Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokemuksia lapsen mahdollisesta allergiasta

Vierailija
19.11.2007 |

Olemme alkaneet epäillä jotain ruoka-aineallergiann 1v2kk lapsellamme. Hänellä on noin kerran viikossa paha ripuli (kestää noin 1,5 päivää) tuolloin peppu ihan punainen, joskus jopa haavoilla. Itkee usein mahaansa. Itse en osaa yhdistää oireita mihinkään tiettyyn ruoka-aineeseen, ja mitään erikoista ei ole syöty. Lääkäriin emme ole vielä päässeet, koska kyseessä voi olla kuulemma tavallinen mahatauti. Itse epäilen tätä, koska muut lapset eivät oireile. Nyt kun luin nettisivuja, niin olin tunnistavanani joko keliakian tai laktoosi-intoleranssin oireita.

Olisi kiva kuulla miten muilla kyseiset ruoka-allergiat ovat alkaneet.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vastaavat oireet puolitoistavuotiaalla. Tosin niitä kesti muutamia kuukausia - toisinaan tilanne oli pahempi ja toisinaan parempi. Hoitajan kanssa keskusteltuani jätimme laktoosin pois ja vatsa on paljon parempi, tosin oireeta tulee silloin tällöin. Luulen, että se johtuu siitä, etten osaa ihan jokaisesta ruuasta arvata sen sisältävän laktoosia.. Testejä ei näin pienille hänen mukaansa tehdä, ilmeisesti niistä ei ole hyötä tai niistä ei voi vielä mitään havaita tms..?

Neuvolalääkärin mukaan näin pienellä " ei voi" olla laktoosi-intoleranssia, mutta vatsaoireet sen välttäminen näyttäisin kuitenkin pitävän (enimmäkseen) poissa. Hän kehoitti siis jatkamaan laktoositonta ruokavaliota toistaiseksi, mutta välillä koittamaan jo(s)ko vatsa sitä myöhemmin sietäisi.

Lääkärissä emme varsinaisesti tämän asian vuoksi ole vielä käyneet. Ajattelin ensin seurata tilannetta jonkin aikaa.

Käykää ihmeessä lääkärissä, niin asia etenee :)

Vierailija
2/2 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus olisi kyllä lääkärissä käydä. Viime viikolla jo asiasta soitin, mutta täällä pienellä paikkakunnalla sanottiin, että nyt ei ole aikaa kiireettömille tapauksille. Täällä on siis ollut jo havaittavissa muutoksia mahdollisen lakon takia. Mutta onneksi lakko näyttää menevän ohi, joten soittelen loppuviikosta aikaa uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi