Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Enskojen maanantai***

19.03.2007 |

Aloitetaanpa uus pino.. Turinoin vähän myöhemmin, iskä tuli mittaileen kylppärin kaappeja.. :)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9855778&p=&mpage=1&tmode=…

Mammis

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=4169E1] Vähän myöhästyin pinon luomisesta:) Jatketaanko turinoita tähän pinoon?

Neuvolaan pitäisi tässä tunnin päästä suunnata. Kivaa, kun mies pääseepi mukaan tällä kertaa!

Tänään olisi sitten Piksuliinin eräpäivä! Mutta tuskinpa vielä ihan heti syntyy...plääh.

Nyt aamupalalle! Palailen viimeistään neukkulan jälkeen!

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 40+0 (!!!!!!!!!) ~ ♥ ~

Vierailija
2/16 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen viestitys vain, mies tänään vapaa vuorossa, joten arveltiin lähteä metsästämään pinnasänkyä, hoitopöytää ym. tarpeellista. Tosin vielä ei noita voida koota, kun yksi iso huonekalu sen estää, mut josko viikonlopun jälkeen.

Onkohan minustakin tulossa pikku hiljaa sellainen yökukkuja. Viime yö meni täysin harakoille. Vessassakin piti käydä viisi kertaa, ja jostakin syystä en saanut vessakäyntien jälkeen heti unta. Tosin turvotukset ovat nyt sormista ja jaloista selkeästi vähempänä, ett jotakin hyötyäkin tuosta vessaramppaamisesta.

Toissa yönä näin unta, ett olin kirjoittanut enskapalstalle viestiä vauvan syntymästä. Raskausviikkoja oli siihen kertynyt vain 31+3 tai +4, ja kellon aika oli jotain neljän seutuja. Liekö sit sekin valvottanut viime yönä. Saisihan tuo vauva vielä muutaman viikon asustella tuolla masussa.

Joo, mut nyt kauppoihin ja katsellaan josko illasta jaksais palailla koneellekin.

-Ninca ja Rimpula 31+3-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Miten sattuikin että melkeistä yhtäaikaa taas pinoa väsättiin..! ;) No, jatketaan nyt sit tätä pinoa.. Onhan täällä jotain eloa sentäs!!!

VIIPULIn piksulla on eräpäivä!!!! :))) Eikös se ollut se ¿yleisin¿ päivä 40+2 eli sillon teillä olis Piksu kainalossa jo ylihuomenna! Voi hitsin hitsi kun teillä on lähellä! Tuuhan sit neuvolan jälkeen kertomaan kuulumiset..

IIDA-LINNEA oli ollut LA lätkämatsissa! :) Kävittekö shoppailemassa sitä ennen ja jos niin mitä?

JUSKA ¿ löytyiskös sieltä kirpparilta jotain kivaa? Mä olen oikeasti ylpeä itsestäni kun olen hillinnyt osteluintoani noiden vaatteiden suhteen. En siis ole ostanut kuin yhden ainoan bodyn Tiitiäiselle. Niitä näyttää tulevan noilta isovanhemmilta ja tädeiltä enemmän kuin laki sallii..

NINCAkin aikoi lähteä shoppailemaan pinnistä jne. Pitäkää kivaa mutta älähän rasita itseäsi liikaa! :)

Ensimmäinen pyykkisatsi Tiitiäisen vaatteita pyörii koneessa ja vähän väliä on pakko mennä Tiitiäisen huoneeseen ihmettelemään kuinka söpö siitä tulikaan.. :))) Mun suosikki on yksi vanha nojatuoli johon ostin IKEAsta vain uudet päälliset, siitä tuleepi sitten jonkin sortin ¿imetystuoli¿.. Veikkaan että nukahdan siihen joka kerta niin kutsuva se on. ;)

Missäs luuraavat saman H-hetken omaavat Kesis, Riikka ja Sere? Vai onko Serellä vaan niitä ¿teknisiä¿ ongelmia näiden sivujen kanssa.. ;) Tulkaahan ilmoittautumaan.. Jep, nyt jatkan siivoilua. Kohta pitää taas mennä käymään neuvolassa mittaamassa paineet.. Palailen myöhemmin..

Mammis + Tiitiäinen 37+3[/color]

Vierailija
4/16 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Täällä sitä edelleen ollaan tiiviisti maha pystyssä :) Kiitos [b]Mammis[/b] huolenpidosta! Hemmetin hiiri ja näppis teki tenän (taattua Verkkokauppalaatua...) ja kännyllä oon jaksanut vain vilaista pinot läpi ja käyttää s-postia. Ei riittänyt hermo palstailuun sen kanssa. Sain vihdoin kaivettua vanhan näppiksen kellarista, kyllä ottaa päähän noi hienot ja ennen kaikkea kätevät (?!?!) langattomat pelit. Grr! Nyt pitäisi vielä raahautua Verkkikseen tappelemaan niiden palautukesta: siellä asiakaspalvelun taso on tunnetusti nollasta huonoon. Raivostuttaa!

