Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hassua kun lapsen nimi on kirjoitettu päiväkodissa kahdella eri tavalla, tuli

Vierailija
19.11.2007 |

vähän semmoinen olo, että eikö välitetä siitä, miten nimi oikeasti on.

Eikä nimi edes ole mikään erikoinen nimi.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä yhteydessä kirjoitettu kahdella eri tavalla?

Vierailija
2/15 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiseen mihin kirjoitetaan kaikkia tietoja lapsesta.

Mutta ei kait tuo kovin iso asia ole, mutta kieltämättä vähän jäi sellainen huolimaton tai välinpitämätön vaikutelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä itse ainakin aina tarkistan, kun kirjoittelen nimiä johonkin

Vierailija
4/15 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan puhdas kirjoitusvirhe?

Ja onko nimi tyyliin Nea-Neea tai Erika-Erica?

Vai Milja-Lilja?

Vierailija
5/15 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalenteristakin löytyvä nimi, mutta ei kuitenkaan mikään tusinanimi. Kerhossa on 12 lasta, joista yksikään ei ole nimeltään tämä nimi, jota lapsemme askarteluissa välillä lukee. Eli tyylin Marjasta on väännetty Mervi.

Vierailija
6/15 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kirjoittanut, ja nimi on tyyliin Nea -Neea. Ei siis kauheasti muutu nimi siitä muuksi, mutta on silti mielestäni eri nimi, ja varsinkin kun sama ihminen kirjoittanut koko paperin ja välillä nimi toisella tavalla, välillä toisella tavalla. Olenko itse vain liian pikkutarkka, mutta tuli vähän " loukkaantunut" olo?

Vierailija
7/15 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse olen " kärsinyt" aina siitä, että nimeäni väännellään miksi milloinkin. Minulla on siis yhdysnimi, jonka molemmat osat ovat aivan tavallisia, mutta yhdistelmänä harvinaisempi (alku on Marja). Niinpä olen siis Marja-Liisa, Marja-Leena, Eeva-Marja tai joku muu vastaava :)

Vierailija
8/15 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei mielestäni ole kovin paha moka. Lausutaanko lapsen nimi kahdella vai yhdellä vokaalilla?

Aivan inhimillinen erehdys mielestäni kirjoittaa nimi kahdella vokaalilla, varsinkin jos se lausutaan niin! (useinhan sitä tulee ajateltua ääneen mitä kirjoittaa ja näin ollen lausuu nimen ja kirjoittaa sen väärin - jos ymmärrät yhtään mitä tarkoitan :)

Vierailija
9/15 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän toisaalta, mutta toisaalta en, koska samassa paperissa peräkkäisissä lauseissa eri tavalla nimi kirjoitettuna. " Nea" ja " Neea" ovat kuitenkin mielestäni eri nimet.

Mutta ehkä olen itse turhan tarkka. -ap

Vierailija
10/15 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeämpää olis siitä tekstistä huomata onko aikuiset tutustuneet lapseesi, ovatko kiinnostuneita hänestä, minkälaisia tavoitteita asetetaan jne.

Vierailija
11/15 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti se on ihan käsittämättömän yleistä. Asiakaspalvelutyössä olevat eivät ole oikein ymmärtäneet, että nimenomaan nimessä mennään hyvin lähelle ihmisen intimiteettiä ja jos nimi on väärin kirjoitettu niin moni kokee sen hyvin henkilökohtaisena loukkauksena.

Meillä oli mm. kerran eräässä hyvin henkilökohtaisessa jutussa kirjoitettu minun sukunimeni väärin ja miehen sukunimi unohdettu kokonaan ja laitettu hänellekin minun väärin kirjoitettu sukunimeni. Eikä edes anteeksi pyydetty, vaikka asiasta huomautimme.

Pari päivää sitten tuli mainospostia (ilmeisesti) minulle. Etunimenä oli toinen nimeni ja sukunimi kirjoitettu väärin... Arvatkaa vaan aukaisinko.

Jne.. näitä tapahtuu koko ajan. Ja etunimemme ovat siis ihan tavallisia kalenterinimiä joita EI VOI kirjoittaa väärin (ei siis noita yksöis-tuplavokaalivirityksiä tms.) ja molemmilla on ihan normaali suomenkielinen sukunimi, ei nyt ihan tavallisimpia eikä -nen-päätteinen, mutta ihan normaali ja yksiselitteisellä tavalla kirjoitettava nimi kuitenkin.

Vierailija
12/15 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti se on ihan käsittämättömän yleistä. Asiakaspalvelutyössä olevat eivät ole oikein ymmärtäneet, että nimenomaan nimessä mennään hyvin lähelle ihmisen intimiteettiä ja jos nimi on väärin kirjoitettu niin moni kokee sen hyvin henkilökohtaisena loukkauksena.

Meillä oli mm. kerran eräässä hyvin henkilökohtaisessa jutussa kirjoitettu minun sukunimeni väärin ja miehen sukunimi unohdettu kokonaan ja laitettu hänellekin minun väärin kirjoitettu sukunimeni. Eikä edes anteeksi pyydetty, vaikka asiasta huomautimme.

Pari päivää sitten tuli mainospostia (ilmeisesti) minulle. Etunimenä oli toinen nimeni ja sukunimi kirjoitettu väärin... Arvatkaa vaan aukaisinko.

Jne.. näitä tapahtuu koko ajan. Ja etunimemme ovat siis ihan tavallisia kalenterinimiä joita EI VOI kirjoittaa väärin (ei siis noita yksöis-tuplavokaalivirityksiä tms.) ja molemmilla on ihan normaali suomenkielinen sukunimi, ei nyt ihan tavallisimpia eikä -nen-päätteinen, mutta ihan normaali ja yksiselitteisellä tavalla kirjoitettava nimi kuitenkin.

Vierailija
13/15 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei nyt kuitenkaan ollut esim. lääkkeistä tais iitä onko lapsella diabetes vai epilepsia.

Vierailija
14/15 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patrik lausutaan eglanniksi Pätrick

Vierailija
15/15 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Saaga on nimi ja usein se on kirjoitettu Saga.

En kuitenkaan ole tuosta hoksannut loukkaantua, mielestäni se on ymmärrettävää koska Saga on huomattavasti yleisempi kirjoitusasu tuolle nimelle. MInusta on kohtuutonta vaatia että ihmiset muistaisivat kaikkien lasten nimien oikeat kirjoitusasut. Huomattavasti tärkeämpia asioita odotan hoitajilta, opettajilta, kerhotädeiltä ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi