*** JOULUKUISTEN SUNNUNTAI ***
Kommentit (23)
Kylmät väreet menee mullakin,kun luin Myyn ja muiden vauvansa menettäneiden juttuja. Mä en ole kahdessa edellisessä raskaudessa ollut lainkaan tälläisiä ikäviä ajatuksia,mutta jostain syystä tässä raskaudessa on vauvan menettäminen ollut usein mielessä,ja nyt loppua kohden ne tuntuu koko ajan vaan lisääntyvän. No ei auta kun toivoa kädet ristissä,että kaikki sujuu hyvin meillä kaikilla. Kohta meillä kaikilla on pienet nyytin sylissä. Tosin sekin ajatus aiheuttaa välillä pieniä kauhun tunteita,mulla kun on täällä kotona jo uhmaikäinen " sylivauva" ,tuo neiti 1v7kk on alkanut kiukuttelemaan ihan joka asiasta,minä itse-vaihe puskee kovasti päälle ja on jatkuvasti kädet ojossa tulossa syliin ja jos ei heti pääse niin huuto on kyllä korvia huumaava. Lisäksi tuo vähän alle 4v. viihtyy myös paljon sylissä. Voi olla,että tällä äidillä loppuu kohta kädet kesken ja sylissä on tosi ahdasta.
Yön nukuin neljään asti oikein hyvin,vaikka vessassa kävinkin muutamaan otteeseen,sitten tuli esikoinen viereen nukkumaan,ei mun nukkumisesta sitten enää mitään tullut,koko ajan sai pelätä huitovia käsiä ja potkivia jalkoja.
Nyt alkaa olemaan jo sellainen olo,että voisin ottaa päiväunet,pääkipukin taitaa olla iskemässä taas. Tiistaina on onneksi neuvola,pääsen valittamaan vaivojani sinne ja kuulemaan,onko kaikki arvot edelleen enemmän tai vähemmän pielessä. Jos vaikka terveydenhoitaja osaisi jo sanoa jotain Porin synnytysosaston tilanteesta,kukaan ei tunnu tietävän,että onko se edes auki jos irtisanoutumiset toteutuu,hiukan rassaa tämä epätietoisuus.
Himpula 37+5
Olipas aika raskas pino tuo eilinen, paljon surullisia tarinoita :-( kaikille teille vauvan menettäneille osanottoni! Itsellä lähin vastaava kokemus on tuttava joka menetti vauvan viikolla 36, ilman mitään näkyvää syytä. Tulokas olis ollut terve tyttö. Tosi surullista...
Omaan oloon nämä surulliset tarinat ihme kyllä ei vaikuta, tai siis en mitenkään enempää oo ruvennut pelkäämään vauvan menettämistä. Jos pahin tapahtuu niin enpähän ainakaan oo stressannut koko raskautta sitä asiaa... Seuraava raskaus varmaan olisi kyllä tosi rankka eli siinä mielessä hatunnostoa vaan teille kaikille vauvan menettäneille.
Itse ei enää tee mieli valittaa et raskaus kestää liian kauan...!
Tosiaan, nuo sukkapuikkotökkimis-tuntemukset on mullakin jokapäiväisiä ja esiintyvät pääasiassa pystyasennossa ja kävellessä. Joskus myös makuulla. Varmaan aivan täysin normaaleja eivätkä ennakoi mitään ihmeellistä.
Marzille täältä tsemppihaleja, tosi vaikea tilanne tollanen :-(
Kehotan menemään herkästi lääkäriin jos oikeasti tuntuu ihan kamalan pahalta ja rupeaa masentamaan tai ahdistamaan kunnolla. Kehon kemiallinen tasapaino on helposti korjattavissa miedolla lääkityksellä ja tulee nopeasti parempi olo. Mä syön hyvin mietoa annosta mielialalääkettä ja uskoisin että ilman sitä mulla olis tosi paljon pahempi olo.
