Anoppi palkkasi meille siivoojan.
Nyt täytyy kehua ihanaa anoppiani, kun täällä yleensä heitä haukutaan. Anoppini siis palkkasi meille kotisiivoojan parin viikon välein, että lapsiperheen kiireinen arki vähän helpottuisi. Muutenkin auttaa paljon, niin taloudellisesti kuin lastenkin hoidossa.
Kommentit (25)
jos lapsesi ovat hoidossa ja isovanhemmat hoitavat lapset muuten ja siivooja siivoaa kotisi?
Kokeilisit sinä itse joskus normaalia lapsiperheen arkea! Valtaosa nimittäin kun hoitaa lapsensa/kotinsa/työssä ja valvoo ne yöt.
että sinä olet opiskelija, et siis käy lainkaan töissä? Lapsillasi on sekä hoitopaikka että isovanhemmat hoitamassa? Ja tämä on susta jo niin rankkaa, ettet " suosittele kenellekään" ?
Voi jestas.
meidän anoppi on niin ihastunut meidän uudesta kodista, että on alkanut ominpäin kutsua omia ystäviään meille kylään... ihan herttaista periaatteessa, mutta eikö hän tajua kuinka raskasta niiden kutsujen takia siivoaminen on!!
Olemme mieheni kanssa pienten ja kohtalaisen varakkaiden perheiden lapsia molemmat. Meidän auttamisemme ei ole vanhemmiltamme pois, päin vastoin se tuo heille hyvän mielen. Taisinkin jo sanoa, että opiskelen täyspäiväisesti ja minulla on 2 pientä lasta jotka eivät ole koko päivää kunnallisessa päivähoidossa. Tämä sille, joka kysyi mitä teen kun en hoida lapsiani enkä kotiani. Mieheni on paljon pois kotoa työnsä vuoksi. Aikamoinen yhdistelmä muuten, lukea tentteihin ja hoitaa yöt valvoskelevaa vauvaa jne. Kannataa kokeilla, ennenkuin alkaa haukkua! En nimittäin suosittele vastaavaa kenellekään.
Kun menen itsekin töihin, tulemme hyvin toimeen (jos nyt pk-seudulla se on normaalille palkansaajalle mahdollista) ja maksan toki siivouspalvelumme itse. Sitten todennäköisesti saamme muuta taloudellista tukea vaikkapa ennakkoperinnön muodossa. Erityisesti anoppi kuitenkin sanoo, että nyt tässä tilanteessa sitä apua todella tarvitaan ja sitä hän myös antaa. Ja tosiaan olen hyvin kiitollinen hänelle, enkä koe meitä mitenkään elätiksi. Mehän olemme heidän lapsiaan hyvänen aika. Voisivat vanhemmat huonompaankin kohteeseen isoista tuloistaan aivan pienen osan sijoittaa. Tyhmähän olisin, jos en ottaisi apua vastaan parantaakseni elämisemme laatua.
Uskon kyllä, että monet isovanhemmat avustavat taloudellisesti aikuisia lapsiaan. Näin ainakin minun ystäväpiirissäni. Ja ne, jotka sitä jotenkin mollaavat, taitavat olla vain kateellisia. t. ap