jättäisitkö 5 vuotiaan yksin kotiin, ja saattaisit eskarilaisen eskariin?
5 vuotias sairas, sen takia ei voi lähteä mukaan, koska matka kävellään.
Kommentit (51)
Eikä kyllä itsekkään haluaisi jäädä.
Tuollaisessa tilanteessa meillä naapuri on vienyt eskarilaisen eskariin.
Jos lapsi on hereillä laitan jonkin dvd:n pyörimään ja jos vielä nukkuu, laitan silti jonkun dvd:n päälle, jos vaikka sattuisi herätä. Edellisenä iltana ilmoitan, että äiti vie vain " Lotan" eskariin ja tulen heti takaisin kotiin.
ollut n. 10min. kerrallaan yksin kotona, kun esim. sateella olen pienemmän kanssa (2v.) hakenut koululaisen. Kipeenä en kyllä jättäisi varmaan yksin. meillä asuu lähellä tuttavaperhe jonka kyydillä voisi toinen lapsi kulkea tuollaisessa tilanteessa..
Olen lukenut sen lehtijutun, jossa 5v oli ekaa kertaa yksin, kun äiti vei siskoja synttäreille (jäi katsomaan telkkaria). Takaisin tultua (aikaa meni 10 min.) talo oli tulessa ja poika kuollut... Elämän ensimmäiset tulitikkuleikit ehkä.
Meillä lapsi nyt 5 10kk ja on ollut yksin ehkä 5 minuuttia, kun olen hakenut postia.
jos matka lyhyt, ajallisesti ei vie kauaa... niin mukaan, hyvin vaatetta päälle ja rattaisiin jos mahdollista.
Mitä jos telkkari syttyy palaamaan tai muuten syttyy tuli palo. Tippuu jostain ja satuttaa itsensä tms.
En todellakaan ottaisi sitä riskiä että jotain tapahtuisi.
Jos lapsi kipeä ja olet kotona hänen kanssaan niin miksi ei toinen lapsi voisi myös jäädä kotiin????!
Oikeesti hei, YKSIN kotiin. On eri asia esim. ulkoilla itsekseen kotipihassa, kun äiti on sisällä koko ajan saatavilla, mutta ajatelkaa oikeasti, jos jotain hätää tulisi ja pieni (5v on PIENI vielä) hätääntyisi yksinään.
Jos ei mitään konstia löytyisi, niin mä joko ottaisin kipeän lapsen mukaan tai eskarilainenkin jäisi kotiin. Tai voihan sitä mennä vaikka taksilla - lapsen turvallisuus on kalliimpi kuin mikään kyyti.
Mun mielipide - kill me!
Ja lapsetkin osaa sitten teillä toimia - kyllä kai se on toi PITKÄKESTOINEN harjoittelu... ;-)
(Antakaa ihan oikeasti lasten olla lapsia, kyllä ne itsenäistyy joskus koululaisina!!!! )
Ette voi olla tosissanne!
Koskas te jätätte lapsukaisenne yksin? Rippikouluiässä? Armeijaiässä?
Harvinaista herkkua hänelle. :) Mielellän eskarin ihan päiväkodiksi vielä.
Jos olisi pienintäkään aihetta huoleen että etsii tulitikut tai tekee muuten jotain vaarallista, en jättäisi.
Muuten jättäisin jos ei menisi kauaa, mutta katsoisin että on kaikki kunnossa ja tuttu video pyörimään, ja ohje että jos tulee hätä niin soittaa äidille/isille.
Koko ajan vedetään alaspäin ja alaspäin tota " ison" lapsen rajaa. 5-vuotias on pieni! Ei tässä mistään rippikoulusta tai armeijasta kai kenelläkään ollut kyse.
Tietääkö kukaan mitä laki sanoo heitteillejätöstä??? Lööppeihin pääsee helpommallakin hei.
Mutta tehkää mitä lystäätte, ei ole lapsen terveys, turvallisuus ja hyvinvointi teille minkään arvoinen näköjään..
Tekisin ilmoituksen sossuun jos tuollaista tietäisin harrastettavan jossain perheessä!
Ja on se nyt helvetti kumma, jos heti väitetään jostain heittelejätöstä, jos lapsi on max puoli tuntia yksin kotona. HALOOOOOOOO Marja Hysteria tässä näin.
Vierailija:
Ja lapsetkin osaa sitten teillä toimia - kyllä kai se on toi PITKÄKESTOINEN harjoittelu... ;-)(Antakaa ihan oikeasti lasten olla lapsia, kyllä ne itsenäistyy joskus koululaisina!!!! )
Jos lapsi luotettava (ikäisekseen), ei pelkää jäädä yksin ja matka on tyyliin 5-10 min uskaltaisin jättää. Mutta vain hetkeksi ja jonkin filmin kanssa.
jonkun muun matkaan?