Uskoisin että kun vauvasi syntyy niin rakastut häneen samantien niin ettet voi enää edes miettiä poisantoa... Hyvällä tuurilla vauva on tosi helppo tapaus eikä susta enää tunnu siltä ettet jaksa. A ja O on varmaan se että saat nukkua hyvin ja tarpeeksi...
Mutta jaksamista!
Tästä pääsemme seuraavaan aiheeseen eli just siihen kuinka miehet lähes aina ovat automaattisesti niitä ei-vastuussa olevia... Voivat sopia mitä vaan ja ilmoittaa siitä vaimolle/tyttökaverille... Jos vaimo poissa niin on ihan poikkeustilanne-meininki... Voivat mennä päiväunille tai suihkuun konsultoimatta muita... Tai lähteä lenkille! Noin vaan! Ärsyttää kun itte on aina se päävastuullinen. Just niinkuin Marzin tapauksessa, ukko vaan ilmoittaa et en ole varma tästä meidän suhteesta... Miehet pääsevät aina ja kaikesta niin helpolla. ARGH.
Omaa napaa... Tuli eilen käveltyä paljon ja vatsa oli kipeä yhdestä kohtaa, kohdun yläreunasta. Meni ohi yöllä eli varmaan oli jotain lihaskipua eikä mitään istukan irtoamisia... Hui kammottaa ajatellakin.
Mukavaa päivää kaikille... Tuli jotenkin vetämätön fiilis yhtäkkiä...
Sintagma 34+4
(virallisesti 35+0 jee pääsisin jorviin synnyttämään JOS SE OLIS VAAN AUKI...)
Ääh taas on aamuyöstä kukuttu ja käännetty kylkeä :-( Ärsyttää kun nukuttais, kaikki muut nukkuu ja itsekin pitäitäis, mutta miettii vaan kaikkea ja uni ei tule, mulla kestää 2-3 tuntia saada sitten unesta kiinni...Ens yönä luultavimmin sitten taas nukutaan... Mikä minua sitten valvottaa.. JAa-a mietin häitä ja kaikkia pieniä yksityiskohtia, kuten miten saadaan kaikki viisi morsiuslasta kävelemään alttarille ja sitä ennen mummin luo penkeille.. Ja kaikki sata pientä muistettavaa..
Tänään mennään Vantaalle koko päiväksi ostoksille, puuttuu yhtä sun toista vielä. Vähän stressaa, mutta tämä stressi on kuitenki iloisesta asiasta johtuvaa..Että ehkä se siitä :-)
Ulkona satanut sentin kerros lunta, mutta näyttää jo suht loskaa olevan, harmi. No eipä tässä kummempia näin aamutuimaan, katsotaan josko illaksi ilmaantuisi ihan oikeeta asiaakin;-)
Ponnari ja itu 36+2
Täällä nukuttu taas yhdet kunnon yöunet ihanaa! Nyt aamulla ajattelin siivoilla ja sitten lähteä vaikka pikkuiselle lenkille kun on niin kiva pikku pakkanen. Mies lupasi auttaa siivoamisessa ettei mun tarvi yksin kaikkea tehdä.
Tosiaan turvotusta on edelleen ja se täytyy ottaa puheeksi huomenna neuvolassa. Koska sormet on ihan turvonneet ja silmät myös..näyttää kuin oisin itkenyt monta tuntia vaikken ole. Saa nähdä huomenna onko paineet laskeneet vai nousseet..on mulla kyllä toi verenpaine lääkitys mutta tuntuu että turvotusta on silti runsaasti. Nilkat on ihan hirveän turvonneet myös.
Vauva liikkuu normaalisti joten siksi en jaksa huolestua mutta kun toi turvotus ei ole hyvä merkki niin se nyt vähän huolestuttaa..Olisi hyvä olla kotona verenpaine mittari..täytyy varmaan sellanen hommata vaikka seuraavaa raskautta miettiessä..
Nyt lähden ottamaan lakanat pois ja laittamaan koneen täyteen pyykkiä ja sitten imuroimaan..Hauskat sunnuntai päivänjatkot kaikille!!
sannis85 ja masuasukki 37+3
Katsoin aamulla ulos ja alkoi kaikki keskeneräiset työt ärsyttämään. Olisimpa mies!! tekisin hetkessä nuo työt tuolla pihalla mitä en naisena ja varsinkaan viimeisillään olevana jaksa!!
Voi, voi..Mulla myös samanlaisia pelkoja kuin kuin Himpulalla.. :( en uskalla haaveilla siitä vauvasta kun pelkään että jotain menee pieleen..ja kun se on niin pienikin ja sen takia nyt seurataan niin tiheästi. 2x viikossa pitää käydä polilla. Olisipa tää jännitys jo ohi! Olen pelännyt myös että jos vauva ei ole terve.. Mutta nyt mietin että kunhan vain elävän vauvan saisin!! Tosi rankkoja kokemuksia monella..:( Voimia teille!!
Vauva liikkuu tosi paljon ja supistelee ainakin kerran tunnissa. välillä olen aivan valmis synnyttämään, mutta taas illalla kun väsyttää niin mietin että jos nyt tämän yön vielä nukkuisi..Kai se sieltä aikanaan syntyy..
Jos saisi tuon miehen vetelyksen tänään ulos..vaikka kävelylle ja lasten kanssa pihalle! meillä on tänään lepopäivä niin ei voi töihin komentaa :)
Vielä tuosta miehestä..meillä kulkee niin eri ratoja ajatukset näistä " kotitöistä" minä hoidan kyllä kaikki hommat sisällä, mutta sitten omakotitalossa on niin paljon muutakin tekemistä. ulkona kaikki kesken..mies aloittaa aina uuden homman ja sitten on 100000000000 hommaa kesken. kyllä ne tieten joskus valmistuu. (10 vuoden sisällä)Mutta miehellä sellainen tyyli että tekee mitä huvittaa. itse tekisin yhden työn valmiiksi ja aloittaisin sitten toista. Mutta oikein hyvä mies muuten. :)
Mukavaa sunnuntaita!
Puolkymppi rv 37+4
Tosi raskaita juttuja eilisessä pinossa. Lähipiirissä 3 menettänyt täysaikaisen vauvan, mietin jossain vaiheessa, etten enää uskalla raskautua, kun olen kuitenkin seuraava. Sain sitten keskenmenon, toivottavasti se oli se minun kärsimys. Eihän sitä ikinä tiedä.
Tänään taas uimaan ja shoppailemaan olisi tarkoitus mennä. Supparit on poissa pysyneet. Näin unta synnyttämisestä. Laskettu päivä tuli ja meni ja yritin mennä synnyttämään, mutta kun ei ollu vaan mitään toivetta että syntyisi. Ihan ahdistuin ja aamulla sekavana sönkotin vielä että nyt pitää saada lapsi häädettyä äkkiä, kunnes sitten tajusin todellisuuden, että viikkoja vasta 36+0:-D eli ei mitään kiirettä
Ukko tuolla puurolle huhuilee
P-M tasan 36
Kiitos kaikille myötätunnosta : )
On se niin rankka asia ja kokemus itelle. Kenellekkään en koskaan toivo samaan joutumista. Mutta elämän on jatkuttava ja uskon, että jos en tapahtuneen jälkeen olisi uskaltanut raskautua (5kk päästä), niin en olisi uskaltanut ikinä. Rankka oli tuo toinen odotus, mutta eipä se ole tämä yhtään helpompi. Sitä vaan täytyy Toivoa ja Uskoa, että hyvin menee. Hoitovirheenähän tämä meidän tarina menis, mutta kun ei ole voimia, enkä saa sillä vauvaa takaisin. Haluaisin kuitenkin asian joskus eteenpäin, että pari lääkäriä sieltä saisi merkinnän edes tapahtuneesta. Nämä asiat on onneksi sellaisia, että ei ole mitään aikarajaa nostaa hoitovirhettä. Näitä lääkäreitä kyllä vältän kyseisessä sairaalassa ja sen tietää henkilökuntakin, on mun papereissa. Paniikkiin joudun jo nähdessäni heidät.
Mutta mutta nyt iloisempiin aiheisiin. Tuo meidän tyttö 1v3kk on onneksi olemassa ja on mitä ihanin : ) On nyt isin kans pihalla lumileikeissä. Täällä sumuinen sää, plussan puolella jo ollaan eli taitaa nuo lumet kadota pian : ( olis ny vaan valkoisena maa jouluun asti.. Mielikin parempi kun ei niin pimeää ja mustaa. Mutta eipä taida olla vielä pakkasten aika.
Jokos kerroin, että mullakin sf-mitta viime to oli 35!! Iso on masu, mutta silti neuvolan täti meinas, ettei vauva tunnu isolta. No mitat kuulee sitte äitipolilla 28.päivä, samoin kun sen leikkauspäivän, josta varmaan joudun kiistelemään..
Mutta nyt muihin hommiin, palailen. Päivän jatkoja kaikille mammoille ja masuille : )
myy ja masuvauva 35+1
rankkoja juttuja ollu monella,hui! mutta niin hän se on että elämää jatkettava...
meil sataa lunta,tosin höytyvää mut on se kiva kun maa alkaa olla lumen peitos ja -1 on jopa pakkasta.
mul ihan mieletön ahistus-en ymmärrä itteeni...mikää ei innosta eikä kiinnosta ja tiuskin ja täyskin ja tahtois vieraita kylää ja tekemistä..plääh! ja vali vali.....
mul oli viimeks sf mitta 36 ja ei mitää paino arviointi juttuja ollu eikä oo...miettiny minkä kokonen masus vaavi on mut tiiä sit... neiti oli syntyissää 3180g et en usko et tää ois paljoo isompi...noh sit sen näkee kun synnyttää...
nyt on päivä levon aika...
manja ja poitsu 36+4
Tulipas nukuttua mahtavasti!
En halua ripotella suolaa niiden haavoihin,joilla yöt ei niin onnistu(tiiän mitä sekin on..),mutta ihan omaksikin yllätykseksi oon nukkunut ihan miälettömän hyvin:)
Kamalaa on tapahtunut teillekin Ponnari ja Myy!
Itse ainakin olen joutunut nyt toisella raskaudella käymään sitä paljon läpi,vaikka joskus haluaisi vaan unohtaa...
Ensin joutui kertaamaan sitä töissä (oon vielä asiakaspalvelussa,jossa samat asiakkaat kun äippälomalle jäädessä...) ja vastailemaan kysymykseen,että " no,kumpi tuli?" . Mitä siihenkin voi sanoa..." ööö,no tota poika mut se tota kuoli..." Ja sitten asiakas menee ihan paskaks,parhaissa tapauksissa alkoi itkeen ja sit mä huomasinkin lohduttavani niitä...Varsinkin naiset,joilla on omia lapsia,otti tosi raskaasti. Minähän en edes oikeastaan tiedä mitä menetin...Joten voi olla että kun tää toinen pullero tulee ulos,niin vasta tajuaa kunnolla!
Ja nyt taas töissä on saanut vastata kysymykseen " onko tää sun eka?"
Välillä oonkin sanonut vaan että on,jos en oo jaksanut kerrata.
Mut sit yleensä ne alkaa kertoo ja neuvoo jotain loppuraskaus juttuja ja sitten mä kuitenkin huomaan sanovani että " no itseasias oon mä ennenkin ollut,mut..."
Ja mulla ei sinänsä koskaan oo ollut vaikeuksii puhua siitä,itseasiassa jopa tykkään ku oon semmonen puhuja tyyppi,vaikeeta vaan on se toisen reaktio. Oon jopa kuullut kautta rantain.et jotkut on ajatellut mun olevan jotenkin tosi kylmä ihminen,ku pystyn puhuu siitä!
Ihan bullshittii>:(.
PiituMiinako se siellä käy vielä uimassa? Saako näin myöhään vielä käydä? Kun itsekin aikasemmin kävin,mut enää en oo viitsinyt kun joku sanoi,että on tulehdusriski.Se oiskin ihanaa äippälomanajanvietettä jos vielä voi?!?
Hitsi,eilen tajusin kun oltiin kanssa shoppailemassa miehen kanssa,että nyt kun ei tuu enää rahaa mistään,ni pitää oikeesti venyttää pennejä!
Oon töissä ollessa pistänyt ihan kiitettävästi haisemaan kun on kerrankin ollut semmonen duuni,ettei tarvi koko ajan kituuttaa.
Ni nyt ku äitiyspäivärahat tulee vasta joulukuun lopulla,ni oon ihan kauhuissani,et mitä nyt ku ois niin paljon kaikkee joulukrääsääkin kaupoissa ja lahjoja ja vauvantavaroita ja kaikkee!!
Oonhan mä säästöön laittanut,mut ne on siis SÄÄSTÖJÄ!
Enkä tiedä kummasta oon järkyttyneempi,siitä ettei oo enää millä mällätä vai siitä miten onnelliseksi ostaminen mut tekee!?!?!?!?!?!?!
Että menkää te vaan shoppaileen! Mä teen sit vaiks...palapeliä!
Rahanorja Ock sekä pulleropoika,joka perii isänsä TERVEEN suhteen rahaan 35+1
soitanko äitipolille vai kuulostelenko vai mitä teen?
onko kellää kokemuksia kun miul nyt puutuu paikat eli kädes puutuu hirmu helposti jos esin olen pikällää kylellää sen puolen käsi puutuu helposti...ja jalat puutuu myös helposti..turvotusta käsis on hiukan enemmän kuin ennen...
nestettä juon paljon mut ei ns.vaikuta et turvotus laskis...
sukkapuikko pistoja on välistä,supisteluja on mut ei kipeitä.
viimeks sillo oli prot. plussal ja verenpaine oli vähän koholla...en tiiä nyt sit et voiko olla raskausmyrkytys?! mul hiukan etova olo mut ei okseta,lähinnä tunne et mikään ei maistuis...
kai täs alkaa olla oikeesti nii hullu ku synnyttämää haluis et miettii jo vaikka mitä vai kuin? onko kellää kokemuksia?!
miul ku ei ekalta tullu limatulppaa,ei supisteluja ei lapsivettä ku tihkumalla...et ku en tiiä edes ns.lähtö oireita...
pimahtanu manja
Tai siis kävisin shoppailemassa jatkuvasti jos vaan olis varaa..kateellisena lueskelen Piitu-Miina lähes jokapäiväisiä shoppailureissuja ;D Shoppailu kyllä toimii mulla ehdottomasti parhaimpana mielennostattajana..en tie johtuuko siitä että lapsena ei saatu koskaan mitään ja kaupaankaan ei oikeastaan päästy ees mukaan. Nyt sitten korjaa tilannetta..äippälomalla ja kotihoidontuella tässä ollaan oltu jo niin kauan että jotenki siitäkin vähästä saa ees jonkinlaista shoppailurahaa väännettyä..vaikka ei tietty niin paljon ku haluais ;)
Kyllähän uimassa käydä saa niin kauan kuin paikat on kunnolla kiinni!! Sen jälkeen kyllä kun inankin on auki niin tosiaan tuo tulehdusriski. Itellä oli viimeeks sormelle auki eli mun on turha kuvitellakkaan enää uimaan meneväni.
masu 38+2
Voithan sä sinne soittaa ja kysellä..parempi kattoa kuin katua..Vaikka puutuminen tässä vaiheessa on kyllä hirmu yleistä ja mulla ainakin vaivannu jo pidemmän aikaa..
Särkeekö sulla päätä tai välkkyykö mustaa silmissä? Sehän on vahvimmista raskausmyrkytyksen oireista jos lisänä vielä verenpainetta ja valkuaistako se nyt oli..
Aamulla sain siivottua ja nyt ruoka on tulossa ehdin siis hyvin istahtaa koneelle. Nyt on taas vähän väliä viillellyt mahaa tosta alamahan kohdalta..ja sitä venyvää limaa tulee taas ihan kunnolla. Vauva myllää todella paljon mahassa oikein kipeetä tekee kun jalka osuu kylkiluihin!
Inhottavasti alapäähän vihloo kun kävelee..taitaa olla taas noita liitoskipuja..noh ruuan jälkeen menen lepäämään..nyt ruokaa tsekkaamaan..
sannis85 ja samat viikot!
Heippa, suna kyllä soittaisin ainakin sinne äitipolille ja kertoisin oireet. Kyllä ne sit sanoo, jos on aihetta mennä näyttäytymään. Tuntuu että olis..
vointeja!!!! : )
myy
en ole käynyt eilisen aamupäivän jälkeen koneella ja ensin luin spostini, niin kaverilla 2 pientä lasta ja ukko häipynyt..sitten luin eilisen ja tämän pinot ja ei voi sanoa ainakaan että asiat ois piristäny...aivan uskomattoman rankkoja kokemuksia teillä, voimahaleja teille jokaiselle, tuli niin pahamieli ja tirautin pari kyyneltäkin. toivon todella että meillä kaikilla menee tämä loppuodotus hyvin vauvan ja muun perheen kannalta!
nyt en enempää kirjoitakkaan, palataan huomenna.
tamatu+ihme 34+2
alkaen rv 39 samanlaista, kädet puutui ja jalat mutta sanoivat että johtuu turvotuksesta, ei voi mittään. Jos sulla on protskut plussalla jne. niin voi tietty olla että myrkytystä pukkaa... Onko paino noussut? Yleensä ihmiset kertovat myrkytysoireista että paino nousi parissa päivässä kiloja. Ja just näköhäiriöt on hälyyttäviä jos niitä on.
Sannikselle tsempityksiä, kuulostaa ihan et sulla ollut monta päivää supistuksia ja just tuo limaneritys varmaan tarkoittaa et limatulppa liikkeellä. Hyvällä tuurilla viikon sisällä beibi sylkyssä! Sullakin kun nuo verenpaineet korkeat niin kannattaa tarkkailla itteensä ja herkästi soittaa laitokselle.
Hippuskainenko se joka oli tosi pitkällä, yli 38+? Sulla ei ookaan enää kauaa odotusaikaa jäljellä, wautsi!
Mullakin eilen sitä mahakipua ja olisin kyl soittanut jorviin jos siellä jotain toimintaa olis eli kyllä meikäläisellä, jolla vielä 5+ viikkoa LA:han, myös vaikuttaa nuo irtisanomiset, en osaa kuvitellakaan teidän stressiä joilla laskettu aika alle 2 viikon päästä! Tai sit just niitä joilla laskettu aika näinä päivinä... Varmaan tosi stressaavaa ja ahdistavaa :-(
Mies meni penskojen kans tonne ulos, en kertonut et siellä on ihan räkäilma, muuten ei olis varmaan lähtenyt :-P ihmetteli vaan et miks laitan penskoille kurahousut keskellä talvea... Juu +6 on hurjan kylmä talvi-ilma!! :-)
Sintagma 34+4
Lipesi otsikko tänne..hups.. Äsken sain kauhean hikoilu,huono olo kohtauksen vauva mylläsi ihan älyttömästi mahassa ja mulle tuli kamala hiki ja huono olo..supisteli 2 kertaa kipeesti mutta sitten se taas loppui kuin seinään..nyt taas polttelee alaselkää ja mahassa on hassu painon tunne! Ja sitten tuli kylmä..ihan tärisytti kauttaaltaan..
Saa nähdä mitä huomenna neuvolassa sanovat..paljon on verenpaine yms..toi turvotus on ihan sietämätöntä..jalat on kuin pallot..Nyt lähdetään vuokraamaan leffaa moikkis taas hekeksi!!
sannis85
... Kiva kun on aktiivista kirjoittelua. Paljon voimia teille, jotka olette vauvan joskus menettäneet, voin vain kuvitella, miten loppuraskaus huolestuttaa, kun ilman tuollaista kokemustakin käy aina välillä mielessä, että meneehän kaikki varmasti hyvin, että sen pikkuisen todella saa elävänä ja terveenä syliinsä muutaman viikon sisällä...
Puolkympille edelleenkin paljon voimia täältä toiselta kokokontrolleissa juosseelta (onneksi mun ei enää tarvitse sitä asiaa stressata), mäkin lohdutin itseäni aina sillä, että mikään ei varmaan kovin pahasti ole pielessä, kun Paketti liikkuu erittäin vilkkaasti koko ajan, enemmän kuin esikoinen masussa ollessaan.
Himpulalle piti sanoa, että kyllä Porissa sitten synnytetään, vaikka irtisanoutumiset toteutuisivatkin. Näin mulle sanoi neuvolantäti pe, ja tuolla sivulla http://www.satshp.fi/pls/wportal/docs/PAGE/INDEX/INFO/KUULUTUS15112007… myös sanotaan niin. Itseä ainakin helpottaa kovasti, että synnärille on tosiaan se viiden minuutin matka kuten olen alusta asti kuvitellutkin, ei parin tunnin. Toki siellä varmasti on kiirettä ja vähän henkilökuntaa paikalla, mutta silti. Edelleen kovasti toivon, että tilanne ratkeaisi sopuun näin viime metreillä.
Omaa napaa tähän loppuun. Meikäläinen oli pikkujoulun vietossa koko viikonlopun, miehen työpaikalla on kiva perinne, että pikkujouluihin kutsutaan mukaan puolisot, ja yleensä ollaan yötä jossain eli juhlitaan ihan kunnolla. La-aamulla anivarhain lähdettiin bussilla Turkuun, josta oli lento Tukholmaan (kesti vaan tunnin enkä tarvinnu vielä lääkärintodistustakaan, kun viikkoja oli pari päivää alle 36), siellä sitten opastettu kaupunkikierros, käynti TV-tornissa, Teknisessä museossa, ruokailu hienossa ravintolassa ja vapaa-aikaa kaupungilla, paluu illalla Vikingin laivalla ja sielläkin pääsi valmiiseen pöytään vielä illalla ja aamiaiselle aamulla. Reissu oli tosi kiva ja olen iloinen, että uskaltauduin mukaan, vaikka vain kuukausi laskettuun aikaan onkin. Käveltyä tuli ihan hirveästi, ja olin aivan poikki kun päästiin laivalle asti, heti ruokailun jälkeen kaaduin sänkyyn, vaikka mammat ja papat bailasivatkin aamuun. Myös tänään aamupäivällä väsytti kovasti, kun tultiin kotiin, onneksi esikko nukkui kunnon päikkärit ja itsekin sain levättyä. Minkäänlaisia tuntemuksia masun suunnalla reissu ei aiheuttanut, vielä saisi reilun viikon Paketti pysyä matkassa, sitten voisi vaikka tulla jo uloskin... Neuvolalääkäri mulla on ke, silloin kuulee onko kohdunsuulla jotain tapahtunut.
Olen muuten nukkunut nyt aivan loistavasti jo viikon verran, sellainen 6-7 h joka yö. Onneksi tuo kuuden viikon unettomuusjakso jäi sitten kuitenkin lopulta taakse, nyt jaksaa taas ihan eri lailla. Kiitos myös teille kaikille, jotka minua silloin tsemppasitte.
Nyt lopettelen, hauskaa sunnuntai-illan jatkoa kaikille mammoille!
Minttuli79 ja Paketti 35+6
eli hengissä ollaan vielä, sekä minä että tuo
tyttönen
tuolla masussa. :)
eli jos joku noita listoja päivittelee, niin meillä on tosiaan tyttölupaus ja la:kin siirtynyt päivällä, eli se on 29.12., joskin 4d ultran setä sanoi, että mittojen mukaan la olisi 24.12. ja meidän tuurilla neiti kyllä lykkää itsensä ulos juuri silloin. ;)
muuten siis kaikki hyvin, vilkas vauva tuntuu olevan, mutta mulla tietysti edelleen huoli siitä, meneekö kaikki loppuun saakka hyvin. kai noi kaksi aiempaa keskenmenoa on niitä, jotka pelottaa. pakko vaan alkaa vähitellen uskoa, että meille on kuitenkin vauva tulossa. :)
mies on onnellinen ja innoissaan, juttelee pienelle usein ja pussailee masua. jotenkin sitä olisi jo ihan valmis synnyttämään, mutta sitten taas järki sanoo, että hyvä olisi pienen vielä vähän kasvaa masussa ennenkuin tulee ulos.
mutta joo, pitemmittä läpinöittä, onnellista loppuraskautta kaikille! mä käyn täällä säännöllisen epäsäännöllisesti lukemassa ja tule varmasti kertomaan, kun tämä täältä joskus suvaitsee ulos tulla.
t. sikkaralla ja ' elli-orvokki' , 34+1
Empä muista koska viimeeks olisin pinon avannut...
Myy..mulla nousi kyllä karvat ihan kunnolla pystyyn kun luin kertomukses..tuntuu niin turhalta tuo vauvasi menehtyminen..Musta erittäin epäammattimaista lääkäriltä lähettää kotiin kun kerran lapsivettä ei siellä masussa enää juurikaan ollut!! Argh, suorastaan!! Tais olla vaan lääkärillä tarve päästä viettämään juhannusta =( Nämä tarinat on kyllä ihan uskomattomia välillä!! Mulla kaverin kaveri menetti täysaikasensa kun alko vuotaa verta ja joutu 3h!! odottaan että pääsi tutkimuksiin ja eihän siinä enää mitään ehtinyt =/ Samoin eräs äiti ilmotti että vauva ei mahdu hänen lantiostaan ja haluaa section..ei saanut ja ponnisti vauvaa ulos niin paljon väkisin etteivät sitten hätäsectiossa saaneetkaan enää pois kun äidin luut aukasemalla ja vauva menehtyi ja äiti ei koskaan voi saada enää lapsia (olis ollu esikoinen). Kyllähän nää kaikki tarinat on ikäviä lukea mutta toisaalta ehkä myös ihan hyviä herätyksiä että kuuntelee sitä omaa kehoaan ja vaatii hoitoa eikä vaan kuuntele niitä lääkäreitä kuin jumalia..virheitä (ja isoja) nekin tekee! Toki ei nyt ihan hysteeriseksi kannata ruveta eikä epäilemään kaikkea ;) Ja mä ainakin ymmärrän että asiasta haluaa ja pitää puhua kun on moisen tilanteen joutunut kohtaamaan!! Ja se kuollut vauva on perheen lapsi siinä missä muutkin vaikka ei saanutkaan tänne jäädä.
Omaa napaa..tuntuu että taas inan ylempänä oleskellaan kun tuttu särky hiljalleen palaa rinnanalaan..tylsää..Nivuset edelleen eilisestä kipeet mut kävely sujuu sentään jo paremmin ;) Aamulla iski ihan hirmuinen sisustusvimma! Siis ajatuksia oikeen ryöpymällä ryöpy päähän..harmi että just tältä istumalta niitä ei voi toteuttaa mutta jospa ristiäisiin mennessä ;)
Eilen illalla supisteli taasen muttei mitään sellasta että kuvittelisin piakkoin olevani tositoimissa..ja kaipa se olis ihan hyvä mennä ens viikon yli jos tuo irtisanoutuminen toteutuu niin saavat ekan viikon harjotella muilla siellä ;D Hyi, mua!! ;D
Nyt siivomaan ja jos pakkais muutaman joulupaketinkin siinä samalla..
masu 38+2