Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meidän kohta 5-vuotta täyttävä tyttö käyttäytyi älyttömän huonosti kyläpaikassa ja mulla kurja olo

Vierailija
17.11.2007 |

:(( Kauheat itsesyytökset ja itkettää. Harmittaa tuo tytön käytös tosi paljon. Nyt on keskusteltu ja tyttö sai tämän ja huomisen päivän kotiarestia ja tv-kiellon. Tyttö on kovasti pahoillaan ja käy halimassa ja pusimassa. Hävettää ja huono äiti olo :((

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun olette lähdössä kylään, voit varmistaa kysymällä lapselta, ettei asia ole unohtunut. Luultavasti ei.

Itse olen kerran lähtenyt synttäreiltä kesken kotiin lasten kanssa, kun puhe ei tehonnut. Olin aina ajatellut, etten voi vieraiden nähden nolata lasta ja sen myös lapset tiesivät. Kokeilivat rajojaan ja raja tuli vastaan.

Kerta riitti ja vierailut alkoivat sujua.

Vierailija
22/38 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollessa sitten näyttää sen pahimman puolensa. Ikävää se kyllä on , mutta minulla on hyvä omatunto sen suhteen, että lapsi taatusti tietää, miten pitäisi käyttäytyä eli kasvatuksen puutetta se ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis mikään pikkuvauva, jota kaikki ihailevat. Pikkuveli söi reippaasti ja muutenkin käyttäytyi hienosti.

Nyt tyttö on nukkunut jo tunnin. Nukahti heti kun pää osui tyynyyn.

ap

Vierailija
24/38 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotias on lapsi, eikä aina osaa/jaksa/halua käyttäytyä kuin sivistyneesti. Jos ei tätä tajua, sitä voipi vaikka tutustua kehityspsykologiaan ennenkuin tulee päätään aukomaan asioilla joista ei tiedä mitään.

Vierailija
25/38 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotiaan täytyy kunnioittaa vanhempiaan ja vieraita. Ihan sama mitä kasvatusoppaat lässyttää.

Vierailija
26/38 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan aina oltu mielestäni tosi johdonmukaisia, säännöistä on pidetty kiinni ja kiukuttelulle ei ole IKINÄ annettu periksi. Tyttö saa hirveästi aikaa, huomiota ja rakkautta. Puhutaan usein perheenä siinä, miten toisia täytyy kunnioittaa ja kohdella kauniisti jne. Olen mielestäni tosi tarkka käytöstavoista ja lapsille aina selitetään miten ja miksi pitää käyttäytyä. JA muistetaan kertoa, että vaikka lapset käyttäytyisi miten huonosti tahansa, silti aina rakastetaan....

En tiedä sitten. Virheitä on varmasti tehty, mutta parhaamme on yritetty.

ap

Vierailija
27/38 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä meillä toi menee niin ja sit vasta onkin äidillä kurja olo. Lapsi ei osaa aina sanoa et on tulossa kipeeksi ja kiukuttelee.

Vierailija
28/38 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotiaista, jotka käyttäytyvät AINA hyvin. Kasvatus on tällöin ollut varmasti hyvin ankaraa ja alistavaa. Näin kasvatetuista lapsista ei tule kovin onnellisia ihmisiä aikuisina.

Vanhemmalla kasvojen säilyttäminen ei saa olla tärkeämpää kuin lapsen hyvinvointi.

5-vuotias on vielä hyvin keskeneräinen ihminen ja luulen ap, että olet todella hyvä vanhempi. Lähes kaikille tulee välillä niitä tilanteita, että oman lapsen käytös hävettää. Mutta siitä pääsee yli ja elämä ja kasvatus jatkuu.

Vierailija
29/38 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisvuotiaallakin on kuitenkin sen verran lyhyet piuhat, että ei se oikein enää illalla tajua että rangaistaan siksi että päivällä kiukutteli.

Vierailija
30/38 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytös ei pitäisi enää vaikuttaa. Oletko kuulluut lausetta" Joka aamu, armo uus" .

Vierailija
31/38 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa koettu täälläkin. Älä masennu, menee ohi vaikka nyt kiukuttaa,hävettää ja masentaa.

Pitkää pinnaa sinulle!

Vierailija
32/38 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

5-vuotiaan täytyy kunnioittaa vanhempiaan ja vieraita. Ihan sama mitä kasvatusoppaat lässyttää.

Vierailija
33/38 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tenavillakin on huonoja päiviä, samoin kuin varmasti sinullakin... puhuttele häntä vain... tuo kotiaresti on yhtätyhjän kans... ja vielä nuin pienelle ihmisellle...

Vierailija
34/38 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se ei tunnu yhtään kohtuttomalle että pariin päivään ei kyläile kaverin kanssa. Naapurin saman ikäinen tyttö on useinkin kotiarestissa. Meillä tämä on ensimmäinen kerta.

Olisi tuntunut ihan hölmölle jättää kokonaan ilman rangaistusta. Ei pelkästään käyttäytynyt huonosti vaan ei kertakaikkiaan kunnioittanut yhtään minua tai miestäni. Vähät välitti kun komennettiin. Hänelle järjestettiin mukava päivä, kyläpaikassa oli laitettu herkut ja kaikilla oli tarkoitus olla mukavaa. Tyttö pilasi kaikilta vierailun. Kurja sanoa, mutta näin on. Sellaista se lapsilla on, ettei aina jaksa olla superkiltti ja välillä arvostelukyky pettää.. Silti, olen sitä mieltä, että hän ansaitsi rangaistuksen. Muistutuksen, miten kylässä käyttäydytään ja että isää ja äitiä kunnioitetaan, oltiin kylässä tai ei.

ap

Vierailija
35/38 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku vittuilee, jolla on on itsellään hemmoteltu 8-vuotias jota ei saa kuriin sitte millään. Enkä kyllä ihmettele, tyttö saanut aina kaiken periksi. Ties vaikka olisikin se sukulainen täällä sulle aukomassa!

Teit parhaasi ja se riitti. Elämä vain on lasten kanssa sellaista. *halaus*

Vierailija
36/38 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nää ottaa raskaammin ja joskus unohtaa saman tien...

Mutta niinkuin tyttö tuossa nukkumaan mennessä sanoi " jokainen päivä on UUUUSI päivä" (pikku kanasesta). Tyttö sanoi sen vaan tokaisuna, niinkuin joka ilta, mutta siinä on totuuden siemen. :)

ap

Vierailija
37/38 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vieläkin sitä mieltä, että parin päivän kotiaresti on aivan liikaa, lapsi on lapsi. Telkkari kiinni ja ulos leikkimään, en oikeasti usko, että tyttäresi känkkäily pilasi vierailun muilta kuin sinulta. Joka aamu armo uus.

Vierailija
38/38 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitti tämän perheen äidille ja itkukin tuli puhelimessa vaikka etukäteen oli tosi päättäväinen. Sanoi vaan, että " anteeksi, kun tein tyhmiä eilen teillä" . Tähän tuo äiti, että " kiitos kun soitit, olet tosi reipas tyttö. Ei muistella tätä sitten enää, kun on kerran sovittu" tms.

Tuli hyvä mieli siitä miten kivasti tuo nainen suhtautui tytön soittoon.

Itse en siis pakottanut tyttöä, itseasiassa asiasta ei ole ollut tänään mitään puhetta.

ap