla terveydenhoitajan pakeille!
Voi olla, että muissa raskauksissa on käyty ihan samaa tahtia, mutta tuntuu kovin vähiltä nuo käynnit nyt. Nyt siis kolmas raskaus ja muistaisin, että ekassa käytiin koko ajan neuvolassa! :)
Hankinnoista - oikeastaan mitään ei tarvitse hankkia. Isoveli tosin pitää siirtää isoon sänkyyn, joten hankintalistalla isoveljelle iso sänky. Vauvalle ajattelin hankkia ainoastaan jotkut " ihanat" 50 cm vaatteet, joilla voi sitten tehdä ensimmäisen matkansa kotia kohti. Ollaan näin tehty ensimmäistenkin kohdalla ja nuo vaatteet on sitten kiva säilöä aarrearkkuun. Lasten aarrearkkuihin olen sitten keräillyt kaikkea tilpehööriä matkan varrella (ensitavaroita yms.).
Oma olo on ok - viikonloppuisin olen hereillä jo seitsemän aikaan, kun ei nukuta. Tosin viikonlopun jälkeen palaan töihin sitten maanantaina nuutuneen näköisenä, kun levätäkin kuitenkin pitäisi. Yöt ovat hieman levottomia, yksi vessakeikka joka yö ja pyörimistä ja hereillä oloa. Lisäksi herään aina ennen kellonsoittoa. Ihanaa, kun on valoisaa, niin jaksaa kuitenkin herätä hyvin.
Nukkumaan mennessä levottomat jalat hieman ärsyttää. Lisäksi jos teen paljon työtä seisten ja " juosten" , niin oikeaan nilkkaan kertyy nestettä. Muuten turvotusta ei ole.
Tällaista tarinaa täältä!
- Nalle-Kirahvi (viikko 23?)
Ois kyllä hienoa aktivoitua tänne kirjoittelun suhteen, mutta en meinaa millään keretä ollemaan koneella. Ja silloin kun kerkee, lukee vaan sähköpostit ja vastaa pakollisiin:)
Mutta ihana jos jotkut teistä pystyy olemaan aktiivisia! Mun alkuviikko lähti stressaavasti käyntiin, tajusin kuinka pian vauva syntyy ja kuinka paljon on hommia kesken...meikäläisellä elämä on ollut säännöllistä kaaosta jo muutaman vuoden ja yritän rauhoittaa sen vauvan tuloon! Ajatusta painaa myös se, että en meinaa saada opinnoista vapaata, kun olen ollut poissaolevana jo 1,5 vuotta...maksimi on 2 vuotta, joten sen mukaan en voisi olla pois kuin syyslukukauden!!!!! Täytyy mennä uhkailemaan lakimiehillä, jos muu ei tehoa;) Ei todellakaan ole mahdollista käydä opinnoissa yht. 100km/päivä kun vauva on 5 kk...
Hankinnoista... Olen vielä autuaan tietämätön, mitä juttuja on tallella esikoisen jäljiltä. Vaunutkin on huonossa kunnossa, joten ne täytyy huoltaa. Kantoliinan aion hankkia, kun rintareppu oli jo esikoisella kovassa kaytössä!
Nyt pitää mennä, palaan:)
Heips!!!
On tässä oltu lomalla ja sitten viimesissä yövuoroissa, joten ei oikein oo ennättäny kirjottelee. Mut nytten alkaa tappavan tasanen rytmi töissä sit viimeset 11 vko. Lähinnä vaan aamuu ja jokunen ilta siellä välissä. Töissä taitaa suurin osa jo tietää ja sana kulkee. Joka päivä joku tulee onnittelee tai kyselee vointia. Ihan mukavaa, nyt kun tän ehkä itekkii alkaa tajuu ku mahassa muksitaan niin ahkerasti.
Vointi on ollu nyt hyvä, vaikka Hb on 111. Alotin kokeilu mielessä Maltofer rautatipat ja C-vitamiinin. Miula on aina vähän ollu ongelmia ton raudan syönnin kanssa ku mahasta tuppaa menee limakalvot ihan piloille ja sit sattuu. Muuten fysiikasta; paino ei vaan oo lähteny nousuun. Ei sen puoleen oo väliä kun sitä oli lähtiessä liikaakin. Juniori taitaa jo vähän painaa tonne ylös kun viimesen viikon aikana on närästäny joka päivä ja hengittäminen on käynyt tosi raskaaks. En tiiä minne se kasvaa ku mahaa ei vieläkään hirveesti huomaa ja vanhat kamppeet sopii edelleen päälle.
Meijän tuleva iskäkii on jo päässy tuntee pikku kaverin liikkeitä. Meillä lähinnä intouvutaan potkii ku iskä tulee juttelee tai laittaa käden vattalle. Ihan kiva, pääsee sekii osalliseks tästä ihmeellisyydestä. Miula ei oikein oo mitään odotuksia kumpi tullee, kuhan vaan on terve. Kovasti poikaa miule on tarjottu mm. yks työkaveri on aivan varma, että se on poika. Sellasta meijän vointiin...
On jo käytettynä hankittu pinnasänky ja hoitopöytä. Mummot haluu sit osallistuu niin ostetaan kiesit ja turvaistuin sit ihan uutena. Voi olla, että huomenissa mennään kattelee Lastentarvikkeeseen. Jotain vaatekappaleita oon ostanu ja Tulevalle Isälle tein sen Isyyspakkauksen, jonka se sai viime viikolla. Pääs hypistelee ja ihmettelee juttuja :o) Oli mielissään....
Mukavaista viikon alkua kaikille!!!!
Sonteri ja juniori 24+2
Huhhuh kun töitä pukkaa... Radiohommien lisäksi olen nyt väsäillyt vapaa-aikatoimelle liitettä paikallislehteen, ja siinä onkin ollut hommaa. Etenkin kun tilattiin jutut vasta viime ti, ja tämän viikon to on dedline...
Huomenna olisi sydänultra. Toivottavasti pienellä on kaikki hyvin... pelottaa, jos ei ole!
Höh, en nyt ehdikään muuta kirjoittaa, ehkä huomenna enemmän!!
heather, neiti-nessukka ja mötkö 24+3
..vaikka en ole aikoihin ehtinytkään kirjoittaa..
Olen ollut todella väsynyt ja pahoinvoiva, liitoskivut vaivaa, närästää ja maha painaa jo toden teolla. Olo on siis tosi raskas ja huomaa odottavansa neljättä kertaa..
Töissä ollut kiireistä ja en ole ehtinyt käydä täällä edes lukemassa.
Neuvoloita meilläkin harvassa, vielä ei ole edes mitattu sf mittaa vaikka oli yli navan toi kohdunpohja jo rv 15. En ole käynyt rakenneultrassa, kun täällä se pitää itse kustantaa, enkä ole jotenkin ehtinyt enkä jaksanut tehdä mitään asian eteen. Taitaa jäädä sukupuoli ylläriksi ;0)
Painoa tullut enemmän kuin koskaan aiemmin näihin viikkoihin mennessä..
Vauvatavaroita ei ole hankittu, ainoa hankinta jonka teen, on uudet matkarattaat, PegPeregon Plikot hankin ja ihan tilausväreissä :0) tosi hyvät rattaat ja menee pieneen tilaan, yksiäkään Gracoja en enää osta, kun menevät parissa kuussa sellaisiksi nitkuttimiksi..
Synnytyksistä on ilmeisesti myös ollut puhetta, meillä eka synnytys kesti n. 12h säännöllisistä supistuksista, ponnistusvaihe 2h ja loppumatka vedettiin imukupilla, kun sydänäänet muuttui olemattomiksi, episiotomia tehtiin, ei revennyt. Itse imukuppi oli ikävä kokemus ja muutenkin ekasta synnytyksestä jäi kammot, kun koin olevani potilas, joka sidottiin sänkyyn ja " pakkolääkittiin" niin ettei sitten ollut hajuakaan ponnistamisesta, kun tarvetta ei tullut ja kätilö ei neuvonut. Tyttö painoi 3650g.
Toista odottaessa kävin pelkopolilla ja päätin synnyttää luomusti, että varmasti koen ponnistamisen tarpeen, synnytys kesti aika kauan (n. 8h), mutta varsinainen kipu alkoii vasta kun kalvot puhkaistiin 6 cm kohdalla, tästä meni vain 30 min, niin oli 10cm auki, ponnistin n. 1h, kun meni kauan ennenkuin uskalsin ponnistaa täysillä, senverran oli edelliset traumat mielessä.. Poika oli iso 4400g ja kipu ilman mitään kipulääkkeitä oli päätä ponnistettaessa sanoinkuvaamaton, mutta olo synnytyksen jälkeen oli uskomaton, olinhan selvinnyt siitä ilman apua, tikkejä tuli vain 3, ei episiotomiaa..
Kolmas synnytys käynnistyi kunnolla vasta toisesta yliaikakontrollista (olen joka kerta supistellut jo vk 37 lähtien ihan kipeästi, eka syntyi 39+2, toka 41+3 ja kolmas tasan 42) tosin sinne mennessäni oli kohdunsuu jo 4 cm auki. Sairaalassa oltiin 14.00 ja olo oli vielä siedettävä, tyttö syntyi jo 16.20, avautumisvaihe oli helppo, apuan vain synnytystä edeltänyt säännöllinen vyöhyketerapia sekä homepaattiset lääkkeet, hengittämiseen ja rentoutumiseen keskittyen pärjättiin. Kalvot puhkaistiin vasta kun 10cm auki (suosittelen) ja vedenpaineen avulla tyttö syntyi yhdellä ponnistuksella, painoa oli 3400g, aivan ihana kokemus.
Mitään suunnitelmia ei ole tälle kerralle tehty, mielenkiinnolla odotan.. :0)
Mukavaa viikonjatkoa, täytyy koittaa taas olla aktiivisempi kirjoittelemisessa!
KolmenEmo rv 24
Käväistiin perjantaina rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin. Vastasi hyvin viikkoja. Heinähattu nukkui tyytyväisenä koko toimituksen ajan. Vähän yritti ultraaja herätellä ja sitten käännettiin vähän kylkeä, mutta tuntuu olevan hyvät unenlahjat... Aina kun vaan kuulee, miten masuasukit on temmeltäneet ultrassa, niin meillä kyllä vaan vedettiin lonkkaa sikiöasennossa. Taitaa vaan kerätä voimia sinne elokuulle, jotta jaksaa sitten pitää hereillä... Muita unisia?
Äityli & Heinähattu 21+2
En ole taas kirjotellu pitkästä aikaan mutt käyn lukemassa viestejä kerran päivässä.
Eilen alkoi talviloma mulla ja miehellä kyll on kivaa kun saa vain olla
ja töihin vasta 31.3.
Lauantaina meinataan mennä katsomaan vaunuja olen vähän katsellut Emmaljungan Ceroxia pehmeällä kantokoppalla onks kenelläkään kokemusta siittä? Sekä pikkusen muita hankintoja tulee varmaan ostettua samalla.
Turvakaukalon ja sittereitä saan ja hoitopöytää en tarvi joten siinä säästää vähän. Pinnasänky on valmiiksi maalattu mun vanha. kantoliinan huusin huutonetistä.
Rakenne ultrassa saimme selville ett tyttö on tulossa joten prinsessa vaatteita on tullut ostettua vähäsen ja sain myös kaverilta vauvan vaatteita ruskea beesisiä. Odotan innolla ett saan uuden äippäpakkauksen saa nähdä minkä värisiä vaatteita on tänä vuonna
Tänään kävin neuvolassa HB oli 128 edellisenäkertana oli 144 vähän on puonnu. Sf mitta eli vatsan mitta oli tasan 20 ja pikkuisen pulssi 154..
Neuvola täti tilaa mulle uuden ajan ultraan ja lääkärille kun mull on toi verevpainelääkitys jota tarkkaillaan ja veren ohennus piikejä pitää ruveta pistämään rv36 viikosta jos ei tuu uus määräys. Painoa on tullut huikeat 7,2 kg ja nestettä on alkannu kertymään jalkoihin tai nilkkoihin. Sokerirasitus koe olis rv 26-28 on toi bmi vähän korkee.
Se olikin sitä omaanapaa taas mutt kuulemisiin taas ja voikaa kaikki
hyvinja paksusti.
sanna ja tyttö rv 23
äityli_27: Meillä vauva oli ensimäisessä NKL:n ultrassa uninen, kätilön piti herätellä se niskapoimun mittaukseen. Rakenneultrassa meno oli jo pirteämpää. Kummatkin ultrat olivat aamusta.