Mitään ihmeempää ei täällä ole tapahtunut. Viime viikko meni ihan kivan nopeasti, joka päivä oli jotain ohjelmaa. Alkaa pelkkä kotona istuskelu tehdä sen, että seinät kaatuu päälle! Tän viikon suurimmat tehtävät on mennä kaupungille ostamaan imetysrintsikat ja sellainen kuuluisa rintapumppu. Onpahan sitten valmiina, jos tarvetta ilmenee. Ajattelin kyllä ostaa jonkun halvemman version. Vaihdan parempaan sitten, jos todella on tarvis.

[b]Coltsfoot ja Mammis[/b] esitti oireita raskausmyrkytyksestä. Höh. Toivottavasti pysyy paineet ja turvotukset kuosissa. Mutta hyvä juttu on, että niitä seurataan tarkasti. Eikös yleensä synnytys käynnistetä, jos alkaa näyttää pahenevilta oireet? Tsemppiä kovasti molempien loppusuoralle!

Ällövaroitus, taas seuraa eritejuttua... [b]Mammis[/b] oli valkkaria/muuta lorahtelua ihmetellyt. Mulla ainakin on alkanut valkovuodon määrä tässä loppua kohti lisääntyä aika reippaasti. Eikä se aina ole perinteistä valkoista ja paksua, vaan välillä paljon kirkkaampaa ja vetisempää. Mutta en kyllä usko, että olisi ollut lapsivettä. Muistaakseni Iisa oli aikanaan saanut neuvoksi laittaa vessapaperia pikkuhousunsuojan päälle: lapsivesi kuulemma haisee vähän spermalle. En kyllä itse oo alkanut vielä haistella... ;-)

Viipulin [b]Piksulle[/b] huomio: Vuokrasopimus irtisanottu. Hus ulkomaailmaan sieltä!

Neuvolassa tuli taas aamulla käytyä ja ihme kyllä, tätsy tuntui tällä kertaa olevan ihan tyytyväinen. Pissa oli puhdas, sf 34, vauva RT:ssa ja syke 145-155, paineet 109/70 (pikkasen normaalia korkeammat), painoa +600g/vko (aina se vaan nousee!) ja turvotus minimaalista. Pää on kuulemma tiukasti kiinni ja tätsyn mielestä ihme on, jos menee lasketun ajan yli. Tosin, eihän sitä ikinä tiedä ja kaikkea on kuulemma nähty. Ja viikon päähän varasi ajan ja totesi, että tuut jos vielä oot yhdessä koossa. Argh, ei tolla tavalla saa herättää toiveita! Minäkö muka synnyttäisin? No joo, ehkä joskus parin vuoden kuluttua. Ei tunnu vielä ajankohtaiselta. Kumma, miten sitä koko ajan odottaa oman vauvan näkemistä ja silti synnytys tuntuu maailman kaukaisimmalta asialta. Mä vain ajattelen sitä vauvaa ja kotiutumista, en ollenkaan synnytystä. Olen siis blokannut ikävimmän vaiheen aika tehokkaasti mielestäni :)

Ja sitten se iänikuinen sairaalakassi. Tyhjä edelleen. Tai on siellä vauvalle vaatteet ja mun shampoo. Eiköhän sillä selvitä :) Muuten alkaa olla kaikki kondiksessa, vihdoin on kaikki välttämätön (ja aika paljon ylimääräistäkin!) hankittu, tilajärjestelyt yms. tehty ja vauvan vaatteet pesty. Nyt vaan odotellaan, että joku tulisi niihin vaatteisiin täytteeksi.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille,

Kesis, 37+3

Vierailija
5/16 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Täällähän minä edelleen mahani kanssa, vaikka kylläpä nämä sivut tökkii taas kuin mummo hangessa tai jotain.. Viikonlopun pinoa en edes yritä " ladata" , joten ei aavistustakaan, mitäs olette silloin turisseet :(

Viime yönä luulin jo, että nyt tuli lähtö!! Supisteli tuntikaupalla aika ärmäkästi, ja alaselkää ja -mahaa poltteli niinkuin olis menkat alkamassa (mutta ehkä vähän kivuliaammin). Olo oli oikeasti tosi tukala. Siinä sitten yritin nukkua ja kuulostella oloa, mutta kait nuo tunteet ovat menneet ohi, kun olen kerta nukahtanut, ja vaavi on edelleen massussa :) Hitsi jos tänään OIKEASTI pakkais sen sairaalakassin......

Neuvolasta kotiuduin juuri, ja vauva on täysin laskeutunut ja kiinnittynyt! Sf-mittakin oli tippunut puolisen senttiä.. Seuraava aika perjantaille, " jos ei mitään tapahdu sitä ennen" . Niinku mitä? Syty ydinsota? Vai peräti synnytys??

No joo, pitää yrittää olla innostumatta liikaa, mutta kyllähän nämä tämmöiset " oireet" antaa lisätoivoa, ettei ihan sinne 42 viikolle tarvis mennä :)

VIIPULIlle onnea 40+0 lukemista!! Huippu homma! Enää ei mene kauaa että saatte Piksun ulkomaailmaan. Mites sulla, onkos ollut merkkejä lähestyvästä synnytyksestä?

NINCA unissaan synnyttelee, ja yöt menee muutenkin kukkuessa :( Harmillista, kyllä ne hyvät yöunet on tärkeät! Hauskoja shoppailuja teille, toivottavasti löydätte mieleisenne tavarat :) Ja tuo vessassa ravaaminen, uh! Minä oon ite vakavissaan harkinnut kerran jos toisenkin, että kusasisin housuun, kun ei oikeesti k y k e n e jatkuvasti huussiin..

MAMMIS, pistähän nettiin kuva Tiitiäisen huoneesta, niitä söpöjä huonekuvia on aina niin lutuista katsella.. :) Mitäs sun paineet tänään sanoo? Mulla oli alapaineet taas yli 90, mutta ei sinänsä syytä huoleen, koska niin mulla on ollut aina, siis jo vuosia ennen raskautta..

Eipäs tähän hätään kummempia, taidan ryömiä sohvalle päivän lehden ja viltin kanssa, jos vaikka muutaman tunnin paikkailis noita viime yön tynkäunia. Jaksais katsokaas sitten synnyttää, jos se lähtö vaikka tulisikin ;)

Sere 37+3

ps. Missä ihmeessä se RIIKKA tosiaan luuraa..?? Onkait kaikki ok?? Ja KESIS, ilmottaudu! :)

Vierailija
6/16 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Avasin uuden treffipinon ensi lauantain enskalounasta varten. Käykäähän kurkkaamassa:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9871966&p=1&tmode=1&smode…

Kesis

Vierailija
7/16 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti nukuttu yö täälläkin takana. Näin ihan outoja unia koko yön, suurimmaksi osaksi painajaisia. Heräsin puoli neljältä ihan hiestä märkänä sydän hakaten.. Olin jonkin aikaa valveilla ennen kuin vaivuin kevyeen horrokseen uudestaan. Kun sitten nousin sängystä ylös niin päätä särkenyt. Taitaa olla niskat ihan jumissa...

Mammis kyseli meidän shoppailuista. Mitään ei tällä kertaa ostettu, mutta katseltiin mm. nojatuoleja. Vauvan huoneeseen halutaan ostaa jonkinlainen " imetystuoli" . Myös lamppu ja uudet verhot on vielä ostoslistalla. Toivottavasti sulla paineet on ok tänäänkin!

Sere ja Kesis, kiva kuulla teidän kuulumisia! Hyvä että saitte lupaavia uutisia neuvolasta. Kesiksen terkkarikin kuulosti ihan inhimilliseltä. =)

Viipulille onnea Piksun eräpäivän saavuttamisesta! Nyt vaan vauvelille haluja tulla ihmettelemään elämää masun tälle puolelle.

Ninca oli lähdössä kaupoille. Toivottavasti löydätte kaiken mitä puuttuu. Mukava kun yhdessä miehen kanssa pääsette liikenteeseen. =)

Minulla olisi kampaaja iltapäivällä. Ihan vaan leikataan tuota pehkoa vähän lyhyemmäksi. Tällä viikolla on useampana päivänä tiedossa kyläreissuja, joten päivät menee varmaan aika vauhdilla.

Leppoisaa oloa kaikille teille, iida-linnea 34+5

Vierailija
8/16 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi, nyt tuntuu, että lomatylsyys iskee virallisesti. Kaksi viikkoa meni aika tehokkaasti, sillä käytännössä jokaiselle päivälle oli jotain suunniteltua ohjelmaa. Tänään ei sitten ole tietoakaan mitä sitä puuhailisi. Siippakin lähtee heti töiden jälkeen johonkin ¿ohjalmoituun¿ jääkiekkomatsiin joka loppuu vasta kymmeneltä. Muutenkin oli pois kotoa koko lauantain ja melkein koko sunnuntain, niin pikkasen meikäläistä taas nyppii.

Ulkonakin on tommonen tylsä ilma kun ei aurinkoakaan näy. Koiran kanssa sentään saatiin vedettyä reipas lenkki ja tänään sain jopa selvitettyä tulevan äitiysrahan veroprosentin. Onhan siinä hommaa kerrakseen ;D Päivän positiivisuutena pitääkin muuten mainita, että mulle mahtuu vieläkin päälle omat takit (jotka ainakin omasta mielestä ovat suht kapoista mallia) ja kovasti pidän peukkuja, että ne päällä saisi tarpoa koko loppuajankin.

Ja jos jatkan juttua mahan laskeutumisella. Missäs vaiheessa teille on moinen ilmiö tullut vastaan? Itsellä tuo kohtu on oikealta (missä Elsa pääsääntöisesti möllöttää) useamman sentin vasenta korkeampi ja se todellakin tuntuu siltä, että joku yrittäisi rönkkiä sorkkaraudalla noita kylkiluita siltä puolelta irti. Noissa opuksissa luki, että laskeutumista voisi pikkuhiljaa odotella tapahtuvaksi jo näillä viikoilla...

