Kas kummaa kun ei täällä ole ollenkaan kauhisteltu farmaseuttien
palkankorotusvaateita...Se on 500e ja sairaanhoitajilla oli vähemmän ja aivan hirveä polemiikki syntyi! ON kumma kun toisille suodaan heti tuo 500e ilman kansan vastustusta ja vielä kevyempään työhön!
Kommentit (22)
lakossa olevassa apteekissa on ainakin apteekkari ja proviisori paikalla. Kukaan ei jää ilman lääkettä.
Farmaseutti ei tee raskasta kolmivuorotyötä! Mitä sitten vaikka onkin yliopisto-opinnot takana? Niin on monella muullakin, jotka tienaavat vähemmän kuin sairaanhoitajat - esim. opettajilla. Nyt ei katsota koulutusta vaan työn vastuullisuutta ja vaativuutta!
Vierailija:
Farmaseutti ei tee raskasta kolmivuorotyötä! Mitä sitten vaikka onkin yliopisto-opinnot takana? Niin on monella muullakin, jotka tienaavat vähemmän kuin sairaanhoitajat - esim. opettajilla. Nyt ei katsota koulutusta vaan työn vastuullisuutta ja vaativuutta!
apteekit pysyvät auki!!!!!!!!!! Työnantajan vastuulla se on. Eikä sitä paitsi kukaan ole vielä jäänyt heitteille tai kuollut!!!
Se on hieman muutakin kuin lääkkeiden ojentelua hyllystä. En ole farmaseutti itse, mutta minäkin tiedän siitä näköjään enemmän kuin 4.
En jaksa uskoa, että ala on palkkakuopassa.
Vierailija:
En jaksa uskoa, että ala on palkkakuopassa.
Farmaseutit taitavat olla kanditasoa, eivät siis maistereita.
Amk- ja yo-opinnoissa ja tutkinnoissa on eroja, mutta erot palvelevat työtehtäviä ja muita käytännön asioita. Yliopisto ei voi kouluttaa sairaanhoitajia ainakaan nykyisellään. Mitä te aina huutelette sitä, kuinka akateeminen tutkinto on parempi kuin amk-tutkinto? Tekeekö maisterin läpäre takataskussa ihmisestä paremman, tärkeämmän tai hienomman? Ei tee, eikä palkka voi määräytyä sen mukaan.
Kokemusta on sekä ammattikorkeakoulusta että yliopistosta. Molemmissa touhutaan paljon ihan höpöjuttuja, siitä vain ei saa julkisesti puhua. Olen alkanut hiljalleen arvostaa kaikkein eniten duunariammatteja.
Aivan kuten sairaaloihinkin; sinne jäi sairaanhoitopiirien johtajat ja heidän lisäkseen vielä lääkäritkin.
Osa apteekeista on kiinni ja osa auki apteekkarien ja liittoon kuulumattomien voimin.
Osa sairaaloista oli kiinni ja osa auki.
Lakossa olevat farmaseutit eivät ojentele lääkkeitä asiakkaille vaan ovat kotonaan ja lakossa.
Siihen, ettet saa jotain tiettyä lääkettä, voi kuolla.....
Sopikaa farmaseutit rauhassa palkoistanne. Me jonotamme hymyillen...
palkka on pois omasta palkkapussistani - ja muiden kuntalaisten. Sen sijaan suurimman osan hoitsuista korotuksen tulevat maksuun suoraan kunnallisverotuksen nostamisen kautta :-(
Ihan oma lehmä on ojassa ainakin itselläni.
siitä sitä peruspalkan suuruutta voi verrata.
Se ei ole millään lailla pois yhteisistä rahoista.
itseään täynnä olevat av-mammat jotka täällä kilvan kehuvat tuloillaan, eivät missään nimessä halua maksaa terveydenhuollostaan vaan he haluavat kaiken hyvän itselleen revittävän jonkun toisen selkänahasta.
Kunhan ei itse tarvitse maksaa yhtään mitään mutta saa kaiken...
Eli yksityissektorilla olevat hoitajat olisivat voineet lakkoilla rauhassa eivätkä he olisi jättäneet ketään kuolemaa, ei vaikka kunnat eivät olisikaan saaneet maksusitoumuksillaan sinne sijoitettuja potilaita mihinkään. Mutta pääasia ettei senttiäkkään olisi mamman pussista pois.
Minä haluan hyvän terveydenhuollon ja olen valmis maksamaan verojakin sen puolesta, siksi minua ei tainnutkaan tuo hoitajien irtisanoutuminen ottaa päästä...
Sulle on jo vaikka kuinka monta kertaa toitotettu, että kyllä siitä halutaan maksaa ja maksetaankin tällä hetkellä ihan tarpeeksi. Sen sijaan ei hyväksytä tällaisia kohtuuttomia korotusvaatimuksia, mitä Tehy esitti eikä sitä tapaa, jolla Tehy toimi.
Koita nyt tajuta se.
Siltä kuullostaa:
" Farmaseuttien palkankorotuksen maksaa yksityinen taho eli apteekkari.
Se ei ole millään lailla pois yhteisistä rahoista."
Minusta todella naurettavaa ja lapsellista tuollainen vinkuminen, ettei muka haluta maksaa. Kyllä halutaan, mutta korotusvaatimukset olivat liikaa ja keinot vääriä. Farmaseuttien lakko ei herätä samalla tavalla tunteita, koska palkan maksaa yksityinen sektori ja farmaseutit ovat hoitaneet lakkonsa niin, ettei lääkejakelu vaarannu. Aika tampio saa olla, jos tätä ei tajua.
Lisäksi takana yliopisto-opinnot. (AMK EI ole verrattavissa tähän, vaikka mitä väittäisitte...)
Eikös palkankorotusten pitänyt nimenomaan koskea KORKEASTIkoulutettuja naisvaltaisia aloja = juuri farmasia muden muassa.