Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virka-aikaan toissa olevat; Paljonko teille pitaisi maksaa lisaa, etta suostuisitte tekemaan toita myos iltaisin, oisin ja viikonloppuisin?

Vierailija
18.11.2007 |

Kyllä musta varsinkin yöt ja viikonloput on sellaisia, että vähintään puolet pitäisi saada palkkaa lisää, että suostuisin kolmivuorotyöhön. Ja vasta tuplapalkalla olisin tyytyväinen.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(iltaa, päivää ja viikonloppua joskus) ja palkka on reilu 2000¿. Kevyt työ, työaika normaalia lyhyempi, paljon vapaita. Kolmivuorotyötä en tekisi mistään hinnasta.

Vierailija
2/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saan vuoroista korvausta, palkan päälle, kuukausittain n. 200 euroa. Minulla on siis ilta- ja viikonloppuvuoroja. Mutta silti ystäväni, kolmivuorotyötä tekevä hoitaja, hämmästeli ja ihmetteli suuresti minun kamalia työaikojani...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakeutunut alalle jossa virka-aikana tehtävää työtä. Palkka ei edes esimiesasemassa päätä huimaa mutta saapahan päättää itse melko vapaasti liukuman puitteissa työajoista, olla vapaapäivillä ja lomalla silloin itse haluaa. Myös lounastunnilla voi leimata itsensä omalle asialle ja hoitaa omia juttuja.

Eli en vaihtaisi rahasta pois!

Vierailija
4/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka voisi olla 50% la ja 100% su, ainakin. Lähinnä kiinnostaisi arkivapaat. Asioita saisi paremmin hoidettua, kun kaikki " viralliset tahot" on auki samaan aikaan, kun itse olen töissä. Lisäksi minulla olisi enemmän aikaa olla lasten kanssa kuin pari hassua tuntia illalla töiden jälkeen ennen nukkumaan menoa.

Vierailija
5/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkivapaat olis ihania, sais kerrankin hommia hoidettua, ja ehtis joskus kirjastoon jne.

Vierailija
6/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorolisät nostavat palkan joka kuukausi n. 2400-2600 euroon. Kunnalla olen töissä. Ihan tyytyväinen olen summaan ja arkivapaisiin.

Paljonko hoitajille maksettavat korvaukset ovat vuorotyössä, siis %-osuudet tuntipalkaan, koska useimmat ovat ilmoittaneet lisien olevan kuukaudessa max 200-300 euroa?

Vierailija
7/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi varmaan vaatia, mutta kun kukaan muukaan ei vaadi, niin en halua olla ainoa.

Vierailija
8/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnytkin vapaaehtoisena mutta nykyisessä duunissa kukaan ei maksa ylitunneista mitään.

Vierailija
9/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikolla kuskaan lapsia kerhoon/kouluun ja hoidan heitä.

Vierailija
10/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikälisiä on 2. Muut lisät tulevat seuraavasti:

Ilta klo 18-22 20%

Yö 22-07 40%

pyhä lauantai 18 - su 24 100%

tuplapyhä 200%

Lisäksi satunnaisia korvauksia isommasta autosta (teli) tai 2-os. päivästä

Työt menee kolmen viikon jaksoissa (114h45min), joka kuukausi yksi viikonloppu on vapaa.

Siksi ihmettelen, että voiko kunnallakin vaihdella nuo vuorotyöstä tulevat korvaukset? Sairaanhoitajilla ne kuulostaaa niin pieniltä. Mutta taas toisaalta täsmää aika hyvin tuolta Hesarin sivuilta luettuun juttuun kokonaispalkoista, jossa sanottiin joka kolmannen tienaavan yli 2600 euroa.

-7-

Vierailija
11/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ts. lähtemään aamukuudelta kentälle ja palaamaan yöllä. Seuraavana päivänä taas normaalisti töihin aamulla. Ja arvaat varmaan, että noista matkapäivistä ei saa työtunteja, koska " matkustaminen" ei ole työaikaa. Korvaus on siis 31 Euroa ylimääräistä eli kotimaan päiväraha. Suostuisitko itse tuolla lisärahalla olemaan työn takia sidottu 5:30-24:00?

Vierailija
12/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen jonkin verran viikonlopputöitä ja hälytystyötä myöskin. Jos viikonlopputyö on ylityötä, niin siitä saa muistaakseni tuplat. Jos se mahtuu normaaliin viikkotyötuntimäärään, niin sitten siitä saa kai 1.5-kertaisena. Jos joutuu päivystämään, niin silloin saa päivystysajalta 0.5-kertaisena tuntipalkan. Hälytystyöstä minimikorvaus on kai kahden tunnin liksa.

Eihän näitä työnantaja tarjoa, jos ei itse pidä huolta. Mutta jos pyytää, niin ei työnantaja voi kieltäytyäkään maksamasta jos ovat sovittuina sillä työpaikalla käytetyssä työehtosopimuksessa. Ei kannata tässäkään asiassa itseään liian halvalla myydä.

Mä olen töissä tietotekniikan palvelualalla ja mulla on itse asiassa tosi hyvä palkka. Mulla tulee noita vuodessa ehkä noin kolmen-viiden tonnin edestä.

Vierailija
13/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muuten osa matkoistakin on työaikaa. Se riippuu ihan työehtosopimuksesta. Muistaakseni vapaa-ajalla matkustamisesta on muistaakseni max. 16 h/vrk työaikaa.

Vierailija
14/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummassakaan matka-aikaa ei ole laskettu työajaksi. On aika raskasta joka viikko olla yksi päivä reissussa tuolla aikataululla. Lohdutuksena sentään se 31 Euroa ylimääräistä, joka menee lehtiin ja kahveihin lentokentällä odotellessa.

Vierailija
15/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalisä 15% klo 18 jälkeen

lauantailisä 20%

sunnuntai 100% la-illasta 18 eteenpäin

yö 40%, mutta niitä harvoin saa, kun ne yleensä annetaan vapaana.

Tuplapyhistä saa saman 100%

Vierailija
16/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Iltalisä 15% klo 18 jälkeen

lauantailisä 20%

sunnuntai 100% la-illasta 18 eteenpäin

yö 40%, mutta niitä harvoin saa, kun ne yleensä annetaan vapaana.

Tuplapyhistä saa saman 100%

sairaanhoitaja kaupungilla

Vierailija
17/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, kuinka moni olisi valmis olemaan tavoitettavissa 24/7 ja käytännössä vielä olemaan työmatkoilla noin 2-3 päivää viikossa, ilman MITÄÄN korvausta??? Tuskin montaa kättä nousee.

YTN:n työtaistelu ei tunnu kiinnostavan ketään. Siinä taistellaan mm. siitä, että matka-aika olisi korvattavaa työaikaa. Ei löydy tukea, ei.

Viimeisen vuoden olen reissannut siten, että lähdin aamulla 05.45 lentokentälle ja palasin illalla noin klo 23. Ja seuraavana aamuna töihin normaalisti klo 8. Noita pitkiä työpäiviä oli tosiaan tuo 2-3 viikossa.

Ja palkkaa tuli 7,5 tuntia / päivä, vaikka oikeasti meni 17 tuntia. Päiväraha ei ole palkkaa, vaan se tosiaan menee pitkän päivän aikana, oli maa mikä hyvänsä. Ja jos saa 30 e, niin se jaettuna tuolla ylimääräisellä 10 tunnilla on 3 e / tunti. YLITYÖTÄ.

Löytyisikö back-upia meille?

Vierailija
18/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joudun matkustamaan useamman päivän kuussa ja n. 3 kertaa vuodessa joudun olemaan töissä reilun viikonkin putkeen (siis ympäri vuorokauden koko ajan) pienellä korvauksella. Matkoista ei tule kuin onneton päiväraha. Matka-aikoja ei työaikaan lasketa, joten ne on ihan hukkaan heitettyä aikaa pois perheen luota. Eikä ole muuten kuukausipalkassakaan hurraamista. Saan saman, kuin hoitajat keskimäärin.

Vierailija
19/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin minuakin ihmetyttää kuinka se teidän lakko ei kiinnosta ketään! Kaikki aika menee ilmeisesti hoitajien haukkumiseen.

Minun korviin tuo matkustaminen kuulostaa ikävältä, mutta ei mahdottomalta. Meillä on sekaisin aamu ja iltavuoroja samalla viikolla, joten kun illalla on kotona noin 22.30 saa lähteä aamulla töihin 06.00.

Vierailija
20/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ikävintä on, jos lapsen pitää jaksaa tehdä samanlaista vuorotyötä kuin vanhempansa. Eli tulee hoidosta pois klo 22 ja menee sinne takaisin vähän jälkeen klo 06. Näin voi olla yksinhuoltajilla tai kahden hotajan lapsella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän