Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~Heinähatut vko47~~

19.11.2007 |

En huomannut ainakaan, että kukaan olisi aloitusta tälle viikolla tehnyt..

Olo on outo. Ei ole yhtään sellainen olo, että olisin raskaana. Mietin, että pitäisköhän käydä ultrassa sittenkin jo tällä viikolla. Jotenkin sellainen olo, ettei kaikki ole ok. Pelottava olo, se olo kun on tullut kaikissa raskauksissa jotka menneet kesken tähän mennessä. Mutta sitten taas eilen illalla oli rinnat vielä tosi kipeät, tänään ei niin ( mutta on kyllä vaihdellut päivittäin tosi paljon). Vihlaisuja ja nipistelyjä tänäänkin esiintynyt.

Äh, olo on tosi sekava!

Mietin, että kun meitä on heinähatuissa niin paljon... Viikko ketjut venyvät tosi pitkiksi. Olisiko aiheellista, tehdä ketjut esim ma-to ja to-su. Olisi helpompi lukea ketjua.

eppuliini rv 8+1

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tänne taas ilmottautunut mukaan paljon uusia heinähattuja, tervetuloa kaikille!!!

Paljon peukkuja ja voimia Helenelle. Toivotaan että pikkuinen jaksaa pysyä mukana loppuun asti.

Linorette: Näkyykö syke jo rv 5? Itse muistan esikoisen ajalta että lääkäri kehotti tulemaan alkuraskauden ultraan vasta rv 6+ jotta syke näkyisi. Jos siis vaikka olisikin jo pidemmällä kuin 5 viikolla. Ja jos olet tehnyt testin jo 30.10 niin sekin vahvistaisi että viikkoja olisi enemmän kuin 5. Tai sitten hedelmöitys on tosiaan tapahtunut oletettua myöhemmin kuten Marjukin veikkaili. Mutta eiköhän asia selviä viimeistään seuraavassa ultrassa.

Itse sain eilen tilattua alkuraskauden ultran 2 viikon päähän ja myös neuvola-ajan, joka on kylläkin vasta 18.12, jolloin viikkoja 9. Mitään oireita ei edelleenkään, tuntuu että ne vähäisetkin ovat tyystin kadonneet. Olen miettinyt myös tuota samaa kuin Bellevue että jos elimistö vielä muistaa edellisen raskauden hormonit ja tällä kertaa ei reagoi yhtä voimakkaasti. Tosin esim. äidilläni tämä ei ole pitänyt paikkaansa, sillä minulla ja siskollani sama ikäero kuin esikoisellamme ja tulevalla pikku kakkosella tulee olemaan ja äitini on ollut joka raskaudessa tosi huonovointinen.

Nyt tämä äityli siirtyy tuonne hellan ääreen soppaa keittämään.

terkuin Vadelma&tyttö 1v+ tiitiäinen rv 5+2

Vierailija
22/81 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koomisinta tässä on että seksiä on viimekuun aikana ollu tasan kaksi kertaa, ajatus siitä että tahnat olisi 2 viikkoa lilluneet mun sisällä on kuvottava... *nolotus*

Kuinka usein tuollaiset alkraskauden ultrat voi mennä pieleen, niin tarkasti osaavat viikot ja päivät kertoa. Mies jo kysyi että mikä pitsakuski täällä on käyny kylässä ;) Huhh.

Ja tyttö olisi tervetullut tähän testosteroinipesään!

L rv jotain + jotain

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen uhmailee koko ajan,niin toosi pikainen täytyy olla!

elikkäs,tänään oli ultra,kun viimeisistä kuukautisista laskien,mulla olis ollut jo 10+1,mutta tänään sitten viikkoja hävisi pois roppakaupalla,elikkäs sellaiset 7viikkoa olis sikiöllä ikää ja sydän paukutti siellä kyllä täysillä:)

uuden ultra-ajan sain viikko ennen joulua,joten siinä taitaa olla joululahjaa kerrakseen,kun näkee sitten oikesti sen pikkuisen.näin vähillä viikoillahan siellä ei oikeastaan nähnyt vielä mitään,pienen möykyn vain ja oltiin molemmat tosi pettyneitä.. toisaalta oli hyvä saada tietää noi oikeat viikot,ettei kaikki ole ihan yläkanttiin:)

jees..neuvola lääkäri mulla olis 4.12 ja sit se ultra tais olla 19.12,sinne asti täytynee laittaa raskaus hieman kuin taka-alalle (hah!ihan kuin onnistuis!!) ja alkaa päntätä tentteihin ja keskittyä koulujuttuihin. joulun jälkeen fiilikset on varmaan jo paremmat,kun on saanut muillekin kerrottua uutisesta ja vatsa on jo turvallisesti kasvanut ja kehittynyt:)

mukavaa viikon jatko kaikille!!

-annu-

Vierailija
24/81 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oireet edelleen kadoksissa.Soitin jo neuvolaan ja täti kertoi että voi olla normaalia tai sitten ei...eipä ollu apua siitä. Kun lähdin töistä huomasin että alavatsaa pistelee kauheesti kohdun kohdalta,johtuneeko siitä että nostelin tänään painavia tavaroita töissä...mieli on aika maassa kun olen huolissani.Onko vauvaa vai eikö ole vauvaa...tuulimuna tai sitten oisko kehitys lakannut?Voi mahdoton miten alussa tämä huolehtiminen alkaa.Vuotoa ei ole,mutta totaalisen epätodellinen olo raskauden suhteen.Alussahan oli oireita,mutta ne hiipui nopeasti kadoksiin.... :(

Kyllä on ikävää kun joutuu odottelee...

Pahoittelen tätä narinaa,toivottelen samalla tsemppiä muille odottajille!

Vierailija
25/81 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minullakaan yhtään mitään oireita! Siksi raskaus onkin vähän epäuskottava asia. Se imetys pitäis lopettaa, mutta en halua ennen kuin nään että mahassa todella on jotain. Ultraan ei kannata mennä vasta kuin aikaisintaan ensiviikon perjantaina eli silloin on viikkoja 5+6. Saa nähdä miten tässä käy :/

Kenellä muulla olikaan LA 26.7? No kuitenkin, miten sulla olis pitäny menkkojen alkaa vasta huomenna? Mulla sama LA ja menkkojen olis pitäny alkaa 17 päivä. Vai onko sulla pitkä se oviksen ja vuodon väli?

Jouhi 4+3

Vierailija
26/81 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittelin taas tuota esittelypinoa kun edellisenkin päivitin (kun oli oma lehmä ojassa). Minun puolestani olisi kiva jos muutkin päivittelisivät listaa ellei pupu joka muistaakseni tuon hienon esittelypinon alunperin loi ja päivitteli halua tehtävää yksin hoitaa :). Itsekin voin kyllä aina välillä päivitellä mutta en tiedä kuinka usein ehdin. Tietysti vaarana on jos kovin moni päivittelee että tuleekin päällekkäisyyksiä. Kommentoikaahan asiaa, mitä mieltä olette. Erityisesti olisi kiva kuulla pupun kommentti jaksatko/haluatko yksin pinoa päivitellä.

t.Vadelma

Vierailija
27/81 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdin jo tuulettaa, että parin päivän yököttelyjakso jäi taka-alalle eikä oireita juurikaan ole, väsymystä lukuunottamatta. P*****nmarjat! Nyt oksettaa, kuvottaa, ällöttää.. Kuudetta päivää. Koko ajan pitäisi olla jotain suussa, mutta mikään ei oikein mene alas, kun ajatuksetkin saavat vatsan kuplimaan. Yörgh.

Tämän lisäksi sain jonkin räkätaudin ja olen nyt toista päivää kotona kuumeessa, kurkku kipeänä ja täysin voimaton. Ja tähän asti olen voinut juoda kahvia aamuisin yhden kupin verran, vaan nytpä muuttui sekin.. Eilen meinasin oksentaa, kun mies kantoi kahvikupin eteeni. Kulaus meni alas ja sitten piti poistua pöydästä. Onneksi mitään ei tule ulos asti.. En tykkää oksentamisesta yyyyyhtään. Ja koska olen tottunut kahviin (normaalisti juon monta kuppia päivässä), nyt kärsin kofeiininvieroitusoireistakin. Armoton jysäri koko ajan.

Ei oikein mitään positiivista löydy.. Joku on arvaillut, että odottaisin poikaa tällä kertaa, kun esikoinen oli tyttö eikä antanut mitään merkkejä itsestään tyypillisten raskausoireiden muodossa, niin tämä nyt sitten saattaisi olla poika.. Sekin vielä. Jotenkin tosi julmaa nyt sanoa, mutta en todellakaan halua oksennella ja hajoilla pojan takia. Suututtaa. Olin tähän asti sitä mieltä, että raskaus on pikku juttu eikä se invalidisoi. Ja nyt en jaksa edes esikoista nostaa tai pysty syömään kunnolla. Enkä käymään koulussa. Voi saakelin saakeli!

Tintti ja rytty rv 6+jotain

P.S. 30.11. (miehen nimipäivänä) eka neuvola. Jostain syystä sekin vain ahdistaa.. Kun täällä ei ultrata neuvoloissa.. Saan vain jonkin läpyskän ja pelotellaan taas verille siitä, mitä ei saa tehdä ja syödä. Huomaa, että olen kipeenä.. Tosi inhottava olo. Just nyt en edes tiedä tahdonko olla raskaana. Alkaa oikeesti tuntua R-A-S-K-A-A-L-T-A!

Vierailija
28/81 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tänne odotuspuolelle siis hivuttaudun. Plussaa tuli testiin jo viime viikolla, mutta testailla on pitänyt useampaan kertaan, kun ei meinaa uskoa...=)

Eli tänä aamuna (kp 33) tein vielä testin ja kyllä siinä ne kaksi viiva edelleenkin vaan on! Tosin vielä ei ole yhtä vahva kuin kontrolli (kuuluisko olla?). Ja mikä lupaavaa, minkäänlaista vuotelua ei ole ollut.. toisin kuin minulla oli kohdunulkoisen kyseessä ollessa.. Eli kai sitä voisi jo neuvolaan soitella ja varailla aikaa ja kysellä olisko mahdolista saada miten aikaisin se ultra, että voisi tuon pelon kohdunulkoisesta sulkea pois..

Oireista sen verran, ettei niitä oikeastaan ole.. ehkä selvin on viluttaminen. Nännit ovat hivenen ehkä tummentuneet (tää tapahtui jo n. viikko ovulaatiosta ja ei ole sen jälkeen rinnoissa ollut muutoksia/kipuilua). Sellasia repäisy/vihlaisukipuja on alavatsalla esim. sängyssä asentoa vaihtaessa.. Ja ilmavaivat ovat lisääntyneet.. ylämaha alkaa pömpöttää.. ja se inha närästys on jo antanut merkkejä itsestään. Mua närästi koko edellisen raskauden ajan.. ja sitä samaa vissiin odotettavissa nytkin.. Pahoinvointia ei vielä ole, eikä hajuherkkyyttä.. kahvi maistuu edelleen. Kauheasti tuota pahoivointia ei kyllä ole ollut edellisissäkään raskauksissa ja sen ainoan kerran kun kummankin aikana oksensin, en muista ajankohtaa.. Mutta kyllä nuo kaikki oireet kestää kun jaksaa vaan ajatella, että ne jää sitten sinne synnärille viimestään...

Meillä siis ennestään kaks poikaa (01 ja 04). ja tämä uusin tulokas olis viikoilla 4+5 ja laskettuaika olis jonkun laskurin mukaan 26.7.2008.

Pitänee mennä kirjaamaan itseni tuohon listaankin.. Jaksamista kaikille oireiden/oireettomuuksien kanssa!

T: Milia, 4+5 (pitäs keksiä " tekonimi" tälle...)

Vierailija
29/81 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut nyt reilun viikon kipeenä, vkon saikulla ja ei tää olo tästä parane ei sitten millään. Olo on todella voimaton ja neuvoton, mitään ruokaa en saa syötyä kun ei tee mieli, tulee vaan entistä huonompi olo, räkää valuu ja nenä on tukossa, kurkku ihan kuiva ja karhea, yskittää jolloin meinaa tulla oksennus.. Mä vaan toivon et pääsisin johonkin hoitoon kun kotona olo on aika raskasta. Varsinkin kun olen yksin huomenna 2 vuotta täyttävän poikani kanssa, ei ole kukaan auttamassa. Alkaa usko loppumaan. Huomenna pitäisi viedä tarjottavia hoitoon mut millä mä saan mitään tehtyä. Ja viikonloppuna on tupa täys vieraita. :o Nooh, kai tää tästä. Sori tämä vuodatus mut olo on aika syvältä. Ja töihin pitäis mennä huomenna. As if. Tuotan taas työtovereille pettymyksen mut ei musta oo kun haittaa töissä tässä kunnossa. Ei voi minkään.

Kovasti tsemppiä muille oireettomuuksien ja pahoinvointien kanssa pakertaville ja uusille tervetuloa :)

-nepe ja pähkinä 7+2

Vierailija
30/81 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei näytä fiilikset olevan kovin korkealla =) Eiköhän se pahoinvointi ala pian helpottamaan, toivotaan niin!!

Ei itelläkään mikään mahtava olo ole, paleltaa niin, että tuntuu kuin olis ainakin nelkyt asetta kuumetta vaikka mittari näyttää vaan himpun verran alle kolkytseittemän. Ja väsymys, oi kun olisi ihana vaan nukkua ja nukkua *haaveilee*. tuntuu, että mikään unimäärä ei riitä, aina ois valmis laittamaan silmut kiinni =) On jotenkin niin tuttua esikoisen odotusajalta...

Voi ihanuus, jotkut onnelliset oli jo päässy kurkkaamaan masuun! On se vaan kuitenkin niin ihana hetke ja helpotus nähdä, että siellä se pikku ihmetys on!!! Itse odottelen alkuraskauden ultraa kuin kuuta nousevaa! Pitäs se varmaan varailla reilun viikon päähän. Ei vaan malttais millään odottaa.

-mangu- rv 5+0

Vierailija
31/81 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinon jakaminen sopii oikein hyvin, tekstiä kun tuntuu mukavasti tulevan.

epponen: Tervetuloa mukaan!

Annu: Ymmärrän hyvin miltä tuntuu. Itseltä myös veto pois ja tuntuu että meillä kuopuksen leikittäminen on siirtynyt esikoiselle, äidin halaillessa vessanpyttyä..Ihanaa nähdä pikkuiset paukutukset =)

Jouhi: Itsellä e kokemusta ole raskaana imettäessä,mutta muistelisin kuulleeni sen olevan ihan ok,jos äiti itse jaksaa. Ja eikös se raskaus usein muuta maidon makua,jolloin maito ei enää kelpaa.

Tipsu79: temppiä kurjaan oloon.

Linorette: Toivottavasti mystinen kurkkukipu häviää pian. Ultraan en osaa kommentoida,mutta eikös ollut pääasia että pieni sydän siellä pompotteli.

Meli76: Tervetuloa mukaan. Pikkuiselle paljon tarrasukkia matkaan!

Lazo: En ole kahvinystävä muutenkaan, mutta nyt kyllä hajukin pistää yököttämään.

Helene26: Voimia!

Tinttis, MyLauren ja sinuvi: Tervetuloa =)

Vadelma: Hei ei tuo esittelypino ole mikään mun yksinoikeus =) Hyvä kun päivittelit ja korjailit. Mun puolesta pinoa saa päivittää kuka tahansa, toki voin sen myös itse tehdä. Ihan miten vaan, kunhan meiltä löytyis ajan tasalla (noin suunnilleen) oleva pino.

AmeebaQQ ja Nepe: Voi kurja tuota sun olotilaa, tsempityksiä täältä kovasti lähettelen.

Milia: Tervetuloa joukkoon!

Huoh, täytys aktiivisemmin kirjoittaa,kun tuota kommentoitavaa on aina ilahduttavan paljon.

Oma olo on hieman parempi, ei siis enää vessassa lojumista koko päivää=) Kuvotusta,huimausta jne...

Ukko-kulta loppukuun reissussa,joten täällä sitä sinnitellään muksujen kanssa..

pupu ja salarakas 7+2

Vierailija
32/81 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ootte mieltä.. Kannattaako mennä ultraan yksityiselle..?

Yritän olla miettimättä sen suurempia ja malttaa odottaa Helsingin kaupungin yleiseen lähetteeseen ultraan, joka on vasta rv:llä 13-14. Siinä on sitten heti suoraan myös np-ultra. Eli menisi vasta tammikuun alkuun..

Neuvola mulla on 3.12 ja nyt rv:t 7+1. Soitin neuvolaan ja kysyin ultrasta, että koska on ja pitääkö varata aika erikseen. Täti sanoi että ensimmäisellä neuvolakäynnillä hän laittaa lähetteen haluamaani sairaalaan sitten tuohon np-ultraan.

Voi voi.. mietin, että viitsinkö maksaa yksityisestä ultrasta.. Koska voisi olla ihan turhaan. Uskon että kaikki on kuitenkin ok tulla masussa, eikä sinne tarvitsisi " turhaan" kurkistella. Toisaalta kaikki täälläkin puhuvat käyneensä ultrassa..

Mutta mitä sitten jos menen yksityiselle ja ultrassa näkyykin jotain kummaa. Eipä sille sitten kuitenkaan mitään voi tehdä..

Mutta toisaalta.. Voi voi.. jospa odotan tuohon ekaan neuvolakäyntiin ja mietin sitten menenkö yksityiselle ultraan vielä ennen joulua.

MyLauren 7+1

33/81 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se hyvä että muutkin kärsii oireiden puutteesta. itsellä ei mitään muuta kuin tämä väsymys ja sen vaihtaisin mieluiten vaikka huonoon oloon, ei jaksa millään tytön kanssa tehdä mitään ja miehellekin tulee vaan kiukuteltua väsyneenä. mulla olisi ensimmäinen neuvola käynti 13.12 tuolloin viikkoja 8+5, joko ne sillon kurkkaa masuun että näkyykö sydämen syke vai täytyykö erikseen pyytää katsomaan? olisi niin ihana nähdä edes jotain eloa siellä että uskaltaisi kertoa läheisille ihmisille ilo uutisen. :) mutta taitaa täytyä lähtee tytön kanssa päiväunille, jos sitten taas jaksaisi vähän aikaa. hyvät viikon jatkot kaikille!

haaveilija ja Manu 5+4

Vierailija
34/81 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille huonosta olosta kärsiville ja myös niille joilla oireita ei ole. Itse odotan kuin kuuta nousevaa ihanaa keskiraskauden aikaa, sitä kun nämä alkuoireet väistyvät....

Ultrasta: eihän alkuraskauden ultraan ole mikään pakko mennä, en menisi itsekään jos pystyisin rauhallisin mielin odottamaan viikon 12-13 np-ultraa. Alkuraskauden ultra kertoo kuitenkin sen että onko sikiö elossa ja oikeassa paikassa. Esim. kohdunulkoinen tai tuulimuna saadaan näin suljettua pois aikaisessa vaiheessa. Mutta jos raskaus sujuu normaalisti vauveli kasvaa siellä masussa ihan ilman ultraamistakin, ehkä sen suurintarkoitus onkin rauhoittaa tulevan äidin mieltä!

