~~Heinähatut vko47~~
En huomannut ainakaan, että kukaan olisi aloitusta tälle viikolla tehnyt..
Olo on outo. Ei ole yhtään sellainen olo, että olisin raskaana. Mietin, että pitäisköhän käydä ultrassa sittenkin jo tällä viikolla. Jotenkin sellainen olo, ettei kaikki ole ok. Pelottava olo, se olo kun on tullut kaikissa raskauksissa jotka menneet kesken tähän mennessä. Mutta sitten taas eilen illalla oli rinnat vielä tosi kipeät, tänään ei niin ( mutta on kyllä vaihdellut päivittäin tosi paljon). Vihlaisuja ja nipistelyjä tänäänkin esiintynyt.
Äh, olo on tosi sekava!
Mietin, että kun meitä on heinähatuissa niin paljon... Viikko ketjut venyvät tosi pitkiksi. Olisiko aiheellista, tehdä ketjut esim ma-to ja to-su. Olisi helpompi lukea ketjua.
eppuliini rv 8+1
Kommentit (81)
täällä läsähti viikonlopputunnelmat täysin. Viime yö meni ihan persiilleen, kun yrjösin pari kertaa ja vatsakin oli ihan sekaisin. Vieläkin on maha kipeänä ja nukuttaa ja heikottaa vaan:(
Huomenna olis ne pikkujoulut ja mulla on vielä siivot alkutekijöissään ja ruoka tekemättä. Tortut ja popparit jätän huomiseksi, mut en kyllä ymmärrä miten voin niitä tehdä, kun molempien hajukin jo etoo.
Varmaan pysyykin raskaus salassa jos juoksen kaiken iltaa oksentamassa...
Toivon vaan että tää oli sellanen pikamahatauti, eikä liittyisi raskauteen mitenkään, kun en oikeesti jaksais kahden lapsen ja työkeikkojen kanssa hirveetä pahoinvointia viikkotolkulla.
Tulipas valitusta. Toivottavasti seuraavalla kerralla vähän iloisemmissa tunnelmissa:)
Pricilla ja Muru 7+3(?)
Hassua, meillekin tulossa ylläripikkukakkonen :) Ja esikoinen täytti eilen kaksi vuotta <3 :) Hassua :)
Mut eipä mulla unenpöppörössä taas muuta ollut kun haleja pahoinvoiville, kaikki sympatiat on teidän puolella, viime raskaudessa tipassa olleena tiedän hyvin tuon tuskan. :( Mutta kyllä se sitten jossain kohtaa palkitaankin ;)
-nepe ja pähkinä yhä 7+4
Huh!
Kaiken laista sitä kyseltiin ja kartoitettiin, On näemmä systeemit muuttuneet sitten vuoden 2001. Neuvolakorttikin sairaan paksu =).
Ultrattiin ja siellähän se rääpäle oli! Hirveetä liikehdintää koko ajan, neuvolan täti kyseli, että kehänkäs lienee tullut ??
Kahden vkon päästä lääkäri aika ja siitä vkon päästä mittaillaan niskapussia ...
t. inpe rv 8+3
Täällä uusi heinähattuilija, jonka laskettu aika on laskurin mukaan 29.7. Raskausviikkoja taitaa siis olla tällä hetkellä hurjat 4. :) Uskalsin siirtyä tuolta vauvakuume-palstalta tänne, kun tämän aamun varmistustesti Predictorilla näytti plussaa. :) Ikää on kertynyt 23 vuotta ja ensimmäistä siis odotellaan.
Ofelian
ihanaa taas viikonloppu tulossa. toivottavasti pahoin voinnista kärsivätkin pystyvät siitä nauttimaan.
itsellä ei minkään laista oloa, väsymyskin on tänään antanut periksi eikä ole vielä tarvinnut mennä edes sohvalle lepäämään :)
kyselen taas muilta etelä-kymenlaaksossa asustelevilta että onko tietoa paljonko se yksityisellä käynti ultraäänessä maksaa? kun yksi tuttu sanoi että täällä ei ole neuvolassa edes ultralaitetta millä voisi mahaan kurkistaa , ihan vaan varmistaa että siellä nyt jotain on..
sekava selostus mutta toivottavasti saatte selvää. :) viikonloppuja kaikille.
haaveilija ja manu 5+6
ihanaa tosiaan,viikonloppu koitti!!:) meille tosin myös tulossa aika kiireinen huominen, mies täyttää pyöreät 30wee :D meille tulee ensin sen porukat ja mun myös käymään ja sitten lähdetään kaveriporukalla juhlii synttäreitä kalpan peliin VIP-aitioon (mies äärimmäinen kalpa-fani) ja siellä on sit juomat ja ruuat. mitenhän mun raskauspeittely onnistuu,kun vaan kiltisti vettä lipittelen,kun kaikki tietää,etten sylje lasiin,jos ulos lähden.. no,jatkoille en tosin lähde,saavat jätkäporukalla lähteä iltaa istumaan.
tänään tein ihka ensimmäisen täytekakun itse!:) sitä sitten odotellaan huomiseen,et maistuuko se yhtä hyvältä kuin näytti,heh..
paha olo on edelleen mulla,toisinaan täytyy käydä tervehtimässä vessan pönttöä.. väsymys on sen verran kaikonnut,että päivät menee ihan ok,enkä enää väsy kesken kaiken. illalla olen kyllä jo 20.00 niin sippi,et nukahdan pystyyn. eilenkin nukahdin jo 20.30:)
tänään meillä oli sitä järjestyksenvalvojan kurssia ja siellä treenattiin kiinniotetun maahanvientiä, oli aika kovakouraista,mutta uskaltauduin kyllä mukaan. siinä mentiin polviltaan suoraan maahan,kun siis kädet on takana.. aika kova tumaus oli kieltämättä vatsalle,mutta enhän sitä alkuun voinut tietää.. ei kyllä onneks sattunut vatsaan eikä mitään tullut,joten ilmeisesti selvisin pelkällä säikähdyksellä.
mukavaa viikonloppua kaikille,minä lähden tuota uhmailijaa paimentamaan! =)
-annu ja sintti 7+5-
Hei heinähatut, yksi panikoiva tuleva toisen lapsen äiti liittyi joukkoon. Jotenkin tämän raskauden myötä on tullut pelko kaikesta, mikä voi mennä pieleen, en muista panikoineeni lainkaan 4,5 vuotta sitten, mutta nyt jotenkin tämä tulee kaksinkertaisena. Rinnat putoaa jo nyt kohta, oksettaa ja väsyttää niin P________sti. Jotenkaan ei uskalla vielä nauttia onnestaan, vaikkakin kävin gynellä varmistamassa, että sydämen lyöntejä näkyi. 7 vkoa vasta täynnä.
Minä luulen että mun odotus päättyi yöllä:(
Vertahan oon vuotanut ja kivuista kärsinyt koko ajan ja yhdeltä yöllä alkoi kunnon kivut ja kunnon vuoto, tosin ei hyytymiä tullut mitä edellisessä km:ssa. Minä en jaksa, jos tämä raskaus tätä on niin menkööt kesken.Minä en jaksa tätä kauhua enää. En vaan yksinkertaisesti jaksa tätä enää. :(
Helene26+toivon mukaan pikkuliini jaksaa 5+4
Isosti voimia sinulle,tuntuu ihan pahalta puolestasi....
minunkin tulla toivottamaan helenelle vointeja! todella tuntui pahalta sun puolesta. voimahaleja täältä kuopion suunnalta sinne!
Tuntuipa pahalta lukea tuota..
Mutta, kertokaahan jos tiedätte tai teillä on kokemusta, mutta onko " normaalia" et seksin jälkeen tulee verta??
huolestunut nepe ja pähkinä 7+5
Helenelle hurjasti voimia!!
Ja muita mä en vielä osaakaan kommentoida, kun en millään teidän nimimerkkejä muista. Vielä :)
Täällä tuntui yhdellä jos toisella olevan pahoinvointia. Tsemppiä! Mulla oli ekassa raskaudessa kans kovasti pahoinvointia ja se loppui vasta, kun lopetin työt. Nyt siis todella toivon, että tässä raskaudessa ei tuu samanlaista, koska mun on saatava opiskelut päätökseen kesäkuussa (tarvittaessa koulusta toki joustetaan ja voin valmistua aiemmin)!
Voi vitsi mua jännittää tää koko raskausaika. Varmaan jopa enemmän kuin esikoista odottaessa. Tässä vaiheessa vielä aika kova jännitys siitä, pysyykö vauva mukana ja onko masussa kaikki ok.
Oireet hyvin vähäiset, kauhee nälkä koko ajan ja välillä meinaa taju lähtee, heikottaa niin kovasti. Ja töissä kun oli koko ajan liikenteessä, niin mua pisti koko ajan häpyluuhun! Ei mulla ekassa raskaudessa ollu tosiaankaan tässä vaiheessa vielä mitään oireita eikä tällasia koko raskauden aikana ollenkaan.
Jaahas, esikoinen heräs päiväunilta, joten nyt on mentävä leikkimään! Hyvää viikonloppua kaikille!!
-Larsku rv 4+5
Mutta Ekaksi Helenelle Voimahalit! Olen tosi pahoillani sun puolesta:(
Tiedän mitä on pelätä pienen puolesta, (kaks km' ää viimesen 5kk' n sisällä itellä). Kun sanoit ettei ole hyytymiä tullut, voihan olla että vauvalla on kaikki hyvin, mutta toivottavasti olet jo käynyt päivtystyksessä, että tiedät tilanteen. Mikään ei ole niin raastavaa kuin epävarmuus tuossa tilanteessa, kun on kipuja ja vuotoja.
Laita kuulumisia, miten voit(te) ultran jälkeen, jooko?
Niin, nyt unohdin mitä täällä viimeks oli kommentoitu, mutta kerronpa taas omaa napaa..
Eli pahoinvointia on ihan pikkasen, mistä olen iloinen että sitä on..
Joka väätö ja nippasu pelottaa.. yritän puuhailla hommia, ettei tule ajateltua tätä pientä matkustajaa, ja sen vointia.
Maanantaina meinaan taas yrittää tilata neuvolaan ekaa aikaa.. ja sitten vaatia sitä varhaisultraa. (oikeesti oon hyvin arka ja kiltti vaatimaan yhtään mitään, mutta toivottavasti saan asiani esitettyä niin, että saan sen extra ultran.
Meinas mennä tänään jauhot suuhun, kun anoppi sanoi, että pitäisköhän ostaa punaviiniä, että saatais ottaa vaikka ruuan kanssa, olen siis hillitön punaviinifani, mutta sanoin että ööö..kyllähän sille varmasti juojia löytyy..siis varma munaus, kun sanoin tuon niin hitaasti.
Saas nähä paniko anoppi tuon merkille:)
Mukavaa viikonloppua,
sinuvi rv5!
Kai minäkin nyt uskallan tänne ilmoittautua, toivottavasti saan täällä pysyäkin, vaikka näin alussa mennäänkin. Eipäs tässä vaiheessa muutakaan voi tehdä kuin toivoa parasta ja pelätä pahinta..
Ensimmäistä jännityksellä odotetaan, viikkoja on nyt suunnilleen 6, joten pitä ja jännittävä matka on vielä edessä. Ultraan menen puolentoista viikon päästä, pakko tietää, onko siellä ketään ja jos on, niin onko osannut kiinnittyä oikeaan paikkaan... jestas, miten osaa olla jännittävää jo tämä alkutaival... mutta niin ihanaa! Pahaa oloa ei ole ainakaan vielä ollut, mutta väsymys on ihan kamala ja yhtäkkiä huomattiin mieheni kanssa, että mullahan on rinnat! (ja voi jee, miten kipeät ne onkaan!!) Siis katsoa saa, muttei koskea :)
Jännittävää marraskuun loppua meille kaikille ja onnea matkaan!
Fertiensis ja salkkari 6+0(?)
Helenelle kovasti jaksuja ja pikkuiselle jarrusukkia!!!
Eilen ja vähän tänkin päivän puolella juhlittiin meillä pikkujouluja kavereiden kanssa. Tosi kivaa oli ja tääkin mamma jaksoi heilua melkeen kolmeen asti:0
Eihän tuo masu piilossa pysynyt, on se vaan NIIN ISO!!! Onkos muillakin niin että joka raskaudessa masu tulee aina vaan aikasemmin pömpölleen. Eka raskaudessa mulla oli varmaan just tän kokonen maha rv 35+ ja oikeesti nyt viikkoja on öööh jotain 7. Ihan hullua.
Äippähousuihinkin oon jo joutunut siirtymään, kun ei tuo vatsa normihousuihin mahdu. Nyt kyllä eksyin vähän aiheesta:)
Siis nyt kaikki kaverit tietää, että kaipa se ois joskus suvullekin kerrottava... Jotenkin ei oikeen huvittaisi heille kertoa, kun tietää sen ensireaktion. Siinä kuule mummit ja kummit ajattelee ekana sitä, että voi herranjumala MITEN SÄ JAKSAT KOLMEN KANSSA??? Ja sit tulee auto ym. asumis, raha vastaan. Siinä sitten puolustelet valintaansi:S
Mä taidan painua vielä lepäilemään nyt kun kerrankin on tilaisuus. Lapsukaiset on mummilassa ja täällä niin rauhallista, aah.
Pricilla rv 7+jotain ja Muru
Taidan olla hidas hämäläinen, kun en ole vielä " tohtinut" tehdä testiä. Laskurin mukaan viikkoja olisi jo 6+1, joten kait pitäisi uskaltaa jo! Viime kerta päättyi hieman onnettomasti, joten sillä ilmeisesti omat vaikutuksensa. Kaikki pahat tavat olen kuitenkin jättänyt pois (paitsi salmiakista ja suklaasta en luovu!).
Oireet - mitä ne on? Töissä on muutenkin tällä hetkellä raskasta, joten olen ollut väsynyt. Työpaikan ruoka on joka tapauksessa kuvottavaa, joten olen yökkäillyt. Ruoka ei ole muutenkaan maistunut yllä mainituista syistä, joten on huimannut. Rintoja ei ole aristanut, mutta niitä ei ole koskaan muutenkaan aristanut.
Huomenna voisin tietenkin soitella neuvolaan, mutta mitäs jos en kuitenkaan.. Onko muilla vielä epätodellinen tai muuten vain epäileväinen olo?
Visbe ja ilmeisesti rv 6+1
Uskaltaudun minäkin joukkoonne (jos vain huolitte!), vaikka vauva-lehden laskurin mukaan la:ni 1.8. Synnytystapani mitä todennäköisemmin on sektio, joten heinäkuun puolen välin vauveli meille olisi tulossa. Jos nyt kaikki jatkuu normaalisti.
Hiukan sekavat on mielialat. Mitään oireita, alavatsan kihelmöintiä lukuunottamatta, ei ole.
Oli mukava lukea, että muitakin himoliikkujia on heinäkuisissa! Ainakin Pricilla ja MyLauren. Onko muita? Tsempataan toisiamme liikkumisen parissa.
Itse aion jatkaa salilla käymistä, jumppaamista, pelaamista ja hiihtoa (kunhan sitä lunta tulisi) aivan normaalisti. Nautin liikkumisesta ja fyysisen kunnon hoitaminen on minulle tärkeää. Mieli pysyy virkeänä ja siitä saa energiaa. Ja itsellä on hyvä olo, kun painoindeksit on kohdallaan.
Ekassa raskaudessani oli loppuraskaudesta raskausmyrkytysoireita. Suurena syynä siihen varmasti oli liikunnan vähäisyys ja painon nousu. Jälkeenpäin ajateltuna olin liian varovainen liikkumisen suhteen... Toisessa raskaudessa liikuin enemmän ja painoakin tuli vähemmän. Nyt kolmannessa raskaudessa painon nousuun suhtautuu vieläkin tarkkaavaisemmin. Ihan senkin takia, että itsellä on jo ikää ja oma aineenvaihdunta on hidastunut. Ne ylimääräiset kilot kun on aina vain vaikeampi saada pois...
Anteeksi kun nyt jo puhun raskauskiloista yms. näin alku vaiheessa. Jostakin syystä ne nyt vain tuli mieleeni. Mutta toivotan rutkasti onnea kaikille odottajille! Kiva kun on muitakin!
Babythird 4+2 (pahaa olo odotellen...)
toivotaan että kaikki kääntyy parhain päin.
(.) väsyttää,ja JATKUVA nälkä!!! maha murisee hulluna jos ei koko ajan syömässä,outoa...esikoisestakin painoa tuli 23kg,saa nähdä miten nyt käy. Nyt alkupaino pari kiloa vähempi kuin esikosta.