Kerroin vihdoin maanantaina pomolle jääväni äitiyslomalle... oli vähän ihmeissään. Lähimmät työkaverit eivät olleet masun paisumista huomanneet :p, muille en ole vielä kertonut. Meillä pitää toimittaa henkilöstöosastolle Kelan paperit kolme kuukautta ennen la:ta, joten saa nähdä miten tuon 2007 paketin kanssa käypi.
Tänään kävin Stockalla shoppailemassa, mukaan lähti tarvikkeita vauvalle ja äitiysvaatteita. Mitään isoja ostoksia ei ole vielä tehty. Vaunut/rattaat ja sänky on kyllä jo valittuina.
newbie & piltti 23+0
Eilen oli meillä neuvola. Hb nyt 104, joten rautaa pitää vaan jatkaa. Ja toivotaan, että nousee pikku hiljaa. Paino oli noussut 5 viikossa n. kilon. Johtuu varmaan siitä, että meillä oli se vatsatauti reilu kuukausi sitten. Ruokahalu alkaa nyt vasta olemaan normaali. Aika vilkkaasti vauva liikkuu jo masussa ja sydänäänet vaihteli n. 140 - 158 välillä. Seuraava neuvolakäynti onkin sitten viikolla 26 oleva lääkärin tarkistus.
Osaisiko joku suositella hyvää kantoliinaa?
Meillä esikoisen kanssa oli lyhyen aikaa käytössä rintareppu ja nyt ajattelin hankkia liinan. Onko kokemuksia ringo-rengasliinasta tai hug a bub trikooliinasta? Aika kalliita noi liinat vaan tuntuu olevan, käytettyinäkin.
Meidän ei oikeestaan tarvitse ostaa mitään vauvalle, koska esikoiselta kaikki on tallessa. Tietenkin, jos tulee poika, niin vaatevarasto menee aika uusiksi. Kyllä pikkasen haluttais mennä yksityiseen ultraan selvittämään... Itse kyllä veikkaan tyttöä, en ainakaan rakenneultrassa nähnyt mitään poikaan viittaavaa.
Mukavaa viikon jatkoa kaikille ja nauttikaa kevät auringosta!
Leppis rv 22+4
Onkos teillä tapana laittaa noita neuvolakuulumisia? Jotkut olivat jotain tietoja laittaneet.. Vaikka jo neljättä odotankin, olen kovin kiinnostunut noista sf-mitoista ja muista, etenkin muiden! ;)
Joten jospa laitan ainakin omani..
Rv 21+4
Paino 58,9kg (+450g/vko)
RR 102/58
B-Hb 127
SF 21cm
Aika isolta tuntui tuo sf-mitta.. Toisaalta mulla on ollut aina tässä vaiheessa iso ja muutenkin menty ylärajalla, mutta tämä nyt pomppasi yli senkin. Meillä ei noita vauvan sykkeitä ilmoiteta, tulee vaan merkintä +. Onko teidän neuvolan koneet sellaisia, jotka ilmoittavat tuon sykkeen vai laskeeko terv.hoitaja sen? En ole koskaan saanut mitään lukuja.. :( Niistäkin kun olisi kiva arvuutella sukupuolta, vaikka eivät ne varmasti mitään kaavaa noudatakaan ja sykehän kait kiihtyy ja hidastuu lapsen tekemisen ja mielialojen mukaan.. :)
G: Mäkkäri vai Hese?
Itse olen suuri Mäkkäri-fani.. Tosin mulla on keliakia, joten ihan kaikkea sieltä en saa syödä, mutta näen niiden ruoasta unta ja haaveilen aamuin illoin.. ;) Miehenkin mielestä menee vähän yli ymmärryksen, mutta minkäs teet?! Olen koittanut rajoittaa siellä käymistä kerta/viikko (ja meiltä matkaakin 30km), mutta aina se ei vaan ole niin yksinkertaista!! Heh!
Hauskaa keskiviikkoa!!
Marika, 21+6
Me ollaan esikon kanssa kotona kun mulla on vapaapäivä. Huomenna myös mutta mulla on se sokerirasitus aamulla, ja tämän takia esikko menee sitten hoitoon.
Hankinnoista on ollut puhetta... Kauheasti me ei tarvita mitään. Pinnasänky löytyy, hoitotason mies lupasi tehdä hyllyyn, vaatteita löytyy (poikamaisia kylläkin, mutta pikkuisia kuitenkin), kestovaippoja olen ostanut.
