Tunteita kuumentava aihe: kypärämyssyt
Tämä on jotain mitä en pysty ymmärtämään: miksi hyvin istuva kypärämyssy olisi ruma?
Jos hattu tai pipo laitetaan sellaisen ohuen alle tarkoitetun kypärähatun päälle, niin lopputulos ei ole hyvä: alushattu kierossa ja pipo vinksin vonksin. Ainakin jos lapsi itse pukee.
Minusta kypärämyssy sopii haalariin, ei kyllä niinkään takkien kanssa.
Kommentit (52)
suojaa korvia ja kaulaa, mutta ne paksut kypärähatut, omg, en ikinä laittas lapselle semmosta päähän. harvoin on sopivan kokosta semmosta kommandoa lapsella nähnyt, täällä on vielä semmonen villitys et laitetaan rukkasklipsi hattuun ettei mee silmille..... juu ja helsingissä asutaan
suloinen kypärämyssy päässä, kasvot jotenkin vielä kauniimmat kuin pipon kanssa.
On se niin, että ei se kypärämyssy kaikkien kasvoihin vaan sovi. Mut eikö sitä voi pitää sellaista hattua kuin haluaa ja mikä omalle lapselle sopii. Mitä sitä tarvii vastaantulijoiden mielipiteistä välittää.
Vierailija:
Mulla on niin nätti lapsi, ettei sitä yksi kypärämyssy rumenna. Vanha sanonta " rumat ne vaatteilla koreilee" pitää niiiiin paikkansa. Kypärämyssy on käytännöllinen ja tarpeellinen Suomen olosuhteissa. Välillä näkee kyllä niin typerän epäkäytännöllisesti puettuja lapsia, että naurattaa, vaikka toisaalta säälittää, että lapsi joutuu vanhempien huonon itsetunnon takia palelemaan.
Mä pidin vielä hetki sitten itseäni itseoikeutettuna ja kokeneena av-mammana!
Ja nyt selviää, että täällä on tällainenkin aihe, josta en ole koskaan kuullutkaan! Siis edes tiennyt, että kypärämyssyistä on muodostettava mielipide!
Opiskelen nyt asiaa kaikin puolin ja tulen kenties sitten jakamaan painavan mielipiteeni tässä todella tärkeässä kysymyksessä, jos tunnen olevani kyllin vahva siihen.
pointti on että lapsen pää, korvat ja kaula pysyvät lämpimänä.
Tämän turvaa kypärämyssy pipon alla, ja kypärämyssyn tulee olla vielä tarpeeksi pitkä että ylettyy haalarin kauluksen alle. Ei sillä myssyn mahdollisella rumuudella ole väliä.
Itse ompelen kypärämyssyt lapsille itse, saan juuri sen väriset kuin haluan. Ja nättejä kuoseja ovat. ;)
Silloin on lapsilla oltava asialliset ulkovaatteet.
Pakko kantaa kortensa kekoon! Meidän päiväkodissa KIELLETTIIN kaulaliinat! Joten KIVATIN kypärämyssyt rules! Täällähän kuolisi kaverit nauruun jos mä esittelisin, että ostin lapsille oikein kauppahatut =) erikseen!
Vierailija:
Pakko kantaa kortensa kekoon! Meidän päiväkodissa KIELLETTIIN kaulaliinat! Joten KIVATIN kypärämyssyt rules! Täällähän kuolisi kaverit nauruun jos mä esittelisin, että ostin lapsille oikein kauppahatut =) erikseen!
Voi ei, meidän lapsi on siis ihan " so last season" hiekkalaatikkopiireissä. Pojalla on Lassien haalari, kuomat ja kypärämyssy. Mutta toisaalta, eipä ole pahemmin palellut pakkasella :-)
Ihan oikeesti, viitittekö te sanoa LAPSESTA, että onko ruma vai ei?? Ja tuohon kypärämyssy-asiaan:Se nyt vaan sattuu olemaan käytännöllisin ja lämpimin vaihtoehto esim. tarhaan. Mä meinasin kyllä pudottaa silmät päästä, kun luin tän ketjun! En ollut koskaan kuullu, että kypärälakeista voi olla jotain mieltä..
miksei samalla laitettaisiin muksuille sellaiset kommandopipot päähän josta näkyisi vaan silmänreijät ja suuaukko, olisi niiiiiin käytännöllinen ainakin pakkasella, ei kasvot jäätyisi ja kivaa olisi!
kesken mäenlaskun kun paleli niin paljon... Pakkasta oli ruhtinaalliset 7 astetta..
Vierailija:
Mutta minusta asianmukainen pukeutuminen on paremman näköistä (=kauniimpaa) kuin yhden asun käyttö kaikkialla, olisi se yksi sitten iltapuku tai tuulipuku.