Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ELOHAAVEET uuteen viikkoon 47

19.11.2007 |

Ajattelin maanantain kunniaksi uuden pinon aloittaa.

Täällä taas ankea maanantai kaikin puolin. Aamulla piti aikaisin nousta että ehdittiin neuvolaan influenssarokotukseen. Päätin sen murulle kuitenkin ottaa koska niin paljon käydään " ihmisten ilmoilla" ja kun lääkärikin vakuutti että hyvin siedetty rokote on. Itkuksihan se meni kun pistettiin. Sitten vielä kun kaverin kaa puhuin, se alkoi mulle saarnata miten kaikille tulee influenssarokotuksesta flunssa eikä ottamisessa ole mitään järkeä... Tuli sit äidillekin paha mieli. Pitäis vaan uskoa omiin päätöksiinsä ja sanoo nasevasti takasin, mutta enpä just sillä hetkellä keksinyt. Ja ilmakin on niin tylsä kuin vaan olla ja voi... plääh. no ehkä tää viel iloks muuttuu tääkin päivä.

Jo riittää valitus. Mitäs muille kuuluu? Onko Emmuli jo testaillut uudestaan? MOELPAhan on ihan loppukierrossa. Ja tervetuloa Julia82!

murunmamma, joka on koko ajan laskenut kiertopäivät väärin eli nyt onkin jo kp20/27-29...

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut höpinää raskauspeloista ym. ei niin kivasta. No joo mullakin on nyt semmonen olo, et taitaisin pelätä kaikkea mahdollista, jos nyt vaan ensin raskautuisin! Esikoisesta en osannut myöskään pelätä tai no kyllä mietin muutamia kertoja asiota, kun lähellä tapahtunut kaikennäköstä, mut jotenkin olin vaan onnellinen ja päätin ottaa vastaan mitä tulee.

Sillon aattelin, et tieto lisää tuskaa, jos jotain ois selvinnyt.. Mut nyt tuntuu, et haluaisin käydä kaikki mahdolliset ultrat ym. että jos jotain on, niin osaa varautua.. vaikka rakastaisin omaa lastani silti täysillä, oli se minkälainen tahansa!!

KaTa: Testailin acon 10:llä niitä roskishaamuja ja niillä kait niitä tulee?!? Ja luulisin, että eilen olisi jo näyttänyt edes oikean haamun testiajan sisään, jos ois tärpännyt, plääh.

iiiik: Mullakin noi muka raskausoireet on pms-oireita, joten sitten kun EI ole oireita niin voi hurrata ja oikeasti toivoa raskautuneensa :)

Anniquelle tsempit, eiköhän se vielä tärppää! Ja ehkä se mies on oikeassa tuossa, että toisaalta mahkut sinänsä paranee vaan..

tapsu85: Nyt sit hommiin =D

( . ) Sen verran tuota omaa napaa, et välillä on tädin tulo jomotusta.. mut sit taas välillä vieläkin toivon, negoista huolimatta, et jos kuitenkin.. Jos eilinen testi ei vielä vaan näyttänytkään raskautta?!? No yritän kuitenkin pysyä realistisena, et jos ei olis oireita niin voisin ajatellakin, mut toisaalta tädin tulo oireet on!

Mulla alkoi eilen tosi hirveästi kutittamaan rintoja, niin et joutuu raapiin ihan verille tai sitten rasvaus auttaa. Ja muistan, että mulla kerran on ollu aiemminkin näin, mutta en vaan muista yhtään että oliko se esikoisen raskausaikana vai olikohan ihan muuten syksyllä, kun on kylmää ja kuivuu iho muutenkin, you know. Voi vitsi, jos se olikin sillon raskausaikana ja tää ois sittenkin se kuuluisa (keksitty) OIRE!!??!!

Ja pah ;)

Ovis- ja plussatuulia ++++++++

Emmuli kp 27/n.30

Vierailija
62/81 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltähän ne limat tulla pamahti! Ja oikein kunnolla! Tuliskohan viimein huomenna tai ylihuomenna plussa siihen ovistestiinkin? Ilmankos on koko päivän alaselkää poltellut menkkamaisesti...

Joie kp 13/(24-27?) yk 1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töiden kautta vesijuoksemaan ja nyt ihan poikki. Painon hallinta projekti jatkuu ihan ok.

Eilen pupuiltiin varmuudeksi (ja oli ihan pakko pullaa mulle), kun en ole ikinä ovista testeillä bongannut. Clearblue näyttää siis negaa edelleen.

Väsyttää, sohva, ruokaa lisää. Onenksi huomenna on perjantai.

T:Vacsuli, kp13/28-37, yk 2

Vierailija
64/81 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmuli81 (oliko se noin?):

Minullakin oli pelko ekassa raskaudessa, että se menee kesken, kun oli ollut jo 2 km:a sitä ennen. Vasta ultran jälkeen pystyin vähän relaamaan. Toisessa raskaudessa pelkäsin lapsen terveyden puolesta, mutta terve poika syntyi. :) Ja nyt jos vielä raskaudun kolmannen kerran, niin pelkoja on varmasti vielä enemmän. Mistä sitten johtuukaan?

Omaa napaa sen verran, että tänä aamuna olikurkku kipeä ja päätä jomotti. :/ Taas... Eilenkin särki päätä. Flunssa tulossa?? Ehdinkin olla jo 2 viikkoa terveenä. Puuh... Kyllästyttää tämä ainainen sairastelu.

Hyvää viikonloppua!

Kp 19/28. yk 3.

p.s. Ensi viikoloppuun pitäisi vielä odottaa, että voisi mahdollisesti testata.

Vierailija
65/81 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan himmeä viiva oli näkyvissä, toisin kuin eilen. Jospa huomenna.... Lämmöt ihan normaaleissa lukemissa.

Joie kp 14/ (24-27?) yk 1

Vierailija
66/81 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rsfu:n testin tein. Oli ihan pakko ostaa kun cittarista sellaisen halvalla löysin!! Ylhäisessä yksinäisyydessään tuo testiviiva kirkkaana keikkuu =/ Eli ei tärpännyt tässä kuussa, mutta äly pitkä kierto on, huh huh! Alkais nyt menkat ni pääsis taas eteenpäin tässä projektissa. Tuolta vauvalaskurista katoin, et jos huomenna alkais menkat, la olis 30.8. Joten vielä hetken roikun mukananne elokuisissa ja taidan joutua syyskuun puolelle, jos ei täti kohta jo saavu!! Toivon, että kohta alkaa satelemaan paljon plussia elokuulle eikä monen tarvitsisi siirtyä kanssani syyskuisiin :)

Onhan tässä jotain jännitettävää mullakin: saanko aloittaa syyskuisten pinon!?! Vai onko jo aloitettu?

Näin omia juttujani vielä kertoakseni, en ole kovin pettynyt, ettei vielä tärpännyt, koska olen lähdössä töihin helmikuun alusta. Syy siihen on että kuopus täyttää kolme kesäkuussa ja tippuisin Kelan pienelle äitiysrahalle, koska vauva ei kerkeä syntyä ennen kun tyttö täyttää tuon kolme. Joten lähden töihin puoleksi vuodeksi saadakseni paremman äitiysrahan. Tosin voinhan joutua olemaan kauemminkin kun ton puoli vuotta. Sehän riippuu sitten ihan tärpistä =)

Vierailija
67/81 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona mahoton lumipyry, ihanata :) Sietäis vaan nyt pysyä maassa tuo lumi - paremmin kun edeltäjänsä. Ratsastajana toivois pikkupakkasta, ettei toi lumi tarttuis tieroiksi (lumiköntit kavion pohjissa). Ja mikään ei oo niin ihanaa, kun kuutamon valossa kuunnella lumen narsketta kavioiden alla... :)

Täti edelleen kyläilee. Nakkaan sen puun oksalle keikkumaan seuraavalla metsälenkillä, nakkaanko jonkun muunkin tädin samalla? ;) Sais pysyä hiidessä koko emäntä hyvän tovin.

Oma napa oottaa taas yrityksen alkamista. Mies jo suloisena kyselee, että joko joko.... :) No JO.

~NeverForNothing, kp6/27, yk3~

Vierailija
68/81 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrttimaaria: Sopiihan se että teet syyskuulle pinon. Sinne minäkin muutaman päivän päästä varmasti tupsahdan - tai oikeastaan voisin siirtyä jo suoraankin. En ovuloinut tässä kierrossa, joten ei voi tärpätäkään. Otti ensin alkuun ihan älyttömästi päähän, mutta sitten oon ottanut siltä kannalta että turha stressata. Kerrankin ei tartte kuvitella loppukierrosta olevansa raskaana ja sitten pettyä. Jos mä lasken 12 päivän luteaalivaiheen ja niin että ovis olis tapahtunut ovisplussan jälkeisenä päivänä niin täti tulee tiistaina ja toivottu la olis 2.9.2008. Tosin eilen illalla oli jo sellaisia menkkakipuja ja tuntui että alavatsa halkeaa, että täti voi tulla aiemminkin jo.

-Annique, kp 25/26-29, yk9-

Vierailija
69/81 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja jos nimiehdotuksia saa antaa uudelle pinolle, niin mä ehdottaisin " syysunelmat" .

-Annique-

Vierailija
70/81 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas meillä jo huisin pitkä pino, kiva niin!!

NerverForNothing: Tuli ihana fiilis, kun luki sun viestis. Kuvitteli kuutamon, pienen pakkasen kera lumen ja metsälenkin. Ihanata, vaikka en mikään hevostyttö ookkaan, mut voisin sit käpötellä ja nauttia luonnon rauhasta :)

Nauratti ihan, kun lukasin oman eilisen viestin, et kun noita oireita keksii sitten ihan mistä vaan =D

Ja haaveilee edelleen, et ois tärpännyt vaikka jo testaillut negaakin.. Mut oli odotukset niin korkeella, kun sain gynel tietää kahdesta munarakkulasta, niin toivoin et toinen ois ees hedelmöitynyt.. et sinänsä paremmat mahkut.. mut ei sit kuitenkaan :(

Menkkaoloa on.. Ja suklaan himoa yms. niihin liittyvää.. Että voisin myös siirtyä jo tuonne syyskuisiin teidän muutaman mukaan jo, voi kökkö!

Koskas niitä plussia saatais tänne?!?

Plussatuulia ++++++++++++++++++++++++++++++++++

Emmuli 28/n.30 yk 4

Vierailija
71/81 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapsu85: Mulla on yleensä aina ovis vasta tuossa vaiheessa kiertoa. :) Nyt Terolut apuna, jos vaikka kierto edes vähän lyhenisi.

Joie: Jospa ovistestiin tulisi jo huomenna plussa! Minulla kestää yleensä pari päivää ensimmäisten limojen jälkeen ennen kuin testi näyttää plussaa.

2poj@näiti: Toivottavasti sinulle ei ole flunssa tulossa. Minulla alkoi samoilla oireilla ja nyt on melkein koko viikko mennyt sairastaessa.

Emmuli81: Toivottavasti se olisi kuitenkin plussa!! :)

Omaa napaa sen verran, että pongasin tänään limoja! :) Ihanaa, jospa se ovulaatio sieltä sittenkin tulisi, vaikka Terolutit aloitin kolme päivää sitten. Ehtisiköhän sitä enää ostaa greippimehua, auttaisikohan enää tässä vaiheessa limoihin...Jo puolen vuoden ajan tullut sitä käytettyä alkukierrossa ja limat on olleet mahtavat. Tässä kierrossa ei ollut enää fiiliksiä sitä juoda.

Rizza kp 18/36-47, yk 18

Vierailija
72/81 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nopsaan käydä vastaamassa. Normaalisti mun kierto on siis 30 pv. Nyt mielestäni mulla oli ovis jo kerran!!! Jos oikein tulkitsin niin kp 13 ois ollu ovis. Se oli musta vähän outoo, kun se tekis mun kierrosta 27 pv... Ja nyt mulla olis taas ovis...? Musta tää kierto menee jo oikeesti aika kummalliseks...

-tapsu kp 22/vaikee sanoa mitä...

Vierailija
73/81 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeää märkää ja kuraista... Minäpä laitoin ulkovaloja ja heti tuli iloisempi mieli!

hepuna: Voi miten tuttu purkaus. Ihan oikeaan paikkaan kirjoitit =). Olin itse kaikista kärsimättömin juuri noissa ekoissa yrityskerroissa. Olin tosi vihainen tädin tullessa. Nyt vihan tunne on paljon enemmän pettymystä ja surua. Muuttaa tuo kuume muotoaan. Yk6 oli raskain, jonkun muunkin muistan sanoneen samaa. Kyllä sä sen plussan pian nappaat!

KaTa: Muistankin sut aiemmista pinoista. Ootko ollut palstatauolla? Mikä sun tilanne nyt on?

Moelpa: Pahoittelut tädistä!

romi: Tervetuloa!

NeverForNothing: Pahoittelut tädistä. Kyllä se harmistus on suurempi, kun on toiveet ollut jo ihan huipussaan. Mulle kävi samoin viime keväänä. Kiertokin oli hieman normaalia pidempi. Ei muuta kun uutta matoa koukkuun, kuten mun mies sanoo.

Annique: En muista onko ollut puhetta, mutta oletko käynyt yritysaikana gynellä/ultrassa? Se vois rauhoittaa mieltä. Itse en pongannut myöskään ovista tässä kierrossa. Syysunelmat olis oikein kiva! Mä tuun sinne muutaman päivän päästä.

Julia: Huimat on yk:t sulla =(. Itse tutkin jo kaiken maailman klinikoiden sivuja. Toivottavasti pääset pian tutkimuksiin.

Emmuli81: Muistan jokun muunkin kertoneen raskausoireeksi tuon rintojen kutinan. Plussaonnea sulle!

Yrttimaaria: Pahoittelut negasta.

Koralli: Mites sen tiputtelun kanssa? Yltyikö tädiksi vai jännäiletkö vielä?

Rizza: Mulla on myös Terot, kierron pidennykseen kylläkin. Tekevät mulla rinnat tosi kipeiksi ja viime kierrossa ennen tätiä tuli muutama näppy naamaan =(.

ON: Terot siis toista kiertoa käytössä. YK:t jäi yhteen, enkä pongannut ovista. Raskautumismahdollisuudet on aivan minimaaliset. Ajatukset onkin jo syyskuulla. Päätin, että ensi kierrossa peitot heiluu tiuhaan ja vaihdan nuo Mammaksin ovistestit toiseen merkkiin. En ole muutamaan kiertoon saanut niin vahvoja viivoja kun aiemmin. Toivon, että vika olisi testissä, ei ovuloimattomuudessa. Muutama kierto ovulointi tarkastettiin verikokeella ja oli ok.

Vinkkejä hyvistä ovistestistä otetaan vastaan.

Plussaonnea ja mukavaa viikonloppua kaikille!

AnniHelen@ kp23/22-? dpo? Yk10 (toinen Terokierto)

Vierailija
74/81 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ehdin kuulumisia kirjoitella. Tai no, eipä tässä ole mitään erikoista tapahtunutkaan. Muutaman päivän päästä ollaan taas hieman viisaampia! Tässä kierrossa aloitin Terolut-kuurin, joten mielenkiinnolla odotan, onko tällä mahdollisesti jotain positiivista vaikutusta. Maanantai-aamuna testaan, jos vaikka testi jotain näyttäisi!! Onkos vielä tullut kenelläkään plussaa? Täällä on niin monta tuttua aikaisempien kuukausien listoilta, joten eiköhän tehdä sotasuunnitelma ja jättäydytään elokuisiin??!

t. Kapa kp 25/28-35 (47) yk 8

Vierailija
75/81 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas negatesti tehty. Vaikka on vasta dpo10 niin uskon, että se oli taas tässä, kyllä tuolla herkällä kymppitestillä olis pitäny jo näkyä ees joku haamu. Mut ihan puhtaita on testit olleet.

Tiputtelee ja hitaasti lisääntyy, mut tosiaan lasken tädin tulleeksi vasta sinä päivänä kun tulee se kovin vuotopäivä kipuineen jne. Kun muuten olis niin vaikea laskea. Pari päivää ollu semmosta rusehtavaa oranssia vuotoa, tänään jo punaisempaa. Mut tosiaan vaikeeta sanoa onko jo kk-vuotoa vai ei. Helpointa laskea siitä kovasta vuotopäivästä. Sen pitäs tulla ma-ti vasta, joten siihen asti tiputtelee. Tiputtelua silloin 6-7 päivää..tylsää.

Riippuen siitä alkaako seuraava kierto ma vai ti, niin mun seuraava la on 31.8 tai 1.9. Joten jännätään nyt sitä ees kummassa ketjussa jatkan höpöttelyä ;) Ensi kiertoon saanen ne clomit sitten, joten siitä kierrosta on tosi kovat odotukset ja mahdollinen plussatesti ajoittuisi just joulun alle...hui...

Mukavaa viikonloppua kaikille! Plussaonnea kaikille, sori kun en nyt henkilökohtasemmin laittanut viestiä kenellekään.

Koralli73 kp 24/n.27 dpo10 yk17

Vierailija
76/81 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken lisäksi nyt huidellaan jo kp36, joten voipi hyvin olla, etten koko elokuulle ehdikään vaan aloitan siten syyskuisista... Testasin tänään varuiksi, jos luonnollinen ehkäisy olis pettänyt, mutta negaa näytti :/

Vierailija
77/81 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tänne viestiä pukannut. Ollaan oltu koko päivä liikenteessä enkä oo ehtinyt koneelle.