Vaunut pitäisi ostaa. Mä haluan uudet. Ja tämän johdosta vanhat ovat nyt sitten myynnissä, että jos joku tarvitsee ;).
Ja turvakaukalo. Kovin kallista ei viitsitä ostaa kun esikkokin siirtyi istuimeen jo viiden kuukauden iässä.
Joku kyseli niitä neuvolatietoja...
Raskausviikkoja viime neuvolassa oli 23+2.
Painoa tullut 400 g/vko
RR 116/65
Hb 113
Sf-mitta 22
syke 140
Tuo sf-mitta menee ihan yläkäyrää. Ja se mua vähän pelottaa, kun esikoinen kasvoi silloin kanssa ihan yläkäyrää.
Pyysin viimeksi neuvolasta lähetteen uudelleen ultraan, mutta katsotaan nyt kuinka käy. Jotenkin tekisi mieli mennä yksityiselle... Rahaa ei kyllä paljoa ole.
Tuohon galluppiin vastaan, että ehdottomasti Hese. Mä voisin syödä vaikka kuinka paljon Hesen ruokia.
Mutta nyt me lähdetään ulos...
Hemppu, Nappi ja KainoVieno 25+3
Neukkarissa käyty heti aamutuimaan:
RR124/80
hemppa:-
pissa: puhdas
Sykkeet:n 140
Painoa tullut huimat 800g/vko =(
Saikkua kirjoitti loppu viikon kun mainitsin suppailuista! Minulla nostelua Ja jaloillaan oloa koko päivä töissä, niin sanoi mielellään laittavansa minut huilille! Tosi ihana täti on! Soitin sitten tuossa äskön töihin, että terkkari laittoi huilille loppu viikoksi, niin työnjohtaja tuumasi vaan et, sit pitää huilata ja kiitti, moi!! Vähän jäi paska maku suuhun! Kai mun tarviis töitä ahertaa vaiks mikä ois! Neukkarista lähtiessä oli vähän huono omatunto saikusat, mutta arvatkaas onko enää??!!
HANKINNOISTA: me ei tarvita hankkia, muuta kuin vähän poikamaisempia vaatteita, vaatteet on aika puna voittoisia Simpun jäljiltä, pinnis ja tilavaatteet on tallessa, siskolta saadaan kaukalo lainaan ja rattaat ostettin pimulle niin on nekin siis valmiina( vaikka himottaisi uudet ostaakkin..)
G: me tykätään hesen hamppareista ja mäkin ranskiksita! Ois aivan mahtava ateria, kun ne vois yhdistää! Mutta yleensä käydään tossa mäkin luukulla. Mutta nykyään kaikista mieluisinta noutoruokaa on kiinalainen!!!
Meillä neitonen taas vaihteeksi kaameassa nuhassa, oli ihan pirteä neukkari reissun ajan, mutta nyt ihan kuitti, makoilee soffalla ja katselee Ti-tiä. Kuhan ei vaan taas tee korvatulehdusta =(
Jaksamisia kaikille heiniksille!!
Tirppis ja pipaji tasan 22
täällä on laitettu neuvola mittoja, kannan korteni kekoon
eli rv 21+1 oli neuvola
paino 51,7 (+850g) huom. loma ja roskaruuat!
RR 107/61
kohdunpohja 20 cm
syke 140
liikkeet ++ (eli normaalit)
lapsiveden määrä N (normaali)
tommosia oli korttiin merkitty, mullakin meni sf-mitta yläkäyrälle mutta neuvolantäti sano et se on ihan normaalia tässä vaiheessa, lopussa tasaantuu.. ja mullahan ei oikeestaan mahaa ees näy.. ainakaan vieraat ei ole vielä mitään huomannu..
mites muute ootteko laittanu jo Kelan paperit vetämään? mä kattelin niitä eilen ja aika sekavalta näyttää..(puuh) pitääkö ne antaa työnantajalle vai lähettää suoraan kelaan? aattelin vaan ku samalla paperilla haetaan pakkaus ja rahat.. nii eikö ne kelassa nää mitä mä oon tienannu 2005.. vai miten tää hakeminen menee.. mä oon ihan pihalla.. (inhoan paperihommia ylikaiken :()
Hankintoja en oo vielä tehny.. kattelin noita vaunuja.. ehkä sittenkin Emmaljungat ois parhaimmat.. anoppi katteli jotain saksalaisia mutta en tiiä niitten laadusta... vaikee valinta...
heippa taas
Millaste ja napsu 22+1
Me vietellään kahden nuorimman kanssa sairaslomaa kotosalla. Kuopus oli alkuviikon kuumeessa, eilen tosin jo ok. Neiti valitteli päänsärkyä, joten pidin hänetkin kotona. Hänen luokallaan on kuulema vain 5 lasta paikalla, muut joko kuumeessa tai noro-viruksessa.
Saisivat pysyä nyt terveenä, sunnuntaina on kauan odotettu luistelunäytyös, johon juuri ompelen pukuja... (ajoissahan ei kannata kiirehtiä, kenraali on vasta huomenna)
Sf mitasta. Jos teillä menee yläkäyrällä niin me ollaan vaivoin paperilla. Taidan tehdä pohjat tuolla 31:llä. Olo on kyllä jo niin kankea ettei tottakaan.
G: Ehdottomasti hese. Lapset vaan tykkäävät enemmän mäkistä. Salaatit on vaan huonontunu molemmissa ihan älyttömästi, niimpä ollaan terveellisesti siirrytty hamppareihin.
täältäkin saadaan raapusteltua jotain.
Kiva on lueskella edelleen muiden kuulumisia, oma kirjoittelu on kyllä säälittävän vähäistä..
Nyt keskiraskaudessa on tosiaan jopa jaksanut tehdäkin jotain, eikä vaan loikoilla sohvalla. Ihanaa kun on valoisaa ja lumetkin täältä etelästä sulaneet, pystyy jo pyöräilemäänkin. Uskallatteko te vielä pyöräillä? Onkohan se ihan viistasta, itse olen kyllä vielä pyöräillyt, mutta koittanut ottaa varman päälle, ettei vaan tulisi kaatumisia...
Itsellä kaikki ultrat ohi, rakenneultra meni hyvin, ei havaittu mitään poikkeamia. Nyt ei muuta kun kovaa odotusta vielä 4 kk ja sitten onkin jo laskettu aika. Jee.
Neuvolassa hemoglobiini oli sormenpäästä 94 (suonesta 104), joten hevi rautakuuri on päällä. Ed. raskaudessa sain nousemaan Obsidanilla ja Kräuterblutsaftilla, ja toivotaan että viikon päästä neuvolassa olisi jo noussut. Itselleni on kyllä tyypillistä matala hb, joten oloon se ei varmaan juurikaan ole vaikuttanut.
Itse olen juossut muutaman maratonin ja ajattelinkin laittaa tonne päätasolle kyssärin hyvistä vaunuista, jotka sopisivat reippaaseen kävelyyn ja jopa hölkkään. Olisi ihana aloittaa pitkillä kävelylenkeillä taas kuntoonpääseminen synnytyksen jälkeen. Tarkoitus olisi kipittää 2008 Tukholman maraton taas (siirtyi raskauden vuoksi tältä vuodelta). Haasteita tuo vaunujen valintaan se, että olen melkein 180 cm pitkä, enkä haluaisi kumarassa kuljetella vauvaa.
Tälläisiä kuulumisia.
sushi, vauva 22+5
taidetaan olla sadettaren kanssa täällä kohta kaksin :)
mäkään en ole oikein lämmenny sille msn-palstalle.. näyttää liian monimutkaiselta mulle, joten tänne kirjoittelen mitä kirjoittelen..
synnytyksestä en vielä tiedä tuon taivaallista, mitä nyt kauhutarinoita tuttavilta.. neuvolakaan ei oo vielä puhunut mitään ees synnytysvalmennuksesta..mahtaako näin pikkukunnassa sellaista ees ollakkaan?! sektiosta sano terkkari sen verran et kohta puolin ruvetaan kattoo miten päin vauva asettuu ja jos jämähtää jalat alaspäin nii sitte sektio.. (mulla on aika kapea lantio).. työkaveri sano et sen tuttu oli synnyttäny sektiolla ja lääkäri oli leikannu vahingossa vauvan selkään viillon... (huits) pieni joutuu kantaa arpea selässään lopun elämän.
talvi tuli taas, täytyy mennä lumitöihin..