Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnyttäjät! Jos teillä on synnytyksen jälkeen kaikki ok, niin lähtekää kotiin.

Vierailija
18.11.2007 |

Olis tärkeempää saada väkeä synnytyssaleihin kun vuodeosastolle mehua mammoille kantamaan. pistäkää miehenne palvelemaan! Naikkarilla ja Kättärillä on nyt jo täys hulina kun Jorvi on sulkenut ovensa.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te toimisitte jos olette menneet Rovaniemelle synnyttämään ja teidät kotiutettaan puoli päivää synnytyksestä. Lähtisittekö vauvan kanssa esim. Ivaloon tai vielä kauemmaksi ilman kunnon jälkitarkastusta vauvalle. Veikkaampa että Lapissa ei lasten sydämiä tutkita ihan joka tuppukylässä.

Vierailija
22/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan Helsingissä.. 2 vrk ja ulos. Näin kahden lapsen kohdalla. Ja mahdollisen lakon aikana se on 1 vrk ja ulos. On fakta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joutuu teholle antibioottiin

Vierailija
24/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvä, kun täällä niin mainostit tota yksityishuonetta, niin osataan nyt me muutkin sitten vaatia sinne pääsyä! ;D

Saas nähdä onko rouvalle sviittiä enää vapaana, kun pääset osastolle.

Vierailija
25/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

rouvalle saadaan oma vuode sieltä mistä haluaa :-). Luuletko olevasi parempi ja tärkeämpi kuin ne muut? Oletko kysynyt isältä, veljeltä, mieheltä onko hän valmis lykkäämään jonkun muun synnyttäjän pois jotta juuri SINÄ pääset haluamaasi paikkaan?

Olet vielä poloisempi kuin ajattelinkaan...

Vierailija
26/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sairaanhoitaja-kätilö, en ole itse edes raskaana nyt (kaksi lasta jo on ja kolmatta en halua), kunhan vaan halusin kiusata teitä.

Niin, ja isäni on kyllä lääkäri mutta ei lapsivuodeosastolla vaan yliopistollisen sairaalan lasten infektio-osastolla, ja veljeni opiskelee lääkäriksi, mutta tuskin hänkään lapsivuodeosastolle päätyy. Mieheni on ihan muun alan ihminen.

3

Vierailija
27/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En ole sairaanhoitaja-kätilö, en ole itse edes raskaana nyt (kaksi lasta jo on ja kolmatta en halua), kunhan vaan halusin kiusata teitä.

Niin, ja isäni on kyllä lääkäri mutta ei lapsivuodeosastolla vaan yliopistollisen sairaalan lasten infektio-osastolla, ja veljeni opiskelee lääkäriksi, mutta tuskin hänkään lapsivuodeosastolle päätyy. Mieheni on ihan muun alan ihminen.

3

Vierailija
28/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtenyt kotiin synnytyksen jälkeen ilomielin, mutta pakko oli jäädä kolmeksi päiväksi vaikka oma ja vauvan vointi olivat hyviä.

Paljon mukavampi ja helpompi kotona on olla kuin sairaalassa.

Kotona mies osallistuu vauvan hoitoon ja talouden pitoon niin paljon että itse saan tarvittaessa levätä.

Sairaalassa vauvaa pitää hoitaa yksin vuorokaudet ympäriinsä ja nukkumisesta voi vain haaveilla. Paljon raskaampaa minulla on sairaalassa ollut kuin kotona.

Toivottavasti seuraavalla kerralla pääsen kotiin nopsempaa.

Vierailija
29/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa lienee aika helvetin paljon kätilöitä, joilla on kaksi lasta ja kolmas tulossa, ja jonka mies tai joku miespuolinen sukulainen on ehkä lääkäri tai sitten ei. Enkä mä ole edes kätilö. Jos olisin, niin en kai täällä kertoisi että mullepa on jo varattu paikka sairaalasta.

Enkä todellakaan ole alueelta, jossa sanotaan MIE.

3

Vierailija
30/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kituutan kolme päivää jossain ryhmähuoneessa kolmen tms muun mamman kanssa. Vaikkei olisikaan minkäänlaista työtaistelua. Ja tämä tietysti sillä varauksella että kaikki on hyvin.

Kotona on rauhallisempaa, ja voin kuvitella että siellä saan imetyksenkin onnistumaan paremmin kuin jossain huoneessa jossa on vain verho yksityisyyden suojana. Ja olen ensisynnyttäjä, jolla ei ole sen kummempaa kokemusta lapsista. En kuitenkaan jaksa hirveästi stressata koko asiaa ja tehdä siitä sen vaikeampaa kuin se on. On suomessa kuitenkin niin hyvä tukiverkko olemassa (ja minulla ihan sukulaistenkin muodostama tukiverkko) että aina löytyy joku jolta kysyä jos kysyttävää tulee.

Ja toisaalta, mä asun pk-seudulla, jossa pääsen varmaankin ihan sukkelaan lapsiin erikoistuneelle lääkärille jos niikseen tulee. Ei ole kuitenkaan mitään syytä olettaa että jokin menisi vinoon. Kaikkeahan voi tapahtua, mutta ei ole mitään syytä olettaa.

Vierailija
31/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainakin kättärillä kolme vuotta sitten ei hoitajat juuri meidän luona käyneet, ruuat haettiin itse, kävivät vaan näyttämässä (kerran) vaipanvaihdot ym. toimet + tutkimassa kohdun supistumista ym vastaavia käyntejä oli ehkä 1-2 päivässä. Ja vaihtamassa tipan (3 kertaa/vrk), sain antibioottia kun tulehdusarvot olivat pamahtaneet korkeiksi (syytä ei koskaan löydetty ja tunsin itseni koko ajan terveeksi).

Vierailija
32/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntymästä ja sitä kyllä kovasti ihmettelen ettei joku jolla jo ennestään kaksi lasta tunne imetyksen " saloja " .

Vierailija
33/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä makasin viikon, siitä suurimman osan antibioottitipassa ja " verensiirrossa" . Lähdin kotiin heti kun pääsin tippaletkusta irti. Lapsi joutui vielä jäämään, koska oli keltainen.

Vierailija
34/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan myös niistä vastasyntyneistä vauvoista.

Vierailija
35/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mamma on ihan kunnossa, mutta vauva vaatii hoitoa lastenosastolla?

Mä olin valmis lähtee kotiin kahden päivän jälkeen, mutta vauva oli viis päivää tipassa...siinä sitten kauheesti viittiny etänä imettää!

Vierailija
36/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan hoitoon ja imetykseen. Ainakin näin oli muutama vuosi sitten MKS:ssa

Vierailija
37/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut, vaipanvaihdot, syötöt yms. Nyt ei etä-äideistä ole apua.

Vierailija:

että mamma on ihan kunnossa, mutta vauva vaatii hoitoa lastenosastolla?

Mä olin valmis lähtee kotiin kahden päivän jälkeen, mutta vauva oli viis päivää tipassa...siinä sitten kauheesti viittiny etänä imettää!

Vierailija
38/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että vuodepaikka (jopa se yksityishuone) järjestyy. Itse asiassa tiedän sen järjestyvän 100% varmasti. Varsinkin kun ko. sairaalaan ei nuo irtisanoutumiset ole vielä vaikuttaneet mitenkään.

3

Vierailija:

nyt eivät ehdi, edes se sun best friend, senkin on tehtävä töitä. Ei jouda sulle mehua kantaa ;-)

" 9, kyllä mulla vaan on sellaiset suhteet, että saan vuodepaikan, jopa yksityishuoneen.

Usko pois.

Ja sinä, joka sössötät imetyksestä: osaan minä imettää, mutta en siltikään suostu lähtemään kotiin ennen kun maito on noussut. Enkä ennen kaikkea ennen kun on varmaa, että lapseni on terve.

3, jolle luonnollisesti omat lapset on tärkeämpiä kuin muiden lapset"

Sä olet aika polonen noilla MULLA ON SUHTEITA uhoillasi... Oikeassa olet kyllä lapsen terveyden varmistamisen tärkeydestä mutta tapa jolla tuot sen esille, mhh...

Vierailija
39/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

muut, vaipanvaihdot, syötöt yms. Nyt ei etä-äideistä ole apua.

Vierailija
40/56 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei lakko ole ko. sairaalaan vielä vaikuttanut, niin kyllähän se jo vaikuttaa, että naapurisairaala on kiinni -> tulee sieltä potilaita tungokseen asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän