Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin ulkoilupukeutumisesta kysymys: aluskerrasto!

18.11.2007 |

Suosittele kokemuksesi perusteella fleecevälikerroksen alle joko silkkistä aluskerrastoa tai ns. teknistä alusasua. Enää en aio palella lasten kanssa ulkoillessa ja muut vermeet alkavat olla kunnossa, mutta tämä ihoa vasten tuleva kerros vielä uupuu.

Kiitos jos jaksat vinkata!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskovillan silkki-villakerrasto on ihana, tai sitten villainen.

Tärkeintä on, ettei alimmaiseksi ihoa vasten pue puuvillaa, joka on kostuessaan kylmä. Villahan on märkänäkin lämmin eikä ala helposti haisemaan.

Teknisten kerrastojen ongelmana on haju (hiki, märkäbakteeri) eli tosi helposti haju tarttuu ja jää niihin. Lisäksi ne on sähköisiä, kun ei huuhteluainettakaan suositella käytettäväksi.

Vierailija
2/17 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain joululahjaksi ruskovillan villa kerraston ja on todella hyvä sekä lämmin. Eikä kutita ihoa, mitä monet luulevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse urheille olen käyttänyt pikku pakkasilla teknistä ja kovilla (alpeilla mm. -25 astetta) asuna silkkistä. Fleese asu siihen päälle on vielä tosi hyvä ratkaisu lisälämmikseeksi, jos sellaista kaipaa.

Vierailija
4/17 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siitä minulla ei ole mitään kokemusta. Minun silkkiasut ovat urheilukaupasta ja olleet tosi hyviä. Kannattaa varmaan ihan verrata hintaa, tuskinpa nissä muuta eroa. En tiedä mitä nuo Ruskovillan silkkiasut maksaa, mutta urheilukaupassa on aina joulun alla ollut tarjouksia n.25¿ osa.

Vierailija
5/17 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä oli puhtaasti hinta, sokoksen housut olivat n. puolet ruskovillan housujen hinnasta.

Nyt vaan harmittaa, sillä sokoksen silkkivillakalsarit kutittavat :-/ Enkä minä edes kutia helposti, eikä villavaatteiden kanssa yleensä ole kutiamisongelmaa. Atoopikko-lapseni käyttää noita ruskovilloja suoraan ihoa vasten eikä valita, joten harmittaa tosi pahasti, että menin itaruuksissani ostamaan nuo halpiskalsarit :-/

Luulisin siis, että on noissa vaatteissa muutakin eroa kuin hinta.

Vierailija
6/17 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joten kiva kun löytyi ketju aiheesta.

ite inhoan keinokuituja, joten en halua sellaisita teknistä aluskerrastoa. mielummin puuvillainen sitten... viime talvena en urheilukaupoista muita löytänyt, joten täytyy lähteä ettimään jostain muualta. olen kanssa miettinyt tuota ruskovillaa. mitähän se mahtaa maksaa, tietäiskö joku?

Kuparikiitäjälle sen verran, että auttaisko lanoliinikäsittely tuohon kutitukseen? joku mun mielestä sanoi jossain kestovaippakeskustelussa, että auttais. en sitten tiedä mitä se housujen silkki siitä tykkää...

Vierailija
7/17 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvillaista kerrastoa ei kannata missään tapauksessa ostaa jos on vähänkin riskiä, että hikoilee. Puuvillahan vain kastuu hikoillessa ja sitten tulee äkkiä kylmä.

Vierailija
8/17 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat hyvinkin olla parhaita, mutta ovat kyllä kalliitakin. Itse olen ostanut Stockmannilta ja Sokoksesta. Myös jossain nettikaupassa olen nähnyt silkki- ja silkki-puuvillakerrastoja. Silkkivillaisia en ole uskaltanut kokeilla, minua merinovillakin kutittaa ihoa vasten.

Vierailija
9/17 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on varmaan huomannut, että jotkut puuvillaiset T-paidat kulahtavat ekan pesun jälkeen ja toiset kestävät pesusta pesuun kuin uusina. Se on se laatu, vaikka molemmat on puuvillaa.

Sama on silkin tai villan kanssa. On hyvää silkkiä ja hyvää villaa, ja sitten sitä halpistavaraa. Jos on huonoja kokemuksia halvasta silkkikerrastosta, niin ei kannata syyttää silkkiä materiaalina.

Ja silkkihän on oikeastaan silkkitoukan kutomaa lankaa, joten kai sen langan voi kutoa " kankaaksi" monella eri tavalla? Ja inhottavaa myös, jos malli on huono, saumat vetää kieroon tai painaa jne.

Ruskovillat on vähän hintavampia, mutta taatusti hintansa arvoisia.

Vierailija
10/17 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosta mun edellisestä viestistä tais saada sen kuvan, että urheilukaupoissa oli vaan puuvillakerrastoja. niitä siis ei ollut, vaan pelkästään niitä keinokuituisia.

katoin ruskovillan sivuilta niitten tuotteitten hintoja, ja housut oli n. 50 e ja pitkähihaiset paidat samoin. hihattomat oli halvempia, jonkun 30 e.

oliskohan sitten pitkä- vai lyhythihainen hyvä? hihaton näkyis kyllä vähemmän omien vaatteitten alta... ite siis ajattelin tätä ihan jokapäiväiskäyttöön, kun palelen aina talvisin niin kamalasti. ja nimenomaan jotenkin keskivartalon alueelta, siksi mietin että josko toi hihaton riittäis.

Vierailija
11/17 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettinyt tuota Sokoksen silkkivilla-asua, mutta en ole vielä päässyt edes hypistelemään. Villa kutittaa minulla kyllä sikana, joten jos siitä asusta on jo huonoja kokemuksia, pitänee jättää kauppaan.

Fleecevälikerrosasu on jo hankittuna. Päädyn varmaankin siihen silkkiseen seisoskelu-ulkoilua varten. Nyt näyttää siltä, että sellaisen teknisenkin voisi sitten kuitenkin hankkia, koska aktiivnen liikuntaura on taas parin vuoden tauon jälkeen alkanut ja aion lenkkeillä läpi talven.

Joten esim. Marela! Onko vinkkejä noista teknisistä asuista, hinta ja merkki mitä kannattaisi hankkia.

Vierailija
12/17 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin JKL Anttilassa näkyy olevan marraskuun tarjouksena silkkivillakerrasto n. 20eur/osa. Onko kokemuksia millainen se on käytännössä? Kutittaako?

Vierailija
13/17 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutittaneet - tosin paita varmaan kutittaisi enemmän.

Itselläni myös useita erimerkkisiä laskettelukerrastoja, ovat ohuita mutta lämpimiä (ja ihan Intersportista löytyy).

Heinonen:

miettinyt tuota Sokoksen silkkivilla-asua, mutta en ole vielä päässyt edes hypistelemään. Villa kutittaa minulla kyllä sikana, joten jos siitä asusta on jo huonoja kokemuksia, pitänee jättää kauppaan.

Vierailija
14/17 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen herkkä kutiamaan ja atoopikko. Muutaman minuutin kokeilussa Ruskovillan villa-silkkikin kutitti mua. Olkaa siis tarkkana, 50e kutittaa jo ilman villaakin...

Vierailija
15/17 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutittaa täälläkin. Mulla jalkojen iho varsinkin reisistä ja pakaroista kuivaa talvisin. Nyt kun iho oli rasvauksesta huolimatta kuiva, niin olin tulla hulluksi noissa mainitsemissani housuissa. Kutina ja polttelu oli kamalaa! Täytyy saada iho kuntoon ennen seuraavaa kokeilua.

Vierailija
16/17 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkkiset pitkikset, villaa 85% silkkiä 15%. Aivan ihanat, noiden kanssa tarkenen farkuissakin -20 asteessa, toisaalta eivät hiosta eli käytän noita jo nyt. Minua eivät ainakaan kutita. Hinnasta en tiedä, kun äitini ne minulle oli ostanut viime syksynä :D Luulen, että ovat selvästi Ruskovillaa edullisemmat.

Vierailija
17/17 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut tosiaan sietää merinovillaa, mutta minä en sitäkään. Sen sijaan silkkikerrastot ovat ihania iholla. Siis Ruskovillaltakin kannattaa ottaa täysin silkkinen, ilman sitä villaa. Aikuisten mallia en ole kokeillut, mutta ainakin lasten silkkikerrasto on tosi paksua ja kestävää neulosta. Ihan hyvin on myös ne Sokoksen ja Stockmannin silkkikerrastot (siis 100% silkkiä, ei villaa) kestäneet, vasta useamman vuoden käytön ja satojen konepesujen jälkeen ovat alkaneet hajota. Ne ovat tosi ohutta silkkineulosta ja minusta kivat farkkujen jne. alla, kun en sukkahousuja voi pitää. Myös viskoosi- ja modaalikerrastot ovat tosi mukavia, jos vähän paksumpaa haluaa. Niitä saa ihan marketeista.