Mieheni vaimo ei vieläkään tiedä minusta
Olen 32-v ja seurustellut mieheni kanssa jo 8 kuukautta. Olemme laivalla töissä samassa vahdissa ja asumme ja työskentelemme työviikot siis yhdessä. Meitä pidetään ihan yleisesti parina ja työkaverimme ja minun ystäväni pitävät meitä hyvänä ja yhteensopivana parinaa
Mies on luvannut minulle jo viime talvesta saakka, että kertoo kotona vaimolleen, että on tavannut minut ja aikoo muuttaa luokseni kokonaan. Jotenkin tässä vaan kuukaudet kuluu, eikä vieläkään mitään ratkaisua ole tapahtunut.
Meillä on siis todella hyvä ja tiivis suhde työviikoilla, mutta kun vapaaviikko alkaa, en voi enää miestä nähdä enkä edes soittaa hänelle. Mies kyllä laittaa jonkun verran viestiä, mutta emme pysty pitämään kunnolla yhteyttä.
Olemme ajatelleet, että mies ei muuttaisi suoraan luokseni, vaan ostaisi ensin pienemmän asunnon yksin itselleen täältä. Syynä se, että hänellä on kaksi lasta tulevan ex-vaimon kanssa. Lapsille on ehkä helpompaa opetella ensin olemaan iskän kanssa keskenään ja vasta myöhemmin alkaa tutustua minuun.
Minulla ei ole vielä lapsia, mutta olen valmis ottamaan mieheni lapset mukaan elämäämme.
Haluaisin että suhteemme ja elämämme liiahtaisi jotenkin jo eteenpäin. Kohta on kulunut vuosi, eikä vaimolle ole vieläkään kerrottu mitään. Yhtäkkiä menee toinen vuosi ja minä vanhenen, mutta varsinainen oma, kokonainen elämä ei vieläkään ala.
Miten saisin miehen ottamaan asian suoraan puheeksi kotona? Että ei enää tulisi mitään siirtoja, että "lomien jälkeen", tai jotain muuta siirtoa. SItten taas menee yksi vapaatörni ja taas me jatketaan kuin ennenkin. Mutta kun töistä lähdetään, niin minä olen yksin kotonani ja mies toisella paikkakunnalla elää ihan erilaista elämää.
Nyt on kesälomat, eli emme näe melkein kuukauteen. Tylsää.
Kommentit (147)
Ja taas heräsi ap viesteihin 36 ja 37...
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 13:24"]
Ja taas heräsi ap viesteihin 36 ja 37...
[/quote]
Lopeta jo se inttäminen. Jos keskustelu ei sinusta ole aito, mene pois, ellei sinulla kerran ole mitään lisättävää itse asiaan. Nää ohisjankkauksesi ovat silkkaa floodausta.
T: Joku, joka ei tähän ketjuun ollut vielä edes kirjoittanut :P
Mua täällä huvittaa eniten noi väitteet hyvästä ammatista ja hyvästä työpaikasta. Mikä se hyvä korkea koulutus on joka tarvitaan jonnekin risteilijälle?
Kapteeni, perämies ja onko laivoissa lääkäreitä enää? Mitä ne muut on? Taxfreen myyjiä ja baarimikkoja? =)
Tuli mieleen noista muista työpaikalla, jotka pitävät ap:ta ja hänen "miestään" sopivana parina...
Mietittekö, toiset miehet ja naiset, koskaan sellaista vaihtoehtoa että yhdessäolonne puolison selän takana voi olla koko työympäristölle todella piinaavaa? Vähän niin kuin olla yleisönä tilanteessa jossa ei haluaisi olla ja eräällä tapaa vastuussakin siitä, jos sana leviää vääriin korviin. Siinä ei ole mitään jännittävää, ihanaa ja romanttista, vaan se on lähinnä epäammattimaista ja omia työkavereita kohtaan epäkunnioittavaa.
Tuli vain mieleen, kun joskus näitä työpaikan salasuhteita hehkutetaan niin ihanana "uutena teiniaikana" pusutteluineen ja käpälöinteineen, ja kuvitellaan että se ei vaikuttaisi muuhun työympäristöön. Se on kiusallista, uskokaa tai älkää.
mun isällä oli suhde laivalla työkaveriin. ei ollut edes matkustajalaiva. mun äiti ei tiennyt mutta arvasi. tuosta suhteesta syntyi lapsi ja asia selvisi meille noin 10 vuotta sitten. nuorena aikuisena en osannut silloin suhtautua asiaan huumorilla. Silloin mulle selvisi että on tosiaan ihan totta että merimiehillä on enemän sääntö kuin poikkeus alkaa suhteeseen laivahutsun kanssa niinkuin jotkut tuttavapiirin merimiehet heitä kutsuivat. Siis vaikka itsekin tuota harrastivat. En ikinä menisi naimisiin merimiehen kanssa. never.
Oli provo tai ei, näitä tapauksiahan kyllä löytyy. Minulla oli hiukan vastaava juttu vuosia sitten. Hiukan alle vuoden katselin miehen soutamista ja huopaamista, kunnes annoin päivämäärän mihin mennessä päätös on tehtävä. En vaan halunnut olla aina se toinen, mielestäni olen niin ihana että ansaitsen ihan ikioman miehen. Mies jäi sitten vaimonsa luo emmekä ole sen koommin nähneet tai kuulleet toisistamme. Itsekin tapasin siitä muutaman vuoden kuluttua nykyisen mieheni enkä usko, että sen pettäjän kanssa olisin lopulta kovin onnellinen ollut.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 11:40"]
Nyt kaikki naimisissa olevat naiset, joiden miehet käy jollain viikkarilla töissä, miettii kuumeisesti että voisko olla omasta ukosta kysymys. Ja jos se nyt on kesälomalla, niin rinki kiristyy. Onko teillä 2 lasta, vai olisko se muuttanut tarinaa lisäämällä siihen tuon toisen lapsen. Prkle.
Onhan se tiedossa, että matkustajalaivoilta ei uskollista aviomiestä löydy. Kaikki käy vieraissa. Joko työkaverin kanssa taikka syö kuormasta.
[/quote]
Niinpä... ja sitten naiivi ap vielä haaveilee tekevänsä lapsen tuollaisen sian kanssa. KErtoo ihmisestä aika paljon, jos pystyy kusettamaan noin huolella omaa puolisoaan ja lastensa äitiä.
Millaisilla fiiliksillä ap aikoo sitten raskautua ja jäädä kotiin hoitamaan lasta, kun tietää miten helppoa miehen on hypätä laivalla vieraaseen punkkaan ja pitää siellä yllä toista suhdetta?
Ai niin mutta kun se oikea vaimohan on ihan kamala, ja ap niin erilainen ja sielunkumppani ja kaikkee sellasta...
Tuon vuoksi ei varattuihin pidä sekoontua, siinä kärsii vain itse. Varattu on tyytyväinen kun on jännitystä ja seksiä elämässä ja petturin puoliso taas on autuaan tietämätön.
Ja jos uskaltaisi kertoa niin ruumiitahan siinä tulisi kun vaimo saa salasuhteesta tietää. Huoltajuuskiistaa jne. ei taitaisi olla sellaista ehjää ja kokonaista elämää kuin olet haaveillut. Ehdotan ronskisti, että ota rakastaja itsellesi vapaaviikoiksi tai jätä oma rakastajattaren roolisi ja iske oikeasti vapaa kunnollinen mies.
Varmaan provo. Mutta mua on aina ihmetyttänyt nää toiset naiset, että eikö niitä haittaa, että niiden poikakaveri sekstailee toistakin, siis vaimoaan? mä en ikinä huolis miestä, joka piräs jonkun kans jakaa. Vaimo ei yleensä tiedä jakavansa, mutta kakkonen tietää, joten eiks sen pitäs tuntuu ihan karseelta? ...mies varmaan tosin vakuuttelee, ettei seksiä vaimon kans enää ole.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 11:20"]
Kyllä hän tietää sinusta mutta ei välitä. Olet liian merkityksetön jotta sinuun viitsisi uhrata ajatuksia.
Et ole ensimmäinen jonka kanssa mies on avioliittonsa aikana huvitellut,etkä tule olemaan viimeinen. Kaltaisiasi helposti huijattavia kanoja löytyy aina.
[/quote]
Ja sinä olet sen viestisi perusteella ollut se vaimo..
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 17:00"]
Kyllä hän tietää sinusta mutta ei välitä. Olet liian merkityksetön jotta sinuun viitsisi uhrata ajatuksia.
Et ole ensimmäinen jonka kanssa mies on avioliittonsa aikana huvitellut,etkä tule olemaan viimeinen. Kaltaisiasi helposti huijattavia kanoja löytyy aina.
[/quote]
[/quote]
Niinpä. Itse olen joskus aikanaan joutunut valtavaan sekasotkuun kun selvisi, että olen sekaantunut varattuun mieheen tietämättäni. Vaimon + muun perhekunnan reaktio minua kohtaan oli juuri tuo, mutta se heille suotakoon. Tosin, mies olisi saattanut jäädä perheensä luo, elleivät välit olisi katkenneet pettämisestä johtuneen katkeruuden alle.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 17:16"]
[/quote]
[/quote]
Niinpä. Itse olen joskus aikanaan joutunut valtavaan sekasotkuun kun selvisi, että olen sekaantunut varattuun mieheen tietämättäni. Vaimon + muun perhekunnan reaktio minua kohtaan oli juuri tuo, mutta se heille suotakoon. Tosin, mies olisi saattanut jäädä perheensä luo, elleivät välit olisi katkenneet pettämisestä johtuneen katkeruuden alle.
[/quote]
Miten olisit ahlunnut että sinuun reagoidaan?
Olet yksi pano panojen ketjussa, perheelle merkityksetön.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 17:16"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miten olisit ahlunnut että sinuun reagoidaan?
Olet yksi pano panojen ketjussa, perheelle merkityksetön.
[/quote]
Itse asiassa en ole yksi pano panojen ketjussa, vaan kaikki kolme osapuolta ovat tässä asiassa tiukkiksia ja se oli hairahdus miehen elämässä. Olisin toivonut avioliiton ja lasten vuoksi, että olisivat voineet paikata välinsä, mutta se ei ollut mahdollista valtavan pettämisen nostattaman aggression ja katkeruuden vuoksi.
Asia on harvinaisen selvä. Ei tule mies mitään ottamaan esille vaimonsa kanssa ja piut paut välittää sinusta. Voi olla että kokee sinut jo rasittavaksi ja on kyllästynyt, jos ei kerta lomillaan muka ehdi tapaamisia järjestämään.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 11:19"]
Ei se kuule sinun miehesi ole...
[/quote]
Komppi tälle!!! On tainnut ap:lla "omistussuhteet" pikkasen hämärtyä.
Mistä näitä tyhmiä kottaraisia riittää? Yhden tutun salasuhde päättyi "onnellisesti", eli mies pisti eukkonsa ja lapsensa pihalle, uusi eukko tilalle ja auvoinen rakkaussuhde virallistettiin. Kului muutama kuukausi häistä ja miehellä oli taas uusi kierroksessa. Eli toinen nainen sai mitä halusi vähäksi aikaa (harvoin saa edes hetkeksi). Mutta kun ei nuo pettäjät ikinä muutu. Vaimo lihoo pari kiloa, on ihan kelpo syy etsiä joku vähän timmimpi. Vaimo on arkinen arkielämässä, hyvä syy etsiä joku jännittävämpi.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 16:50"]
Varmaan provo. Mutta mua on aina ihmetyttänyt nää toiset naiset, että eikö niitä haittaa, että niiden poikakaveri sekstailee toistakin, siis vaimoaan? mä en ikinä huolis miestä, joka piräs jonkun kans jakaa. Vaimo ei yleensä tiedä jakavansa, mutta kakkonen tietää, joten eiks sen pitäs tuntuu ihan karseelta? ...mies varmaan tosin vakuuttelee, ettei seksiä vaimon kans enää ole.
[/quote]
En ole ikinä ollut toinen nainen joten en omalta osalta pysty vastaamaan kysymykseesi. Mutta paras ystäväni on ollut toinen nainen ja kertoi minulle paljon asioita "parisuhteestaan". Uskon että monella toisella naisella ajatukset kulkee samaa rataa kuin ystävällä.
Ystävä uskoi ihan kaiken mitä mies kertoi suhteestaan avovaimoonsa. Seksiä ei kuulemma ole, nukkuivat eri makuuhuoneissa. Eivät kuulemma keskustelleet mistään tai sitten riitelivät koko ajan. Taloudellinen tilanne oli huono ja ihan vaimon syytä. Vaimo vaikutti olevan vittumainen ämmä suoraan helvetistä ja hänellä oli "jokin merkillinen valta" mieheen jonka vuoksi ero ei vielä ollut mahdollista mutta "sitten jonkin ajan päästä". Kunhan "asiat saadaan järjestykseen".
Osa selityksistä oli niin läpinäkyviä että jos kyseessä olisi ollut joku muu kuin paras ystäväni, olisin nauranut vahingoniloisena kuinka ihminen voi olla noin tyhmä. Mutta ei, ystävä uskoi kaiken ihan niin kuin mies kertoi. Me kaverit yritettiin sanoa että mieti nyt järjellä, kuka hullu jäisi lapsettomaan avoliittoon vuosiksi jos parisuhteen toinen osapuoli on täysi sekopää... Ystäväni totesi itsekin että varmasti kaikissa muissa varatun ja toisen naisen (tai toisen miehen) suhteissa onkin kyse vain seksistä, mutta hän tiesi että heidän suhteensa on "erilainen".
Pitkään hän roikkui miehessä kunnes lopulta uskoi ettei mies ole aikeissa jättää vaimoaan. Lyhyen ajan päästä selvisi että taloudellisen tilanteen huonous oli miehen omaa syytä ja makkarikin oli yhteinen. Seksiäkin oli, sillä vaimon maha alkoi kummasti pyöristymään raskauden myötä.
Taidat ap olla ihan provo... mutta siltä varalta ettet ole, niin eihän hän tosiaankaan ole sinun miehesi vaan vaimonsa mies. (ei kukaan voi olla noin tyhmä, siksi epäilenkin sinua provoksi) Miehelle taitaa olla ideaalitilanne se että on se virallinen vaimo, jonka kanssa jatkaa sukua ja joka hoitaa lapset ja arjen, ja sitten se jännä kakkosnainen joka palvoo pyyteettömästi, kunhan vain vähän on lupailevinaan jotakin. Muussa tapauksessa mies on onneton nahjus joka ei saa asioitaan hoidettua, eikä sellaista kannata vaivoikseen ottaa. Ei taida sullakaan olla kaikki kohdillaan kun roikut toisen naisen miehessä.
Huijaat vain itseäsi puhumalla kuin kyseinen mies olisi sinun miehesi, mitä hän todellisuudessa ei ole eikä luultavasti tule koskaan olemaankaan :)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 11:47"]
Ap. ja nro. 16 on yksi ja sama kirjoittaja. Samat kielioppivirheet, samat kirjoitusvirheet, sama kappalejako. Provo siis.
[/quote]
Ap on lehden palkkalistoilla oleva ideasampo, joka vie teitä kerta toisensa jälkeen kuin piika maitokannua..