[color=red] Mammis [/color] oli käynty viikonloppuna kovasti shoppailemassa vauvatarvikkeita. Itsekin pitäisi harkita noita imetysliivejä, mutta toisaalta kun rinnoissa ei ole tapahtunut mitään kasvua (mitä tuo sentti ¿alamitta¿ isontunut) niin ei kai niitä sitten kuitenkaan summamutikassa kannata mennä ostamaan... Onkohan siihen mitään sääntöä, kuinka paljon tuo kuppikoko kasvaa sitten maidon noustessa. Luulisi nyt, että ainakin yhdellä. Mutta tosissaan hankalahan sitä on testailla imetysliivejä, joissa tällä hetkellä on ihan liian iso kuppikoko. On tämä hankalaa! Ja olitte vauvanhuoneenkin jo saaneet valmiiksi! Varmasti ihana käydä kurkkimassa. Mulla on edelleen tuo pinnasängynsuojus ja lakanat työn alla. Tylsän näköinen tuo peti kun siellä ei tosissaan ole kun täkit ja patjat vasta...

[color=red] Juskalla [/color] toivon mukaan viimeinen työmatka takana. Itsekin olen ajatellut, että parhaani teen noiden kestovaippojen kanssa. Kaapista niitä löytyykin jo vino pino. Tosin täytyy kyllä varmasti käydä ostamassa parit paketit ihan kertavaippojakin kotiin varmuuden vuoksi.

[color=red] Iida-Linnea [/color] meinaa muksusta jääkiekkoilijaa :D Mielläkin mies meidän ¿laskettelureissulla¿ jo funtsi, että kuinkahan aikaisin sitä mukeloa voi sitten rinteeseen viedä :D

[color=red] Viipulin [/color] Piksulla onkin siis eräpäivä tänään. Pidetään peukkuja, että Piksu olisi kellontarkka tuossa maailmaantulossa. Mutta jos päivä sujahtaa ohi, niin olen Mammiksen kanssa samoilla linjoilla, eli että 40+2 ne useimmat hoksii putkahtaa ulos!

[color=red] Ninca [/color] on lähdössä lastentarvikemetsästysreissulle. Hyvää jahtia, toivottavasti löydätte kaiken aikomanne!

Ja olihan muuten hiljainen viikonloppupino! Missä lie kaikki luuraavat...? Mulla on edelleen suuria teknisiä vaikeuksia näiden sivujen kanssa, joten ¿turhat¿ löpinät jääpi helposti pois.

Coltsfoot ja Elsa 37+1 (voi kamala!)

Vierailija
9/16 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=4169E1] Neuvolassa käyty ja nyt makaroonilaatikko uunissa, joten vähäsen aikaa olisi palstailuun:)

Neuvolakuulumisia, rv 40+0:

Painoa +233/vko (yhteensä +9,3kg)

RR 107/84

Pissa puhdas

Sf 35 (viikko sitten 36)

Hemppa oli ekalla mittauksella 149 ja tokalla 155 (miten voi olla noin " rautaisaa" :))?!

Piksu rt:ssä

Syke +145

Liikkeet ++

Kätilöopiskelija arvioi, että Piksu painaisi n. 3,6 kg

Neuvolassa oli tällä kertaa mukana kätilöopiskelija, joka suoritti kaikki " tutkimukset" . Hassua oli se, kun hän mittasi Sf-mitan ja sai tulokseksi 31cm (viime viikolla mitta oli 36)! Mietin, että ei kait se masu nyt niin paljoa ole voinut laskeutua (omasta mielestäni ei ole laskeutunut yhtään...ihan samannäköinen pallo tuo masu on kuin ennenkin eli ei ole " pudonnut" ). Oma neuvolatäti sai tulokseksi sitten tuon 35cm. Piksun pää ei ole ilmeisesti vieläkään kiinnittynyt, mutta se on ihan ok juttu...voipi kuulemma kiinnittyä vasta synnytyksessä, kuten jo aikaisemminkin täällä pohdiskelin. Eli ei ole meidän Piksu vielä lähtökuopissaan...ei laskeutunut, eikä kiinnittynyt täysin. Plääh. Noh, eipä se onneksi synnytyksen käynnistymistä estä...toivottavasti:)

Itse kanssa muistelisin lukeneeni, että se tavallisin rv syntyä on 40+2...toivotaan, että Piksukin sen ymmärtää! Ei jaksaisi enää odottaa! Eipä tosiaan mitään ihmeempiä merkkejä löydy synnytyksen lähestymisestä. Välillä masua kyllä jomottelee ja supistelee, mutta siihenpä se sitten jääkin. Ei ole limatulpat lennelleet eivätkä lapsivedet lorisseet, joten odottelemaan taidetaan täällä vielä joutua jonkin aikaa.

Mammis: Kiva, että Tiitiäisen huoneesta tuli söpö! Olisi mukava nähdä kuvia siitä! Ja vaatteitakin olet nyt alkanut pestä, hyvähyvä:)

Olihan se Kesis vielä hengissä:) Sullakin oli hyviä neuvolakuulumisia! Ja ennustettu, ettei menisi lasketun ajan ylitse! Hieno homma!

Serelläkin oli jo kovasti supistellut! Vauvakin oli jo laskeutunut ja kiinnittynyt!

Kääks! Mä varmaan jään kohta masuineni teidän muiden loppupääläisten jalkoihin, kun te ryntäätte synnyttämään ennen mua;) Ei saa etuilla:) Hih.

