SuurPERHEodottajat vk 47
Kommentit (49)
Annlinn, vai innostuit sinäkin Lyllypyllyistä :-). Meillä on jo kuudet tai seitsemät Lyllikset (useimmat jääneet jo pieniksi, mutta ovatpahan tulokasta odottamassa) ja yhdet vielä tilasin pukin pakettiin ja äidilleni säärystimet ajoittain särkeviä polvia lämmittämään :-). Villastahan sanotaan, että se parantaa ja jotkut tuolla Kestovaippainfossa kirjoittivat, että hahtuvakin on sellaista, että parantaisi tai ainakin vaikuttaisi myönteisesti kolotuksiin, joten siitä sain tuon idean. Joku tuolla infon sivuilla kyseli, että onko Lyllypyllyt tehty käsin, koska hänen käsitöitä harrastava mummonsa oli sanonut, ettei noin siistiä ja tasaista jälkeä pysty kukaan käsin tekemään, mutta kyllä ne on ihan käsin tehdyt.
Neppikseltä piti kysyä, että onko sinulle nyt se sterilisaatio tehty? Mitkä ovat fiilikset ja miten toimenpide meni? Minulle lääkäri sanoi, kun alkukesästä kysyin sterilisaation mahdollisuudesta synnytyksen yhteydessä, että mieluiten tehtäisiin n. puoli vuotta synnytyksestä. En tiedä, mies taas eilen sterilisaatiosta puhui, mutta mulle se on vähän arka paikka :-/.
Pitäisköhän tänään hakea varastosta pienimmät vauvanvaatteet. Ne olen sinne ehtinyt viedä, mutta kaikki muut taitaa olla vielä täällä sisällä kuopuksen jäljiltä. Jos pistäis koneeseen pyörimään ja laittelis sitten kaappiin.
Lasten joululahjat on nyt muuten hoideltu, mutta pojalle pitäisi löytää toivomansa pleikkaripeli ja pyöräkaupat pitäisi tehdä. Annlinn, ethän ole soittanut siihen yhteen pyörien nettikauppaan? Minä nimittäin soitin sinne viime viikolla, kun huomasin, että varastopyöristä on -20-50%, mutta eihän niillä ollut yhtäkään Joonakselle sopivaa pyörää. Sit kävin Kajaanissa urheiluliikkeessä ja niillähän oli siellä yksi Tunturi Bomber ja siitä on -20%. Pitäis vaan käydä pojan kanssa sitä pyörää kokeilemassa, muuten ei arvaa ruveta ostamaan. Mutta käyttöönsä saisi vasta jouluna.
Täytyis kai tässä lopetella ja alkaa touhuta. Eilen taas paistettiin tyttöjen kanssa torttuja ja pipareita. Nauroin miehelle, että kolme tyttöä on auttamassa ja yksi sitten kaikkea muuta, kun kuopus meinasi koko ajan olla kaappeja penkomassa tai pöydältä kurkottelemassa milloin mitäkin ;-).
Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille!
neronja rv 29+1
Neronja: se Tunturin pyörä on todella kestävä ja hyvä (muistan mallin )ja jos siitä vielä saa sen -20% niin kyllä on mielestäni hyvät kaupat. Mä tinkasin puhelimitse Helsingin pyöräliikkeestä pakettihinnan kolmelle pyörälle ja ne kuljettaa ne pyörät meille kotiin mun äiti lupasi olla päivystämässä kun meidän muutto takas osuu sille jouluviikolle ja silloin kaikki on myöhästä. Ostan yhden tunturin ja kaksi sellaista scott-pyörää eli vähän halvempaa noille hurjille tuholaisille.
Täytyy sanoa että meistä kyllä myös tulee lyllypyllyjen vakio käyttäjiä niin syötävän söpöjä ne oli jo kuvissa eli entäpäs todellisuudessa(maltan tuskin odottaa).
Äläkä nyt Neronja edes keskustele miehesi kanssa mistään sterilisaatiosta ajattele että kyllä se meillä " vanhoilla" naisilla kuitenkin alla kymmeneen vauvaan jää kun ikä tulee vastaan. Lisäksi itse olen sitä mieltä että eipä olisi munkaan anoppi niin kateellinen meille meidän lapsilukumäärästä jos hän olisi itse saanut enemmän kuin ne kaksi joihin mies vain suostui mutta nyt hän katkerana kiukuttelee ja tekee kaikensa pilatakseen meidän onneen.
Annlinn
Paljon Onnea Minjuskalle ja Neppikselle Pienistä Miehistä! Varmasti ihana tunne saada vauva tuhisemaan vierelle kaikkien kuukausien jälkeen!
En ole jaksanut pahemmin koneella istuksia viime aikoina. Ei näihin raskauksiin näköjänsä totu ikänä. Tällä kertaa olen säästynyt tiputukselta, mutta tosi huonovointinen olen ollut. Eiköhän kohta pitäisi alkaa helpottamaan...
Juttelitte sitä lapsiluvusta. Klinikka soitti, että sen viimeisen alkion kohtalo pitäisi päättää. Voimme jatkaa kolmella vuodella pakastussopimusta jos haluamme. Pikkusen sattui huonoon saumaan, kun iskä on ollut huushollista taas vastuussa muutaman kuukauden... Voitte kuvitella mitä mieltä hän on lisälaskusta tämän asian hyväksi. En vaan millään uskaltaisi sulattaa sitä alkiota, kun on niin pitkä matka vielä tuohon syntymään ja ainahan voi jotain sattua. Haluaisin pitää sen yhden siellä toivon pilkkuna. Tietysti siinä on riskinä se, että alan Sulon synnyttyä tinkaamaan välittömästi jo seuraavaa... Nyt kyllä tuntuu, että en enää jaksa näitä raskauksia. Sen lisäksi, että olen fyysisesti tosi kovilla, niin pelkään että jotain kamalaa sattuu vauvelille. Se tunne helpottaa vasta sitten kun saan sen vauvan syliini. Siinä vaiheessa kyllä kaikki maailman murheet unohtuvat ja kaikki vaivat on anteeksi annettu!
Mekin ollaan ajateltu tuota Opel Safiran ja suksiboksin yhteensovittamista. Me käydään usein pohjoisessa ja farmariauton perä on aivan täynnä tavaraa. Joudumme siis väkisin turvautumaan anopinkuljetuslaatikkoon.
Annlinn, sinäkö kyselit siitä meluasteesta? Justiin eilen mietin, että olenko yliherkkä äänille kun oikein korviin sattuu. Meillä on sentäs vasta kolme huutamassa... Herttakin on tosin kääntänyt kelkkansa ja siirtynyt uhmaikäisten loistavaan kastiin, eli vauva on todellakin tilauksessa. On niin ihana, jos joukossa on joku jonka saa hiljaiseksi pelkällä tissillä. Tietenkin se taustamökä ei siitä helpota!
Nyt pääsin unohtamaan, kellä se patti oli rinnassa... Jokatapauksessa toivon, että se on jotain hormooneihin liittyvää. Voimia tutkimusvaiheeseen.
Oli aivan ihana lukea teidän kuulumisianne. Jaksaisinpa käydä vähän useammin, kun jutuistanne tulee niin hyvälle päälle. Kaikkea hyvää teille jokaiselle odotuksiinne ja vauvan tuoksutteluihin!
Noora ja " Sulo" 14+6
ps. Kopsasin tuolta viime viikon pinosta, kun heitin viestini vahingossa vielä sinne.
Annlinn:
Äläkä nyt Neronja edes keskustele miehesi kanssa mistään sterilisaatiosta ajattele että kyllä se meillä " vanhoilla" naisilla kuitenkin alla kymmeneen vauvaan jää kun ikä tulee vastaan.
Miten se mies eilen sanoikaan: " Sinä oot niin tarkka niistä munatorvistasi" tai jotain sellaista ;-D. Se on nyt jostain syystä ollut vähän huonotuulinen. Mitä ilmeisimmin ei saa tarpeeksi " keksiä" ja se sitten alkaa kyllä jossain vaiheessa näkyä huonotuulisuutena. Eilen illalla sitä sit lepyttelin. Tää nyt meni vähän näiksi alapäänjutuiksi, mutta kun mulla on niitä suonikohjuja ja välillä mulla alkoi paikat aristaa, niin nyt en sit enää oo ihan niihin oikeisiin hommiin ollut suostuvainen. Mut siis se mihin tässä nyt tähtään tällä, on se, että miehellä olis toiveissa saada meidän perhetilanne tasoittumaan sellaisiin uomiin, ettei ne enää siiitä muuttuisi (siis aina uusien vauvojen myötä) eli nukkumisjärjestelyt vakiintuisi takaisin normaaliin ja mies pysyisi tyytyväisenä ja silleen. Siis kauheestihan se näistä meidän lapsukaisista tykkää ja hyvillään oli vielä tästä kuudennestakin, mutta se seksi... ;-)
Äsken laitoin pienet vaatteet pesukoneeseen ja kyllä tuntui ihan uskomattomalta, että onko meille tosiaan tulossa NÄIN pieni ihminen, joka näitä vaatteita käyttää ;-).
Jahas, tytöt on nyt lähdössä hiihtämään. Täytyy alkaa laittaa niille monoja.
neronja rv 29+1
onnea neppikselle!! niin se aika menee. Ei ole kauaa kun kuumeiltiin yhtä aikaa ja nyt sulla on jo vauva sylissä :o)
Perässä tullaan hitaasti mutta varmasti!
Neronja: meilläkin mies purnaa toisinaan kun ei saa tarpeeksi aikuisten huomiota... mulla tulee paikat niin kipeäksi etten viittisi rassailla paikkoja.Seksi ei itsessään satu mutta sen jälkeinen päivä... huh! ihan ku ois pesäpallomailalla hakattu alapäähän... :o/
Supistellutkin on taas jonkin verran eikä se ole kyllä yhtään kivan tuntuista.
Maha on tänään ollut melkoisessa myllerryksessä. Vauva melskaa tosi kovasti, hyvä ettei navasta läpi tule kohta :o)
Niiloakseli rv 24+0
Neppiksella hurjasti onnea!
Neronja oletko käynyt katsomassa http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/ siellä on parhaillaan tukkuviikot menossa ja aika paljon pyöriä alennettu 30-50%. Voi tilata myös netistä.
Meillä kävi pari viikkoa sitten ikävä juttu kun kummankin teinin pyörät varastettiin oven edestämme yön aikana, vaikka olivatkin kiinteillä runkolukoilla kiinni. Ainao hyvä asia tässä oli se, että kun olin rikosilmoituksen tehnyt netissä ja saanut sen kotiin, niin tein vakuutusyhtiölle vahinkoilmoituksen myös netissä. Sain lisäselvityspyynnön 30 min kuluttua, jossa pyysivät kuitit ja rikosilmoituksen joko kirjeitse tai sähköpostilla. Skannasin tarvittavat paperit ja laitoin vakuutusyhtiöön. Sain päätöksen 2,5 tunnin päästä alkuperäisen vahinkoilmoituksne jätöstä. Hyvä IF! Korvasivat toisen täysarvosta (vuoden vanha) ja toisesta meni 9 % ikävähennys (3,5 v vanha) ja tietty omavastuu. Tilillä rahat olivat seuraavana päivänä.
Mutta koska on lähes talvi niin saatiin molemmille uudet pyörät Suomen Polkupyörätukusta 50 % alennuksella eli vakuutusyhtiön antamilla rahoilla. Nyt ei enää harmita varkaus!
Oltiin lauantaina katsomassa Monster Jamiä 3 nuorimman kanssa ja lapset olivat jälleen kerran innoissaan. Äiti ei niinkään, mutta mahassa Vauhti piti ihan omat juhlat. Monotti koko 2 tuntia urakalla äiti raukkaa... joko innosta tai kauhusta siihen mökään!
Supistelut jatkuu kipeinä ja nyt on vielä flunssakin iskenyt päälle, kauhea nuha! Pakko olisi kuitenkin jaksaa töissä, kun on tärkeä sopimusneuvottelu asiakkaiden kanssa käynnissä. Neuvottelut loppuvat vasta 14.12 ja siihen asti olisi pakko pysyä työkuntoisena. En kyllä tiedä miten selviän, mutta täytyy mennä päivä kerrallaan...
Me 6 ja Vauhti (Kääk paljonkohan niitä viikkoja on? yli 20 kuitenkin...)
Täällä mä kävin vähän teidän juttuja lukaisemassa ja ihan pakko oli tulla onnittelemaan Minjuskaa ja Neppistä. Onnea teidän molempien perheille vauveleiden johdosta.
Niin tää aika menee kun vastahan tuolla vauvakuumepalstalla oltiin. Nyt sitten raskausaika onnellisesti takanapäin ja vauva-arki teilläkin hyvää vauhtia asettumassa uomiinsa. Ihanaa vauva-aikaa teille ja nauttikaa niin paljon kuin mahdollista. Mä olen koittanut nyt ottaa kaiken irti tästä ihanasta ajasta vaikka vielä yhden joskus haluaisinkin.
-Vaahtis ja pikkuneiti kohta 8vk
Soitin tuonne polkupyörätukkuun ja kahta eri pyörää siellä olisi meidän pojalle tarjolla. Poika jo ihastui yhteen malliin, mutta hintaakin tuolla on lähemmäs 500 e, että saa nähdä, mitä se meidän rahakirstunvartija sanoo ;-). Hyvännäköinen pyörä kyllä olis munkin mielestä. Poika on jo toista päivää kotona, kun on kuumeessa. En muistakaan milloin olis tuolleen ihan kunnolla ollut kuumeessa, varmasti useampi vuosi sitten. Yleensä on selvinnyt kurkkukivulla ja lievällä lämmöllä.
Pitäis kai tässä alkaa touhuilla. Mitähän ihmettä keksisi tälle päivälle ruuaksi... Illalla on eskarilaisten vanhempainilta. Lähinnä kai kyse siitä, että vanhemmat näkis toisiaan eli ei mitään sen tärkeämpää. Laiskuttais lähteä, mutta täytyy kai siellä käydä.
neronja rv 29+2
HM:stä löysin ihania lahjoja tälle naapurin tyttelille ja oli aivan ihanaa pitää häntä sylissä vielä kun vanhemmat kysyivät multa haluaisinko hänen kummiksi, kyyneleet vuotivat silmistäni, eli siis tottakai haluan tälläisen pikkusöpöläisen kummiksi.
Loppu ilta menikin sitten taidekoulussa, kun mieheni sattui kerrankin olemaan kotona.
En voi kuin ihmetellä miten halukkaita ja viriilejä miehiä teillä muilla on, kun omaa saa sänkyyn raahata harva se päivä kun hän väittää ettei ole enään parikymppinen ja jaksa rajattomasti. Silloin kuin kärsin siitä pahasta olostakin mieheni totesi että saapahan nyt vähän huilata kun en ole jatkuvasti kimpussa, (mielessäni ajattelin että takaisin otetaan kyllä sekin aika). Eikö se ole se poronsarviuute joka voisi tollaiseen laiskuus-haluttomuuteen miehillä auttaa, vai mitä mieltä olette. Vai onkohan mun mies todella tullut vain vanhaksi (kohta neljäkymmentä) Ja tästä me riidellään harva se päivä että montako kertaa viikossa on normaalia haluta s.....siä? No kuitenkin kyllä hän oikein onnelliselta näyttää hullusta vaimosta huolimatta ja väitti jopa mulle yksi ilta että kyllä se s...si on sitten iihaanaa. Uskoiskohan tota?
Täytyy mennä tekemään kummitytölle jotain ylläriä, siis ristiäisiä ajatellen
Annlinn
Ja ihan ensiksi, onnea Annlinn kummitytön johdosta!! Ihana juttu! Se on aina tärkeä tehtävä. Niinhän sitä itsekin aina toivoo, että osaisi valita kummeiksi ihmisiä, jotka välittävät aidosti lapsesta! :) Ja Annlinn, sinä varmasti olet sellainen!!
Ja sitten omia eilisiä neuvolakuulumisia... Kaikki oli ihan hienosti. Hb 121 eli lisärautaa ei edelleenkään tarvita. Paineet 120/68 eli oikein hyvät. Painoa tälle äipälle on nyt tullut 6 kg. Pissassa oli muutama verihiutale, mutta neuvolantäti meinas, että voi johtua ihan vain herkistä limakalvoista. Vauvan äänet oli oikein pontevat. Neuvolantäti totesi kuitenkin diplomaattisesti, että vauva on ponteva poika tai touhukas tyttö! ;0) Syke oli 150. Meidän pojilla oli kyllä aikoinaan alhaisemmat.. Ai niin, sf-mitta oli 18. Neuvolalääkäriin menen 12.12. Kivasti joulun alla niin saa viettää joulua huolettomin mielin kun nähdään kohdunsuun tilanne jne...
Ja meillä sataa lunta. Isoja kauniita hiutaleita. Kuopus nukkuu pihalla ja mun pitäs tehdä jotain hyödyllistäkin.. :/ Siispä, hommiin!
Moit!
O
Hei, tässä sinuvi tulis mukaan suurperheodottajiin!
Vau - näyttää ihan hienolle tuo ' odottaja' .
Eli eilen tein plussan, ja heti olisin mukaan tulossa:)
Olen niin onnellinen tästä - kun tämä plussa olisi vain tällä kertaa kestävää laatua!
Olen silloin tällöin käynyt katsomassa mitä teille kuuluu, tuolta kuumeilijoista oli niin monta tuttua nimimerkkiä, ja pikkusen aikaa ennätin piipahtaa täälläkin, mutta mullahan on ollut viimeisen 5 kk aikana 2 keskenmenoa.
Ensin luulin saavani helmikuussa pienen syliiini, sitten tuli km rv 6+5, sitten huhtikuussa oli uusi la ja silloin raskaus oli keskeytynyt 7 viikolla.
Nyt sitten olisi uusi la heinäkuun lopussa, tämä olisi ensimmäinen kesälapsi meille.
Sitten vähän taustaa.. eli olen 37 ja mies 40. Esikoinen on 11v tyttö ja keskimmäinen 9v tyttö ja kuopus on 1v9kk vanha poika.
Tuossa keskimmäisen ja kuopuksen välissä on pitkä paussi, yritetty kyllä on mutta jostain syystä ei vaan ollut tärpännyt. Sitten kyllä olin jo ihan loppu kuukausittaiseen elämiseen, ja lopetettiin yrittäminen. Mies halusi että aloitetaan uudelleen yrittäminen, se kun on niin ihanaa se pienten jalkojen töpsyttely, ja niin kävi ettäa vain 4kk meni, ja olin raskaana. Nyt sitten vain pidän käsiä ja jalkoja ristissä, että saisin pitää tämän pienen elämän alun.
Onnitteluja heille, ketkä on saanut pienen nyytin syliinsä.
Terveisin sinuvi rv4+3!!!!!!!
Onnea Sinuville plussasta ja tervetuloa tänne, muistankin sinut kuumeilijoiden puolelta. Toivon täydestä sydämmestäni että nyt sinulle jo vauva suotaisiin ja hattua nostan noin sinnikkäästä yrityksestä.
Annlinn
Ihan ensin onnittelut piku-prinssien äideille!!!!!!!!!!
Ja tervetuloa uusille suurperheellisille!!!!!!!!!!
Meillä oli tänään kauan odotettu rakenneultra ja siellä näyttäisi kaikki olevan kunnossa. Sydämmen rakenteita ei kunnolla nähty ja kontrolli olis rv 28. Sukupuolta en saanut selville=(( Mutta edelleen ittellä on jotenkin sellainen tyttö-olo!!!
Eipä muuta tällä kertaa, ihanaa vauva-aikaa vielä nyyttinsä saaneille=)))
Tuija + tirppinen rv 20+4
On nuo vauva uutiset aina yhtä ihanaa luettavaa:) Ihania hetkiä molempien perheille pienten nyyttien kanssa!
Itsellä tuntuu olevan niiiin kauhean pitkä matka vielä vaavin tuoksuun asti. Toisaalta juuri puhuin kaverillekin siitä, miten nopeati hänen odotuksensa meni ja tyttö nyt 7vk. Omat odotukset aina matelee, tai ainakin tämä alku!
Tervetuloa sinuvi mukaan, kiva kun tulee muitakin uusia ja samoilla viikoilla suurinpiirtein mennään :) Kaikkea hyvää nyt tähän odotukseen ja toivotaan kaiken menevän enemmän kuin hyvin!!
Itsellä alkanut nyt väsymys nousta pintaan. Ei jaksaisi oikein mitään kotitöitä, kaikki on työn ja tuskan takana. Mutta hyvä hyvä, kaikki oireet otetaan kuitenkin ilomielin vastaan;)
Voi että, teillä jossain on jo ihan hiihtokelit! Kyllä kateeksi käy! On niin tylsää ulkoilla tuolla harmaassa lumettomassa säässä, tekemistä vaikea keksiä! Nyt onneksi edes pakkasta, jospa se lumi tännekin pian saataisiin:)
Nyt pitää lähteä vähän huilailemaan, ennenkuin kuopus herätettävä päikkäreiltä!
mami@5 ja tulokas 5+4
Nyt on pojan joululahjapyörä tilattu :-). Tässä linkki ko. pyörään: http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/index.php?main_page=product_info&cP… . Sattui aikamoinen tuuri, kun yksi ainoa tällainen pyörä oli varastossa runkokoossa 38, joka kuulemma 9-vuotiaalla kaikista passelein. Joten suurkiitos vielä me6:lle vinkistä mennä tuonne Suomen Polkupyörätukkuun :-). Kallishan tuo pyörä on, mutta siihen lupautui ainakin äitini osallistumaan ja varmaan toisetkin isovanhemmat osallistuu, niin eipähän heidänkään tarvii miettiä sitten sen kummempaa lahjaa.
Voi ei, vanhempainiltaan lähtö painaa päälle ja tuntuu, etten saa kertakaikkiaan mitään aikaan. Mies jää tänne viisikon kanssa. Kunhan nyt tuon reilu vuosikkaan vahtisivat kunnolla ;-).
neronja rv 29+2
Sunnuntaina tulimme siis kotiin.. ja maanantaina menimme takaisin. Bilirubiiniarvo oli hurjasti noussu 304:n ja poika joutui samantien valoon. Siellä pikku-ukkeli köllötteli 24 h ja pääsimme sit eieln kotiin kun arvo oli 252. Tänään kävimme kontrollissa ja oli laskenu 220:een. Enää ei tarvitse mennä kontrolliin ja vihdoin voimme aloittaa normaalin arjen ja huokaista helpotuksesta.
Wilhelmi on oikein suloinen nyytti :)
Sterilisaatiosta: Se tehtiin eikä nyt oikeastaan tunnu miltään kun on toi suloinen pullero sylissä ja päätös tehty jo kauan sitten.
Selkäydinpuudutuksessa viilto napaan, 2 cm munajohtimista pois, piuhojen päät poltettiin kiinni ja siinäpä se toimenpide kaikkiaan oli. 1/2 h siihen meni, toki puudutuksen poislähteminen kesti muutaman tunnin ja oli inhottavaa maata jalat tonnin painoisina. Vauva sai kuitenkin käydä rinnalla ihan normaalisti.
Nyt haava hieman aristaa ja taisin saada hematooman kun nostelin tuota nelosta.. vähän pitää kuitenkin varoa.
Taidanpa minä nyt poistua odottajien puolelta.. käyn välillä kurkkimassa kuulumisia ja vauvauutisia. On täällä ollut ihanaa teidän kanssanne.
Taitaa olla suurperheellisillä oma vauvapinokin.. äkkiä vain tämä mahtava porukka sinne myös.
Oikein paljon onnea myös uusille plussanneille.
ihanaa joulunodotusta teille kaikille.
Medisonille terveisiä.. laitanpa sinullekin postia paremmalla ajalla. Usein olet ollut ajatuksissa.
Mitä Minjuskan porkkanalle kuuluu?
T.Neppis ja Wilhelmi 1 vk
en ole ehtinyt kirjoittelemaan. Keittiö remontti on aluillaan ja tietysti juuri nyt pitää selän alkaa uudestaan kiukutella :o/ pystyn tekemään joka päivä vähän mutta eihän sillä tyylillä tule ikinä valmista... Mutta oma vointi ensin seinät sitten :o) Sanoin jo miehelle että jouluksi tai viimeistään vuoden loppuun pitää olla valmista ja sitten aletaan vaan valmistautua vauvan tuloon. Pestään pieniä vaatteita,kudon hahtuva pöksyjä,kartoitan kestovaippa varaston valmiiksi yms. Haluan kunnolla rauhoittua ennen vauvan tuloa.
Meillä lumetkin sitten suli pois :o( nyt on niin kurjan näköistä ja pimeää. Toivottavasti jouluksi saadaan uudestaan lunta. Lapsetkin on viihtyneet paljon paremmin ulkona kun ovat saaneet laskea mäkeä ja telmiä lumessa.
Jaahas pitääkin alkaa valmistautua kauppa reissulle kahden nuorimman kanssa. Mun on pakko saada kalaa! hirveä himo ollut kalaan viime aikoina ja suklaaseen :o) eilenki piti ihan taistella etten pistä miestä illalla puoli 9 kauppaan :o) pitäähän sitä nyt yksi päivä pystyä olemaan ilman suklaata,eikö?
Niiloakseli rv 24+3
Hei vaan kaikille. Uusi tulokas pyrkii mukaan. Muistaakohan minua kukaan tuolta kuumeilupuolelta? Itse muistan hyvin Omppuäipän, Soffalan ja Niiloakselin. Ja tietysti teidät rakkaat juuri plussanneet Ädän ja Sinuvin :)
Plussatestistä on pari viikkoa ja huomenna pitäisi tulla rv 6 täyteen. paljon ei ole kuitenkaan viitsinyt tuuletella asian tiimoilta, sillä mitään raskausoireita ei ole! Alkuun oli rinnoissa tuntemuksia, mutta sekin on nyt kaikonnut. Huonoa oloa ei todellakaan ole ja väsymyksestäkään ei voi juuri mainita. Huoli on siis kova siitä, onko kaikki hyvin.
Ensi tiistaille varasin ultran yksityiselle ja sinne saakka pitäisi sinnitellä tämän epätietoisuuden kanssa.
Muistatteko te pidemmällä olevat odottaja, milloin raskausoireet pukkasivat esiin, vai oliko niitä teillä heti alusta asti?
Raskaus saatiin alulle kolmannella clomikierrolla. Vaivananai on pco ja siitä johtuva ovuloimattomuus. Lapsi on ennestään kolme ja ikäeroa nuorimmaiseen tulisi tällä kertaa 5,5v, jos kaikki nyt hyvin menisi.
Sinuvi oli kysellyt tuolla kuumeilupuolella, että miten mies on asiaan suhtautunut. Ei ole näkynyt kukkapuskaa, eikä timanttikoruja :) Taitaa olla tuo mies yhtä varovaisella kannalla kuin minäkin. Tiedän, että hän kovasti haluaisi vielä yhden lapsukaisen ja varmasti on onnellinen tästä uutisesta. Hän varmasti iloitsee näkyvämmin vasta sitten, kun jotakin todistetta raskaudesta ja sen jatkumisesta on.
Meriutu rv 5+6
IHANAA! Tervetuloa odottajiin meriutu ja sinuvi!!!! Muistan teidät ja olen odotellut teitä! Ihan loistavaa! Tiesin, että tulette vielä! :)) Onnea kovasti plussista ja toivotaan nyt kumpaisellekin loistavaa odotusta!!
Näinhän se menee, että osa saa jo vauvan syliinsä ja uusia odottajia tulee. Mitenköhän minä osaan sitten siirtyä kokonaan vauvapuolelle ja unohtaa kuumeilijat ja odottajat... :/ Sterilisaatio on käynyt myös mielessä, mutta luulen, että siltikin jänistän ja pidän pienenpienen mahdollisuuden olemassa... Luulen kyllä, että varsinkin mies pitää nyt huolen siitä, että tuleva nyytti on viides ja viimeinen meille. Mutta onnellinen saan olla viidestä! Monilla ei mies suostu kuin kahteen lapseen! :)
Mites meriutu ja sinuvi, te saatte kesävauvat? Oletteko jo ehtineet laskettuja aikoja tiirailla? Entä joko neuvolat on varattu? Ihan kyllä kerrassaan loistavaa. Pelastitte tämän muuten niin sateisen päivän!
Haliterkuin, Omppis 23+1
Odotinkin aivan kauheasti uutisia miten synnytys meni ym. Nyt sullakin koittaa ihana vauvan tuoksuinen aika ja toivotaan ettei vauveli kellastu enemmälti.
Meillä oli jännittävä sunnuntai se meidän naapuri joka tuli miehensä kanssa kylään sai eilen illalla ihanan tyttövauvelin. He oli aivan kauhean tyytyväisiä synnytyssalihenkilökuntaan ja jotenkin mulle tuli sellainen tunne että uskaltaisin itsekin synnyttää jossain muualla kuin Naistenklinikalla. Ruotsissa on välillä jotkut synnytyspaikat tosi täysiä ettei pääse sinne minne haluaisi mutta näin maalla ei ole ongelmia. Tänään lähden katsomaan tätä tytteliä täytyy vaan odottaa että kaupat aukeaisivat jotta saisin jonkun vaaleanpunaisen hepenen mukaan. Voi miten " kaikki" saa vauvansa jo syliin paitsi mä. Kyllä tämä odottavan aika on pitkä ja tuskainen.
Annlinn
Ai niin Neronja, kiitos lyllypyllyjen villahuosu-ideasta kävin heidän sivuillaan ja täällä myös yksi joka aivan rakastui sellaisiin söpöihin pöksyihin eli tilaanpa niitä itsekin.