Pitäiskö muuttaa yhteen vaikka se tietäisi joutumista köyhyyteen?
Jos muuttaisin yhteen lapseni isän kanssa olisi ainoa tuloni lapsilisä 100¿. Miehen palkka ei riitä edes hänelle itselleen, hän on aina perse auki. Minä asun lapsen kanssa ja saamme erilaisia tukia 1130¿. Pitäiskö siis muuttaa yhteen vaikka se tietäisi sitä, että meillä ei koskaan olisi rahaa ruokaan ja vaatteisiin? Me tulemme lapsen kanssa kahdestaan rahallisesti toimeen, vaikka ei meille koskaan mitään ylimääräistä jää. Lapsen isä maksaa vain elatusmaksun 130¿, kaiken muun palkkansa hän käyttää omiin kuluihinsa.
Kommentit (13)
En ole kyllä ikinä kuullut, että joku vaan " menis" töihin. Itse olen aina hakenut töitä, mutta en ole koskaan saanut. Lapsia en kyllä ala hoitamaan enkä siivoomaan enkä lehtiä myymään enkä mitään muutakaan paskahommaa.
Kyllä minä olen siivoamaan mennyt, jos oman alan töitä ei ole ollut tarjolla. En tajua miten hienoa on asua erillään kumppanistaan voidakseen nyhtää yhteiskunnan tukea, kun ei huvita mennä töihin! Sori vaan.
En oikein sovi siivoojaksi, kun on tuo allergiakin.
On erilaisia kohteita mitä siivota! Esim. kotisiivouksia tekevät yritykset käyttävät ihan samoja aineita kuin sinäkin kotona, vai etkö kotonakaan koskaan siivoa?
Lehtien jakamista ei ainakaan allergia estä, käsineet kädessä voit lehtiä jakaa. Tai sitten on mentävä koulutukseen, jos ei saa tutkinnollaan työtä. Ei voi vaan jäädä kotiin makaamaan.
Saisit suoraan palkkaa oppimisesta. Usein työkkärin kursseilla myös se työllistymistakuu valmistumisen jälkeen.
Elämä ei ole aina mukavaa, mutta sitä tää on. Saadakseen leipää on tehtävä töitä.
Ei kannata muuttaa yhteen sellaisen miehen kanssa joka ajattelee vain itseään. Kannattais ehkä samantien lopettaa koko suhde koska eihän tommosella voi mitään tulevaisuutta olla.
Mies tuhlaa itseensä ja nainen lapsineen saa pärjätä omillaan.
En saisi miehen tulojen perusteella Kelalta työttömyyskorvausta. Ja mitenkähän sitä yhdistäisi lehdenjaon ja pienen lapsen äitiyden? Jakaisin lehtiä yöt ja päivät touhuaisin lapsen kanssa,niinkö? Olisin kahdessa viikossa suljetulla osastolla univelkojen takia.
Miksi roikut miehessä, joka ei välitä susta eikä edes lapsestaan?
Hanki joku koulutus.
Ei puolisolla tartte olla kovinkaan kummoset tulot, kun kela jo epää toiselta puolisolta työttömyyskorvauksen. Vittu, samaan aikaan maksetaan lapsilisiä hyvätuloisille.
eivätkä makaa kotona oottelemassa jotain parempaa korvausta tai unelmatyöpaikkaa - miksi työssäkäynti onnistuu muilta perheellisiltä ihmisiltä, mutta sulta ei? tosin tolla asenteella ei varmaan töitä saa ja silloin ei pitäis maksaa työttömyyskorvaustakaan...
Tekasen tässä vielä toisenkin lapsen, jotta saan taas kolme vuotta maata kotona. Eikä vittu oikeesti ne tartte lapsilisiä, joille jää kuukaudessa käteen 5000¿
ei pidä muuttaa yhteen.