Synnyttäjät! Jos teillä on synnytyksen jälkeen kaikki ok, niin lähtekää kotiin.
Olis tärkeempää saada väkeä synnytyssaleihin kun vuodeosastolle mehua mammoille kantamaan. pistäkää miehenne palvelemaan! Naikkarilla ja Kättärillä on nyt jo täys hulina kun Jorvi on sulkenut ovensa.
Kommentit (56)
Vierailija:
Vaikkei lakko ole ko. sairaalaan vielä vaikuttanut, niin kyllähän se jo vaikuttaa, että naapurisairaala on kiinni -> tulee sieltä potilaita tungokseen asti.
Tiedä sitten muuttuuko se sääntö kun lakko alkaa.
työt lisääntyvät ainoastaan hoitajilla
Molemmilla kerroilla pitivät " väkisin" , ensin keltaisuusepäilyn, sitten alhaisen verensokerin takia. Ehkä nyt toiveeni toteutuu ja pääsen kotiin heti seuraavana päivänä. En tajua miten joku voi haluta viipyä siellä sairaalassa päivätolkulla. Eihän siellä saa edes nukkua!
No ok, varmasti ensikertalaisille imetysohjaus olisi tärkeää ja on tosi ikävä juttu, jos jäävät sitä vaille. Voisikohan Imetyksen tuki ry jalkautua sairaaloihin auttamaan ja ohjaamaan, jos irtisanoutumiset toteutuvat?
Itsellä tosiaan synnytys saattaa alkaa vaikka tänään. Onneksi potilasturvalaki saatiin läpi!
Itse ainakin olen valmis lähtemään heti kotiin kun vaan lupa annetaan. Ei minua kiinnosta maata sairaalassa missä ei ole edes omaa rauhaa.
rouvalle saadaan oma vuode sieltä mistä haluaa :-). Luuletko olevasi parempi ja tärkeämpi kuin ne muut? Oletko kysynyt isältä, veljeltä, mieheltä onko hän valmis lykkäämään jonkun muun synnyttäjän pois jotta juuri SINÄ pääset haluamaasi paikkaan?
Olet vielä poloisempi kuin ajattelinkaan...
On tehty suunnitelma että hyväkuntoiset potilaat " ajetaan" kotiin jo smana päivänä. Käytetään parin päivän päästä vauvaa lääkärintarkastuksessa.
Lapissa itsellä 200 km synnytyssairaalaan ja tosiaan joka kylässä ei 3 vrk tarkastusta pystytä tekemään. Ja monilla on vielä pitempikin matka. Aika hurjaa tekstiä, että joko sinä lähdet sairaalasta pian synnytyksen jälkeen tai jonkun vauva kuolee..
Jos noin pahaksi menee, eiköhän henkilökunta osaa järkeään käyttää ja lähettää kotiin hyväkuntoisimmat.. Jättävät sen mehun kantamisen, jos joku on kuolemassa..
Mistä TE tiedätte näitä juttuja?
Taidatte vaan uhalla pelotella synnyttämään menijöitä...
Yli 24 h ikäisenä kotiutetuille ei tehdä rutiinisti lastenlääkärin tarkastusta enää uudestaan, vaan ainoastaan siinä 1 päivän iässä. Käsittääkseni nämä aikaisemman kotiutuksen suunnitelmat on ihan julkista tietoa. Varmasti toki ainoastaan hyväkuntoiset kotiutetaan aiemmin.
Mutta esim. kolmen hengen potilashuoneita muutetaan 4-5 hengen huoneiksi tarvittaessa. Yksityishuoneet on niin pieniä ettei niihin mahdu kuin yksi vuode, ja niitä ei yleensä edes käytetä. Normaalitilanteessa ko. lapsivuodeosastolla on aina tyhjiä paikkoja, ja nyt tosiaan on tulossa 1-2 extrasynnyttäjää per päivä. Sinne mahtuu. Kukaan, minä tai kukaan muu, ei joudu tässä sairaalassa käytävälle.
3
Vierailija:
rouvalle saadaan oma vuode sieltä mistä haluaa :-). Luuletko olevasi parempi ja tärkeämpi kuin ne muut? Oletko kysynyt isältä, veljeltä, mieheltä onko hän valmis lykkäämään jonkun muun synnyttäjän pois jotta juuri SINÄ pääset haluamaasi paikkaan?Olet vielä poloisempi kuin ajattelinkaan...
Vaikka olisin ITSE osastosta vastaava lääkäri ja juuri synnyttänyt, niin EN TODELLAKAAN kehtaisi vaatia mitään erikoiskohtelua, luullen että olen jotenkin parempi ihminen kuin " ne poloset tavissynnyttäjät!!"
Tuollainen itsekeskeisyys kostautuu vielä, usko pois!
kuuluttaa!!
Mahtaa hoitsut osastolla nauraa, kun porukka huomaa kenen mamma se täällä taas esittää niin tärkeetä! ;D;D
Kukaan ei joudu käytävälle, miksi sitten minä, jolla on suhteita tälle osastolle, joutuisin?
Turhaan täällä vaan pelottelette synnyttäjiä. Joissain sairaaloissa voi olla täyttä ja synnyttäjät kotiutetaan pikaisesti, mutta ketään ei heitetä ulos näissäkään sairaaloissa ennen kun se 3 vrk on täynnä. Ja on niitäkin sairaaloita, joiden toimintaan Tehyn mielenilmaus ei vaikuta juuri lainkaan.
Yksityishuoneen saa se, joka tajuaa sitä erikseen pyytää, jos se on vapaana. Yleensä on. Harva on ymmärtänyt pyytää sitä, kun sitä ei esim. sairaalan tutustumiskäynneillä edes esitellä.
3
Vierailija:
Vaikka olisin ITSE osastosta vastaava lääkäri ja juuri synnyttänyt, niin EN TODELLAKAAN kehtaisi vaatia mitään erikoiskohtelua, luullen että olen jotenkin parempi ihminen kuin " ne poloset tavissynnyttäjät!!"Tuollainen itsekeskeisyys kostautuu vielä, usko pois!
kun kerran potilashuoneissakin on tilaa.
Siinä se.
Te vaan hiillytte niin nopeasti, että sen vuoksi on kivaa esittää asia provosoivalla tavalla.
PS, olen itsekin sairaanhoitaja-kätilö.
3
Vierailija:
kuuluttaa!!Mahtaa hoitsut osastolla nauraa, kun porukka huomaa kenen mamma se täällä taas esittää niin tärkeetä! ;D;D
vauvan on opastettu kädestä pitäen vaipan vaihtoon, kylvetykseen, imetykseen yms. (eli hoitaja näyttänyt ja äiti (sekä isä)katsonut vierestä