Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ELOHAAVEET uuteen viikkoon 47

19.11.2007 |

Ajattelin maanantain kunniaksi uuden pinon aloittaa.

Täällä taas ankea maanantai kaikin puolin. Aamulla piti aikaisin nousta että ehdittiin neuvolaan influenssarokotukseen. Päätin sen murulle kuitenkin ottaa koska niin paljon käydään " ihmisten ilmoilla" ja kun lääkärikin vakuutti että hyvin siedetty rokote on. Itkuksihan se meni kun pistettiin. Sitten vielä kun kaverin kaa puhuin, se alkoi mulle saarnata miten kaikille tulee influenssarokotuksesta flunssa eikä ottamisessa ole mitään järkeä... Tuli sit äidillekin paha mieli. Pitäis vaan uskoa omiin päätöksiinsä ja sanoo nasevasti takasin, mutta enpä just sillä hetkellä keksinyt. Ja ilmakin on niin tylsä kuin vaan olla ja voi... plääh. no ehkä tää viel iloks muuttuu tääkin päivä.

Jo riittää valitus. Mitäs muille kuuluu? Onko Emmuli jo testaillut uudestaan? MOELPAhan on ihan loppukierrossa. Ja tervetuloa Julia82!

murunmamma, joka on koko ajan laskenut kiertopäivät väärin eli nyt onkin jo kp20/27-29...

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi, nyt on sitten lämpöä ja kunnon flunssa päällä. Muistelin jostakin lukeneeni, että esimerkiksi kuume voi estää ovulaation, pitääköhän paikkaansa?

Saa nähdä, ehtiikö ovulaatio nyt sitten tulemaan ollenkaan. Limoja on jo havaittu, mutta testi oli eilen kuitenkin nega. Toisen Terolutin otan tänään.

Kata: Muistan sinut aikaisemmista pinoista! Sinulla on kyllä todellakin ollut jännittävät paikat! Onpa harmi, että menkat sitten alkoivatkin...

Rizza kp 16/36-47, yk 18

Vierailija
42/81 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kata, ei testit mene jäätyessään piloille, mutta niiden pitää antaa rauhassa lämmetä huoneenlämmössä ainakin pari tuntia ennen kuin käyttää, muuten eivät välttämättä kohmeisina reagoi. Mutta jäätyminen ei siis vaikuta toimimiseen, jos muistaa sulatella kaikessa rauhassa.

Lilbit (joka kärkkyy elokuisten ketjussa tätiä odotellessa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Lilbit varmistuksesta, ihmettelinkin suuresti mitä niissä voi edes jäätyä. :D

Rizza, sinut muistan minäkin :)! Söin silloin aikanaa itse 3 kk teroja ja ne kyllä auttoivat saamaan kiertoni lyhyiksi sekä poistivat tiputtelut kokonaan, joten sikäli auttoivat kovasti mutta itse raskautumiseen ei suoranaisesti auttanu. Toki paremmat mahdollisuudet raskautua kun kierto edes yhtään järkevissä mitoissa. Ovulaatiosta en osaa sanoa, estivätkö..en usko kyllä, se tais tosin tulla jo aiemmin joskus kp 7 jo, kun mulla ne kierrot lyheni rajusti. Tero-kuureissa menkat alkoi jo kp 22 pahimmillaan, mutta nyttemmin ovat normalisoituneet.

Heinäkuisissa oli kovasti plussanneita, josko onni miellä jatkuisi :) - hoppas så!

Niin ja joku aiemmin purki tuntojaan..tännehän niitä on paras purkaa sitä varten nämä palstat on, eli jatkossakin vain tänne :)! Itsekukin on varmasti jossain välissä ollut turhautunut ja tuntuu että hakkaa vain päätä seinään...

t.Kata

Vierailija
44/81 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä viimeiset kolme päivää ryhdistäytynyt neljännen negan ja neljännen tädin jälkeen ja nyt alkaa olo olla sellainen, että voin taas kääntää nokan kohti uusia tuulia, elikkäs elokuuta päin :)

Joka kuukausi tämä vauvakuume on tuonut uusia (epätoivoisia)hullutuksia mukanaan ja nyt testailen ekaa kiertoa hedelmällisyysnäyttöä. Mies katseli tänä aamuna, kun räpelsin masiinan kimpussa ja tuumi, että mun touhuista tulee mieleen viime kauden Lost: salaperäistä nappia pitää painaa säntillisesti tiettyyn aikaan tai muuten tapahtuu jotain kamalaa :D Katsellaan nyt mitä kone alkaa huikkimaan, kun ovis lähestyy. Ilmeisesti kolmen päivän päästä pääsen tekemään ensimmäisen testipuikon.

Tulipas paljon omaa napaa, aina on näin tädin vieraillessa aivot tarvii ylimääräistä tuuletusta, sori tästä :)

Tuli kyllä paha mieli, kun luin teidän rankoista kokemuksista! :( Mulla itsellä ekassa raskaudessa oli jotenkin kumman uhmakas tapa selviytyä km-peloista. Me nimittäin kerrottiin kaikille (siis ihan kaikille) ihan vain viikko testin jälkeen ja alusta asti hankittiin kaikkea vauvan tavaraa kotiin. Vaunutkin jo ekan ultran jälkeen. Itselleni selitin, että mua ei helpottaisi yhtään km:n sattuessa, että raskaus olisi pidetty salassa tai että mitään ei olisi hankittu. Ennemminkin ajattelin, että sittempä jos km tulee, saan surra kaikkien läheisten kanssa ja kuivata kyyneleitä pieniin potkareihin, eikä tarvii salata pahaa oloa keneltäkään. Jos toinen raskaus joskus hamassa tulevaisuudessa on totta, niin en kyllä tiedä yhtään, miten sitten asiasta ajattelen...

Murunmammalle: meillä kanssa otettiin esikoiselle influessa-rokote ja vaikka muutamat kaverit on perustelleet sitä vastaan, niin olen kyllä todella tyytyväinen meidän päätökseen. Influenssa on tosi rankka tauti pienelle ja jälkitaudit tosi inhottavia. Mitään oireita ei tullut ekasta piikistä ja toinen mennään ottamaan tänä viikonloppuna. :)

Ja eikun päättämään päivä kaakaolla ja bb:llä! :)

adalea kp 3/26-28 yk5

Vierailija
45/81 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapsu85 ja murunmamma; Kiitos tsemppauksesta, mutta nyt on kuitenkin niin, että en ole raskaana. Täti tuli tänään! =(

Kierto oli taas 27. Toisaalta hyvä, että se on säännöllinen. Ainakin tietää milloin pitää alkaa odottelemaan tätiä. No joo, kyllä mä tiesin että en tule helposti raskaaksi, mutta silti sitä taas toivoin.

Lämmöistä vielä...eilen illalla mittasin kun tuntui, että lämmöt on laskenu. Ja niinhän ne olikin, joten tiesin että tänään alkaa. Nyt vaan uutta putkeen...katoin laskureista, että jos nyt tärppäis niin LA olisi 26.8....eli jos sallitte niin jatkan sittenkin vielä tällä listalla??!?

Vierailija
46/81 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtui laittaa nämä tiedot...

kp1/26-28 yk3 (oikeestaan vasta toinen, koska me ei ekassa kierrossa touhuttu oviksen lähellä ollenkaan)

Vierailija
47/81 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo tulemaan kunnolla niitä plussia!!!!

Mulla oli viime kierrossa ihan tuska, ku en tienny yhtään, miten kroppa toimii (hormonikierukan jälkeen).. Oli kaikenmaailman kipuilua.. Tulkitsin oviskivuksi ym.. Nyt luulen ymmärtäväni vähän paremmin, mitä kropassa tapahtuu.. Samanlaiset tuntemukset on olleet..

Ensi viikon sunnuntaina alan odottelemaan menkkoja vasta, joten vielä olis aikaa..

Nyt ajattelin et jos ei tästä kierrosta (kovan yrittämisen tuloksena) tule plussaa, saatan alkaa ensi kierrossa tikuttelemaan ovista tai ainakin lämpöjä mittaamaan.. Tähän asti oon ollu vähän sitä mieltä et luomusti vaan.. Mut olishan se helpottavaa, jos nuo kipuilut, ym. on joka kierrossa samanlaiset ni jos pystyis vähän niistä paremmin päättelemään oviksen ajankohtaa..

Oli kiva lukea jonkun (en muista nimimerkkiä,sori) tunteidenpurkausta.. Se tuska on todellinen, vaikka yritystä on vasta vähän aikaa takana.. mut ku jokainen päivä on pitkä, kun oikein toivoo ja odottaa! Tsemppiä vaan kaikille! KYLLä Se Tärppi Vielä Sieltä Tulee!!!!

Itsellä onneks tällä hetkellä (vielä) aika levollinen olo. Ja sellainen et jos ei nyt ni myöhemmin.. Mut katotaan ens viikolla uudestaan.. HUHHUH!

Plussatuulia kaikille! Nyt nukkumaan (lue: peittojen heilutukseen)

iiiik kp 25/33-????

Vierailija
48/81 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin vähän opintoja naputella, kun mies ja muru nukkuvat, mut kas kun ajatus alkaa tähän aikaan jo karkailla...

MOELPA: no voi harmi, että täti tulikin, mutta hyvä kuitenkin että voit jatkaa vielä meidän kanssa

Kiitokset kaikille, jotka ovat lohduttaneet mua sen influenssarokotuksen suhteen. Niin mäkin aattelin, että jos voi yhdeltä taudilta välttyä niin hyvähän se on. Ja tuskinpa niitä ilmaiseksi jaeltaisi, jos ei uskottaisi niistä olevan hyötyä. Vielä ainakaan ei ole tullu murulle mitään oireita rokotuksesta.

Onkos kellään ollut kuumuus raskausoireena? Mulle tuli tänään yhtäkkiä hirvittävä hiki ja oli pakko lähteä ulos kun ahdisti niin. Pahoin vaan pelkään että oli vaan lämmöt jotka laski. En oo siis lämpöjä jaksanut mittailla, niin en tiedä miten ne on mennyt. Yleensähän sitä pitäis palella. Mahassakin tuntuu niin menkkamaisia oireita että eiköhän ne kohta ylllätä... ja ajoissa tietenkin...

paree painua unille

murunmamma

Vierailija
49/81 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on pitäny kirjottaa jo monesti, mut en sit oo muistanu, että nämä raskausoireet, joista kaikki kirjoittelee (rinnat kipeet, väsymys, kuvotus, ym.) on mulla pms-oireita.. Minä lähinnä odota vähän oireettomampaa kiertoa.. Silloin voisin jopa toivoa, et olis merkki raskaudesta.. Mulla alkaa ne oireet aina jo n.2vk ennen menkkoja.. Että tosi kivaa. Nytkin ollu (kuvitellusta) oviksesta asti. Tylsää..

Sitä mä vaan tarkotin, et ku ne hormonit ennen menkkoja aiheuttaa niitä samoja oireita, ku raskaudessa, ni ei kannata niiden perusteella hirveesti toiveita elätellä.. Kivaahan se on fiilistellä, mut suuri pettymys sit aina ku ei tärppiä olekaan tullut..

t. iiiik (saikulla)

Vierailija
50/81 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää ihan järkyttävän paljon! Viime aikoina on yöunet jääneet lyhkäisiksi ja nyt, kun olisi saanut nukkua, esikko näki koko yön painajaisia ja pomppasi aamuviideltä ylös :S

ON: Oon ihan pihalla noiden ovistestien kanssa. Nyt on kahtena päivänä tullut niin haalea viiva, että sen juuri ja juuri erottaa. Sitä ennen oli haalea, mutta selvästi näkyvä viiva. Negatiivisia siis kuitenkin kaikki. Lämmöt oli 2 päivää tosi alhaalla (johtuen aikaisesta mittauksesta?) ja nyt tänään asteen korkeammalla, mutta ei kuitenkaan mitenkään älyttömän korkealla, oikeastaan ihan normaalitasolla kierron aiempiin mittauksiin verrattuna. Limoja en ole vielä bongannut, mutta kuivakausi on ainaskin ohi. Kohdunsuu on pehmeä ja avonainen ollut jo useamman päivän. Voi olla, että ovis on vasta viikonloppuna, mutta huolettaa tuo ovistestien viivojen haaleneminen. Toisaalta nuo 2 viimeisintä testiä on hieman erinäköisiä kuin aiemmat, vaikka samasta paketista ovatkin. Testialueen tausta on vaaleampi, ihan kuin olisi erilaista materiaalia.

Saas nähdä miltä testi tänään näyttää.

Joie kp 13/(24-27?) yk 1

Vierailija
51/81 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti ehdin vain nyt kirjoittaa enkä ole vielä lukenut tätä pinoa läpi. Paremmalla ajalla.