Meillä ainakin Turussa on se käytäntö että ekalla neuvolakäynnillä rv8-9 voidaan koittaa jo kuunnella sydänääniä doplerilla mutta ultraan mennään sitten vasta muutaman viikon kuluttua. Tämä voi kylläkin vaihdella eri kaupunkien välillä.

Tänään on ollut sitten eka kahviton päivä ja väsy on armoton. Onneks sain mahdollisuuden nukkua päiväunet kun mies oli tytön kanssa. Mutta se oli harvinaista herkkua eikä joka päivä todellakaan mahdollista. Täytyy vaan opetella rentoutumaan silloin kun tyttökin nukkuu. Pahoinvointi pysyy poissa kun maha saa säännöllisin väliajoin täytettä :) !

T: Lazo 4+6 kai

Vierailija
35/81 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tämä kärsimys jatkuu-viime yönä oli aika koviakin kipuja (miksiköhän ne on kovimpia yöaikaan??) ja illalla oli jo tullut hieman kirkasta verta, jota tosin ei enää myöhemmin tullut. Nyt taas pelkkää tuhrua, mutta kaiken aikaa on isompia tai pienempiä kipuja (aaltoillen pienestä puristavasta tunteesta kipeämpiin kramppeihin jolloin joutuu kaksinkerroin olemaan). Alan olla ihan väsynyt jo, kun yöt menee tuohon tuskailuun, kun ei sitä unen päästä kiinni saa kun kipuilee ja öisin kaikki tuntuu muutenkin paljon kamalammalle ja uhkakuvat kiertää päässä:(

Mutta mitäpä tässä voin tehdä, kun lääkäri maanantainakaan ei asialle mitään voinut ja ultrakin sitten vasta tiistaiaamuna. Pelottaa niin kauheasti mitä ultrassa paljastuukaan ja yrittänyt asennoitua myös pahimpaan vaikka suuremmalti määrin toivon että saan rauhaisan mielen siellä.

Kylläpä osaa raskauden alku olla tosiaan raskasta!

Helene26+pikkuliini 5+1

Vierailija
36/81 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pah, etova olo jatkuu edelleen.

Housut alkaa jo kiristämään.

Kävin eilen taas ultrassa. Tuun hulluksi tän raskauden myötä.

Sydän sykki siis eilen hyvin ja kasvanut oli melkein sentin viikon aikana.

Missä vaiheessa ( te jotka odotatte toista, kolmatta jne) olette kertoneet lapselle/lapsille raskaudesta?

Meillä 3v poika sai tietää vahingossa ( oli kuullut kun oltiin illalla juteltu miehen kanssa) alkuvuodesta raskaudestani joka meni sittenkin kesken.

Ollaan paljon juteltu pojan kanssa asiasta koska on kysellyt useasti " onko äidin masussa vauva" .

Mutta nyt ollaan oltu varovaisia puheissamme jne. Poika oli vkl mummillaan yötä ja oli mummilleen sanonut, että mun äidin masussa on vauva.

En haluaisi vielä pojalle kertoa, jos meneekin kesken. En haluaisi että poika joutuu pettymään!

Sitten mieleeni tuli lasketusta ajasta.

Tiedän tasan hedelmöitys päivän. Ei ole kuin yksi vaihtoehto.

Mutta rv ei vastaa sitä. Rvn pitäisi olla hedelmöityksen mukaan nyt tulevana sunnuntaina 8. Mutta tulee siis ultran mukaan 9.

En todellakaan ymmärrä. Väärin en muista hedelmöitys päivää!

Vierailija
37/81 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Toissapäivänä plussasin ja nyt uskaltauduin liittyä joukkoon. :) Mulla on nyt Vauva-lehden laskurin mukaan rv 5+6 ja la on 17.7.

Ennestään meillä on yksi lapsi, iältään 1v 9kk. Mitenkäs te muut, joilla on jo lapsia: oletteko huolissaan siitä miten esikoinen suhtautuu vauvaan? Meidän poika on niin mustasukkainen äidistä ja isästä, ettei kukaan muu kuin hän saa tulla syliin, ei edes vauvanukke. :D Vaikka ei kai tätä tässä vaiheessa kannata murehtia. :)

Milia(?): Mulla myös on ollut kohdunulkoinen ja olen miettinyt varaisinko ajan yksityiselle ultraan sen takia. Rahasta vaan on tiukkaa...

Oireista: Tällä kertaa mulla on ollut erilaiset oireet, kuin aiemmissa raskauksissa. Edellisissä oli tuhruvuotoa/" kiinnittymisvuotoa" , nyt ei. Muita oireita ei edellisissä raskauksissa sitten ollutkaan näin alkuvaiheessa. Nyt mulla on ollut jo varmaan kaksi viikkoa ihme nipistelyä ja vihlontaa alavatsalla, varsinkin jonkun äkkinäisen liikkeen yhteydessä tai väärässä asennossa, aiemmin ei tällaista ollut. Lisäksi on ollut hyvin lievää kuvotusta (aiemmin mulla ei ole ollut raskauspahoinvointia ollenkaan) ja närästystä, sekä vatsan turvotusta.

Sinä joka kysyit imetyksestä raskauden aikana: Mäkin olen jostain lukenut, että ihan hyvin voi imettää raskausaikana.

Anne rv 5+6

Vierailija
38/81 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka naiset!

Tervetuloa kaikille uusille mukaan, ainakin ANNEMARIA oli uusi.

Täällä oireet vaihtelee, mutta sellainen jatkuva kuvotus on päällä ja ruokahalu huono. Muuten ei kauheasti oireita. Ai niin, palelee kyllä. Odotan vaan että ois pian neuvola ja kuunneltais sydänäänet että sais tietää että onhan varmasti masussa vauva. Mutta eihän ne sydänäänet edes välttämättä kuulu näin alussa. Nuoh...

Tsemppiä kaikille muillekin, jotka pohtii oireettomuutta ja sitä, että onkohan masussa ketään, ainakin RAUTAMAMMAlla tuntui olevan sellainen huoli. Itselläkin siis välillä epäuskoinen olo että onkohan masussa ketään.

Myissi ja kakkonen 7+5 la 4.7

Vierailija
39/81 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kannatan että tehdään alku ja loppuviikon pinot. On niin pitkiä muuten nämä.

Vierailija
40/81 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas minäkin pikkuhiljaa liittyisin joukkoonne:) Viime viikolla tempaisin plussan testiin. ja mun laskujeni mukaan olisi nyt alkamassa rv7. Tosin nuo mun laskut saattaa olla vähän pielessä kun en kovinkaan tarkasti muista viimeisten menkkojen alkamista:0

Meillä on ennestään kaksi tyttöä vm. -04 ja -06. Hui, kesällä meistä tuleekin jo aika suurperhe:0

Voin lohduttaa kaikkia jotka pohtivat oireettomuutta! Mulla ei ole kummassakaan aiemmassa raskaudessa ollut mitään oireita, väsymystä lukuunottamatta. Eikä tunnu (ainakaan vielä) tässäkään olevan muuta oiretta kun paleleminen.

Sinä kuka mietit imettämistä (sori yhellä lukemalla, ei vielä pysy nimimerkit mielessä!), itse imetin esikoista vielä kun raskauduin. Muistaakseni kuukauden päivät imetin plussatestistä. Neuvolasta sanottiin että pitää imetys lopettaa heti, mutta ystäväni, joka toimii imetystukihenkilönä, sanoi ettei tarvitse lopettaa. Muistaa pitää huolen vaan riittävästä ravinnonsaannista. Jos ei rupea supistamaan niin voi imetystä jatkaa niin pitkälle kuin hyvältä tuntuu!

Jaahas, täytyy lähteä erotuomariksi tytöille:/

Pricilla ja muru rv 7