Miehellä korona. Mulla vähän kurkkua kutittaa mutta muuten täysin normaali olo. Töihin?
Lähdenkö yövuoroon? Ennen koronaa olisin lähtenyt ja nytkin jaksaisin ihan hyvin. Mun testi on negatiivinen. Tuntuisi väärältä jäädä "terveenä" kotiin.
Kommentit (21)
En todellakaan luottaisi pelkästään kotitestin negatiivisen tuloksen perusteella varmaksi ettei ole koronaa.
Et mene. Meillä oli sama juttu. Mies teki illalla positiivisen koronatestin ja lapsi sairastui seuraavana päivänä koulussa. Se kuume voi nousta nopeastikin.
Miten työnantajasi ja työterveyshuoltosi ohjeistavat toimimaan asiassa?
Vierailija kirjoitti:
Oireisena ei saa tulla töihin mutta jos on oireeton vaikka perheessä on koronaa niin pitää mennä. Onko LIEVÄ kurkun kutina oire? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oireisena ei saa tulla töihin mutta jos on oireeton vaikka perheessä on koronaa niin pitää mennä. Onko LIEVÄ kurkun kutina oire? Ap
on oire. jää kotiin.
Ihan oikeasti kysyt? Juu mene vaan töihin ja kerro kaikille, että ukollasi on korona. Saat sieltä varmaan vastauksen, että kannattiko.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti kysyt? Juu mene vaan töihin ja kerro kaikille, että ukollasi on korona. Saat sieltä varmaan vastauksen, että kannattiko.
Kyllä meillä muutkin on olleet töissä vaikka perheessä on ollut koronaa. On niin mun moraalia vastaan jäädä näin pienen syyn takia kotiin, mutta en tietenkään halua muita sairastuttaa. Ap
"Korona-virusta" ei oo vieläkään eristetty.
Let that sink in.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä muutkin on olleet töissä vaikka perheessä on ollut koronaa. On niin mun moraalia vastaan jäädä näin pienen syyn takia kotiin, mutta en tietenkään halua muita sairastuttaa. Ap
Onpas teillä vastuuton työnantaja.
Vierailija kirjoitti:
Et mene. Meillä oli sama juttu. Mies teki illalla positiivisen koronatestin ja lapsi sairastui seuraavana päivänä koulussa. Se kuume voi nousta nopeastikin.
Minä sain lauantaina positiivisen PCR-testituloksen, tänään puoliso teki positiivisen kotitestin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän. Meillä sama sääntö. Mutta en itse kyllä mitenkään voi joka pistoksesta ja kutinasta olla poissa. Johan se menisi työpaikka vaihtoon.
Meillä oli miehellä kesäkuussa korona ja lapsella elokuussa korona, muut olimme töissä, eikä tarttunut. Itse kyllä luulin koko ajan tulevani kipeäksi, mutta en tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Minulla on korona ja yhtenä oireena jatkuva kurkun kutina jo kolmatta päivää.
Mä tein yksi ilta kotitestin ja se oli negatiivinen. Aamulla olin heittämässä sitä roskiin, kun huomasin että no selvä viivahan siinä. Testiajan ulkopuolella tullut. Tein siinä aamulla testin uudelleen ja tuli viivat. Oli kyllä vähän oireitakin tullut siihen mennessä. Mulla meni ensi oireena nenä tukkoon ja voimat katosi käsistä. Iltaan mennessä olin jo vuodepotilaana. Nopeasti eteni, mutta onneksi alkoi parantua muutamassa päivässä.
Töihin.
Itse olen sairaalassa töissä sairaanhoitajana, ja parempi maski otstaan käyttöön jos perheessä on koronaa, tia omaa kurkkua "kutittaa".
Töihin vaan, älä kuuntele näitä lusmuja. Ärsyttää nämä yhdestä aivastuksesta saikulle jäävät tyypit, kertoo luonteesta paljon.
Töihin vaan. Voithan käyttää ffp2 maskia joitakin päiviä.