Eli kakkoskuumeilua on ilmassa ja nyt alkoi toinen yk keskenmenon jälkeen. Keskenmeno oli syyskuussa joten nyt sitten uutta yritystä tosiaan. Esikoinen on syntynyt syksyllä -05.

kp 4/26-28

Vierailija
52/81 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinähattusista sunnuntaina tippuneena liityn joukkoonne. Kaksi haamua Pregentin testillä, oletetusta kiinnittymisestä saakka oireita vaikka muille jakaa. Järkyttävien kipujen jälkeen sunnuntaina ilmeisesti keskenmeno... Lasketaan se sitten kemialliseksi tai ei, nyt on jotenkin tyhjä, turta olo... Onneksi mies on rinnalla, tukena, ja mahdollisuuksista (riskeistä) ollaan puhuttu paljon ja jo aikaa sitten. Päätettiin jatkaa heti yrittämistä tälle kierrolle.

Ajateltiin alkaa tikuttamaan ovista uudelle kierrolle, mutta olen vielä kahden vaiheilla, alkaako asiasta sitten ressaamaan liikoja. Edellisen kerran luotettiin riittävään peittojen heilutteluun :)

Eli silläpä nyt sitten liikkeelle ainakin lähdetään.

Täällä nuo vähätkin lumet taitaa sulaa pois, kun vettä sataa. Plösö keli. Vähemmän plösömpiä, aurinkoisia päiviä kaikille Elohaaveilijoille! :)

~NeverForNothing, kp5/27, yk3~

Vierailija
53/81 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa! Mennään sit aika samoissa, Mulla poika kesältä 06, syyskuussa km, toinen kierto sen jälkeen menossa. Kp on vaan 21/30(?).

Eilen illalla pääsi epätoivo iskemään, kun tajusin, et tais tää kierto mennä pieleen. Se kipu munasarjoissa ylty ja epäilen et oli samaa kipua ku viime kierrossa (paitsi viimeks oli paaaaaljon kovempaa) ja ekassa kierrossa pillereiden jälkeen. Eli kroppa vasta vielä palautuu. Harmittaa niin vietävästi ku naiivisti olin ajatellut et tässä kierrossa ois jo mahikset. Nyt sit vaan pitää oottaa yli viikko et menkat alkais ja sit taas se tylsä alkukierto... Iski epätoivo, kun taas menee monta viikkoa et ees kunnolla pääsee yrittämään.

No, tänään on taas parempi mieli, minkäs sille voi, asiat ei aina tule tilattuna.

Voi mua, nyt en taas muista yhtään nimimerkkejä, et kuka mitäkin oli kirjotellu, pitäis aina eka kirjottaa muille

Vierailija
54/81 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun porukkaa tulee jännäilemään! Tosin aika kurjaa tulla tänne km:n jälkeen. Menetys on aina suuri! Tiedän sen, koska itsekin olen sen kokenut. Hieman kyllä pelottaa, että vielä joskus joudun sen uudelleen kokemaan. Ei kyllä saisi ajatella näin!

Joie, hei mulla kans tuli ovistesteihin niitä haaleita viivoja ja sit ei ollenkaan ja se meni ihan miten sattu, mutta sen jälkeen vahva viiva kyllä tuli! Vielä se sinulle sieltä tulee, pidän peukkuja!

kyllä on muuten tylsää aikaa tämä alkukierto....ei malttaisi odottaa ovista!

kp2/ 26-28 yk3

Vierailija
55/81 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksesta!

Tein äsken tämänpäiväisen ovistestin. Ei tullut taas edes haaleaa viivaa. Ehkä se ovisplussa sieltä vielä tulee. Silti mietityttää, että jospa ovista ei tullutkaan/tule.

Joltain sivulta luin, että ennen ovista voi irrota eräänlainen limatulppa. Oiskohan ollut kp 10 (?), kun sellaisen havaitsin. Tuli sellainen ihmeellinen vaaleanpunainen limaklöntti (yäk, näitä mun juttuja!). En silloin edes tiennyt, että sellainen voi tulla ja ihmettelin mikä se on.

Samaisesta jutusta luin myös, että elimistö valmistautuu ovulaatioon (limat) myös e-pillereiden aikana. Nythän on vasta eka kierto pillereiden jälkeen. Huomasinkin limat aina tietyssä vaiheessa kiertoa, kun söin pillereitä. Jos, ja kun limat tulee, niin ne ainakin osaan tunnistaa hyvin :)

Joie

Vierailija
56/81 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta kierroista, joissa ovista ei oo tapahtunut? Onko täti tullut " ajallaan" ja seuraava kierto ollut taas ihan normaali? Pitäis pystyä nollaamaan ajatukset täysin ja unohtaa kaikki stresaaminen...

Tajusin yhtäkkiä, että kolmen kierron kuluttua ollaan yritetty jo vuosi. Miehen mielestä todennäköisyys tärpille kasvaa koko ajan, mutta musta tuntuu että pienenee vaan. Eilen kuulin että yks työkaveri jää alkuvuodesta äitiyslomalle. Samainen henkilö mulle tuossa muutama kuukausi sitten sanoi, kun valittelin työstressiä, että " hankkiudu mammalomalle" . Sanoin vaan heh heh, vaikka sydämeen oikein pisti että kunpa saisinkin jäädä mammalomalle... :(

-Annique, kp 24/26-29, yk9-

Vierailija
57/81 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!

iiiikk (olikohan se noin sun nimimerkki): mulla kanssa on kaiken maailman oireita, joka kuukausi ennen menkkoja, kummallista miten kaikkea pystyy kehittämään kun toivoo olevansa raskaana. Ja nyt kun muistelen, oliko mulla silloin kun viimeksi olin raskaana jotain oireita, niin en muista mitään. Ei pahoinvointia ainakaan, eikä kipeitä tissejä tai muuta selvää, menkat vaan myöhässä.

Eipä tässä kummempia, odottelua, että pääsis testaamaan. Tekis niin mieli käydä apteekissa ostamassa testi ja testata huomen aamuna, kun oviksesta ois se 10 pv mutta en anna periksi. Aikaisintaan maanantaina ostan testin.

murunmamma

kp 22/27-29 yk1

Vierailija
58/81 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta ovuloimattomista kierroista, ja kyllä on kierto ollut samanpituinen. Minulla tosin kierto pitkä muutenkin, mutta raskaaksi tulin keväällä, kun kierto huiteli yli viidessäkymmenessä.

Jos raskaaksi ei tule vuoden aikana, niin kannattaa kyllä mennä jo silloin lääkäriin. Minulla itselläni oli stressiä niin paljon tässä yrittämisessä, että oli hyvä saada apua ja kuulla, että hormoneissa onkin häikkää. Vielä toivon, että edes tämän vuoden puolella tärppäisi, mutta taitaa sekin olla haave vain. Olen eilisen ja tämän päivän ollut kuumeessa, joten taitaa ovis jäädä tulematta...Huoh.

Rizza kp 17/36-47, yk 18

Vierailija
59/81 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni sekasin koko kierto!!! Olin jo varautunu siihen, et tässä kierrossa ei mitään tapahdu. Pari ovulaatiotestiä jäi, niin huvikseni aattelin toisen tehä, niin sieltäpä pärähti ihan selkeä plussa! Nyt on kp 21! Jos mulla on lh-huippu vasta nyt, ovis on parin päivän päästä... aika pitkäks venyy kierto... mun kroppa ei ikinä oo ollu näin sekaisin!!!

-tapsu kp 21 *heittää pyyhkeen kehään ja murisee itsekseen*

Vierailija
60/81 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on valitettavan paljon porukkaa! Harmi että näin moni joutui siirtymään taas seuraavaan pinkkaan!.. Toivotaan meille kaikille oikein paljon plussaonnea tässä kuussa!!!

Mä soitin sit terkkariin maanantaina, että pääsisin sinne hedelmällisyystutkimuksiin. Hoitaja puhelimessa ilmoitti vain, ettei tälle vuodelle saa ollenkaan aikaa lääkärille, koska asia ei ole kiireellinen. No onhan, mulle tää alkaa jo olla tosi kiireellinen! Mulla alkaa hermo ja järki mennä koko yrittämisessä! No olin kuitenkin ihan kiltisti puhelimessa, koska eihän tämä hoitaja asialle mitään mahda. Hän myös sanoi, ettei ole varma, että tehdäänkö niitä tutkimuksia enää terkkarissa vai pitääkö lähteä Helsinkiin. No.. Sain kuitenkin ensi viikon perjantaille puhelinajan lääkärille. Sen jälkeen olen taas vähän viisaampi tässä asiassa. Kärsivällisyyttä koetellaan oikein kunnolla..

Mä nyt yritän tän kierron olla vähän rauhallisempi kuin aikaisemmin. En siis tarkkaile jokaikistä oiretta ja tuntemusta sillä silmällä, että nyt taitaa onnistaa ja mitäköhän tää meinaa.. Pakko yrittää!! Tipahtaa aina liian korkealta. Jos nyt kuitenkin suunnilleen oviksen aikoihin pupuilis, vaikka joka toinen päivä..

Koittakaa jaksaa ja olla iloisella mielellä! Niin minäkin kovasti yritän!

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

kp 5/28-30 yk15

*julia*