Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen nukkekoti vajaa nelivuotiaalle?

16.11.2007 |

Millaisia nukkekoteja olette hankkineet?

Meillä vajaa nelivuotias toivoo suunnilleen kaikkia taloja ja palatseja (tav. nukkekoti, Lego, Nalle Puh, My Little Pony, Lilli jne.) joita lelulehdistä löytyy, joten haluaisinkin löytää tytölle mahdollisimman monikäyttöisen ja laadukkaan " nukkekodin" .

Muumitalo on jo, ja ajattelin että sen lisäksi saisi tosiaan olla yksi isompi, mieluusti puinen ja vaikka sitten kalliskin talo jos sillä vältetään nuo kaikki muut...

Vinkkejä?

t. kuonokas

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kunnon nukkekoti tai lego-nukkekoti olis minkä mä ostaisin.

Meillä tyttö sai viime jouluna perus lundby nukkekodin ja musta nyt reilu 4vuotiaana on vasta alkanut kunnolla leikkimään sillä...ehkä kun vielä vähän ikää tulee lisää, niin on vielä kivempi :) Pienelle vähän vaikeaa asetella pieniä pöytiä ym ja leikkiä niin ettei kaikki kaadu ohimennen...

2vuotis joulunaan tyttö sai dublo-nukkekodin ja se on ollut meillä varmasti yksi leikityin lelu! Oli tosi suosittu jo silloin ja on edelleen. Se on kiva kun sitä voi itse rakentaa aina uudelleen ja yhdistää muihin dubloihin...viimeksi meillä tänään sillä leikitty :)

Suosittelisin siis legon nukkekotia tai ihan perinteistä nukkekotia (ehkä sellainen puinen kunnollinen olis vielä parempi)... hmmm, ja noista vaihtoehdoista kyllä kallistuisin tuohon legoon ehkä itse..rakenneltavat aina kehittävämpiä ja meillä ainakin suositumpia.

Vierailija
2/7 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että siis noita ponilinnoja ja muita en haluaisi lastenhuoneeseen, vaan tosiaan vaikka sitten ihan perinteisen nukkekodin. Jos jollain on vielä Lundbyn ohelle vinkata jotakin muuta merkkiä tai ostopaikkaa, mielelläni kuulisin...Kiitos!

MUtta pitänee pistää harkintaan Legonkin versiot. Kiitos vinkistä!

kuonokas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(minimaailma.fi)

On kestänyt ihan riittävän hyvin 3v käytössä, pikkuisen on portaita ja yläkerran osia jouduttu kiinnittämään uudelleen. Kannattaa leikkeihin ottaa pakummasta vanerista tehty talo.

Sisältähän nukkekoti on käsittelemätön, mutta sehän voi olla osa iloa, kun pääsee itse valitsemaan tapetit.

Valoiksi on meillä tarkoitus laittaa Lundbyn valaisinsarjaa, mutta tämäkin vaatii hieman työtä ja on kesken.

Minusta minimaailman nukkekoti on kaunis lastenhuoneessa. Vaikka huonekalut on hyrskyn myrskyn, ei haittaa kun etuseinät saa kiinni.

Vierailija
4/7 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten ottaa kalusteet pois talosta ja leikkii niillä sitten talon edessä eli ilmeisesti kokee itse talossa leikkimisen vähän hankalaksi.

Tosi hyvä on Barbien Real Doll House, joka on vähän niin kuin kulissi talossa leikkimiselle eli talosta avautuu keittiö, kylpyhuone ja makuuhuone ja runsaasti huonekaluja ja tarvikkeita ja eri toimintoja. Sillä tyttö on tykännyt leikkiä, kun leikkiminen onnistuu helposti.

Vierailija
5/7 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään noista puisista taloista, ja tämä mielestäni sopii jo hyvin 4-vuotiaille. Kalusteetkin puisia, ja vaikka ovatkin isompia eivätkä niin siroja kuin Lundbyn, on niissä hauskoja yksityiskohtia ihan riittämiin. Eivätkä mene heti rikki jos astuu päälle tms. kuten joskus saattaa käydä. :) Ja voihan noita kalusteita hankkia muihinkin (puisiin) nukkekoteihin, Lundbyhyn kyllä turhan isoja.

Linkki Sokoksen joulukuvastoon jossa tuo nukkekoti:

http://www.sokos.fi/kuvat/13/0/Doc/5-8%20lelukuvasto05%20uusi.pdf

Vierailija
6/7 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sellaisen ajattelin hommata jossain vaiheessa tytölle. Kokemusta ei siis vielä ole, mutta ihanan näköisiä ovat! Suomesta vain tuntuu saavan tosi heikosti, lelutalo lienee ainoita, ja sielläkin on vain pari mallia. Onko joku sattunut näkemään noita livenä täällä? Ulkomailta kun niitä postikuluja tuppaa tulemaan reilummin tuon kokoisiin paketteihin. :/

Myös Voilalla oli aika kivan näköinen iso talo leikkien-kaupassa. Sitäkään en ole edes nähnyt livenä, mutta nätiltä näyttää kuvassa. Ihan ilmainen ei kyllä ole tuo iso...

Vierailija
7/7 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa sellainen paketti, jossa huonekaluja tulee talon mukana. Huonekalupaketit ovat erikseen ostettuna hävyttömän kalliita. Suomessa livenä olen nähnyt Virikeaitassa, mutta halvemmaksi tulee tilata ulkomailta.