Iida-linnealle ja Coltsfootille kiitokset peukutuksista ja laskettuaikaonnitteluista:)! Vilkutuksia myös Nincalle!

Nyt täytyy mennä katselemaan, miten tuo ruoka tuolla uunissa jakseleepi!

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu ~ ♥ ~

Vierailija
10/16 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja [color=red] Kesis [/color] sekä [color=red] Serekin [/color] ehtivät palstalle kun meikä täällä näitä sivuja lataili... Vitsi, olitte kumpikin saaneet rohkaisevia uutisia neuvolasta. Itsellä tosissaan viime viikon lääkärikäynnillä kohdunsuu oli niin pitkä ja niin kiinni kun olla vain voi :( Kovasti toivoin, että tuo olisi päästy kolmesta sentistä edes hiukan alas (tosin ei kai sitä ihmeempiä voi tapahtua ilman supistuksia...) Mutta tosissaan jos te kumpainenkin rupeatte pykäämään muksua ulos jo ennen laskettua aikaa, niin pitäähän jonkun sitten tasapainottaa ja odotella sinne kaksi viikkoa lasketun ajan yli :D Alkakaahan kumpainenkin kiltisti kassin pakkauspuuhiin!

Vierailija
11/16 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän oli kertynyt ihka oikea pino tänään! :) Kävin vkl:na lueskelemassa teitin juttuja mutta en jaksanut kommentoida. Jotenkin ollut tosi flegmaattisella tuulella lähipäivinä, eikä tänäänkään tunnu olo paljon pirteämmältä. Taitaa myös tuo säätila vaikuttaa...

No mutta... pientä kommenttia:

IIDA-LINNEA, tutti-asiaa pohdit. VIIPERO siihen kommentoikin että heillä tuo luonnonkuminen on THE one. Mä ostin nyt alkuun pari silikoni-tuttia kaappiin. Tiedä häntä sitten huoliiko juniori sellaista mutta niitä aattelin aluksi kokeilla. Pitää sitten hakea luonnonkuminen jos ei tuo ota onnistuakseen. Nähtävästi silikoni on käytössä hieman pitkäikäisempi kuin luonnonkuminen.

EMKALLA on siellä pikkuinen hullaannuttanut miehen ja mummot! Siinä on jotakin todella herkkää kun raavas Suomalainen mies lepertelee kasvavalle masulle :D Hienoa että kiksut tuntuu jo kunnolla!

COLTSFOOTILLE toivottelen positiivista mieltä vaikka kohdunkaula ei oliskaan lyhtentynyt tai pehmentynyt. Ei sitä silti tiedä milloin lähtö tulee, onhan se täällä todettu ennekin. Et sä muuten halus tehdä tuota esseetä mun puolesta niin saat siitä tekemistä? ;D

MAMMIS, olit viikonloppuna ollut hybervaihteella liikenteessä! :) Mulla kaikki tuo " riehuminen" lisää valkkarin eritystä potensiin jotakin ja monta kertaa huomaan että pikkuhuosunsuoja on ihan läpimärkä kun on jossakin riekkunut. En voisi kuvitellakaan että en käyttäisi suojaa pikkareissa. Se olisi aika epämukava olotila...

JUSKA tuota kestovaippailu-keskustelua pohdit. Oon huomannut saman että se kuumentaa ihan uskomattomalla tavalla tunteita. Tai itseasiassa aika moni muukin MIELTYMYS -tyyppinen asia kuumentaa tunteita. Mun mielestä se on tosi hassua kun jokainen osaa ihan varmasti tehdä omat päätöksensä ja eikös se niin mene että toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä! :) Aika turhaa kiistellä mielipiteistä...

VIIPULIN vaavin epäpäivä!!! :) Vautsivau! Toivotaan että Piksu hokaisi myös tilanteen!

KESIKSELLÄ ja SERELLÄ on vauvat siellä lähtökuopissaan pää kiinnittyneenä ja laskeutuneena. Hei nehän on hienoja uutisia! Nyt eikun x-hyppelyä ja suursiivousta niin kyllästyvät lopunkin ja päättävät ulostautua! :) No ei sentään... en suosittele omia konstejani muille. Tosin nuo X-hypyt oon itsekin vielä passannut, toistaiseksi...

(.) Jouduin itsekin viikonloppuna miettimään että näiköhän se lähtö olisi tulossa. No, en nyt tosissaan itsekään uskonut, mutta oireet oli kyllä ihan kunnollisia. Pe-la välisen yön ja la aamunkin vielä supisteli putkeen, välillä todella kivuliaasti ja säännöllisesti. Myös su-päivällä kävelylenkki oli aika tuskaa kun piti pysähtyä muutaman minuutin välein kun tuntui että painaa niin hemmetisti tuonne alapäähän ja maha oli kova kuin betonimöykky. Lisäksi olo ollut tosi levoton viime päivät. No, nyt tosin ei taas mitään... se siis siitä! Musta tuntuu kuitenkin ihan hassulta kun tää maha on nykyään koko ajan ihan kivikova. Alkaakohan olla poika jo niin iso että ihan äärimmilleen on paikat venyneet. Anoppi totes eilen että mun maha roikkuu tosi alhaalla, mutta se on mun mielestä ollut tosi alhaalla koko ajan. Huomenna neuvola, tosin ei lääkärisellainen, joten katotaan mitä täti sanoo. Vaikka mä kyl luulen että se ei osaa sanoa mitään tuohon kiinnittymiseen tms. Ei ainakaan ole kovin hyvin aikaisemminkaan osannut kommentoida.

Mun PITÄISI kirjoittaa näppis sauhuten sitä vipaa esseetä mutta se tuntuu TÄYSIN ylivoimaiselta tehtävältä. En yksinkertaisesti saa koottua ajatuksiani niin että saisin järkevää tekstiä aikaan. Eniten tässä ketuttaa se että kirjojen kirjaston erpäpäivät paukkuu tällä viikolla ja niissä on pitkä liuta varauksia joten en saa niitä uusittua. Se taas tarkoittaa sitä että hyvällä tuurilla saan kirjat uudestaan joskus huhtikuun lopussa ja sitten on juniorikin jo syntynyt ja mulla essee tekemättä. OTTAA HEMMETISTI NUPPIIN koko hiton homma!!! Plaah...

Pitäis varmaan pakata täälläkin se kassi lähtövalmiiksi. Ja jos muuten oikein radikaaliksi rupeis, niin pitäis varmaan patistaa tuo mies viihtelle tämän tulevana viiikonloppuna ja käskeä sen kiskomaan oikein kunnon kännit. Olis ihan varmaa että sitten poitsu päättäis syntyä kun iskä on kännäämässä. Heh - siinä vois synnytyksen tukihenkilörooli mennä vähän sekaisin kun isi (THE tukihenkilö) on ihan hirveessä kankkusessa eikä pysty minkään maailman sparraukseen vaan tarttee itse sitä... :D

Taidan säästä huolimatta lähteä tekemään kävelylenkin että vähän piristyisi. Huoh. Tulis jo vauva. Ja kesä kans...

Leenis & jr 36+6

Vierailija
12/16 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terkut 20-plusasteisesta Barcelonasta! Oli mukava keli - ei liian kuuma, mutta hyvin tarkeni:=) Matka sujui kaikin puolin hyvin, mitä nyt nämä kotimaan uniongelmat seurasivat mukana. Ollaan huonoja turismoja, kun ei ostettu kuin yhdet kengät - ja nekin vauvalle, eihän se edes kenkiä tarvitse vastasyntyneenä!! No, oli söpöt nahkaiset ja edulliset;=)

MAMMIS oli kiitettävästi pitänyt enskoja listoilla viikonloppuna - kiitos siitä! Ja ihkulta kuulostaa teidän vauvan huone ja sun nojatuoli-imetyssuunnitelmat:=)

VIIPULILLE onnea Piksun eräpäivän johdosta! Toivottavasti ymmärtäisi, ett äiskällä ja iskällä on jo kova kiire päästä seurustelemaan livenä;=) Ja hyvät neuvolakuulumiset! Mahtava hemppa:=)

KESIKSELLÄ jo mahtavat lukemat ja kivat neuvolakuulumiset! Toivottavasti pääset pian synnyttämään!! Itsekin olen kovasti mahan kanssa jutellut, että tulee sitten ajoissa, mielellään jo vappua kanssamme juhlimaan (la 11.5.):=0 Tokihan se saa siellä vielä olla, mutta kokoa on nyt jo tosi kivasti.

SERELLÄ kanssa mahtavaa, että supistelee jo hyvään malliin! Ja että vauva kiinnittynyt ja laskeutunut.

Ja COLTSFOOTKIN on kolmeseiskalainen ¿ tai siis rv 38:lla. Huhhuh, kohta tulee enskavauvasuma! Harmi, että sulla sivut jumittaa edelleen pahasti.

LEENALIINULLA rv 38 häämöttää yhden yön takana!! Hui!

Ketä meitä tänne sitten jää...NINCA ja HIPPUX meitsin kanssa samassa satsissa - uusia tarvitaan pikaisesti!!

Omaan napaan ei muuta uutta, paitsi että kotiintulon kunniaksi iski flunssa ja nyt on aika kelju olo. Toivottavasti pääsis pian siitä eroon... ja toivottavasti pian paistais aurinko ja tulis KESÄ! ja vauva, tietty:) Nyt täytyy varmaan pikkuhiljaa alkaa niitä hankintoja tekemään, ettei tule kiirus:=) Ei taida vauva ihan parilla bodylla pärjätä!

-mooli, rv 32+3

Vierailija
13/16 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B] Paineet kävin mittaamassa ja eivät olleet ainakaan ¿liian¿ korkeat, 129/82, eli on vkonlopun lepääminen (mikä lepääminen kun riehuin koko lauantain shoppailemassa yms) tehnyt terää.. Kyllähän ne kai olis käynnistelleet jos ois paineet olleet korkeana pitkään, mutta hyvä kun laskivat..

Viime viikolla neuvolassa ¿ unohdin mainita viime viikolla ¿ oli muuten kohdunsuu pehmeä, auki 1cm, pituus 2,5 cm, sf 35,5 ja Tiitiäisen painoksi arvioi 2 eri lääkäriä ¿käsikopelolla¿ 3,2kg, kättärin ultra sanoi 2,9kg.. Eli täytyy toivoa ettei tarvi ihan hirmu kauan enää tätä pullaa uunissa pitää.. ;) Muutenhan mä oikeesti synnytän sen 8kg pojan josta kauan sitten näin unta.. ääk.

Isä kävi mun kans vähän visioimassa ja suunnittelemassa kylppärin muutoksia. Nyt siellä on pesukoneen lisäksi vain vanha allas, hana ja allaskaappi.. Ajattelin käydä huomenna kyselemässä hintoja vaikkapa keittiö.netistä josko otettais siihen ihan kunnolliset alakaapit pesukoneen viereen (sais sellasen pyykkikaapinkin) ja kaikki saman tason alle. Oispa helpompi pestä Tiitiäisen kakkapyllyäkin sitten.. ;) Katsotaan nyt sitten riittääkö varat.

Hyvä että KESIS pääsi ilmoittautumaan! :) Tekniset ongelmat on kyllä p***eestä.. Muista nyt sitten käyttää sitä sun masua apuna kun menet valittamaan niistä vehkeistä.. ;) Mäkin pääsin sillon muutama vko sitten varoituksella kun ajoin ylinopeutta ja poliisisetä pysäytti.. Olin sillon just sopivasti menossa Kättärille ja sen kun sanoin, niin setä heltyi.. ;) hih! Imetysrintsikat ostin siis minäkin, Stockalla oli mun mielestä hyvät valikoimat ja päädyin sellasiin valkosiin Triumpfin pitsisiin.. Mieskin hymisteli kun esittelin sille niitä että kelpaako..

SEREllä oli ollut viime yönä sitten suppareita.. ärhäköitä sellaisia.. Sinänsä ¿lupaavaa¿ ;) Pakkaas nyt (ja KESIS kans) se sairaalakassi valmiiksi ettei tule yhtäkkiä hätä.. Ja tosiaan, paineet on laskusuunnassa, eka mittaus oli 144/91 mut sit sain 129/82 + 126/82, että ihan ok.

IIDA-LINNEAlla oli huono yö.. :( Kaurapussi harteille ja jos kovasti jomottaa päätä niin otahan panadolia.. Ei ole kiva kärvistellä. Sulla on kuitenkin kivaa ohjelmaa, kampaaja ja kyläreissuja loppuviikoksi, kivaa! :)

COLTSFOOT kyseli mahan laskeutumisesta.. Mulla ei ainakaan ole vielä mitään merkkejä, tuntuu että maha kannattelee rintojakin, on se sen verran korkea.. ;) Ja niistä imetysliiveistä vielä, aikaisemmin oli kuppikoko B tai C (riippui liivistä) ja nyt ostin sitten D.. C olis ollut just täydellinen ja napakka ja täti siellä osastolla sitten opasti että ota yksi koko lisää..

VIIPULIllahan oli hempat hyvissä lukemissa! Varmaan ihan hyvä jos ennen synnytystä nousee tolleen.. :) Jos nyt huomenna löytäisin sen ¿uudinverhon¿ ja saataisiin se miehen kanssa laitettua, niin sitten voisin melkein ottaakin jo niitä kuvia ja laittaa näytille. Nyt on sänky vielä niin ¿kaljun¿ näköinen..

LEENIS ¿ vai on sullakin noita supisteluja ollut! Ehkä ne on kuitenkin niitä ¿valmistelevia¿.. :) Tsemppiä nyt vaan siihen viimeiseen esseehen. Ajattele että kun saat sen valmiiksi, päättää juniori tulla maailmaan.. Porkkanaa kerrakseen! Aika radikaalit menetelmät on sulla mielessä, pistää mies viihteelle.. ;) LOL Mä en ainakaan uskalla.. Kun mun tuurilla sitten oikeesti se synnytys käynnistyy just sillon kun se on vielä tanssilattialla joraamassa ja tuhannen jurrissa..

MOOLI ¿ tervetuloa takaisin! Oli varmasti ihana lomailla! :) Koitahan nyt vaan se flunssa selättää ettei tarvi sit synnyttää kipeänä..

Ok, nyt taidan mennä viikkaamaan vähän Tiitiäisen vaatteita ja laitan vielä yhden koneellisen tälle päivälle pyörimään.

Voikaa paksusti!

Mammis[/color]

Vierailija
14/16 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkis on vähän laiskootellut ja kirjoittamisesta tänne ei ole tullut sitten yhtään mitään. Lukemassa oon kännykällä käynyt, mutta niinkuin kesis tuossa kirjoittelikin jo, ei kännykällä oikein jaksa naputella viestejä pinoon.

Vähän kommentteja teidän kirjoituksiin:

[b]Viipulilla[/b] tuli viikot täyteen (humps!). Loistavaa - nythän se tulee taakuuvarmasti sieltä kahden viikon sisään. Toivottavasti tietysti mahdollisimman pian, ettei sun tarvitse ihan sinne viikolle 42 odottaa. Piksun mitat kuulosti aikas kivoilta.

[b]Nincakin[/b] on jo ylittänyt 30 viikkoa. Aika vauhdilla tuntuu aika menevän. Shoppailut taitaa tosiaan olla jo ajankohtaisia tehdä noilla viikoilla. Me ei olla vielä muuta ostettu kuin vaunut. Pitäisi varmaan alkaa pian suunnittelemaan muitakin ostoksia.

[b]Mammis[/b], [b]Coltsfoot[/b], [b]sere[/b] ja [b]Kesiskin[/b] on jo sellaisilla viikoilla, että vaavit voi tulla hetkenä minä hyvänsä! APUVA! Mammiksella oli jo paikatkin hieman auki... Kuinka nopeesti tää aika menee? Tsemppiä teille sairaalakassien pakkaamiseen ja vauvanvaatteiden pesuun. Pian ne pienet lapsoset on jo teillä himassa, ja sitten pääsette ihmettelemään äitinä olemista. Mulla on kauhee paniikki siitä, että kun se vauva syntyy, niin enhän mä osaa tehdä mitään. Kerran tai kaksi olen vauvaa sylissä pitänyt ja aina on ollut kauhea paniikki päällä. Vaippoja en ole vaihtanut kertaakaan... no - eiköhän sen sitten opi.

[b]Iida-linnealla[/b] oli huonosti nukuttu yö takana... Harmittavaisia nuo univaikeudet. Tulikos kampaajalla hieno leikkaus?

[b]Leenikselläkään [/b] ei enää mene pitkään, kun on 40 täynnä! Ja varsinkin, jos oli jo suppareitakin ollut. Tuu sitten heti huomenna kertomaan mitä neuvolassa totesivat. Ja varmaan joo kannattaa se kassi pakata, jotta tsemppiä kassin pakkaukseen.

[b]Moolillekkin[/b] moro! Hiukan olen kade Barcelonan +20 asteille - täällä on 0 keli ja sataa vettä/räntää/jotain moskaa kuitenkin. Sullakin on viikkoja jo tosi komeesti. Toukokuu on ihan pian jo ovella! Vappuun on itseasiassa enää hieman reilu kuukausi. Mulla alkaa suurinpiirtein sun lasketunajan tienoilla mammaloma - 25.5 on vika duunipäivä.

[b] (.)[/b] - täällä voidaan PAKSUSTI. Mulla on tullut 7 kiloa tämän raskauden aikana, ja ei hemmetti, näitä tulee kyllä tasasen tappavasti lisää! Tuntuu, että ihan sama kuinka sitä yrittää syödä terveellisesti, niin aina eksyy joku munkki tai suklaamuna tai karkkipussi käteen. Kauhee makeenhimo iskee aina välillä. Oon kyllä onnistunut pitäytymään sellaisessa enintään joka toinen päivä sokeriannoksessa...

Vatsa-asukas pitää joogaa aina iltaisin. Päivisin on tosi rauhallista, mutta illalla kaverille iskee selkeästi tahto tehdä kuperkeikkoja. Tuntuu välillä, että se tulee massusta läpi!

Tässä vielä kuva tästä valtavasti mahasta: http://kuvablogi.com/nayta/279891/. Yhtään raskausarpia ei vielä ole tullut, mutta en jaksa uskoa, että niiltä säästyisin. Olo on kanssa pysynyt tosi hyvänä. Yhtään sairaspoissaoloa ei ole vielä raskauden aikana ollut - itseasiassa tuntuu siltä, että olen voinut paremmin nyt raskaana, kuin ei-raskaana koskaan. Liittynee tähän alkoholittomaan ja tupakattomaan sekä bilettömään elämäntyyliin.

Jahas - nyt pitää mennä palstaa täyttämästä lämmittelemään saunaa. Iso moi kaikille Enskoille!!

Peipposka 25+2

Vierailija
15/16 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://s147.photobucket.com/albums/r307/serenity_035/

Kiire saunaan, ei jouda nyt porisemaan enempää :)

S, edelleen 37+3

Vierailija
16/16 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moolille tervetuloa takaisin Suomeen! Toivottavasti oli leppoisa loma ja tankkasitten aurinkoa vähän varastoonkin. Täällä kun tuo kevään ja aurinkoisten ilmojen tulo näyttää vielä viivästyvän...

Serellä ja Peipposkalla hienoja masukuvia!

Kampaajalla tosiaan kävin päivällä ja nyt on taas kiva tunne kun kaikki huonot latvat & haperot leikattu pois. Tämmöinen siisti polkkatukka tästä tuli. Vielä kun itse oppisi föönaamaan samalla lailla kuin nuo ammattilaiset... Minun hiukset osaa olla toisinaan aika hankalat kun erityisesti kosteilla ilmoilla luonnonkihara tekee temppujaan. =)

Kello lähentelee kymmentä, joten aika mennä iltapalaa syömään ja unten maille. Jos vaikka ensi yönä saisi katsella vähän kauniimpia unia...

Hyvää yötä kaikille, huomiseen!

t. iida-linnea