Oliko täällä muitakin ylläri pikkukakkosen odottajia? Meillä tavallaan ylläri,ilman ehkäsyä oltu esikon syntymästä asti (neiti lokak. 2v) ja " hyvin on toiminut" . Toiveissa kakkonen ollut mulla jo KAUAN,miestä saanut lämmitellä. No,nyt kun ei laskettukaan niin tarkasti päiviä,heti nappasi,ja ihmeissään tässä vielä ollaan.Ei enää niin paljoa kuin alussa. Toki vauva on todella odotettu,ja hyvä näin että hän itse päätti milloin tulee,niin ei tarvitse meidän sitä pähkäillä :)
Kaikille heiniksille hyviä vointeja ja toivotaan että kaikki linjoilla vielä ensi heinäkuussakin :) Silloin pienten nyyttien kera tosin :)
t:paitaressu rv. 6
Oma olo on ollut ok. Rinnat välillä kipeät ja välillä vähemmän kipeät.
Pahaolo on ollut poissa pari päivää totaalisesti. Ajattelin jo, että se loppui... Mutta äsken meinasi oksennus tulla. Söin nopeasti yhden omenan ja helpotti onneksi.
Väsymystä olen tässä ihmetellyt, ei ole havaittavissa oikein minkäänlaista epänormaalia väsymystä :)
Vähän väsyneempi olen ollut, mutta en samalla tavalla kuin aikaisemmissa raskauksissa. Niissä väsymys on ollut todella rajua!
Eilen oli firman pikkujoulut. Lähdin autolla sinne ja koko illan sain selitellä miksi en juo.
RAIVOSTUTTAVAA!! Pari työkaveria kysyi kovaan ääneen, ootko raskaana kun ei maistu. Sanoin, että en ole. Olen autolla ja huomenna menossa pojan kanssa konserttiin. ( Niin kuin oikeasti oli).
Silti jokainen vastaantulija tiedusteli ruumiini tilannetta. Olisi tehnyt mieli huuta, HELVETTIÄKÖ se teille kuuluu.
En todellakaan haluaisi vielä kertoa yhtään kenellekkään. Tällä hetkellä kolme ystävääni, äitini, anoppi, appi ja kolme työkaveria jo tietää.
Rv on nyt tasan 9. Pelottaa ihan hirveästi edelleen keskenmeno. Vaikka nyt olen tässä raskaudessa jo pidemmällä kuin edellisissä. Eka siis rv 7-8 ja toka rv 6.
Silti kun mahdollisuus on vielä olemassa.... Toki on olemassa mahdolllisuus koko raskauden ajan että lapselle käy jotain..
Ei pitäisi miettiä, mutta en jotenkin osaa olla miettimättä.
Ei esikoisen aikana ollut tällaista!!! En miettinyt kertaakaan edes mahdollisuutta, että menee kesken.
Eppuliini ja masuasukki rv 9
Ajattelin liittyä ketjun jatkoksi; lueskelin pinoa ja kyllä, kannatan lämpimästi sen jakamista!
Meille on tulossa yllätyspikkukakkonen. (Esikoinen kohta 2 v.) En oikein osaa vielä sanoa, koska. Alun perin nimittäin plussattuani katselin laskureiden mukaan, että LA olisi 3.7.. No, minä, paljon hysteerisempänä kuin ensimmäiseni kanssa (?!?) kävin labrassa todentamassa näytteen ja kun tämäkään ei oireettomalle odottajalle riittänyt, tilasin yksityisen ultran.
Lääkäri katsoi kiekosta, että hyvä, nyt on 7+0, katsotaan. Vaan masussa vietettiinkin vasta viikkoa 4. (?????) Eipä auttanut muu kuin varata uusi aika, joka on ensi tiistaina. Olen silti todella tyytyväinen että tuli käytyä, oireettomuuskin tavallaan selvisi. Viimeisen viikon aikana on etonut ihan kiitettävästi. Ja haluan ehdottomasti ultrata oikean lasketun ajan..ja varmistaa että pieni Kesäheinä todellakin on paikalla.. Esikkomme LA ultrattiin aikoinaan 4 päivää myöhemmäksi, mutta kolme viikkoa on vähän toista. Elämä on kuulkaa ihme!
No, tänään menen avautumaan tästä neuvolaan.
Pololiini ja kesäheinä, rv ehkä jotain 6...