supistuksista
Hei!
Supistuksista kyselisin.. siis supistushan yleensä tuntuu sellaisena, että maha menee kovaksi ja pinkeäksi. voiko supistuksiin liittyä myös sellainen, että ikään kuin ylempänä tuntuisi, että hengittäminen on vähän vaikeaa hetken aikaa? siis ei varsinaisesti mitään hengenahdistusta, mutta sellainen jännä tunne, kuin jännittäisi hirveästi jotain.
Kommentit (3)
Musta tuntuu että pitää puuskuttaa, kun supistaa. EI kivuliaita, mutta sellasia että tuntuu epämielyttävältä.
Rv 28
" myy: siis ei varsinaisesti mitään hengenahdistusta, mutta sellainen jännä tunne, kuin jännittäisi hirveästi jotain"
Tuo kuulosti niin tutulta, että ihan pakko jotain kommentoida! Mä olen kans ihmetelly, ku musta tuntuu, et mulla välillä tulee - ilman mitään puristussupistustakin - sellainen outo olo niinkuin olis sellainen kihelmöivä jännityskutina vatsassa. Perin outoa ja olen sitä yksikseni pohtinut, ku niitä on nyt tässä tullut aina silloin tällöin useamminkin enkä kyllä sillä hetkellä ole mitään nimenomaan jännittänyt. Mut fiilis vähän sama kuin olis perhosia vatsassa. Mä olen ite ajatellu, et ne olis jonkinasteisia supistuksia, vähän niinkuin " polttoja ilman sitä kipua" (niihin kun ei mulla liity mitään puristusta tosiaan, kuten ei mulla sitten niihin " varsinaisiin" supistuksiinkaan liittyny ekassa raskaudessa/synnytyksessä) eli siis nuo kait ihan ok tässä vaiheessa.
-Tinsu rv 30+2
Täällä ainakin aina kun maha kunnolla kovettuu (eli siis supistaa) niin myös hengitys vaikeutuu. Tuntuu jotenkin siltä kun olisi jotenkin raskasta hengittää, tai että olisi hieman hengästynyt. Mulla ei ole vielä kivullisia supistuksia ollut oikeestaan lainkaan, ne voimakkaimman tuntuset tähän mennessä ovat olleet juuri niitä joissa hengitys on jotenkin raskasta, ja tuntuu siltä ettei saa happea kunnolla. Eli sanoisin kyllä että liittyy täysin noihin supistuksiin.
sohvi84 39+5