Veikkaan että hallitus on joutunut taipumaan Tehy-asiassa
ja sopu syntyi koska sieltä on sittenkin luvattu lisärahoitusta kunnille :)
Kommentit (14)
hallituksen edustajat kuulivat osapuolia viikonlopuna. Ja nyt Vanhanen on kovin kiertelevä kun kysytään onko hallitus antanut lisärahoitusta... jos ei ole antanut, niin olisi kai vastannut suoraan että EI. No, kohtahan se selviää. Onhan se hiukan noloa jos on joutunut taipumaan sanottuaan ensin ehdottoman ein Kataisen säestämänä.
Mä luulen että se tulee 4:n vuoteen mennessä nousemaan sinne 20%.
Mä luulen että eivät saa heti kerralla sitä isoa korotusta.
Ei niin ettenkö olisi tyytyväinen tietyssä mielessä hoitajien puolesta, mutta pelottavaa että hallitus on noin ameebamainen.
Miettikää nyt - missä Kanervan lupaama pääministerin kutsu Bushin pakeille? - Ei missään, Häkämiehen venäjä venäjä venäjä kalasteluista huolimatta. Noloa.
Siten Katainen, joka ei tiedä lupasiko 500 vai eikö luvannut ja ei varmaan anna lisärahaa kunnille vaikka antaakin.
Puhumattakaan tekstari-vanhasesta, jonka naismaku paljastaa kaiken.
Tiedätkö, paljonko valtiolla on velkaa? Eihän tuota tietysti ole yhtä paljon, kuin viime vuosituhannen lopussa, mutta ihan riittävästi kuitenkin, lähes 55 miljardia euroa.
www. treasuryfinland. fi/public/default. aspx? contentid=8481&nodeid=18401
Vierailija:
Rahaa kun meillä tällä hetkellä on enemmän kuin koskaan.
sairaita, jotka tarvitsevat hoitoa?
Eiköhän kummatkin ole joutuneet tekemään kompromissejä. Sekä työnantaja että Tehy. Eipä sitä sovintoa muuten yleensä aikaansaada.
Ens viikolla irtisanomisten tultua hallitus olis joka tapauksessa joutunut tulemaan tähän mukaan, koska perusoikeudet eivät toteudu kun ei terveydenhuoltoa olisi voitu edes kiireelliseltä osin hoitaa!
Pakkolaki ei tuottanut tarpeeksi hyvää tulosta, kiitos pakoilleille hoitajille!
Liikutaan siellä 20% neljälle vuodelle, eli ei edes kovin suuri!
Minusta ainakin on oikein ja hymyilyttävää jos päättäjien arvomaailman saadaan edes tällä tavoin hiukan muutoksia. Toki heille hieman nöyryyttävää.
Eli jos tosiaan sopimus on 20 % ja neljä vuotta, niin mettähän mentiin niin että rytisi. TOIVON että sovintoesitys on parempi. Onhan sen oltava!?!
Se korotus ei tule kerralla.. se tulee aina joka vuosi edellisen vuoden korotetun palkan päälle..
Eli oikein hyvä sopimus..
Matikka auttaa joskus ymmärtämään asioita..
millä matematiikalla n. 20 % korotus neljässä vuodessa on parempi kuin se alkuperäinen 12,5 % korotus 2,5 vuodessa? Laskepa se minullekin niin, että tällainen matematiikkaa osaamaton pöllökin tajuaa...?
15
että uusi sopimuskierros on 2,5 v. kuluttua- silloin ollaan taas normaalitilassa EIKÄ VARMASTI tälläisiä korotuksia luvassa, joten 12,5% + ne normikorotukset seuraavalle sopimuskaudelle (taas 2,5 v?) 2-4% max = vähemmän kuin 20% neljän vuoden aikana.
Sitä paitsi: Edelleenkin suomi käyttää BKT:sta ihan naurettavan pienen prosentin terveydenhuoltoon. Se mihin täällä rahat käytetään on nimenomaan poliittinen kysymys. Rahaa kun meillä tällä hetkellä on enemmän kuin koskaan.