Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~Heinähatut vko47~~

19.11.2007 |

En huomannut ainakaan, että kukaan olisi aloitusta tälle viikolla tehnyt..

Olo on outo. Ei ole yhtään sellainen olo, että olisin raskaana. Mietin, että pitäisköhän käydä ultrassa sittenkin jo tällä viikolla. Jotenkin sellainen olo, ettei kaikki ole ok. Pelottava olo, se olo kun on tullut kaikissa raskauksissa jotka menneet kesken tähän mennessä. Mutta sitten taas eilen illalla oli rinnat vielä tosi kipeät, tänään ei niin ( mutta on kyllä vaihdellut päivittäin tosi paljon). Vihlaisuja ja nipistelyjä tänäänkin esiintynyt.

Äh, olo on tosi sekava!

Mietin, että kun meitä on heinähatuissa niin paljon... Viikko ketjut venyvät tosi pitkiksi. Olisiko aiheellista, tehdä ketjut esim ma-to ja to-su. Olisi helpompi lukea ketjua.

eppuliini rv 8+1

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppuliinin kanssa olen kyllä samaa mieltä, että pinon voisi jakaa alku- ja loppuviikkoon. Olisi silloin helpompi pysyä kärryillä mitä tapahtuu.

Mulla on kanssa oireet kadonnut kuin tuhka tuuleen. Ihan vähän joskus vihlaisee alamahasta. Muutoin oireena ei ole kuin väsymys. Välillä tulee mieleen, että näinkö tämä nyt meni kesken, mutta sitten on vaan pakko luottaa siihen, että kyllä sillä masuasukilla kaikki on hyvin. Enpä muista oliko mulla ekassa raskaudessa kauheesti mitään oireita. Aika oireeton taisin silloinkin olla.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

t. Marju 6+4

2/81 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaisi juu lukemista, jos jaettaisiin viikko!

Oireista: itselläkin oireet vaihdelleet päivien suhteen! Toisina päivinä enempi kuvotusta, eilen ei oikeastaan mitään ja taas tänä aamuna oli huonoa oloa. Iltaisin huomaa varsinkin tuon väsymyksen, kun nukahtaa kesken lempiohjelmienkin;)

Vissiinkin on aika yleistä, että nuo oireet ovat toisina päivinä voimakkaampia ja toiset päivät vähän parempia:)

Muistelisin näin olleen aiemmissakin raskauksissa.

mami@5 ja huikeat 5+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olisi yksi uusi heinähattu lisää :) jos mukaan vain vielä mahtuu?!

Toista lasta ollaan toivottu pitkään ja hoidoissa käyty vuoden verran. Neljännellä inseminaatiolla nyt saatiin raskaus aikaiseksi. Kotona vauvaa odottaa lisäkseni mies 32-v ja tyttö kohta 3-v.

Mulla kans oireet vaihtelee päivittäin ja olen paljon miettinyt keskenmenon mahdollisuutta ja siksi tuntuu vaikealta iloita raskaudesta täysillä. Minulla on takana yksi tuulimunaraskaus, tämän takia olen aika hysteerinen kun oireet on välillä lievempiä. Mut kaikenlaista mahdollista löytyy vaihtelevasti.. väsymys kroonista (myös minä nukahtelen kesken telkun katselun), viluisuutta, alavatsan vihlaisua ja turvotusta, kuvotusta, rintojen arkuutta... Oksentanut en vielä ole, tuota esikoista odottaessa oksentelu alkoi viikolla kahdeksan.

Tänään varasin yksityiseltä ultran joka on 7.12, päätettiin että halutaan nauttia tästä raskaudesta niin paljon kun mahdollista (luultavasti ei hankita enempää kuin kaksi lasta) ja siksi mennään poissulkemaan tuulimunan mahdollisuus kun se pahin pelkoni tällä hetkellä on. Ei sit tarvii kärvistellä neuvolan ultraan asti..

Epponen 4+6 tai jotain sinne päin..

Vierailija
4/81 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh.. minulla tuo kuvotus on alkanut hieman laantua,mutta uusi entistä pahempi väsymys on hyökännyt kimppuun! tämän päivää olen itkeskellyt,kun oikeasti väsyttää vaan koko ajan..aamulla,kun herään 10h yöunilta,olisin valmis vain sulkemaan silmät ja jatkamaan unia. pinna on tooosi kireällä.. eniten harmittaakin,kun en vaan jaksa leikkiä esikoisen kanssa niin paljon kuin ennen,vaikka kuinka haluaisin.tuntuu pahalta sanoa,ettei äiti nyt voi leikkiä,mutta.. mies on myös ihmetellyt mun oloa,kun painun sänkyyn jo 21 tai ehkä jo aiemmin ja nukun kuin tukki aamuun asti.. jospa tämä tästä,vielä jaksan sillä tsempata itseäni,mutta en kyllä kauaa..

huomenna on meillä se ultra-aikakin,jännittää,mitä siellä näkyy!:) kun ei ed.raskaudessa tällaisia oireita ole ollut,niin olen itsekin ollut aika hämilläni tästä.. rinnat on kyllä paisuneet entisestään ja vatsakin jo pömpöttää.. huomennahan se sitten selviää,kuinka pitkällä tämä raskaus nyt sitten oikeasti on! ja voi kauhun paikka,jos sieltä vaikka paljastuisi kaksoset!iiik!:)

mutta.. kirjoittelenpa sitten huomenissa kuulumiset!mukavaa maanantain jatkoa kaikille! minä vasta valmistaudun kouluun lähtee ja esikoista hoitoon viemään:D

-annu-

Vierailija
5/81 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä painin sellaisen asian kanssa että lopetanko imetyksen vai en. Neuvolaan kun tänään soitin niin terkkari sanoi kyllä napakasti että imetys on lopetettava. En vaan vielä haluaisi. Eihän sitä edes tiedä että onko mahassa mitään :( Sitten jos sieltä löytyisi pomppiva sydän niin rupeaisin suunnittelemaan imetyksen lopettamista. Neuvola ajan sain 17.12 jolloin ultrataan. Silloin viikkoja on 8+2. Sinnekin on niin pitkä aika (4vko) että en osaa tehdä imetyksen suhteen mitään päätöksiä ennen sitä :( Auttaiskohan se asiaa jos imettäisin vaan yöllä, eli 2 kertaa. Tai vaikka edes vaan kerran :( Haikeeta kyllä on.

Minulla ei ole yhtään mitään oireita, ei kerrassaan MITÄÄN. Kyllähän niitä vielä kerkeää tulemaan jos tämä nyt tästä jatkuu. Esikoista odottaessa oli kyllä jo paljon oireita tässäkin vaiheessa. Ehkä vessassa joutuu käymään vähän ahkerammin, mutta ei muuta.

Me oltiin jo niin hölösuita että kerrottiin kaikille :D Jos menee kesken niin ei voi sitten mitään ja ehkäpä siitä keskenmenostaki kertoisin vaikka ei raskaudesta olis muilla tietoa ollukaan.

Nyt ruuan laittoon kun tyttö on päikkäreillä.

Jouhi ja tyttö 7,5kk + itunen 4+2

Vierailija
6/81 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko alkoi entiseen malliin, huonoa oloa on edelleen ja varsinkin jos ei heti syö, kun alkaa hiukoa, niin olo huononee nopeasti. Välillä olo on ollut reippaampi esim. lauantaina ja eilenkin siihen asti, kun menin sitten syömään hetken mielihalusta kohtuullisen annoksen jäätelöä - illalla sitten närästi ja olo oli tosi ventti. Aika tarkkana saa olla syömisten suhteen, ettei verensokeri ala pomppimaan liikaa, eli ei liikaa rasvaista ja/tai makeaa - tosin makeaa ei tee oikein mielikään. Viime yö oli pitkästä aikaa ensimmäinen, kun ei tarvinnut herätä heikkoon oloon syömään jotakin kesken unien. Olo siis nyt suht' virkeä. :) Tietokoneen tuijottelu tosin ei tunnu oikein oloa parantavan, mutta työn puolestakin tätä täytyy jonkin verran tehdä, joten ei auta. Viikon päästä on eka neuvola ja viikonloppuna täyteltiin kaavakkeita sitä varten. Jotenkin tuli taas todellisemmaksi ajatus, että meitä voisi kesällä olla kolme, kun juteltiin puolison kanssa noista kaavakejutuista. Toivotaan, ettei lakkoa tulisi, että kaikki ultrat ja muut hoituisivat niin meidän heinähattujen kuin kaikkien muidenkin osalta ajallaan ja turvallisin mielin. Voimia ja hyviä vointeja teille kaikille! :)

t: Tipsu79 ja masukki 7+2

Vierailija
7/81 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelevat oireet taitaa kuulua tähän alkuraskautteen, ei tarvitse huolia=)

Itse meni viimeviikolla mainitsemaan että kun ei ole huonoaoloa näkynyt eikä kuulunut.. hiiohei, nyt sitte ollaan _tosi _ huonossa hapessa:(

Rinnat edelleen kipeät, oikein kovat, aivankuin olisivat täynnä maitoa. Ja voi tätä tunteiden vuoristorataa. posket rohtuneet kyynelistä :D

anzku1983! Mä näin unta että ultrassa lääkäri sanoi, hmmm, täällä on ihanselvä poika ... ja selvästi tyttökin :D Tosissaan on sellanen olo, että nytkö olisi kaksoset tulossa, mieli ei anna rauhaa ennen ultraa, joka toivon mukaan tehdään huomenna:)

Vielä ittestäni. Mä en ymmärrä tätä kurkkukipua. viides viikko menossa, viiltävää, häiritsevää kipua. Lääkärit ei löydä mitään:( Kipu on toispuolista, puolta vaihtaen.. Nyt nielastessa tuntuu kuin olisi kurkku turvonnut tai peruna olis jääny nieluun :D :(

Onko kukaan kuullu jostain viruksesta, joka kestää ja kestää? Osaako joku sanoa lohdutuksen sanoja, tää väsyttää ja huolettaa minua! :(

Ja olen kanssa sitä mieltä että pinot voisi olla kahdessa osassa, meni tovi eilen lukea viimeviikon pinkka.

Hyviä vointeja kaikille!

L- rv 6+5

Vierailija
8/81 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette usko miten mun fiiliksiä helpottaa kun luen teidän muiden oireettomuuksista!Siis mulla on ihan pallo hukassa ja epäilen raskautta ihan tosissani,kun ei okseta,ei pyörrytä,ei vihlo...pikku nipistyksiä vain ja olen todella pirteässä kunnossa!En meinaa uskoa todeksi että tuolla masussa joku olisi?Mutta olen koko päivän etsinyt tietoa oireettomista raskauksista ja netissä sanotaan että oireeton raskaus on yhtä normaali kun oireellinen.Oireellisista puhutaan vaan paljon enemmän.Niitä on jopa ihan yhtä paljon,eli en siis kuulukkaan vähemmistöön?Jee!Nyt yritän olla murehtimatta ja luottaa siihen että joulun tienoilla sen vauvan sitten näkee ultrassa.En ajattele edes muuta...

Huonovointisuus yms oireet tekee siitä raskaudesta vaan niin paljon konkreettisemman...nyt ei voi luottaa kun raskaustestiin ja siihen että menkkoja ei tule eikä näy.

Vierailija
9/81 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaan piti kommentoida tuota oireettomuutta, jonka kanssa moni tuskailee. Ei mullakaan palelua kummosempia oireita juuri ole ja tänään ultrassa näkyi sikiö ja syke :) Viikkoja oli sen mitä pitikin eli 6+4. Ja Jouhi, meilläkin esikoinen on pieni, vasta 10kk ja oon miettinyt, että eikö elimistö reagoi tohon raskaushormoniin niin voimakkaasti sen takia kun vastikään olin raskaana...en tiedä, mutta hyvä näin, kyllähän se helpotti nähdä se pieni tuike ruudulla! Ja kokoakin oli huimat 7mm :)

Vierailija
10/81 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan minäkin uskaltaisin siirtyä oikein reilusti tänne odotuspuolelle. Olemme n. 6v yrittäneet lasta enemmän ja vähemmän tosissaan. Mulla on useita keskenmenoja takana tosin kaikki yhtä lukuunottamatta ovat menneet kesken heti alkuunsa ja tämä pidemmälle kestänyt kesti 10 vkoa.

Nyt on kuitenkin hyvät fiilikset tämän suhteen vaikka koko ajan vähän pelottaakin kun on kuitenkin vielä kovin alussa. Oireet ovat kuitenkin niin selviä ja vahvoja näihin edellisiin raskauksiin verrattuna että olen erittäin toiveikas. Ja yhtenä pointtina on myös se että olen säästynyt vähiltäkin verisiltä vuodoilta, kuten on aikaisemmin ollut. Rinnat aristaa päivä päivältä enemmän ja on lähes koko ajan etova olo varsinkin aamuisin ja iltaisin. Ylävatsassa on puristava tunne aika ajoin, ihan kuin olis paljon ilmaa tai jotain ja se aiheuttaa närästystä. Ja myös sen että mulla on aina vähän epäselvää että johtuuko tuo vatsan ahdistus nälästä vai mistä, mutta aina kun menen syömään jotain niin vatsa tulee entistä kipeämmäksi. Mikään ei ole siis hyvä, ei tyhjä eikä varsinkaan täysi vatsa. Alavatsa tuntuu raskaalta, ihan kuin sinne sisälle olisi laitettu tennispallo eikä se tunnu päälle päin ollenkaan, ei ole mulla sitäkään fiilistä koskaan ennen ollu.

Pari viikkoa pitäisi vielä jaksaa sinnitellä ennen kuin pääsee neuvolaan. En ole vielä päättänyt käynkö ultrassa sitä ennen. Mutta jos nämä oireet jatkuu eikä vuotoja esiinny maltan ehkä odottaa neuvolan kustantamaan ultraan.

meli76 LA 13.7.08 rv 6+1

Vierailija
11/81 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/81 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta imetyksen lopettamisesta.. imetyksestä ei ole haittaa raskaudelle eli imetystä voi huoletta jatkaa jos se ei aiheuta itselle huonoa oloa tms. Minulla itselläni ei ole asiasta kokemuksia, mutta ystävissäni on useampi jotka ovat imettäneet raskausaikana. Yksi jopa tandem imetti odottaessaan kolmatta lasta :) Äidinmaito saattaa muuttaa makuaan raskauden takia ja joillekin vauvoille se ei siksi maistu vaikka haluaisi imetystä jatkaa..

Oma olo: Tissit tuntuu aremmalta ja aamulla oli taas aika huono olo, kiireesti marssin keittiöön syömään ja nyt tuntuu paremmalta. Mulla on hirveä nälkä kokoajan, mieskin eilen jo huomautti että kannattaakohan syödä ihan niin paljon kun nälän tunne vaatisi ;) Viime raskauden aikana minulla ei tällaista ollut. Eilen kävin apteekissa hakee vitamiineja ja niitä aloitin tänään popsimaan. Tuntuu ihan oudolta että nyt on sit vihdoin raskaana <3

Vierailija
13/81 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta imetyksestä, oon samoilla linjoilla epposen kanssa ja kun vielä muistaa sen että saa itse tarpeeksi energiaa koska raskausteen ja imetykseen sitä kuluu aika lailla! Itsellä imetys loppui jo kohta puoli vuotta sitten.

Tänä aamuna sitten lensi ensimmäinen oksu aamukahvin jälkeen, se oli sitten viimeinen kahvikuppi 9 kuukauteen! Maistui jo tosi pahalle. Nyt on tulossa kamalat 3-4 päivää kun pitää vieroittaa kroppa kofeiinista, yleensä kun juon aika paljon kahvia. Viimeksikin pää oli tosi kipeä mutta ei auta ei, kun ei kerran maistu niin ei maistu. Juotteko te muut vielä kahvia?

Varasin nyt sitten kans alkuraskauden ultran 2 viikon päähän, jos siellä näkyy syke niin odotus on jo paljon turvallisimmilla vesillä. Toisaalta koitan olla stressaamatta turhia, nämä asiat kun ei ole meidän käsissä.

Mukavaa tiistaita!

T: Lazo + esikoinen 11,5 kk + kirppu 4+5?

Vierailija
14/81 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Ei pystu, ei millään!

Vierailija
15/81 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskauden ultraan tässä sitten passitettiin, eilen kävin lääkärissä näiden kipujen ja vuodon vuoksi, lääkäri ei niinkään ollut huolissaan vuodosta kun on suht pientä mutta kipujen takia laittoi lähetteen ultraan. Pientä vuotoa on ollut jo perjantaista saakka, viikonloppuna hieman enemmän ja viime yönä olin jo varma että kesken menee kun säteili sellainen supistusmainen kipu selkään ja jalkoihin asti. Mutta eipä tuo vuoto siitä yltynyt joten yritän pitää mielen korkealla. Tulee kyllä piiiitkä viikko odottaa polille pääsyä:(

Helene26+pikkuliini 5+0

Vierailija
16/81 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi sanoa, että hupsista hei, että oli tavallaan yllätys tuo plussa, mutta ei kuitenkaan:

Ehkäisyä ei ole käytetty pitkiin aikoihin ja ollaan tiedostettu, että vauva saa tulla jos on tullakseen. No, kuukaudesta toiseen ei mitään merkkejä ja nyt sitten eilen odottelin menkkoja alkavaksi. Tuli semmoinen hassu tunne ja aloin laskea kalenterista päiviä viimeisistä menkoista - tuli sitten laskettu useampaan kertaan ja aina päädyin lukuun 36! Eli olin aluperin merkannut kalenteriin väärän päivän seuraavista menkoista ( viikon liian myöhään) enkä edes osannut odottaa niitä aikaisemmin. Sitten ei muuta kuin apteekin kautta töistä kotiin. Aamulla tein testin ja samantien tuli + näkyviin. Hih, oli siinä miehellä aamupalalla sulateltavaa, vaikka tiedossa oli, että vauva voi tulla.

Nyt sitten sulatellaan uutista ja valmistaudutaan elämään kolmilapsisen perheen arkea (huh, meistähän tulee kesällä " suurperhe" ). Sukulaiset ja tuttavat saavat vielä odotella uutista, sillä viikkoja taitaa olla hurjat 6+1.

Ja mikä hauskinta: pian meidän perheessä on kaksi " masukasta" sillä meidän kissalikka odottelee seuraavaa juoksua ja lähtee sitten pojan luokse. Kissa ehtii onneksi saada pentunsa maailmalle hyvissä ajoin ennen ihmispennun syntymää :-)

Ihmisenvaisto on muuten aika kummallinen: olen huomaamattani alkanut tarkkailemaan ruokavaliotani viimeisen viikon aikana: lisää kasviksi, hedelmiä ja täysjyvää - ihan kuin olisi tiedostamattani tiennyt olevani raskaana??? Tästä on hyvä jatkaa.

Terkuin,

Onnellinen odottaja Tinttis

Vierailija
17/81 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussasin eilen, ja ilo on ylimmillään.

Perhettä on jo ennestäänkin, kaksi vanhempaa koululaista, kuopus 1v9kk ja tulokas heinäkuun lopulle.

La oli 26.7.

Jännitys on kova, sillä puolen vuoden sisällä olen kokenut 2 km' ää. Toivon niin kovin että tämä jaksaisi pysyä mukana.

Peukkuja sinulle (anteeksi, en muista nimimerkkiäsi), jolla oli vuotoja ja kipuja, toivon todella että kaikki menisi hyvin, loppuun saakka.

Niin, huomenna olisi pitänyt alkaa menkat, eli ollaan todella alussa tässä odotuksessa, mutta nyt huomasin hieman äklöä oloa. Toisaalta - se on ihanaa, sillä se konkretisoi tämän tilan:)

Kuulumisiin

sinuvi rv4+3

Vierailija
18/81 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin jo jonkin aikaa seurannut keskustelua täällä heinähatuissa, mutta nyt uskallaudun mukaan jutusteluun itsekin. Ilmoitin itseni jo tuonne listaan.

Ensimmäistä pienokaista tässä odotellaan tulevaksi heinäkuun alussa :D

Raskausviikkoja on tällä hetkellä tasan 7. Ensimmäinen neuvolakäynti on vasta 3.12., jolloin viikkoja siis omien laskujen mukaan olisi 9. Ultrasta ei ole mitään tietoa. Ei ollut mitään puhetta siitä kun soitin neuvolaan ajan. Taidan kyllä soittaa perään heti huomenna ja kysäistä mikä on käytäntö.. Että pitääkö varata jo nyt erikseen että saan ajan varmasti ennen joulua, vai miten toimitaan.. noh.. se selviää huomenna.. Onko kenelläkään tarkempaa tietoa, miten tämä kaikki alkuhässäkkä toimii/hoidetaan Helsingissä?

Tässä lyhykäisyydessä ensimmäinen postaus tänne!

t. MyLauren rv 7 (tasan)

Vierailija
19/81 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kävin normi tarkastutksessa naistentautien polilla, kerroin olevani raskaana ja gyne ultrasi. Kertoi että syke löytyy ja koko vastaa 5 viikkoista. :o 3mm oli pituutta pikkusella. Hämmästelen sitä että, tiedän tarkalleen milloin hedelmöitys on tapahtunut ja vaihtoehtoja ei ole kuin 2 ja laskettuaika on laskettu myöhemmän mukaan. Viikkoja pitäisi olla sen mukaan väh. 6+6... Toisen mukaan viikkoja olisi 7+6. Olen hämilläni.

Mitenkäs te muut analysoisitte tämän...?

Raskaustestikin oli positiivinen jo 30.10.

Ohhoh.

Vierailija
20/81 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka neuvolakäynti siis onnellisesti ohi. Neuvolantäti oli tosi mukava, tuli hyvä fiilis, että sinne uskaltaa mennä toistekin. Mulle kun on tuota painoa kertynyt tosi paljon, niin ei siitäkään pitänyt mitään saarnaa, vaan ihan asiallisesti kehoitti tarkkailemaan syömisiä ja liikkumaan enemmän. Ok, näin siis tehtäköön.

Oma olo ei edelleenkään vaikuta raskautuneelta. Välillä nukuttaa tosi tosi paljon ja vähän palelee. Muuten olo on kuin ennenkin. Paitsi: kalanhaju on aivan kamala!! Mä tykkään kalasta ja söisin mielelläni, mutta kun pelkkä hajukin öklöttää, niin tokkopa sitä syömään pysyisi. Höh!

Hitsi, unohdin nimimerkin, mutta joku kyseli tuosta ultran lasketunajan paikkansapitävyydestä. Jospa teille on tulossa tyttö? Tyttösiittiöt on hitaita mutta elää pidempään. Eli hedelmöitys olisikin tosiassa tapahtunut oletettua myöhemmin.

Nyt pitää mennä katsomaan mitä tuo esikoinen touhuaa, kun tuli niin hiljaista.

t. Marju