Koralli ja Emmuli: elkääs nyt vielä heittäkö kirvestä kaivoon, kun eihän teillä ole vielä edes menkat alkanut.

Itselle ei kummempaa, aamulla oli pahoinvointia, mutta todennäköisesti johtu väsymyksestä, koska muru herätti yöllä kaks kertaa ja mies kaks kertaa. eli rikkinäinen yö oli. Mullakin olis nyt 10pv oviksesta, ja kovasti tekis mieli testata, mutta sinnittelen vielä.

Illanjatkoja kaikille toivottelee

murunmamma

kp24/27-29 yk1

Vierailija
78/81 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vasta kp 3 menossa, mutta mielenkiinnolla lueskelen muiden oireista ja jännään mahdollisia plussia. :)

Heinäkuisten pinoon kirjoitin muistaakseni kerran, sitten olinkin reissussa ja sitten torstaina alkoi menkat. Muuten en ole näihin kuukausipinoihin jaksanut liittyä enää aikoihin, ehkäisyä kun ei ole ollut sitten 06/05... Esikoista imetin tuonne asti (myös yöllä) ja sitten menkat alkoi vasta tuolloin kesällä säännöllisinä. Esikoinen siis syntynyt 09/04.

Elokussa oli keskeytynyt keskenmeno rv 11+3 ja kaavinta. Nyt on jostain syystä toiveet korkeammalla kuin aikoihin ja siksi olen täällä nyt innostunut kirjoittelemaan enemmän. :)

Ollaan päätetty, että joulun jälkeen hakeudutaan taas lekurille, jos ei tärppiä näy. Inseminaation kokeileminen mielessä ja lisää tutkimuksia minulle. Perustutkimukset siis tehty ja vikaa ei ole löytynyt kummastakaan sekä olenhan raskautunut kahdesti ja yksi lapsikin on saatu aikaiseksi.

Me otettiin esikoisen kanssa influenssa rokote, koska tuttu lääkäri sitä suositteli. Tänä vuonna kuulemma taas kovempi tauti tulossa. Ajattelin myös mahdollista raskautta omalla kohdalla, en halua riskeerata mitään, vaikka " hyvä alku" kai pysyy kyydissä rankemmissakin olosuhteissa. Elokuisen keskenmenon jälkeen vaan pelottaa kaikki.

Noh, tässä tulee jo niin paljon juttua että pakko lopettaa, kukaan ei jaksa lukea :D

tyhjäsyli kp 3

Tapsu85, oletkos kuullut että ovistesti saattaa näyttää plussana myös raskauden... Jos sulla on ollut ovis kp 13 ja nyt on kp 22, olisi pieni alku jo kiinnittynyt ja siitä tuo ovisplussa? :)

Vierailija
79/81 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iski sitten vatsatauti, eli sitä se pahoinvointi tais ennustaa. Oksettaa ja paleltaa ja haluis vaan nukkua. Ja tietty mies on tänään töissä eli pakko laittaa ruoat murulle yms. Toivottavasti se ei sais tätä tauti.

Oisin ostanut raskaustestin tänään, mut apteekki oli kiinni... tietenkin.

murunmamma

kp25/27-29 yk1

Vierailija
80/81 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että menkat vaan antaa odottaa itseään... Lopetin siis ehkäisylaastarin ja viimosen laastarin irrotin 20.10 ja menkat alkoi 23.10 viimeksi. Nyt siis menossa kp 33 ja eilen negaa näytti rfsu:n testi. Miehen kanssa mietittiin et toi laastarin jättö voi vaikuttaa kiertoon ja mun kierrostahan voi tulla vaikka 50-60, mistä sitä tietää!! Kiva kiva, nyt kun just olis niin kivaa yrittää vauvaa. Päätä särkee ja paha olo vaan on, onkohan mullekin tulossa vatsatauti.

Testasin ton negan päivällä, en siis aamuvirtsasta, joten ajattelin huomenna aamulla tehä ton toisen. Onko teillä kokemuksia rfsu:n testistä? Miten tarkka on? Vielä pientä toivoa pidän yllä kun ei tätikään näköjään tahdo tulla... Tosin olen molempien aikaisempien raskauksien kohdalla testannut päivällä ja ihan selkeen positiivisen molemmilla kerroilla saanut. Että tuskin olen raskaana. =/